Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 01:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Digital4all.dk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline
Sendt: 12 November 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:
Nedenstående kamera kan købes i Bingo elle Platan foto for 6.400,00 DKR,

Canon EOS 350D + EF-S18-55 Kit kan købes til 732 € (5.459 kr.) + porto i Tyskland.

Men nu er det jo ikke et kamera han skal købe men et fladskærms-TV, så lad os nu sammeligne prisen på produktet han vil købe og ikke kamerarer.
Det er jo i denne sammehæng ret ligegyldigt hvor meget man kan spare på et kamera, en liter mælk, en kasse julebryg eller en Ritter Sport.
På fladskærme er der som regel temmelig store besparelser ved at købe i Tyskland.
Ofte så store at man kan hyre en taxa til at køre det til Tyskland og tilbage igen for prisforskellen hvis det skulle gå i stykker. Man kan selvfølgelig også bare sende det og spare en masse penge.

Men fra 2007 stiger den Tyske moms fra 16% til 19%, så der stiger prisen nok lidt.
Men prisforskellen er langt større end forskellen imellem den dankse og tyske moms.

Der fines brancher med langt hårdere konkurrence end radio TV branchen i DK.
F.eks. computerbranchen som ligger på niveau med de tyske priser.

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 November 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Bluesky

Der er ikke så stor forskel på priserne generelt, slet ikke. Og så villle jeg også holde mig til en forhandler der ved noget og kan hjælpe, det kan El - Giganten heller ikke.
Lige i tilfældet LG fjernsynet, er der et eller andet specielt tilbud / andet. Der er generelt ikke så stor forskel - måske er de helelr ikke helt identiske, det skal jeg dog ikke gøre mig klog på.
Men jeg har lige vist dig priserne på mærkevarer - Canon, de er billigere i Danmark, hos 2 af de største foto forretninger i Danmark. Men hvis jeg spørger hos en mindre fotoforretning, så vil de have over 8.000,00 DKR for det samme Camera. Så man skal ud og lytte og kigge, det kan godt tage lidt tid. 
Der vil komme masse af tilbud på den slags i Danmark, så giv tid og kig måske på en Samsung sag.

Selvfølgelig kan du få en dårlig service hos en dansk forhandler - det kan man få mange steder, men det har man da heldigvis selv indflydelse på, inden man handler, ligesom man taler med andre. De gode forhandlere er kendt alle steder, ligesom de dårlige også.

Men en ting står klart - når man står med problemet, som man meget ofte gør i disse tider med ny teknologi og masser af ny elektronik, så er tingene meget letetre og til at håndtere i landet hvor man bor.

Skal man først til at pakke det og sende det til andre lande og jeg ved ikke hvad, så er man på herrens mark og ude i en H....... masse besvær, og måske i økonomiske omkostninger som kan overstige det sparede.

Ligeledes får man et erstatnings TV når man sender sit eget til rep. her i Danmark, rep. kan godt tage 1-2 3 uger, alt efter situationen.

Den aktuelle situation og prisen er ikke det normale prishop, det viser Canon sagen.

Jeg har det sådan at jeg gerne betaler lidt mere for at have service og garanti samt hjælp, inden for rækkevidde og i Danmark. Et TV til 11.000 må gerne koste et sted imellem 1 og 2 tusser mere for at have sikkerhed.

Ofte får jeg selv lyst til at handle over grænsen, men så tænker jeg lige lidt over det og ser mig omkring, og vupti så er der en god handel i hus i Danmark.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

miro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 November 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

er der en som HAR handlet hos Digital4all.dk 

jeg har også set en skærm som jeg ville købe der og kan sparer 4 kilo

har firmaet levet op til jeres forventninger mht. bestilling, lagerstatus, betaling, levering

har i selv afhentet i butikken ??

Til top Vis miro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miro

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 November 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Der er ikke så stor forskel på priserne generelt, slet ikke. Og så villle jeg også holde mig til en forhandler der ved noget og kan hjælpe, det kan El - Giganten heller ikke.Lige i tilfældet LG fjernsynet, er der et eller andet specielt tilbud / andet. Der er generelt ikke så stor forskel - måske er de helelr ikke helt identiske, det skal jeg dog ikke gøre mig klog på. Men jeg har lige vist dig priserne på mærkevarer - Canon, de er billigere i Danmark, hos 2 af de største foto forretninger i Danmark. Men hvis jeg spørger hos en mindre fotoforretning, så vil de have over 8.000,00 DKR for det samme Camera. Så man skal ud og lytte og kigge, det kan godt tage lidt tid.  Der vil komme masse af tilbud på den slags i Danmark, så giv tid og kig måske på en Samsung sag.

Jo pris forskellen er stor, og der er ikke tale om tilbud. Forskellen bliver endda kun endnu større hvis jeg skal handle i dk hvor jeg også kan få en god service. Nu er det jo et Hifi forum, og hvad photo udstyr koster i dk kontra tyskland er i denne sammenhæng ret ligegyldig. Der udover har jeg jo allerede sagt at denne forretning er dyr i forhold til andre tyske forretninger.

Hvad andgår Samsung så har de Europa garanti. Så der er penge at spare og den får service i dk.

Nu tog jeg bare El-giganten som pris eksemple ikke fordi jeg har fået dårlig service der. Men jeg synes også en fair sammenligning med en tysk internet butik skal være med en dansk internet eller lavpris forretning.

Men jeg vil da give dig medhold i at 10.000 i tyskland eller 11.000 i dk, så ville jeg nok også købe i dk, for at slippe for at sende til tyskland for service. Men nu er det altså større prisforskelle på hifi udstyr end det.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Bluesky.

Alene alt dette nedenstående - får en til at kigge lidt nærmere - den mindste tviv om tingene, og det er ude af kontrol, og væk fra Dansk område og regler. 
De sidder lidt mere trygt gemt af vejen, fordi de ved det er besværligt og folk ikke har de samme muligheder for at møde op - og så står vi med regningen. 
Bøvl og besvær på alle måder- og en anelse lotteri med den slags handelsmåder / butikker.

Alternativt - så hellere en anekendt Tysk forretning med en disk og dør mod gaden, som også vil sende den til dig, det koster måske en anelse mere, det må findes i Flensburg, hvor man trods alt har en rimelig chance at køre til.

Digital4all - Garanti/reklamation:
Hvis varen er defekt, transportskadet eller vi har leveret en forkert vare, skal du hurtigst muligt og inden 3 dage kontakte os og melde fejlen.

Så vidt varen er gået i stykker under transporten, skal du desuden straks ved modtagelsen rette henvendelse til den instans, som har stået for leverancen.
(f.eks. postdanmark - tlf.: 80207030)

Alle varer købt i butikken er indbefattet en garanti på 6 mdr. samt en efterflg. reklamationsret på 18 mdr. gældende fra købsdato med mindre andet er anført i produktbeskrivelsen.

Bemærk iøvrigt, at der ved reparationer SKAL medsendes det originale garantibevis udstedt af producenten (dette er især vigtigt ved garantireparationer) . I modsat fald behandles reparationen som en reklamationssag, og Digital4All.dk LTD forbeholder sig ret til at fakturere reparationen iht. tilbud.

Ved indlevering af reparationer sender vi enheden til vores leverandør. Først herefter undersøges om reparationen dækkes af garantien. Ved garantireparationer fremsendes enheden til Deres adresse, når vi har modtaget denne retur fra værkstedet. En reparation tager op til 30 arbejdsdage.

Såfremt enheden ikke dækkes af garantien, fremsendes tilbud på reparationen. Ønskes reparationen ikke gennemført, faktureres De kr. 300,- kr. incl. moms. for fragt og håndtering. Ønskes reparationen gennemført, faktureres De iht. tilbud.
varen.

Hvis man endelig vil det der, så har de her efter sigende ry for at fungere godt??? www.schnaepp.de et tysk firma i Tyskland med styr på tingene???

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Sendt: 13 November 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hej Toftdahl

Tak for dine fine indlæg. Dine argumenter fejler ikke noget 

Som forbruger er man dog villig til at gribe chancen for at spare nogen penge !.

Den butik som du nævner i Tyskland kunne være en mulighed. Den skal lige tjekkes ud

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 November 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale at handle hos PIXmania (FR). Jeg har købt et par MP3 afspillere derfra, og servicen har altid været i top. De har support på dansk og er hurtige til at svare igen, når man benytter deres online support system/bedsked system.

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:

Jeg kan anbefale at handle hos PIXmania (FR). Jeg har købt et par MP3 afspillere derfra, og servicen har altid været i top. De har support på dansk og er hurtige til at svare igen, når man benytter deres online support system/bedsked system.

Der er ellers mange (også her på forummet) der fraråder at handle hos PIXmania  fordi de har meget dårlig service så snart der er noget galt.
Når man skal købe noget så har de go service og svarer hurtigt, men går noget i stykker så forsvinder servicen og de bliver meget langsomme til at svare. Så heller en Tysk forhandler der også har god service når der er noget galt.
Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 November 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Alternativt - så hellere en anekendt Tysk forretning med en disk og dør mod gaden, som også vil sende den til dig, det koster måske en anelse mere, det må findes i Flensburg, hvor man trods alt har en rimelig chance at køre til.

Nu ligger butikken jo tættere på grænsen end Flensborg, så det argument holder ikke

Men der er ingen tvivl om at man bør undgå dette firma.

Til top Vis Martyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martyr

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd

Lige netop - når der er noget galt, så er det rart at kunne stå på den anden side af disken og kigge dem i øjnene og slå i bordet. Det er man afskåret fra med det nethandel over grænser - de har meget mere frit løb for at afvise og tage penge.

Personligt ville jeg foretrække at købe fra et af tyskerne anerkendt og stabilt firma, så tror jeg man undgår alt det snakken uden om ved evt. reklamationer og fejl - en måde at tjene på når man sælger til for lave priser.

Internethandel er nememre og okay til printpatroner, Cder, bøger og alle de mindre ting som der ikke er så meget halløj med. Dyre komplicerede elektronik ting, der tror jeg man er bedst stillet med en person på hver side af disken, eller et særdeles og meget anerkendt samt seriøst netfirma ellers kan de blive et lotteri og en besværlig proces med omkostninger.

Men der er det jo vores tråde er gode, der kommer de mange erfaringer frem, så det er anbefalelsesværdigt at så mange som muligt melder ud / tilbage om erfaringerne. 
Det burde faktisk sættes lidt i system - måske redaktionen kunne oprette en plads der hedder internethandel?? så trådene samles et sted og er nemt at finde ind til, det er jo sådan handelen udvikler sig mere og mere.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Martyr

Det jeg mener med en Tysk forretning, er en traditionel og anerkendt forretning hvor man kan stå på hver sin side af disken, så tæt på grænsen som muligt, ikke en internet shop som måske har domæne tættere på grænsen, hvor man ikke kan komme i en butik og få service / hjælp.
Jeg var godt klar over den pågældende beliggenheden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

F.eks. http://www.medianess.de i Berlin har både en stor internetbutik og mulighed for afhentning på stedet i centrum af Berlin. De er ikke de billigste med LG 26LX2R i Tyskland (952 € / 7100 kr.), men de er stadig 3-4000 kr. billigere end Elgiganten afhængig af om man medregner levering til døren eller ej.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Snurrerundlyd

Se nu er vi inde på noget af det rigtige med grund under fødderne, et sted hvor de hver dag må stå til ansvar, over for en masse kunder ved disken, men de kan også det med netbutik.

Med venlig hilsen

jørgen Toftdahl

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 13 November 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Jeg er stadig med på sidelinien

Dejligt at se sådan et engagement blandt hifi4all´s medlemmer  

Transient

miro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 13 November 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

miro skrev:

har firmaet levet op til jeres forventninger mht. bestilling, lagerstatus, betaling, levering

jeg mangler stadig svar har i handlet hos Digital4all.dk  ??

Til top Vis miro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miro

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 13 November 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

miro skrev:
miro skrev:

HEJ MIRO

JEG MANGLER OGSÅ ET SVAR. DET VAR DET SOM JEG STARTEDE TRÅDEN MED !. MEN FINT NOK AT DER ER STARTET EN DEBAT NETOP OM ONLINE BUTIKKER. 

ERFARINGER MED digital4all.dk udbedes tak !

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 14 November 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hej Miro

Jeg kontaktede digital4all.dk idag pr.telefon netop for at få Deres forretningsbetingelser bekræftet. De betingelser som står skrevet på Deres hjemmeside skal man åbenbart tage med et gran salt. De vil blive rettet snarest (underligt). Så snart man stillede spørgsmål omkring Deres betingelser var de til at snakke med. Men anyway fik jeg en særdelses god betjening og sparede endda 9 % moms. Jeg skulle da selv sørge for at kontakte et fragtfirma som lå i området af Harislee. Hele handlen foregik let og smertefrit og med 14 dages returret. Dog var der 14 dages leveringstid på LG skærmen som i disse fladskærms tider er meget normalt. Elgiganten skal have 11000,- for samme skærm. Min ordrebekræftigelse som kom pr. mail imens jeg talte med Dem lyder på 7700,00 -. Besparelse 3300,- ved at handle lige over grænsen. Det er da værd at tage med

Min skepsis ved denne online forhandler er efter denne meget positive oplevelse gjort til skamme indtil videre for nu skal jeg jo lige have skærmen leveret først. Men dette burde forhåbentligt kun være en formsag.

Lad mig høre om din oplevelse hvis du også handler med Dem ! 

Transient

miro skrev:
miro skrev:

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Nethandel

Lige netop, det der står skrevet kunne man ikke helt regne med, men det står der og sikrer den handlende væsentligt bedre, når og hvis der skulle være problemer. 
Derfor skal man være på vagt over for dem, og derfor er en anerkendt forretning, hvadenten det er nethandel eller over disken.
Det er trods alt mange penge man har ude at svømme, rent faktisk også i hele garantiperioden, hvis man ikke har kontrol på det, derudover er der mange ventehistorier, ud fra lovede leveringstider, vente igen og igen - læst i andre tråde her i forum.

Og hvis det ikke er en butik med potentiale og fast forankring i markedet, års eksistens og med godt omdømme- er den / de måske væk - inden garantien udløber, og så kan det blive surt.
Derfor skal man tænke lidt over hvilken netbutik man betror sine surt tjente penge.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Mewtwo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005
Sendt: 19 November 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:
miro skrev:
miro skrev:

jeg har ogs� set en sk�rm som jeg ville k�be der og kan sparer 4 kilo

HEJ MIRO

JEG MANGLER OGS� ET SVAR. DET VAR DET SOM JEG STARTEDE TR�DEN MED !. MEN FINT NOK AT DER ER STARTET EN DEBAT NETOP OM ONLINE BUTIKKER. 

ERFARINGER MED digital4all.dk udbedes tak !

Til top Vis Mewtwo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mewtwo

Mewtwo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005
Sendt: 19 November 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Forbrugerstyrelsen har længe haft Digital4all.dk på den sorte liste, fordi firmaet ikke ønsker at efterkomme indstillinger fra forbrugerklagenævnet.  Det betyder ikke nødvendigvis, at folkene i Digital4all er nogle svindlere, men åbenbart går de ikke så højrt op i deres image overfor forbrugerne.

Bluesky, - var du egentligt tilfreds med dine oplevelser af at købe i Tyskland - og fungerer LG'en som forventet?

Til top Vis Mewtwo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mewtwo

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes