Forfatter |
|
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
Sendt: 19 November 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mewtwo skrev:
Forbrugerstyrelsen har længe haft Digital4all.dk på den sorte liste,
fordi firmaet ikke ønsker at efterkomme indstillinger fra
forbrugerklagenævnet. Det betyder ikke nødvendigvis, at folkene i
Digital4all er nogle svindlere, men åbenbart går de ikke så højrt op i
deres image overfor forbrugerne.
|
|
|
Nu er det vel ikke deres image forbrugerklagenævnet indstiller om, men vel deres manglene overholdelse af gældende regler. Så jeg synes da det bekræfter at dette ikke er en forretning man skal handle hos.
Mewtwo skrev:
Bluesky, - var du egentligt tilfreds med dine oplevelser af at købe i Tyskland - og fungerer LG'en som forventet?
|
|
|
Jeg har ikke fået den endnu, og deres forvendtede leveringstid er ikke overskredet. Jeg har tidligere handlet i udlandet (ikke samme foretning som LG'en er bestilt hos) forstærker og projektor i tyskland og højtaler fra England. Alle handler er indtil videre gået smerte frit. De tidligere handler var varer de havde hjemme på bestillings tidspunkter og blev leveret prompte.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 19 November 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Snurrerundtlyd Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 19 November 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor galt det går? Du mener hvor galt det kan gå, det er jo ikke apparter der er defekte. Det kunne jo lige så vel have været defekt hvis man havde købt det hos en Dansk forhandler. Desuden er portoen langt mindre end besparelsen i fohold til køb i Danmark, så jeg kan ikke se det er mere omkosningsbetonet, tværtimod. Men bortset fra det har jeg allerede advaret mod at handle hos Pixmania tidligere i dette emne, da mange har oplevet dårlig service ved rekamationer. Køb heller hos en tysk forhandler, der ofte er billigere end Pixmania. Pixmania er et Fransk foretagende. Her er hvad jeg skrev tidligere:
Snurrerundtlyd skrev:
gichael3257 skrev:
Jeg kan anbefale at
handle hos PIXmania (FR). Jeg har købt et par MP3 afspillere derfra, og
servicen har altid været i top. De har support på dansk og er hurtige
til at svare igen, når man benytter deres online support system/bedsked
system. |
|
|
Der er ellers mange (også her på forummet) der
fraråder at handle hos PIXmania fordi de har meget dårlig service så
snart der er noget galt. Når man skal købe noget så har de go
service og svarer hurtigt, men går noget i stykker så forsvinder
servicen og de bliver meget langsomme til at svare. Så heller en Tysk
forhandler der også har god service når der er noget galt.
|
|
|
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snurrrundtlyd
Jamen er det ikke det jeg siger igen og igen - og hele tiden har skrevet, jeg ved ikke lige hvad du tænker på.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 November 2005 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Jamen er det ikke det jeg siger |
|
|
Ikke hvad du siger?
|
Til top |
|
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
Sendt: 20 November 2005 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mewto !
Hvor har du dette fra ? og har du nogen erfaringer med Dem
Transient
Mewtwo skrev:
Forbrugerstyrelsen har længe haft Digital4all.dk på den sorte liste, fordi firmaet ikke ønsker at efterkomme indstillinger fra forbrugerklagenævnet. Det betyder ikke nødvendigvis, at folkene i Digital4all er nogle svindlere, men åbenbart går de ikke så højrt op i deres image overfor forbrugerne.
Bluesky, - var du egentligt tilfreds med dine oplevelser af at købe i Tyskland - og fungerer LG'en som forventet?
|
|
|
__________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
Til top |
|
|
Mewtwo Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 20 November 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forbrugerstyrelsens sorte liste med bl.a. Digital4all findes her: http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/
Jeg har ikke selv erfaringer med Digital4all - eller med forbrugerklagenævnet, for den sags skyld.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
snurrerundtlyd
Jo - det er det jeg har sagt og skrevet igen og igen igennem tråden - langt større risiko og usikkerhed, som kan munde ud i masser af problemer, herunder også relationer til økonomien. Ligeledes fremhæver jeg, at handler man på internettet, så find en mangeårig stabil Tysk forhandler med et godt rennome, som også sælger via internet. Modsat vælg en god dansk forhandler, de kan altid presses en del % ned, dem der seriøst vil handle.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
Sendt: 20 November 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mewto
Du tager fejl !. Det er Digital4u der befinder sig på den sorte liste. Digital4all er et helt andet firma
Transient
Mewtwo skrev:
Forbrugerstyrelsens sorte liste med bl.a. Digital4all findes her: http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/
Jeg har ikke selv erfaringer med Digital4all - eller med forbrugerklagenævnet, for den sags skyld.
