Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 11:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Digital4all.dk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 November 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Mewtwo skrev:
Forbrugerstyrelsen har længe haft Digital4all.dk på den sorte liste,
fordi firmaet ikke ønsker at efterkomme indstillinger fra
forbrugerklagenævnet.  Det betyder ikke nødvendigvis, at folkene i
Digital4all er nogle svindlere, men åbenbart går de ikke så højrt op i
deres image overfor forbrugerne.

Nu er det vel ikke deres image forbrugerklagenævnet indstiller om, men vel deres manglene overholdelse af gældende regler. Så jeg synes da det bekræfter at dette ikke er en forretning man skal handle hos.

Mewtwo skrev:

Bluesky, - var du egentligt tilfreds med dine oplevelser af at købe i Tyskland - og fungerer LG'en som forventet?

Jeg har ikke fået den endnu, og deres forvendtede leveringstid er ikke overskredet. Jeg har tidligere handlet i udlandet (ikke samme foretning som LG'en er bestilt hos) forstærker og projektor i tyskland og højtaler fra England. Alle handler er indtil videre gået smerte frit. De tidligere handler var varer de havde hjemme på bestillings tidspunkter og blev leveret prompte.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 November 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

OBS

Kig denne tråd - der ser man hvor galt det går og hvor usikkert det kan være - besværligt og evt. omkostningsbetonet.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31951

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Sendt: 19 November 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

OBS

Kig denne tråd - der ser man hvor galt det går og hvor usikkert det kan være - besværligt og evt. omkostningsbetonet.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31951

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hvor galt det går? Du mener hvor galt det kan gå, det er jo ikke apparter der er defekte.
Det kunne jo lige så vel have været defekt hvis man havde købt det hos en Dansk forhandler.
Desuden er portoen langt mindre end besparelsen i fohold til køb i Danmark, så jeg kan ikke se det er mere omkosningsbetonet, tværtimod.

Men bortset fra det har jeg allerede advaret mod at handle hos Pixmania tidligere i dette emne, da mange har oplevet dårlig service ved rekamationer.
Køb heller hos en tysk forhandler, der ofte er billigere end Pixmania. Pixmania er et Fransk foretagende.
Her er hvad jeg skrev tidligere:
Snurrerundtlyd skrev:
gichael3257 skrev:

Jeg kan anbefale at handle hos PIXmania (FR). Jeg har købt et par MP3 afspillere derfra, og servicen har altid været i top. De har support på dansk og er hurtige til at svare igen, når man benytter deres online support system/bedsked system.

Der er ellers mange (også her på forummet) der fraråder at handle hos PIXmania  fordi de har meget dårlig service så snart der er noget galt.
Når man skal købe noget så har de go service og svarer hurtigt, men går noget i stykker så forsvinder servicen og de bliver meget langsomme til at svare. Så heller en Tysk forhandler der også har god service når der er noget galt.

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Snurrrundtlyd

Jamen er det ikke det jeg siger igen og igen - og hele tiden har skrevet, jeg ved ikke lige hvad du tænker på.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2005 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:
Jamen er det ikke det jeg siger

Ikke hvad du siger?

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 November 2005 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Hej Mewto !

Hvor har du dette fra ? og har du nogen erfaringer med Dem

Transient 

Mewtwo skrev:
Forbrugerstyrelsen har længe haft Digital4all.dk på den sorte liste, fordi firmaet ikke ønsker at efterkomme indstillinger fra forbrugerklagenævnet.  Det betyder ikke nødvendigvis, at folkene i Digital4all er nogle svindlere, men åbenbart går de ikke så højrt op i deres image overfor forbrugerne.

Bluesky, - var du egentligt tilfreds med dine oplevelser af at købe i Tyskland - og fungerer LG'en som forventet?

