| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 November 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
fisp skrev:
Hvilket argument er der for, at jeg ikke skal kunne se siden ordentligt på min 12" skærm?
Mvh. |
|
|
Så bliver det muligt at sælge dig både en 12" skærm, og en større skærm.  Jeg har forresten kun én telefon, og det er ikke en mobiltelefon. (Et lille sidespring) __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Tja... Jag fatter bare ikke hvorfor laveste fællesnævner skal vælges, når man har mulighed for andet. Man taber ikke noget som helst ved at gøre det ordentlig, men man taber - lad os bare sige 4% - ved ikke at gøre det ordentligt. Med dine statistikker i baghovedet kan Kenneth nu lave samme statistik her, og efter 3 måneder proklamere at alle besøgende mindst kører med opløsning 1024x768. Det tror da fanden. Sitet virker dybest set ikke under den opløsning, så dem der ikke kan kører 1024x768 gider ikke komme forbi. De svarer til at lave en website der kun virker med med Internet Explorer, og efter derefter proklamere at der ikke er nogen grund til at lave koden om for ingen af brugerne bruger jo andet end Internet Explorer.
Iøvrigt er ikke? dine statistikker ret meget værd, med mindre du driver en site der minder om HIFI4ALL. De sites jeg besøger i proffesionelt øjemed er som regel maximeret - men HIFI4ALL er jo bare sjov og ballade. Jeg sidder ikke foran den altid. Jeg skal kunne lave andet i mens jeg lige holder øje med debatten.
/vilmann |
|
|
Når jeg skriver udvider, skulle jeg naturligvis have skrevet, at den nuværende side er tilapsset 800*600. Jeg troede dog det var en selvfølge, når jeg nu nævner den kommende størrelse!
Vi ændrer for designets skyld - vore produkter indbyder til det.....
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
fisp skrev:
Hvilket argument er der for, at jeg ikke skal kunne se siden ordentligt på min 12" skærm?
Mvh. |
|
|
Man kan ikke tilfredstille alle, se du en film i Cinerama (2.77:1) på din 12" skærm, så er der ikke meget billede at se, men det er jo ikke filmens skyld, vel.
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil melde mig i Vilmann's "fanklub".
Som jeg ser det er det uhensigtsmæssigt at en Webside erobrer eller ønsker at erobre hele skærmen. Mange mennesker multitasker og har flere vinduer åbne. Derfor er det ikke hensigtsmæssigt at man ikke kan resize til smallere billede og dermed få kortere linielængde. Her taler jeg primært om forumsiderne, hvor der bortset fra billeder ikker er behov for WYSIWYG præsentation. I forhold til tidligere er præsentationen af Hifi4all forum blevet ringere af netop denne årsag. Dette er ikke spørgsmål om skræmopløsning, men om grundlæggende design og brugervenlighed. Selv Microsoft kan finde ud af det fx. i Outlook editoren.
__________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
fisp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, "man kan tilfredstille alle." - Det er blot et spørgsmål om ordentlig programmering. Se de links som vilmann har givet tidligere i tråden. Her
fungerer det.
I øvrigt er den lange linielængde ikke læsevenlig. Det er en tommelfingerregel, at tekststykker på en skærm skal brydes op i korte, overskuelige
stykker. De indvendinger, som er kommet i tråden over for den nye side, hører til i html-programmeringens ABC.
walin skrev:
| Dette er ikke spørgsmål om skræmopløsning, men om grundlæggende design og brugervenlighed. |
|
|
Præcis!
Mvh. __________________ Anlæg:
Beosound 5
Beolab 9
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
daniels skrev:
Tror nu bare Hr. @miju er lidt gammeldaws
Det er ikke mange der bruger 800x600 mere, og jeg kan kun støtte overgangen til 1024x768.
Mon ikke Merlin nede i centeret har en større skærm til en billig penge?
|
|
|
auuurgh!!! Ny skærm???? DET GÅR JO FRA MIT HIFI BUGET!..
Den kære kone har bestemt at hifi & pc. høre under samme hat! så nyt til "fars" pc. betyder mindre penge til hifi!.. så JA! for F*** jeg er lidt gammeldaws med min Pc..
Jeg klare mig fint med en 2,8gHz- 1024ram. 2 x 80 gb. + 1 x 200 gb. HD. & 15" alm.gammeldaws skærm, standard lyd & skærm kort mm. billig Lexmark printer, CDR + DVDR drev, & T-Hansen's billigste Pc" højtalere (alt købt billigt & brugt, og sat sammen med plaster og papir clips! ) hele svineriet har ik overstiget 4000 kr!.. (det dyreste var den nyeste ekstra eksterne 200gb. HD.)
Den afløste sidste år ved denne tid en 500 mHz 10gb. DH, 128 mb. ram. 14" skærm. diskette drev og cd-rom (drev only) 
Som i ser Pc.. er bare et redskab! her i huset...
HIFI er IT!!! og der hvor de ekstra kr. havner!...
DET BURDE DER VÆRE UDPRÆGET FORSTÅELSE FOR HER! af alle steder! 
Men ak ak! far her må vel ofre en ny 17" flad skærm, istedet for nye diskanter til højtaleren.. 
Det blir altså bare kun til feb. så må jeg vel leve med dette "opdelte" / for lille skærm billede (eller forstørelsels glas!?) indtil da!? 
mvh.
|
|
|
Hop ind på www.hol.dk og køb dig en billig brugt crt skærm ! Der kan du finde en god skærm til billig penge __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Det er da ikke så svært at få 75/85Hz på en Win98, opdater grafik kortet, gå så ind og brug en skærm drever fra IBM og find 2117 vis den ikke virker prøv 8517 det er standart drever på de fleste 17" klokskærme er det en 15" så er der 2115 men er det en gamel analoskærm kan det ikke ladesig gøre jeg har brugt denne metode så mange gange.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
|
Hop ind på www.hol.dk og køb dig en billig brugt crt skærm ! Der kan du finde en god skærm til billig penge |
|
|
Deres site er også optimeret til 1024*768  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
torkild skrev:
|
Hop ind på www.hol.dk og køb dig en billig brugt crt skærm ! Der kan du finde en god skærm til billig penge |
|
|
Deres site er også optimeret til 1024*768 
|
|
|
Call me crazy, men det lader til at dette pixelanarki og oprør imod selve Internettets grundlov griber om sig....
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
nhj4 skrev:
Finn29 skrev:
Der står den understøtter 60/70/75/85hz i 1024*768 i kontrolpanel/graphics controler Men hvor Fa...... ændre man det. |
|
|
Hej der !
Højer klik på din skærm, vælg Egenskaber, vælg Instellinger, vælg Avanceret, vælg faneblad Skærm, og der er Skærm opdaferingshastighed.
|
|
|
nope der er kun 2 afkrydsningsmulighedder 1 identificer automatisk plug and play (markeret) 2 nulstil skærm ved afbrydelse/genoptagelse (ikke markeret)
|
|
|
OPDATERING !
Må have sovet i timen det er næsten som beskrevet - dog er det ikke faneblad SKÆRM men KORT som skal vælges og så er den der, blot som info til andre der evt. måtte have samme problem __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Finn29 skrev:
nhj4 skrev:
Finn29 skrev:
Der står den understøtter 60/70/75/85hz i 1024*768 i kontrolpanel/graphics controler Men hvor Fa...... ændre man det. |
|
|
Hej der !
Højer klik på din skærm, vælg Egenskaber, vælg Instellinger, vælg Avanceret, vælg faneblad Skærm, og der er Skærm opdaferingshastighed.
|
|
|
nope der er kun 2 afkrydsningsmulighedder 1 identificer automatisk plug and play (markeret) 2 nulstil skærm ved afbrydelse/genoptagelse (ikke markeret)
|
|
|
OPDATERING !
Må have sovet i timen det er næsten som beskrevet - dog er det ikke faneblad SKÆRM men KORT som skal vælges og så er den der, blot som info til andre der evt. måtte have samme problem
|
|
|
Hej igen !
Det kan jo ske for alle kunne ikke lige huske det hele da det er 98 jeg må vist lige ind på den gamle maskine og genop friske nogle ting bare du har fået det til at virke så er der jo ikke et øje tørt
|
| Til top |
|
| |