|
|
|
Mvh Transient
|
Til top |
|
|
Mewtwo Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 20 November 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, Transient, jeg tror ikke der er tale om et HELT andet
firma.
Digital4u’s tyske afdeling har denne adresse: Industrieweg
35, 24955 Harislee
Germany (check selv på deres hjemmeside: http://www.digital4u.dk/info.asp)
Sjov nok skal man benytte samme adresse hvis man vil sende
varer retur til Digital4all.dk LTD. (Det fremgår her: http://www.digital4all.dk/shop/default.asp?SetLng=26.
Teoetisk er det selvfølgelig muligt at adressen er et eller
andet stort kontorfællesskab med mange forskellige firmaer – men med
navnesammenfaldet in mente vil jeg da mene at man med god ret kan antage, at
Digital4u og Digital4all har en hel del med hinanden at gøre.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital4?????????
Det bliver mere og mere interessant med disse to (1) firmaer digital4u og digital4all. Når man kigger på deres navn digital4all - LTD - så er jeg af den overbevisning, at et LTD er en Engelsk selskabsbtegnelse, så firmaet kan være registreret adskillige steder ud over i selve England - diverse steder som disse kanaløer og Gibraltar og alt hvad der har tilhør til England.
Godt gemt af vejen og svære at komme efter på lang sigt - personligt ville jeg tænke mig meget om om inden jeg sendte mine surt tjente penge efter dem, der er trods alt også en toårig garantiperiode. Det virker ikke tillidsvækkende med alle disse konstellationer og de er også på Forbrugerstyrelsens sorte liste. Der er særdeles god grund til at være betænkelig.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mewtwo skrev:
Teoetisk er det selvfølgelig muligt at adressen er et eller
andet stort kontorfællesskab med mange forskellige firmaer – men med
navnesammenfaldet in mente vil jeg da mene at man med god ret kan antage, at
Digital4u og Digital4all har en hel del med hinanden at gøre.
|
|
|
Hvis du læser deres handelsbetingelser står der ordret det samme på begge sider.
|
Til top |
|
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 06:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, Mewtwo
Det kan godt se ud som om du har ret !. Jeg er blevet noget betænkelig ved dette firma, nu da jeg også har valgt at købe noget hos Dem. Jeg har nok været en del forblændet af den besparelse som jeg kunne opnå netop ved at købe hos Dem. Jeg håber ikke handlen vil give mig en dårlig oplevelse. Lad os nu se !. De har ihverfald mine penge på nuværende tidspunkt og der er leveringstid på varen
Mewtwo skrev:
Well, Transient, jeg tror ikke der er tale om et HELT andet firma.
Digital4u’s tyske afdeling har denne adresse: Industrieweg 35, 24955 Harislee Germany (check selv på deres hjemmeside: http://www.digital4u.dk/info.asp)
Sjov nok skal man benytte samme adresse hvis man vil sende varer retur til Digital4all.dk LTD. (Det fremgår her: http://www.digital4all.dk/shop/default.asp?SetLng=26.
Teoetisk er det selvfølgelig muligt at adressen er et eller andet stort kontorfællesskab med mange forskellige firmaer – men med navnesammenfaldet in mente vil jeg da mene at man med god ret kan antage, at Digital4u og Digital4all har en hel del med hinanden at gøre. |
|
|
Mvh Transient
|
Til top |
|
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 06:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette behager mig bestemt ikke 
Toftdahl skrev:
Digital4?????????
Det bliver mere og mere interessant med disse to (1) firmaer digital4u og digital4all. Når man kigger på deres navn digital4all - LTD - så er jeg af den overbevisning, at et LTD er en Engelsk selskabsbtegnelse, så firmaet kan være registreret adskillige steder ud over i selve England - diverse steder som disse kanaløer og gibraltar og alt hvad der har tilhør til England.
Godt gemt af vejen og svære at komme efter på lang sigt - personligt ville jeg tænke mig meget om om inden jeg sendte mine surt tjente penge efter dem, der er trods alt også en toårig garantiperiode. Det virker ikke tillidsvækkende med alle disse konstellationer og de er også på Forbrugerstyrelsens sorte liste. Der er særdeles god grund til at være betænkelig.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Mvh Transient
|
Til top |
|
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transient skrev:
Dette behager mig bestemt ikke 
og har derfor annulleret ordren ! Jeg skal ikke nyde noget !!
Toftdahl skrev:
Digital4?????????
Det bliver mere og mere interessant med disse to (1) firmaer digital4u og digital4all. Når man kigger på deres navn digital4all - LTD - så er jeg af den overbevisning, at et LTD er en Engelsk selskabsbtegnelse, så firmaet kan være registreret adskillige steder ud over i selve England - diverse steder som disse kanaløer og gibraltar og alt hvad der har tilhør til England.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
|
|
|
Mvh Transient
|
Til top |
|
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres hjælpende ord i denne tråd 
Mvh. Transient __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
Til top |
|
|
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor bestiller du det ik bare på efterkrav ?
|
Til top |
|
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan ikke lade sig gøre ifølge deres handelsbetingelser !
kuncha skrev:
hvorfor bestiller du det ik bare på efterkrav ? |
|
|
Mvh Transient
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kuncha skrev:
|
|
Hvis I er bekymret på grund af den gamle sag hos Forbrugerstyreslen så hjælper det jo intet at købe pr. efterkrav. Sgaen handlede jo om en forbruger er ikke kunne få repareret hans kamera under garantien fordi forretningen påstod at han havde mishandlet kameraet. At handle pr. efterkrav hjælper derfor intet over bekymringen omkinrg denne sag. Det vil jo intet hjælpe i tilfæde af reklamation. Har I overhovedet læst sagen hos forbrugerstyresen? Når det så er sagt, så drejer det sig kun om en enkelt sag om en handel for to år siden hvor kunden sagde at kameraet gik i stykker mens det stod på et stativ, imens værkstedet sagde at kameraet havde lidt overlast og garantien derfor ikke dækkede. Kunden mente så at kameraet mptte have lidt overlast under transporten fra butik til værksted. Dog fik kunden ikke noget at vide om det oprkævede gebyr ved indlevering i tilfælde af at garantien ikke dækkede og klagede derfor til forbrugerstyrelsen og fik medhold. Det er jo ikke fordi der har været en storm af forbugere der har klaget over firmaet, men kun en enkelt kunde. Personligt ville jeg dog hellere handle hos en Tysk webshop.
|
Til top |
|
|
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snurrerundtlyd skrev:
kuncha skrev:
|
|
Hvis I er bekymret på grund af den gamle sag hos Forbrugerstyreslen så hjælper det jo intet at købe pr. efterkrav. Sgaen handlede jo om en forbruger er ikke kunne få repareret hans kamera under garantien fordi forretningen påstod at han havde mishandlet kameraet. At handle pr. efterkrav hjælper derfor intet over bekymringen omkinrg denne sag. Det vil jo intet hjælpe i tilfæde af reklamation. Har I overhovedet læst sagen hos forbrugerstyresen?
Når det så er sagt, så drejer det sig kun om en enkelt sag om en handel for to år siden hvor kunden sagde at kameraet gik i stykker mens det stod på et stativ, imens værkstedet sagde at kameraet havde lidt overlast og garantien derfor ikke dækkede. Kunden mente så at kameraet mptte have lidt overlast under transporten fra butik til værksted. Dog fik kunden ikke noget at vide om det oprkævede gebyr ved indlevering i tilfælde af at garantien ikke dækkede og klagede derfor til forbrugerstyrelsen og fik medhold. Det er jo ikke fordi der har været en storm af forbugere der har klaget over firmaet, men kun en enkelt kunde.
Personligt ville jeg dog hellere handle hos en Tysk webshop. |
|
|
har du et link til en tysk webshop der sender lcd, plasma på efterkrav til dk ?
|
Til top |
|
|