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Mewtwo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 November 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Forbrugerstyrelsens sorte liste med bl.a. Digital4all findes her: http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/

Jeg har ikke selv erfaringer med Digital4all - eller med forbrugerklagenævnet, for den sags skyld.
Til top Vis Mewtwo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mewtwo

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

snurrerundtlyd

Jo - det er det jeg har sagt og skrevet igen og igen igennem tråden - langt større risiko og usikkerhed, som kan munde ud i masser af problemer, herunder også relationer til økonomien.
Ligeledes fremhæver jeg, at handler man på internettet, så find en mangeårig stabil Tysk forhandler med et godt rennome, som også sælger via internet. 
Modsat vælg en god dansk forhandler, de kan altid presses en del % ned, dem der seriøst vil handle.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 20 November 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hej Mewto

Du tager fejl !. Det er Digital4u der befinder sig på den sorte liste. Digital4all er et helt andet firma

Transient

Mewtwo skrev:
Forbrugerstyrelsens sorte liste med bl.a. Digital4all findes her: http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/

Jeg har ikke selv erfaringer med Digital4all - eller med forbrugerklagenævnet, for den sags skyld.

Mewtwo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005
Sendt: 20 November 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Well, Transient, jeg tror ikke der er tale om et HELT andet firma.

Digital4u’s tyske afdeling har denne adresse: Industrieweg 35, 24955 Harislee
Germany (check selv på deres hjemmeside: http://www.digital4u.dk/info.asp)

Sjov nok skal man benytte samme adresse hvis man vil sende varer retur til Digital4all.dk LTD. (Det fremgår her: http://www.digital4all.dk/shop/default.asp?SetLng=26.

Teoetisk er det selvfølgelig muligt at adressen er et eller andet stort kontorfællesskab med mange forskellige firmaer – men med navnesammenfaldet in mente vil jeg da mene at man med god ret kan antage, at Digital4u og Digital4all har en hel del med hinanden at gøre.

Til top Vis Mewtwo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mewtwo

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Digital4?????????

Det bliver mere og mere interessant med disse to (1) firmaer  digital4u og digital4all. Når man kigger på deres navn digital4all - LTD - så er jeg af den overbevisning, at et LTD er en Engelsk selskabsbtegnelse, så firmaet kan være registreret adskillige steder ud over i selve England - diverse steder som disse kanaløer og Gibraltar og alt hvad der har tilhør til England.

Godt gemt af vejen og svære at komme efter på lang sigt - personligt ville jeg tænke mig meget om om inden jeg sendte mine surt tjente penge efter dem, der er trods alt også en toårig garantiperiode. Det virker ikke tillidsvækkende med alle disse konstellationer og de er også på Forbrugerstyrelsens sorte liste. Der er særdeles god grund til at være betænkelig.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 November 2005 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Mewtwo skrev:

Teoetisk er det selvfølgelig muligt at adressen er et eller
andet stort kontorfællesskab med mange forskellige firmaer – men med
navnesammenfaldet in mente vil jeg da mene at man med god ret kan antage, at
Digital4u og Digital4all har en hel del med hinanden at gøre.

Hvis du læser deres handelsbetingelser står der ordret det samme på begge sider.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 21 November 2005 kl. 06:16 | IP-adresse registreret  

Well, Mewtwo

Det kan godt se ud som om du har ret !. Jeg er blevet noget betænkelig ved dette firma, nu da jeg også har valgt at købe noget hos Dem. Jeg har nok været en del forblændet af den besparelse som jeg kunne opnå netop ved at købe hos Dem. Jeg håber ikke handlen vil give mig en dårlig oplevelse. Lad os nu se !. De har ihverfald mine penge på nuværende tidspunkt og der er leveringstid på varen  

Mewtwo skrev:

Well, Transient, jeg tror ikke der er tale om et HELT andet firma.

Digital4u’s tyske afdeling har denne adresse: Industrieweg 35, 24955 Harislee
Germany (check selv på deres hjemmeside: http://www.digital4u.dk/info.asp)

Sjov nok skal man benytte samme adresse hvis man vil sende varer retur til Digital4all.dk LTD. (Det fremgår her: http://www.digital4all.dk/shop/default.asp?SetLng=26.

Teoetisk er det selvfølgelig muligt at adressen er et eller andet stort kontorfællesskab med mange forskellige firmaer – men med navnesammenfaldet in mente vil jeg da mene at man med god ret kan antage, at Digital4u og Digital4all har en hel del med hinanden at gøre.

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 21 November 2005 kl. 06:19 | IP-adresse registreret  

Dette behager mig bestemt ikke

Toftdahl skrev:

Digital4?????????

Det bliver mere og mere interessant med disse to (1) firmaer  digital4u og digital4all. Når man kigger på deres navn digital4all - LTD - så er jeg af den overbevisning, at et LTD er en Engelsk selskabsbtegnelse, så firmaet kan være registreret adskillige steder ud over i selve England - diverse steder som disse kanaløer og gibraltar og alt hvad der har tilhør til England.

Godt gemt af vejen og svære at komme efter på lang sigt - personligt ville jeg tænke mig meget om om inden jeg sendte mine surt tjente penge efter dem, der er trods alt også en toårig garantiperiode. Det virker ikke tillidsvækkende med alle disse konstellationer og de er også på Forbrugerstyrelsens sorte liste. Der er særdeles god grund til at være betænkelig.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 21 November 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:

Dette behager mig bestemt ikke

og har derfor annulleret ordren ! Jeg skal ikke nyde noget !!

Toftdahl skrev:

Digital4?????????

Det bliver mere og mere interessant med disse to (1) firmaer  digital4u og digital4all. Når man kigger på deres navn digital4all - LTD - så er jeg af den overbevisning, at et LTD er en Engelsk selskabsbtegnelse, så firmaet kan være registreret adskillige steder ud over i selve England - diverse steder som disse kanaløer og gibraltar og alt hvad der har tilhør til England.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 21 November 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres hjælpende ord i denne tråd

Mvh. Transient

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 21 November 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

hvorfor bestiller du det ik bare på efterkrav ?
Til top Vis kuncha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuncha

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 21 November 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Det kan ikke lade sig gøre ifølge deres handelsbetingelser !

kuncha skrev:

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

kuncha skrev:

Hvis I er bekymret på grund af den gamle sag hos Forbrugerstyreslen så hjælper det jo intet at købe pr. efterkrav.
Sgaen handlede jo om en forbruger er ikke kunne få repareret hans kamera under garantien fordi forretningen påstod at han havde mishandlet kameraet.
At handle pr. efterkrav hjælper derfor intet over bekymringen omkinrg denne sag. Det vil jo intet hjælpe i tilfæde af reklamation. Har I overhovedet læst sagen hos forbrugerstyresen?

Når det så er sagt, så drejer det sig kun om en enkelt sag om en handel for to år siden hvor kunden sagde at kameraet gik i stykker mens det stod på et stativ, imens værkstedet sagde at kameraet havde lidt overlast og garantien derfor ikke dækkede. Kunden mente så at kameraet mptte have lidt overlast under transporten fra butik til værksted.
Dog fik kunden ikke noget at vide om det oprkævede gebyr ved indlevering i tilfælde af at garantien ikke dækkede og klagede derfor til forbrugerstyrelsen og fik medhold.
Det er jo ikke fordi der har været en storm af forbugere der har klaget over firmaet, men kun en enkelt kunde.

Personligt ville jeg dog hellere handle hos en Tysk webshop.

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd skrev:
kuncha skrev:

Hvis I er bekymret på grund af den gamle sag hos Forbrugerstyreslen så hjælper det jo intet at købe pr. efterkrav.
Sgaen handlede jo om en forbruger er ikke kunne få repareret hans kamera under garantien fordi forretningen påstod at han havde mishandlet kameraet.
At handle pr. efterkrav hjælper derfor intet over bekymringen omkinrg denne sag. Det vil jo intet hjælpe i tilfæde af reklamation. Har I overhovedet læst sagen hos forbrugerstyresen?

Når det så er sagt, så drejer det sig kun om en enkelt sag om en handel for to år siden hvor kunden sagde at kameraet gik i stykker mens det stod på et stativ, imens værkstedet sagde at kameraet havde lidt overlast og garantien derfor ikke dækkede. Kunden mente så at kameraet mptte have lidt overlast under transporten fra butik til værksted.
Dog fik kunden ikke noget at vide om det oprkævede gebyr ved indlevering i tilfælde af at garantien ikke dækkede og klagede derfor til forbrugerstyrelsen og fik medhold.
Det er jo ikke fordi der har været en storm af forbugere der har klaget over firmaet, men kun en enkelt kunde.

Personligt ville jeg dog hellere handle hos en Tysk webshop.

har du et link til en tysk webshop der sender lcd, plasma på efterkrav til dk ?

Til top Vis kuncha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuncha

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes