Forfatter |
|
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak - jeg kan se vi er lidt i samme boldgade mht. til kabler og højtalere
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja med hensyn til TMC bliver jeg altså imponeret over hvor godt de lyder. Havde mit white af i en lille måned for at prøve mit VDH igen, så snart det kom på igen var der dynamik,bund og tramp! De er kommet for at blive VA rocks! og sikke en finish
__________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er bare så stive. Det er selvfølgelig ikke noget reelt problem, men man skal sørge for at bøje dem korrekt inden montering, da man ellers udsætte terminalerne for stor spænding, som de næppe har godt af :(... og jeg skal hilse herfra og sige at det er ikke nemt når de skal op i en brønd under trekanten sammen med et tykt netkabel...
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha da det ser godt ud....Stilfuldt og alting, er sikker på at det er kreds for ørergangene, og synet!
Har du haft problemer med akostikken i rummet?
Tænker på, at jeg kan se at du har høj rejsning ( i rummet) og tænkte på om det kunne give lydproblemer?
Michael
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det har jeg ikke....
Eller det vil sige det tror jeg i hvert fald ikke. Jeg synes det lyder godt og kan ikke sætte mine fingre på noget som skulle være i vejen. Jeg var faktisk mest nervøs for at den ene højtaler skulle stå i nærheden af en skråvæg, med den sandsynlige følgende forstærkning på nogle frekvens områder. Denne forstærkning sker dog ikke (heldigvis).
Jeg tror faktisk at rummet egner sig meget godt, da der ikke er store muligheder for stående bølger. Det kan jo så omvendt æde lidt dynamik, skulle man tro, men det er ikke noget jeg kan høre.
Jeg nåede kun at høre mine højtalere i vores gamle stue, som var noget større, kort (ca. 30 min.), hvorfor det er min eneste reference. Det var midt i flytterodet og med flyttekasser op til ørene lød det lidt underligt. Jeg synes i hvert fald at lyden er meget mere nærværende her.
Hvis jeg skal lytte længe og koncentreret flytte jeg naturligvis sofaen lidt ud i rummet - det hjælper meget.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don Räß skrev:
Nej, det har jeg ikke....
Eller det vil sige det tror jeg i hvert fald ikke. Jeg synes det lyder godt og kan ikke sætte mine fingre på noget som skulle være i vejen. Jeg var faktisk mest nervøs for at den ene højtaler skulle stå i nærheden af en skråvæg, med den sandsynlige følgende forstærkning på nogle frekvens områder. Denne forstærkning sker dog ikke (heldigvis).
Jeg tror faktisk at rummet egner sig meget godt, da der ikke er store muligheder for stående bølger. Det kan jo så omvendt æde lidt dynamik, skulle man tro, men det er ikke noget jeg kan høre.
Jeg nåede kun at høre mine højtalere i vores gamle stue, som var noget større, kort (ca. 30 min.), hvorfor det er min eneste reference. Det var midt i flytterodet og med flyttekasser op til ørene lød det lidt underligt. Jeg synes i hvert fald at lyden er meget mere nærværende her.
Hvis jeg skal lytte længe og koncentreret flytte jeg naturligvis sofaen lidt ud i rummet - det hjælper meget.
|
|
|
Okey, troede bare det måske ville blive et problem. Kender en anden som har næsten samme løsning som dig, af rummet, bare med et andet setup og han har store problemer med rumklang og så videre, sagt med andre ord, så lyder det forfærdeligt hos ham.... Men dejligt at høre at det kan lade sig gøre på en positiv måde selvom rummet er som det er 
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, ruden så sådanne ud:

Så jeg tænkte jeg lige ville kigge lidt på lidt kalibrering af min projektor…
Jeg anvender hovedsagligt disse to billeder:

Dette anvender jeg til at stille kontrast og lysstyrke

Og dette anvender jeg til at stille på farverne, medens jeg kigger igennem nogle farvefiltre. Jeg synes dog ikke helt jeg kan få det til at spille. Jeg skal i hvert fald skrue farverne meget højt op og det har jeg svært ved at tro er rigtig.
Derfor finder jeg faktisk ofte tilbage til det første billede for at stille farve og finde den temperatur jeg bedst kan lide.
Her er lige et screenshot til sidst:

Kameraet snyder lidt – billedet er noget skarpere i virkeligheden
Hvilke metoder anvender i til at kalibrere jeres projektor?
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at prøve at spænde min Primare for projektoren. Til det skal jeg enten bruge et færdigt komponentkabel på ca. 12 meter, eller selv konstruere et. Til det ville jeg skulle bruge noget kabel og jeg tænker at antennekabel nok vil gøre sig godt der.
Kan i anbefale et godt antennekabel til rimelige penge - skal trods alt bruge 3 x 12 meter.
|
Til top |
|
|
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet at låne et kortere kabel, og så smide din primare op hvor din pioneer står nu, og så se hvordan det ser ud... Istedet for at springe direkte ud i 12 komponent Ellers skulle jeg mene at der findes færdige 15m komponent rundt omkring, så vidt jeg ved. Øhh hva med IXOS antennekabel? eller... jahhh
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idéen skullle netop være at jeg ikke skulle flytte primaren. Jeg er lidt træt af at skulle helt op i hemsen hver gang man skal have en film på. Det kunne netop være fedt at smække den på der hvor primaren står.
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå efter en del søgen på internettet, har jeg valgt at bestille et unbundled component kabel fra www.bluejeanscable.com - der er mange som omtaler deres kabler meget positivt og prisen virker også meget rimelig.
|
Til top |
|
|
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don Räß skrev:
Idéen skullle netop være at jeg ikke skulle flytte primaren. Jeg er lidt træt af at skulle helt op i hemsen hver gang man skal have en film på. Det kunne netop være fedt at smække den på der hvor primaren står. |
|
|
arh okay... troede du ikke du havde prøvet det endnu, og ville se hvordan det så ud.. my mistake
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg mit kabel:
(Tryk på billederne for at se stort billede)

Stikkene fra Canare er af god kvalitet

[img=http://img95.imageshack.us/img95/9910/componentkabel005 9em.th.jpg">
Det skulle eftersigende være noget af det bedste komponentkabel man kan få fat i. Indtil videre er jeg bestemt ikke skuffet. Det er også dejligt igen at have afspilleren lige under billedet. Jeg tænker på at sætte en sort strømpe rundt om kablerne, de er lige farverige nok pt...

Kablet er lidt stift men det kan lade sig gøre at klemme det ned i kabelkanalen selvom det giver massiv sved på panden

Herudover har jeg fortaget en ”nedgradering”. Det skyldes som nævnt andetsteds, at jeg synes det var lidt overkill at have både en DVD30 og en DVR 920 stående. Som i øvrigt har samme drev og videochipset. Derfor har jeg valgt at nedgradere til en Thomson 8550, som faktisk fungere rigtig godt og så valgt at købe et komponent kabel til Primaren.

Jeg fandt desuden lidt gamle billeder fra da jeg modtog mit højtalerkabel (Kimber 8tc):

|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Projektor ophæng
Jeg købte, efter tip af PillyWilly, dette Præcisionsskruestik i Harald-Nyborg. Det der er interessant er kugleleddet.
[img=http://img213.imageshack.us/img213/4049/pakke2pd.th.jpg ">
Stikket har ligget lidt tid, men da jeg netop er blevet færdig med et lille værksted i kælder af vores opgang, skulle det da fejres med konstruktionen af et lille ophæng til min Z3.
Det gamle var sådan set ok, men det fyldte lidt for meget, var lidt løst og kunne ikke justeres særligt godt.
Stikket blev befriet for selve skruestikket og sugekoppen. Derefter blev der boret huller til montering

Så blev en plade skåret til; olieret; monteret på projektoren med endeløse bolte og kuglen blev monteret

Og vupti op og hænge

[img=http://img215.imageshack.us/img215/1863/bl26az.th.jpg">
[img=http://img213.imageshack.us/img213/1523/pjophngoppefra8 lj.th.jpg">
Projektoren hænger fuldstændig fast og man kan ikke rykke den det mindste. Spændes stikket op har man, pga. kugleleddet, mulighed for at justere i alle vinkler.
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 01 April 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sq til at studere hvis man har råd til sådan noget grej så
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
Sendt: 01 April 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser satme godt ud  Hvorfor har du valgt Evidence som baghøjttaler fremfor Haydn Grand, når Vienna'erne kun koster 2k mere? Det er jo ikke specielt mange penge ifht hvad du har af lækkert grej
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Jeg vil sq til at studere hvis man har råd til sådan noget grej så  |
|
|
Det er under alle omstændigheder en god ide at studere :)
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
KennethB skrev:
Det ser satme godt ud
Hvorfor har du valgt Evidence som baghøjttaler fremfor Haydn Grand, når Vienna'erne kun koster 2k mere? Det er jo ikke specielt mange penge ifht hvad du har af lækkert grej
|
|
|
Det skyldes at jeg før mine Haydn havde Evidence 470 som front.
Jeg vil ikke bruge pengene på at opgradere når jeg kun bruger dem som baghøjtalere de få gange om ugen jeg ser film.
|
Til top |
|
|
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
Sendt: 01 April 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte ikke på at du nok havde dem fra et gammelt setup  Hvordan fungerer det med væggen som lærred  Mvh KennethB
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 01 April 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don Räß skrev:
Cyber-Frog skrev:
Jeg vil sq til at studere hvis man har råd til sådan noget grej så  |
|
|
Det er under alle omstændigheder en god ide at studere :)
|
|
|
Jeg er skam uddannet :)
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|