| Forfatter |
|
Lukman Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Stadig ingen som har et bud på hvilken LCD der kan levere en ligeså god dybde (3d) effekt som 9509, udover selvfølgelig de LCD som har pixel plus ? eller er det bare den bedste processing der findes ? her tænker jeg på om eks JVC D.I.S.T eller for den sags skyld DNI (Samsung) og de andre fabrikanters pendant er lige så effektfuld, skal lige siges at det nye Phillips LCD 32PF9966 med Ambilight og Pixel plus 2 virker tiltalende skide synd at de ikke laver en 37" da det er den størrelse jeg går efter.
|
| Til top |
|
| |
Snurrerundtlyd Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lukman skrev:
| Stadig ingen som har et bud på hvilken LCD der kan levere
en ligeså god dybde (3d) effekt som 9509, udover selvfølgelig de LCD
som har pixel plus ? eller er det bare den bedste processing der findes
? |
|
|
Jeg ved ikke hva du mener når du skriver 3D effekt, alle de nævnte TV
er kun 2D. Men hvis du taler om kontrast så finder du ikke nogen LCD TV
der er lige så gode som 9509 / 9520.
Lukman skrev:
her tænker jeg på om eks JVC D.I.S.T eller for den sags skyld DNI
(Samsung) og de andre fabrikanters pendant er lige så effektfuld, skal
lige siges at det nye Phillips LCD 32PF9966 med Ambilight og Pixel plus
2 virker tiltalende skide synd at de ikke laver en 37" da det er den størrelse jeg går efter. |
|
|
32PF9966 er ikke Philips bedste 32" LCD TV, det er kun det næstbedste.
De bedste med Pixel Plus 2 HD hedder 32PF9830 og det laves også i både
en 37" 37PF9830 1.920x1080p udgave og 42" 42PF9830 1.920x1080p udgave, mens 32" udgaven
er 1366x768.
Disse tre topmodeller har alle Pixel Plus 2 HD og Ambilight 2, mens 32PF9966 kun har Pixel Plus 2 og Ambilight (1).
|
| Til top |
|
| |
Lukman Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Snurrerundtlyd
Jeg taler selvfølgelig om dybdefornemmelsen i billedet når jeg nævner 3d effekt, og ja det er desværre LCD`s hæmsko at kontrasten ikke er større for det er som du selv skriver nemlig afgørende for dybdefornemmelsen i billedet.
Men der må da være LCD mærker som kan komme tæt på, og netop det savner jeg feedback på, har læst på homecinemachoice anmeldelser at de netop fremhæver Sharp LCD for at give en næsten `3d feel to the picture`mens andre så skriver at det er på bekostning af tab af detaljer i mørke sekvenser så måske ser det ud som om at jeg bliver nødt til at vente indtil de introducer Optura AKA Clearlcd i deres kommende modeller hvis jeg skal kunne klare overgangen fra mit 9509 øv øv øv pause mode for HD materiale samt HTPC.
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philips har da lavet DVB-T på både CRT og LCD tv. Men da vi bor i dk, er de ikke til salg her.
CRT modellen har været på markedet mindst 1 år i England. LCD'en optræder i det nye katalog, men om det først udkommer næste år, skal jeg ikke kunne sige.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, fladskærme er meget attraktive i dag, men du har et rigtigt godt tv
'mellem hænderne', og hvis det var mig, ville jeg beholde det i 1 års
tid, eller i hvert fald til udgangen af 2005. Medmindre du har
pladsmangel i stuen, eller tv'et er slidt, ser jeg ingen grund til at
opgradere til et LCD/Plasma foreløbigt.
Jeg sidder selv med et 'forældet' Sony KV28 LS60, som jeg er utrolig
glad for. Især når der ses DVD via RGB, gør tv'et det fremragende. Den
fylder dog en del, og da jeg bor i ungdomsbolig, er pladsen begrænset.
Defor ønsker jeg mig selv en LCD/Plasma skærm, men til mit budget, kan
ingen af de skærme jeg har kigget på slå min Sony. Jeg afventer derfor
selv situationen samt udviklingen på markedet, og beholder mit tv.
Held og lykke med jagten.
|
| Til top |
|
| |
Snurrerundtlyd Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
Philips har da lavet DVB-T på både CRT og LCD tv. Men da vi bor i dk, er de ikke til salg her.
CRT modellen har været på markedet mindst 1 år i England. LCD'en
optræder i det nye katalog, men om det først udkommer næste år, skal
jeg ikke kunne sige. |
|
|
Ja der findes som sagt flere TV på markedet med DVB-T, også fra andre
end Philips, men det kan man jo ikke rigtig bruge til noget hvis man
har kabel TV. Så kræves DVB-C tuner med Common Interface/Smart card
reader. DVB-T kan ikke bruges til at modtage digitalt kabel-TV,
det er kun til mastebaseret-TV. Der dukker nok en del flere DVB-T op på
markedet når vi nærmer os April 2006 hvor DVB-T bliver landsdækkedne
med DR1, DR2 og TV2. En TDC Selector settop boks indeholder en DVB-C
tuner og en smartcard reader med Viaccess dekoder.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim014 skrev:
| Vil det sige at LCD fjernsyn som sælges idag,med en opløsning på 768 x 1366 sådan set ikke er meget bevendt til fremtidens HDTV og at billedet reel ikke kan blive ret meget bedre end nuværende DVD kvalitet med digital signal ?? ( som egenlig også er ganske udmærket) |
|
|
Det er lige præcist sådan en reaktion jeg frygter pga. Zerocool's fokusering på manglende 1:1 mapping på LCD tv'ene. JO, HDTV ser markant bedre ud end DVD på disse tv, og det ser faktisk også mærkbart bedre ud end DVD på et almindeligt billedrørs-tv! MEN man mister noget billedkvalitet i skaleringen, som kunne undgås hvis tv'ene blev lavet i 1280x720 med 1:1 mapping. Men det samme kvalitetstab sker når du ser DVD, så det ændrer ikke forholdet mellem DVD og HDTV.
I mine øjne findes der p.t. ikke et LCD-tv der matcher et 9509 på billedkvaliteten. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
| Jeg har dog selv et 1366x768 LCD-Tv, som kan vise ikke nedskaleret skaleret HD. |
|
|
Men dog skaleret. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Lukman Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Howdy yall
Damn Otto, det var lige det jeg frygtede, nu er spørgsmålet så hvad fann jeg så skal gøre, total skizo er vel nærmest den tilstand jeg befinder mig i på den ene side elsker jeg 9509 for den suveræne billedkvalitet og på den anden side ærger jeg mig over CRT`s begrænsninger Mht tilslutnings muligheder (HD, HTPC)
Med risiko for at se fjernsyn på en 14" Saba på afd O, stiller jeg nu følgende spørgsmål:
Skal jeg ikke beholde mit 9509 og så købe en Plasma, (panasonic PV500) da det jo alt andet lige er kontrast forholdet som bidrager til dybde fornemmelsen i billedet hvilket jo pt er plasma`s force i forhold til LCD, på den måde kan jeg jo ``breake` det ind på behørig vis som de kloge hoveder anviser er det vist noget med 2-400 timer ved 50% kontrast for på den måde at gøre det mere modstands dygtigt overfor burn-in, spørgsmålet er så om det efterfølgende ikke er noget jeg skal bekymre mig om her tænker jeg Xbox 360, samt de fordømte stations logoer som kun kan være opfundet for at demente kan huske hvilken kanal de ser på (kun et udtryk ikke en nedgørelse) nu er jeg snart der henne hvor en berømt replik fra en ditto film må være på sin plads `help me Obi-wan.....you`re my only hope`
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lukman skrev:
| Skal jeg ikke beholde mit 9509 og så købe en Plasma, (panasonic PV500) da det osv osv |
|
|
Du skal da beholde dit 9509 til almindelig tv-kigning, og købe en projektor og en stak mørklægningsgardiner, så er du ude over alt det pjat!  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Lukman skrev:
| Skal jeg ikke beholde mit 9509 og så købe en Plasma, (panasonic PV500) da det osv osv |
|
|
Du skal da beholde dit 9509 til almindelig tv-kigning, og købe en
projektor og en stak mørklægningsgardiner, så er du ude over alt det
pjat!  |
|
|
Fuldstændig enig!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Lukman skrev:
|
|
Du skal da beholde dit 9509 til almindelig tv-kigning, og købe en projektor og en stak mørklægningsgardiner, så er du ude over alt det pjat! 
|
|
|
nemlig,nok bedste (og eneste ) gode råd i denne tråd!
|
| Til top |
|
| |
Lukman Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Otto, TC skrev:
Lukman skrev:
|
|
Du skal da beholde dit 9509 til almindelig tv-kigning, og købe en projektor og en stak mørklægningsgardiner, så er du ude over alt det pjat! 
|
|
|
|
|
|
Ok Gentlemen
Men hvilken, mine krav er lækkert billed (detaljerigt,dybdefornemmelse) samt tilslutning til den nye Xbox 360, DVI eller HDMI udgang, kan ikke huske det men under alle omstændigheder skal den kunne vise HD 720P som boxen outputter og så skal den være forholdsvis lydløs. og nå ja max 15-17.000 kr men mon ikke jeg kan få en fed PJ til den pris ?
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lukman skrev:
kyhn skrev:
Otto, TC skrev:
Lukman skrev:
|
|
Du skal da beholde dit 9509 til almindelig tv-kigning, og købe en
projektor og en stak mørklægningsgardiner, så er du ude over alt det
pjat! 
|
|
|
|
|
|
Ok Gentlemen
Men hvilken, mine krav er lækkert billed
(detaljerigt,dybdefornemmelse) samt tilslutning til den nye Xbox 360,
DVI eller HDMI udgang, kan ikke huske det men under alle omstændigheder
skal den kunne vise HD 720P som boxen outputter og så skal den være
forholdsvis lydløs. og nå ja max 15-17.000 kr men mon ikke jeg kan få
en fed PJ til den pris ? |
|
|
Sanyo Z3 og Z4
Panasonic AE-700 og AE900
Viser alle 720p
Du burde kunne få Z3 eller AE-700 inkl. lærrede til den pris.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til 15-17K alt inklusive ville jeg nok gå efter en Z3. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
stram livremmen og gå efter en HS-50, jeg tror ikke du vil fortryde.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
kim014 skrev:
| Vil det sige at LCD fjernsyn som sælges idag,med en opløsning på 768 x 1366 sådan set ikke er meget bevendt til fremtidens HDTV og at billedet reel ikke kan blive ret meget bedre end nuværende DVD kvalitet med digital signal ?? ( som egenlig også er ganske udmærket) |
|
|
Det er lige præcist sådan en reaktion jeg frygter pga. Zerocool's fokusering på manglende 1:1 mapping på LCD tv'ene. JO, HDTV ser markant bedre ud end DVD på disse tv, og det ser faktisk også mærkbart bedre ud end DVD på et almindeligt billedrørs-tv!
|
|
|
Det er rigtigt, at jeg tidligere vedr. HTPC har fokuseret på 1:1 pixelmapping (tråden om det Ultimative LCD-TV til HTPC), men det er ikke (nødvendigvis) det jeg taler om her. Vi kan vel blive enige om, at hvis et Tv smider 440x144 pixels væk i skaleringsprocessen, så går der meget vigtigt billedinformation tabt - billeddata der før udgjorde et HD-signal. Det da også klart du frygter folks reaktion på mine udtalelser. Du har jo et forklaringsproblem når folk spørger om dine fladskærme kan vise et high definition -billede.
Otto,TC skrev:
|
Men det samme kvalitetstab sker når du ser DVD, så det ændrer ikke forholdet mellem DVD og HDTV.
|
|
|
Det må du gerne forklare for mig, for hvorfor skulle der ske noget kvalitetstab ved afspilning af DVD?
Otto,TC skrev:
|
I mine øjne findes der p.t. ikke et LCD-tv der matcher et 9509 på billedkvaliteten.
|
|
|
Måske til SD-signaler, men da bestemt ikke til HD.
Otto,TC skrev:
zerocool skrev:
| Jeg har dog selv et 1366x768 LCD-Tv, som kan vise ikke nedskaleret skaleret HD. |
|
|
Men dog skaleret.
|
|
|
Ja, men kun skaleret op... og det betyder 0 tab af billeddata!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Det er rigtigt, at jeg tidligere vedr. HTPC har fokuseret på 1:1 pixelmapping (tråden om det Ultimative LCD-TV til HTPC), men det er ikke (nødvendigvis) det jeg taler om her. Vi kan vel blive enige om, at hvis et Tv smider 440x144 pixels væk i skaleringsprocessen, så går der meget vigtigt billedinformation tabt - billeddata der før udgjorde et HD-signal. Det da også klart du frygter folks reaktion på mine udtalelser. Du har jo et forklaringsproblem når folk spørger om dine fladskærme kan vise et high definition -billede. |
|
|
Vi er enige, og jeg synes vi skal lade diskussionen ligge til vi har haft vores lille komsammen. Jeg har ikke tænkt på det som nedskalering, bare som manglende 1:1. Mht. hvilken reaktion jeg frygter, så taler jeg om at folk bliver bange for at HD lige pludselig er _ubrugeligt_, blot fordi tv'et kun udnytter potentialet delvist. Det er jo ikke tilfældet.
zerocool skrev:
Otto,TC skrev:
zerocool skrev:
|
|
Men dog skaleret.
|
|
|
Ja, men kun skaleret op... og det betyder 0 tab af billeddata!
|
|
|
Det er ikke rigtigt! Hvis du opskalerer fra 720 linier til 768, så mister du så absolut data. Det kan godt ske at du ikke gør i teorien, men i praksis gør du. Hvis dette ikke var tilfældet, så ville hele din fokusering på 1:1 mapping (hvis vi ser bort fra ned/op skalering) jo være ligegyldig! __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Det er ikke rigtigt! Hvis du opskalerer fra 720 linier til 768, så mister du så absolut data. Det kan godt ske at du ikke gør i teorien, men i praksis gør du. Hvis dette ikke var tilfældet, så ville hele din fokusering på 1:1 mapping (hvis vi ser bort fra ned/op skalering) jo være ligegyldig!
|
|
|
Nej, Otto... Nu må du stoppe med at forvirre folk
Man mister ikke billed-data ved opskalering. Min næsten maniske besættelse med 1:1 skyldes ene og alene, at de anvendte algoritmer ikke altid foretager pixelforøgelsen lige godt. Informationsmængden i et billed er ved opskaleringen konstant, men man kan helt sikkert opleve mere synlig forringelse jo større areal denne data bliver brugt på.
|
| Til top |
|
| |