Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pålidelige watt eller ej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 05 November 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

En "8"-ohm´s højttaler vil typisk belaste strømforsygningen og udgangstrinnet som en 2-ohm´s fast modstand.
Det med at måle med en 8-ohm´s laboratoriemodstand, siger intet om hvad forstærkeren kan - intet.

SKAL man vide hvor mange (poser vat) watt ens forstærker kan aflevere, bør man måle den med sine egne ht på.

Der er meget få forstærkere der VIRKELIG kan levere effekt (strøm) i grimme belasninger - altså GRIMME belastninger - - - et par stykker, eller 7 er = M/L 25 (25 watt KL.A) - Dali Gravity - Audio device (40 transistorer pr halvperiode, 80 ialt, pr monoblok), og nogle Accuphase og krell. (der er sikkert flere)
Men hvilke af de nævnte der så "lyder" godt er jo op til en selv - mine Audio Device lyder fælt, men slæber ALT med meget effekt og er gode til sub.

Andre leverer faktisk ikke engang 1/6 af den opgivede effekt, af flere årsager - men sjovt nok, er det værste man kan udsætte sin forstærker for = en højttaler

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 November 2005 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Hold da op...skulle vist aldrig have bevæget mig ind i denne "hifi jungle"...synes meget af det virker ret så besværligt. Men altså, kort fortalt, så kan man ikke bruge tests og forretningers opgivelser til en skid....

Lidt skræmmende synes jeg

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 November 2005 kl. 05:10 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Hold da op...skulle vist aldrig have bevæget mig ind i denne "hifi jungle"...synes meget af det virker ret så besværligt. Men altså, kort fortalt, så kan man ikke bruge tests og forretningers opgivelser til en skid....

Lidt skræmmende synes jeg

Michael

Hejsa,

Glem frustrationerne og specifikationerne.... Brug ørerne  lyder det godt for dig er det jo fint nok. Søger man længe bliver man fattig på penge (det rimer!)

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 November 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Mik112: Korrekt. men det som jeg "jagter" nu, er svaret på hvordan man finder en forstærker som "kan noget" i forhold til det som man søger, om der er en rettesnor på dén måde. Ikke så meget hvordan lyden er, det tager jeg så bagefter når jeg har lyttet på det forskellige

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes