Forfatter |
|
Jacob Online Branchemedlem

Hi-Fi Klubben Online
Bruger siden: 12 September 2005
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kent - og alle I andre
Normalt besvare vi ikke sådanne enkeltstående sager i diverse forums - ikke af ond vilje, men vi har svært ved at følge alle tråde/sager som popper op (gælder både de positive og de negative).
I dette tilfælde syntes jeg dog lige vi skylder et svar.
Først en undskyldning til Kent. Ferieafløseren burde selvfølgelig kende til returinformationen som står beskrevet på vores hjemmeside, således at der ikke opstår tvivl når en kunde ønsker at returnere en vare. Den "fejl" har vi nu rettet, så vi undgår lignende situationer en anden gang. Altså: Returvarer skal sendes til webshoppen - ikke til vores hovedlager.
Og så lige en opsummering. Meget gik galt i denne sag. For det første blev varen returneret til selve hovedlageret, hvilket de normalt ikke kan håndtere - de har styr på hvilke varer som skal sendes, ikke på de pakker som kommer retur uden forudgående aftale (internt burde vi selvfølgelig have givet lageret besked, men det skete altså ikke).
Kent henvender sig efter nogle dage til Online og naturligvis utilfreds med at der ikke er sket noget. Det er dog først nu, at jeg bliver gjort opmærksom på, at der er sket en returnering mens jeg var på ferie. Jeg lover at lave en kreditnota og føre pengene retur til Kents konto, så snart jeg kan få bekræftet fra hovedlageret at varerne rent faktisk ER kommet retur.
Lageret har MEGET travlt, hvilket jo er godt - men det betyder også, at en enkeltsåtende sag må vige, til fordel for pakning af varer til alle vores butikker (alt andet ville bare give mange utilfredse kunder ude i butikkerne). Fredag morgen er en stille dag på lageret og de får endelig sorteret diverse indkomne pakker, og jeg får bekræftet at varerne fra Kent er kommet retur.
Herefter laver jeg kreditnota og pengene bliver tilbageført til hans konto (det tager dog et par dage, da det er PBS som MANUELT skal sørge for dette - af sikkerhedsmæssige grunde).
Summar summarum: Normalt sender vi postordre fra webshoppen FRA DAG TIL DAG og normalt laver vi kreditnota på en returvare SAMME DAG som den kommer retur! Det er den service langt de fleste kunder oplever hos HFK. Men der kan altså være undtagelser, hvilket ovenstående er et bevis på. Det ændre dog ikke på, at HFK generelt har en meget sikker webshop - både hvad angår online-betaling, forbrugerrettigheder, samt vejledning før og efter handlen. __________________ Mvh. Jacob, Hi-Fi Klubben Online
|
Til top |
|
|
zaka Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jacob Online,
Godt nok er jeg ikke på nogen måde part i sagen, men der blev så stille i tråden og jeg synes altså dit svar forjener et  . For mig at se, viser det at i tager jeres kunder alvorligt og det er jo dejligt  .
Nu håber jeg Kent melder tilbage når han har fået sine penge  .
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 13 September 2005 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for din respons, Jacob.
Godt at se den slags forståelse, ansvarlighed og kundeservice fra HiFiKlubben Online, selvom kunden grundlæggende selv har forårsaget den for hånden værende situation  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 14 September 2005 kl. 03:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja det er godt at se at man kan få et ordentligt svar fra den ansvars havende - selv har jeg fået tilsendt et par ting fra klubben efter telefonisk aftale med butikken i Helsingør og er altid blevet godt behandlet ( heldigvis )
|
Til top |
|
|
gromkaellen Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 152
|
Sendt: 14 September 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Moust Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 14 September 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Tja, som Blachhawk skrev :
"Godt at se den slags forståelse, ansvarlighed og kundeservice fra HiFiKlubben Online, selvom kunden grundlæggende selv har forårsaget den for hånden værende situation "
Om jeg grundlæggende har forårsaget denne situation, er vel hvordan man betragter sagen. Heldigvis er det også folk her i strengen der har et mere objektiv syn på denne sag.
I virklighedens verden er det nu 13 dage siden at de modtog varene retur på deres lager og jeg har stadig ikke fået mine penge.
Så hvem der er skyld i hele denne situation synes jeg er lige til. Men vil selvfølgelig lade være op til den enkelte at vurdere.
Mvh.
Moust
|
Til top |
|
|
zaka Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 14 September 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moust skrev:
... I virklighedens verden er det nu 13 dage
siden at de modtog varene retur på deres lager og jeg har stadig ikke
fået mine penge. .... |
|
|
Hej Moust,
Nu har Jacob Online i sit indlæg fra d. 12. september gjort klart at han
samme dag har tilbageført dine penge OG at det tager nogle dage før du
ser dem (pga. manuelle procedurer hos PBS). Så er det vel fair nok at
du må vente til f.eks. i morgen eller fredag før du får pengene.
Jacob Online har i øvrigt givet dig en undskyldning og erkendt
HifiKlubbens fejl og givet udtryk for at han prøver at rette op på
fejlen så hurtigt som muligt. Alle kan lave fejl og når det sker bør
man efter min mening give "den anklagede" en rimelig mulighed for at
rette op på den.
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
Til top |
|
|
Moust Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 15 September 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja undskyldningen er accepteret. Men så er den heller ikke længere. Den dækker jo ikke de faktiske forhold, nemlig at betalingen først blev sat igang 12 dage efter at varene var modtaget på lageret. Så er jeg sådan set ligeglad med hvorfor.
Om han hovedsaglig har skylden skal jeg ikke kunne sige, men eftersom han står som kontaktperson for Onlien, er det jo ham trafikken kører igennem. Derfor står han også med ansvaret ud af til.
Om ikke andet så viser at lageret som de kører det er både ineffektiv og usikker, når kunden selv skal ringe og fortælle at de har modtaget nogle varer.
Pengene er STADIG ikke kommet på min konto.
En normal overførsel tage kun fra dag til dag og ca 4 dage til udlandet hvis ikke man betaler ekstra for det.
Som forretning burde man være så likvid at man kan tage pengene fra en alm. konto og overføre dem med det samme og skulle det så kun være for at afslutte sagen hurtigst mulig.
Mvh.
Moust
|
Til top |
|
|
Spurnaldo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 15 September 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Moust
Der er sket fejl fra begge sidder i denne sag efter min mening. Du kunne selv lige have kigget på hjemmesiden, og de burde have oplyst det korrekt for dig.
Tag det nu lige roligt, alle butikker laver fejl. De gode adskiller sig ved at tage stilling til dem, og være imødekommende. Dette har Jacob gjort, og holdt det i en sober tone. Så tag nu lige og vent de par dage til pengene bliver tilbageført.
|
Til top |
|
|
StoneColdO Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
Sendt: 15 September 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan her fra sidelinien så afsløre at det ikke normalt tager så lang
tid, at tilbageføre penge på et dankort (jeg formoder det er et dankort
du har brugt).
PBS har en officiel ekspeditionstid på nogle dage, men ringer man ind
og forklarer dem det haster lidt, kan man som regel lokke dem til at
ekspedere anmodningen på en dag eller max to.
|
Til top |
|
|
Jacob Online Branchemedlem

Hi-Fi Klubben Online
Bruger siden: 12 September 2005
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 16 September 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop talt med PBS og de kunne ikke sige hvorfor der var gået så lang tid - men pengene blev tilbageført i går og er dermed på din konto i dag (fredag). __________________ Mvh. Jacob, Hi-Fi Klubben Online
|
Til top |
|
|
Moust Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 16 September 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var dog underligt.
Tja, det er rigtig nok, gad vide hvad der er sket der så ??
|
Til top |
|
|
zaka Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 16 September 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moust skrev:
Det var dog underligt.
Tja, det er rigtig nok, gad vide hvad der er sket der så ?? |
|
|
Tja, et forsigtigt gæt kunne være at du ikke er den eneste i verden der
skal have tilbageført penge til sin konto og at PBS har haft travlt  .
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
Til top |
|
|
Moust Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 16 September 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
StoneColdO skrev:
Jeg kan her fra sidelinien så afsløre at det ikke normalt tager så lang tid, at tilbageføre penge på et dankort (jeg formoder det er et dankort du har brugt).
PBS har en officiel ekspeditionstid på nogle dage, men ringer man ind og forklarer dem det haster lidt, kan man som regel lokke dem til at ekspedere anmodningen på en dag eller max to.
|
|
|
Et andet forsigtig gæt kunne være dette...
Sagen er hermed afsluttet for mig.
|
Til top |
|
|