Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 18:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Pas på pengene hos Hifi-Klubben Online ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jacob Online
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben Online

Bruger siden: 12 September 2005
Status: Offline
Sendt: 12 September 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hej Kent - og alle I andre

Normalt besvare vi ikke sådanne enkeltstående sager i diverse forums - ikke af ond vilje, men vi har svært ved at følge alle tråde/sager som popper op (gælder både de positive og de negative).

I dette tilfælde syntes jeg dog lige vi skylder et svar.

Først en undskyldning til Kent. Ferieafløseren burde selvfølgelig kende til returinformationen som står beskrevet på vores hjemmeside, således at der ikke opstår tvivl når en kunde ønsker at returnere en vare. Den "fejl" har vi nu rettet, så vi undgår lignende situationer en anden gang. Altså: Returvarer skal sendes til webshoppen - ikke til vores hovedlager.

Og så lige en opsummering. Meget gik galt i denne sag. For det første blev varen returneret til selve hovedlageret, hvilket de normalt ikke kan håndtere - de har styr på hvilke varer som skal sendes, ikke på de pakker som kommer retur uden forudgående aftale (internt burde vi selvfølgelig have givet lageret besked, men det skete altså ikke).

Kent henvender sig efter nogle dage til Online og naturligvis utilfreds med at der ikke er sket noget. Det er dog først nu, at jeg bliver gjort opmærksom på, at der er sket en returnering mens jeg var på ferie. Jeg lover at lave en kreditnota og føre pengene retur til Kents konto, så snart jeg kan få bekræftet fra hovedlageret at varerne rent faktisk ER kommet retur.  

Lageret har MEGET travlt, hvilket jo er godt - men det betyder også, at en enkeltsåtende sag må vige, til fordel for pakning af varer til alle vores butikker (alt andet ville bare give mange utilfredse kunder ude i butikkerne). Fredag morgen er en stille dag på lageret og de får endelig sorteret diverse indkomne pakker, og jeg får bekræftet at varerne fra Kent er kommet retur.

Herefter laver jeg kreditnota og pengene bliver tilbageført til hans konto (det tager dog et par dage, da det er PBS som MANUELT skal sørge for dette - af sikkerhedsmæssige grunde).

Summar summarum: Normalt sender vi postordre fra webshoppen FRA DAG TIL DAG og normalt laver vi kreditnota på en returvare SAMME DAG som den kommer retur! Det er den service langt de fleste kunder oplever hos HFK. Men der kan altså være undtagelser, hvilket ovenstående er et bevis på. Det ændre dog ikke på, at HFK generelt har en meget sikker webshop - både hvad angår online-betaling, forbrugerrettigheder, samt vejledning før og efter handlen.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 September 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hej Jacob Online,

Godt nok er jeg ikke på nogen måde part i sagen, men der blev så stille i tråden og jeg synes altså dit svar forjener et . For mig at se, viser det at i tager jeres kunder alvorligt og det er jo dejligt .

Nu håber jeg Kent melder tilbage når han har fået sine penge.

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 September 2005 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Tak for din respons, Jacob.

Godt at se den slags forståelse, ansvarlighed og kundeservice fra HiFiKlubben Online, selvom kunden grundlæggende selv har forårsaget den for hånden værende situation

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 14 September 2005 kl. 03:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja det er godt at se at man kan få et ordentligt svar fra den ansvars havende - selv har jeg fået tilsendt et par ting fra klubben efter telefonisk aftale med butikken i Helsingør og er altid blevet godt behandlet ( heldigvis )

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

gromkaellen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 14 September 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Moust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Sendt: 14 September 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hej.

Tja, som Blachhawk skrev :

"Godt at se den slags forståelse, ansvarlighed og kundeservice fra HiFiKlubben Online, selvom kunden grundlæggende selv har forårsaget den for hånden værende situation "

Om jeg grundlæggende har forårsaget denne situation, er vel hvordan man betragter sagen. Heldigvis er det også folk her i strengen der har et mere objektiv syn på denne sag.

I virklighedens verden er det nu  13 dage siden at de modtog varene retur på deres lager og jeg har stadig ikke fået mine penge.

Så hvem der er skyld i hele denne situation synes jeg er lige til. Men vil selvfølgelig lade være op til den enkelte at vurdere.

Mvh.

Moust

Til top Vis Moust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moust

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Moust skrev:
...

I virklighedens verden er det nu  13 dage siden at de modtog varene retur på deres lager og jeg har stadig ikke fået mine penge.

....

Hej Moust,

Nu har Jacob Online i sit indlæg fra d. 12. september gjort klart at han samme dag har tilbageført dine penge OG at det tager nogle dage før du ser dem (pga. manuelle procedurer hos PBS). Så er det vel fair nok at du må vente til f.eks. i morgen eller fredag før du får pengene.

Jacob Online har i øvrigt givet dig en undskyldning og erkendt HifiKlubbens fejl og givet udtryk for at han prøver at rette op på fejlen så hurtigt som muligt. Alle kan lave fejl og når det sker bør man efter min mening give "den anklagede" en rimelig mulighed for at rette op på den.

- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Moust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Ja undskyldningen er accepteret. Men så er den heller ikke længere. Den dækker jo ikke de faktiske forhold, nemlig at betalingen først blev sat igang 12 dage efter at varene var modtaget på lageret. Så er jeg sådan set ligeglad med hvorfor.

Om han hovedsaglig har skylden skal jeg ikke kunne sige, men eftersom han står som kontaktperson for Onlien, er det jo ham trafikken kører igennem. Derfor står han også med ansvaret ud af til.

Om ikke andet så viser at lageret som de kører det er både ineffektiv og usikker, når kunden selv skal ringe og fortælle at de har modtaget nogle varer.

Pengene er STADIG ikke kommet på min konto.

En normal overførsel tage kun fra dag til dag og ca 4 dage til udlandet hvis ikke man betaler ekstra for det.

Som forretning burde man være så likvid at man kan tage pengene fra en alm. konto og overføre dem med det samme og skulle det så kun være for at afslutte sagen hurtigst mulig.

Mvh.

Moust

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 September 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

@Moust

Der er sket fejl fra begge sidder i denne sag efter min mening. Du kunne selv lige have kigget på hjemmesiden, og de burde have oplyst det korrekt for dig.

Tag det nu lige roligt, alle butikker laver fejl. De gode adskiller sig ved at tage stilling til dem, og være imødekommende. Dette har Jacob gjort, og holdt det i en sober tone. Så tag nu lige og vent de par dage til pengene bliver tilbageført.

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005
Lokalitet: København
Sendt: 15 September 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jeg kan her fra sidelinien så afsløre at det ikke normalt tager så lang tid, at tilbageføre penge på et dankort (jeg formoder det er et dankort du har brugt).

PBS har en officiel ekspeditionstid på nogle dage, men ringer man ind og forklarer dem det haster lidt, kan man som regel lokke dem til at ekspedere anmodningen på en dag eller max to.
Til top Vis StoneColdO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StoneColdO

Jacob Online
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben Online

Bruger siden: 12 September 2005
Sendt: 16 September 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop talt med PBS og de kunne ikke sige hvorfor der var gået så lang tid - men pengene blev tilbageført i går og er dermed på din konto i dag (fredag).

Moust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Det var dog underligt.

Tja, det er rigtig nok, gad vide hvad der er sket der så ??

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Moust skrev:

Det var dog underligt.

Tja, det er rigtig nok, gad vide hvad der er sket der så ??

Tja, et forsigtigt gæt kunne være at du ikke er den eneste i verden der skal have tilbageført penge til sin konto og at PBS har haft travlt .

- Frank Zappa

Moust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

StoneColdO skrev:
Jeg kan her fra sidelinien så afsløre at det ikke normalt tager så lang tid, at tilbageføre penge på et dankort (jeg formoder det er et dankort du har brugt).

PBS har en officiel ekspeditionstid på nogle dage, men ringer man ind og forklarer dem det haster lidt, kan man som regel lokke dem til at ekspedere anmodningen på en dag eller max to.

Et andet forsigtig gæt kunne være dette...

Sagen er hermed afsluttet for mig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes