Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 26 November 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 26 November 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søger lidt på nettet og fandt den her, som vist er morsom, Men hvorfor mon?

__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 26 November 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
Jeg fandt engang en sjov hifi side. Jeg kan ikke huske adressen ( ), men der var forskellige historier som forfatteren til siden formentlig havde skrevet. Jeg husker en hvor der var en ung fyr der brugte masser af penge på dårligt discount anlæg med en masse blinkende lamper og rummuligheder (specielt husker jeg "Krystalgrotte-mode"). Så kommer den længe ventede "Yamawa RV-201" (eller noget lign.) og han køber den og bliver superskuffet over lyden. Men så sætter han equalizeren på overarbejde, og sætter noget krystalgrotte på og så lyder det som han er vant til. Så har han en ven der har noget "Holfo" (eller noget lign.) og det ene fører til det andet, og pludselig sidder han i en stue og hører på rørforstærkere og vinyl og drømmer sig langt væk... UTROLIG GOD LÆSNING!
Nogen der kender den side!!?! Savner den virkelig 
|
|
|
Tja, det lyder jo lidt som min historie om Viggo Vægelsind - den kan du finde på min hjemmeside:
http://www.soundimage.dk/DANSK/Viggo.htm
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Kenson Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 26 November 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Krog skrev:
Jeg fandt engang en sjov hifi side. Jeg kan ikke huske adressen ( ), men der var forskellige historier som forfatteren til siden formentlig havde skrevet. Jeg husker en hvor der var en ung fyr der brugte masser af penge på dårligt discount anlæg med en masse blinkende lamper og rummuligheder (specielt husker jeg "Krystalgrotte-mode"). Så kommer den længe ventede "Yamawa RV-201" (eller noget lign.) og han køber den og bliver superskuffet over lyden. Men så sætter han equalizeren på overarbejde, og sætter noget krystalgrotte på og så lyder det som han er vant til. Så har han en ven der har noget "Holfo" (eller noget lign.) og det ene fører til det andet, og pludselig sidder han i en stue og hører på rørforstærkere og vinyl og drømmer sig langt væk... UTROLIG GOD LÆSNING!
Nogen der kender den side!!?! Savner den virkelig 
|
|
|
Tja, det lyder jo lidt som min historie om Viggo Vægelsind - den kan du finde på min hjemmeside:
http://www.soundimage.dk/DANSK/Viggo.htm
|
|
|
Ja, det er læsning der kan få smilebåndet på overarbejde. som mange af dine andre artikler. Også den HF ikke ville publisere, det er god humor! (Fortsæt endelig i den stil.) 
Mvh. Kenson.
__________________ If you are good, you will live forever. But if you are bad, you will die, when you die.
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 26 November 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Janils! Det var jo lige præcis det  vil lige læse den igen!
|
Til top |
|
|
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
Sendt: 26 November 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Jeg så den sammen med rødderne på det store lærred - den er suverænt lavet. Nummeret er også fedt..hvem er det nu der har lavet det?
|
|
|
Aner det ikke - men jeg ville gætte på at Leningrad Cowboys kunne finde på sådan noget?
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Nej så hellere denne
 |
|
|
Eller disse 

__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
jkjaers skrev:
Nej så hellere denne
 |
|
|
Eller disse 

|
|
|
Finn for hel.. Kom nu op i gear - den har været vist i denne tråd
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVOR???  __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå anyway!! Blondinen kom ind i elmutanten Jeg vil gerne købe dette tv
vi sælger ikke tv til dumme blondiner
Blondinen gik hjem og farvede hår
senere i elmutanten Jeg vil gerne købe dette tv
Hvordan kan du vide jeg er blondine?
Det er ikke et TV det er en MICROBØLGEOVN!! 
__________________ Hilsen Finn / Finn29
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 28 November 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra et svensk Fora:
"Hej, jag heter Börje och jag är Audiofil." Så började varje möte på behandlingshemmet "Anonyma Audiofiler" för hifi-missbrukare. Nu har jag varit "tyst" i fjorton månader och det känns bra. Men jag höll på och få ett återfall på julafton när jag var framme och skuvade på basen hemma hos syrran. "Stilla natt" hade inte mycket under 100 Hz, så...
Det började redan i plugget när jag byggde högtalare i spånskiva hemma i farsans garage. Så småningom gick jag över till tyngre grejer med 15" i basen och så där. Man ville hela tiden förbättra ljudet men det kändes aldrig nog. Det skulle vara brantare filter och högre verkningsgrad. Och för att inte tala om rak frekvensgång! Polarn och jag blev som besatta i att ha helt rak frekvensgång genom hela ljudsystemet. Det var nog det som gjorde mig beroende helt enkelt. Det blev en tävling för oss.
Efter plugget lyckades jag skaffa mig ett liv så då minskade begäret under en period. Jag trodde nästan jag var fri när nästa stöt kom: CD-skivan. Jag blev tvungen att köpa alla mina plattor igen, på CD. Och då måste man ju förstås lyssna noga och jämföra om det lät så mycket bättre än på vinylerna. Jag trillade dit igen...
Sen var kört. Jag kunde köpa guldplätterade kontakter för flera tusen kronor i veckan! Och jag slukade förutom nya apparater även isolationstransformatorer, skärmade nätkablar, vibrationsdämpande fötter, svindyra signalkablar, antistatmattor och mycket annat. Inne på muggen låg alltid travar med hifi-tidningar. Till och med min morsa hotade med att säga upp bekantskapen!
Nåja, på något sätt var jag ändå på väg att bli gift. Men jag missade mitt eget bröllop eftersom jag satt sex veckor i sträck och provade ut olika elektrolytkondensatorer till min förstärkare. Sex veckor...
Bröllopet var droppen. Jag insåg att jag måste söka hjälp. Så småningom kom jag in på behandlingshemmet "Anonyma Audiofiler" och där fanns enbart en gammal kass TV med sprucken högtalare. Det var ju en enorm smärta att bara ha den att lyssna på när hifi-attackerna satte in. Snacka om "cold turkey"! Och det blev inte bättre av att alla de andra patienterna bara snackade tekniska specar så fort personalen vände ryggen till.
Suget fanns där hela tiden. Det bästa på hela dagen kunde vara när man lämande in disken i matsdalen. För det var ju en slags "återgivning". Tyvärr inte ljudåtergivning... Man kunde också gå och prassla lite bland löven och blunda samtidigt som man fantiserade om att det var ett par fyrvägs, faslinjära högtalare med bi-ampmatning som man lyssnade på.
Jag höll på att straffa mig ut när jag smugglade in en CD-walkman med ett par elektrostatlurar. De kom på mig när jag satt och frossade i Donald Fagens "The Nightfly". Fan, detta tighta trumljud...
Nåja, jag klarade av att bli fri från begäret även en andra gång. Jag var säker på att jag blivit helt avtänd. Då kom nästa döds-stöt: surround-ljud eller 5.1 som det också kallas. Nu skulle man ha fler än två högtalare hemma i vardagsrummet. Jag trillade dit direkt och köpte arton olika kompletta system under loppet av två månader! Ingenting dög och då åkte det ut. Och så in med något nytt. Jag fick ju åka runt hela stan eftersom jag blev så välkänd bland handlarna.
Surround-ljud gällde ju både ren musik och filmljud. Det gjorde ju att jag kunde sitta flera dygn i den optimalt placerade soffan och se en och samma film eller lyssna på en platta om och om igen. Men med olika kablar eller olika placeringar på tavlorna eller något annat som påverkade ljudet på något sätt. Du anar inte hur många olika kombinationer det finns på saker och ting... Kroppen var helt uttorkad när jag till sist åkte in på behandlingshemmet igen!
När jag sitter här och tänker tillbaka så känns det väldigt märkligt. Jag har ju provat ALLT! Jag har varit kund hos alla elbolag, jag har haft sextiosju olika sortes högtalarstativ och jag har hängt upp och ner i en sele för att lyssna ut den perfekta lyssningspositionen. Men jag var inte ensam. Vi var ett gäng som kunde jag ägna hela helger åt experiment som "skivspelarens placering i förhållande till proppskåpet" och mycket annat.
Egentligen ångrar jag inget. Jag hade nog gjort samma sak idag, fast då hade det väl blivit ännu värre gissar jag. Det finns ju så mycket mer att välja på nu. SACD är tunga grejer! Men jag gillar inte det där "ful-tjacket" som ungarna plockar hem från internet. MP3 låter bara skit! Nej, audio-filer ska vara helt okomp... Sa jag audiofiler...?
M. Allvalley
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja svensk er nu sjovt nok - hvad med en dansk udgave
- BR
|
Til top |
|
|
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mindes med fornøjelse en stribe i det gamle High fidelity med de to audiofile typer.
Især en var rigtig sjov : (frit efter hukommelsen)
De to går over en bakke ved solnedgang
1: Har du hørt at Basse er død?
2: Okay? Hvad skete der?
1: Ja, hvis du spørger mig så var hans kabler for dårlige...
Temmelig plat, men jeg grinte hver gang jeg læste den
__________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjarne NR; hvis du ikke helt fatter det svenske sproget, så spørger du bare!
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Nå anyway!! Blondinen kom ind i elmutanten Jeg vil gerne købe dette tv
Blondinen gik hjem og farvede hår
senere i elmutanten Jeg vil gerne købe dette tv
Hvordan kan du vide jeg er blondine?
Det er ikke et TV det er en MICROBØLGEOVN!! 
|
|
|

__________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tarup, så du slet ikke, at det ikke engang er en vits længere ...? __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min exkæreste synes at JEG var en vits hver gang vi var ude og handle og jeg så lige skulle ind i en eller anden forretning for at se hvad de havde af isenkram. 
Michael
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
>>Marius
kunne du lokkes til at oversætte? Jeg fatter ikke en bjælde svensk
PS: jeg synes alt DENVER har lavet er en vits!
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret