Forfatter |
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden jeg starter på mit egentlige indlæg, vil jeg lige sige at jeg kun er 15!!
najs, du har loven på din side. Træk dem i retten, det kan simpelthen ikke gå galt, SÅFREMT du har KT's indrømmelse af fejlen på skrift.
DU kan være fuldstændig ligeglad med hvad HK har at sige. DU har købt produktet af KT og derfor er det dem der, i sidste ende, står til ansvar i en evt. retssag.
Har prøvet lignende med et computerfirma. Computeren (En barbær en af slagsen) røg til rep. hele 7 gange!! det varede over to år. Den sjette gang røg den ind, grundet et, ifølge firmaet, sammenbrændt skærmkabel. DA computeren så kommer tilbage, tænder jeg den foran chefen i butikken og minsandten og skærmen så overhovedet ikke fungerede. Den viste konstant hvidt. Derefter tilsluttede vi en ekstern skærm stadig inde i forretningen). Det duede skam fint. Skal lige love for han fik røde kinder. Derefter fik jeg alle penge tilbage.
Så det jeg prøver på at sige er, har du beviset for at KT HAR FUNDET PROBLEMET, men ikke vil gøre noget ved det, er jeg overbevist og at du vil vinde en retssag.
Personligt mener jeg at det er meget bedre at løse det hele uden om retten. Det går hurtigere og der er ikke lige så mange formaliteter.
Nosferatu
|
Til top |
|
|
gunbox Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl
Hvis nu vi tror på najs, hvilket brugerne af forum'et vel gør (ellers er et debat-forum ikke meget værd), så HAR kt-radio hørt fejlen. Du har ret i, at najs måske ikke har papir på dette og derfor vil have svært ved at argumentere det.
Men at kt kalder det en formodet fejl er da frækt (især hvis vi nu antager, at najs taler sandt, når han siger at de har observeret fejlen). Du lyder jo som en dansk top-politiker: du svarer ikke på de spørgsmål du bliver stillet (om dit forhold til branchen, din baggrund for juridisk viden) og du gentager dig selv i en uendelighed.
At du åbenbart ikke stoler 100 % på hvad najs siger er ærgeligt, og derfor bør du blive ude af hans tråd og lade KT svare for sig selv hvis de mener det forholder sig anderledes.
Jeg mener, at najs er blevet elendigt behandlet, og håber han får en ordentlig løsning snart...
mvh Gunbox __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Toftdahl
Nu har jeg været med på sidelinjen siden start og kan også kun tale positivt om Peter og KT. Jeg tvivler ikke på dine gode hensigter overfor Peter som du jo nok kender i en eller anden sammenhæng, men jeg undres over følgende:
Du kan ikke tolke loven som det passer dig - hvis køber mener at "der en sag" så er der 100% en sag. Najs og dig har efterhånden lagt mange oplysninger på bordet og dette er ikke en principsag der bør prøves ved retten - den er soleklar. Også selvom du måtte mene noget andet. Hvorfor bruger du ikke din energi og relation til butikken til Najs og indirekte KT's fordel - få sagen lukket i stedet for at diskutere jura med jurister.
Med alt respekt.
Martin
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har dokumentation for at der 2 gange er indleveret en forstærker det hyler, men sort på hvidt at -vi i kt har hørt fejlen - har jeg ikke.
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva med om Najs fik kt til at bekræfte, om de har hørt fejlen via mail.
Det virker lidt som om, at det er der tvivlen er, så får vi da i det
mindste konstateret hvad kt siger - hvis kt ikke har noget at skjule,
så vil det vel ikke være et problem at få dem til at bekræfte, at de
har oplevet samme problem - det her fører jo ikke rigtig nogle vegne.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten.
Selvfølgelig har du ret - men kunne man forestille sig at najs har stået og lyttet på forstærkeren i KT radio i dag. Og der er man levet enige om, at der kunne mang endnu engang ikke fremdrive fejlen. Nu gætter jeg bare ud fra det der skrives / læses/erfares. Såfremt det gæt er rigtigt - Kunne man så forestille sig, at det er endnu en service fra forretningens side, udelukkende for at hjælpe kunden ???????????
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har talt med dem over tlf, de har forgæves forsøgt at fremprovokere fejlen over weekenden, uden held
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
inden det løber mere løbsk end allerede..
Jeg synes at det er ved at være på tide, at anbefale Toftdahl at stoppe med diskutere købeloven. Det er en håbløs kamp mod juristerne.

|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Begynd at korresponder via mail, og gem mails - al det over telefon, er
ord mod ord, og det er svært efterfølgende at kunne bevise noget som
helst
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Olsen
Hvis du læser tilbage - skrev jeg udtrykkeligt at du ikke havde svinet KT, bare lige for at få det på det klare.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Hr. Toftdahl, du har nu undladt at besvare dette spørgsmål flere gange, så her kommer det endnu engang:
zerocool skrev:
Toftdahl skrev:
Det gør absolut ikke indtryk på mig, at nogle enkeltpersoner bruser frem. Der er ingen sag før begge parter er hørt og de klare fakta er på bordet - man kan ikke og her mener jeg ikke najs, men de der jura øvere, som forkert begynder at tilsvine og kaste mudder ud om en forhandler, i deres higen efetr at være hjælpende.
|
|
|
Nok deltager de mange personer i tråden, heraf flere med juridisk baggrund, på individuel basis, men vores synspunkt og konklusion er dog fuldstændig sammenstemmende. Spørgsmålet er så om hvorvidt noget sådan ikke giver dig anledning til at betvivle, om det du - som den eneste - hårdnakket sidder og postulerer kan være rigtigt?
|
|
|
Er det mon muligt at få et svar nu...?
Toftdahl skrev:
Alle tre punkter er mere eller mindre - ikke i tråd med det virkelige forløb. Og det må stå for troende - jeg kan ikke kommentere det yderligere |
|
|
Nuvel, men i så fald er tilfældet at du må ligge inde med viden vi andre ikke har. Er du direkte eller indirekte tilknyttet butikken. Har du talt med din ven Peter Sejersen om sagen eller hvordan hænger det sammen? For at øge gennemsigtigheden af indlæg er du vel bevidst om at redaktionen stiller som krav, at når man færdes på dette forum i en egenskab hvor man har særlig branchetilknytning, så skal det fremgå af medlemsoplysningerne?
Kim Olsen spørger dig om det samme, hvor du ikke svarer. Skal den manglende respons tolkes som om, der er en tilknytning til KT-Radio?
Nå men tilbage til de tidligere nævnte 3 punkter:
Kan vi blive enige om, at ligge følgende objektive momenter til grund: - KT-Radio har selv hørt hyletone fra najs' reciever og derpå sendt den til udbedring ved producenten. - Der er gået mange måneder siden najs første gang tog kontakt til KT-Radio vedrørende hyletonen. - KT-Radio afviser, efter recieveren kommer ubehandlet tilbage fra H/K, at kunne gøre mere i sagen.
Hertil siger du, at "Alle tre punkter er mere eller mindre - ikke i tråd med det virkelige forløb." Spørgsmålet er så hvordan ovenstående antagelser afviger fra virkeligheden og hvordan det kan virke diskulperende for KT-Radio?
najs.n.kewl skrev:
Så har jeg talt med peter fra KT, meget opsat på at få dette problem løst, tilbød at komme hjem og sætte den til herhjemme onsdag, for at fremprovokere fejlen....hvilket jeg har indvilliget i Men igen, han kan ikke gi mig et svar på hvor jeg står hvis vi ikke kan fremprovokere denne fejl... Så står jeg nøjagtigt samme sted, og jeg mener sq stadig at det ikke ændrer sagen om en eller tusinde har hørt fejlen... Og som han selv siger mener han ikke de bare kan gi mig en ny eller penge på baggrund af en FORMODET FEJL 
|
|
|
I morgen skal du, én sidste gang, tage kontakt til KT-Radio og sige, at såfremt de ikke tager skridt til at imødekomme dit krav, så vil du forfølge det af anden vej. Gør det og så tar vi den derfra...
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu fået lidt info om Toftdahls eventuelle tilhørsforhold overfor KT, og det er som så mange andres, han er kunde i KT Radio, og intet andet. Så indtil andet er bevist, er han stadig menigt medlem i forummet
|
Til top |
|
|
gunbox Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Jeg har nu fået lidt info om Toftdahls eventuelle tilhørsforhold overfor KT, og det er som så mange andres, han er kunde i KT Radio, og intet andet. Så indtil andet er bevist, er han stadig menigt medlem i forummet
|
|
|
Hehe...Jersild er heller ikke på Venstres lønningsliste, men det forhindrede ham jo ikke i, at skamrose Foghs "formidable spin"
Men ligesom andre, undres jeg over, at KT-radio ikke giver lyd. Det er vel næsten utænkeligt, at de ikke har en profil her på HIFI4ALL... Og det kunne da være sjovt, om de kom med en forklaring af, hvorfor der ikke er sket mere i najs' sag (eller evt. om de er uenige i hans fremlægning af sagen. __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Witzel m.fl
Jeg diskuterer ikke jura og købelov- jeg argumenterer for, at såfremt der ikke er en mislyd i forstærkeren, og ingen på denne jord kan gendrive den - så er der ingen sag, man kan jo ikke bare komme og ophæve handlen pga. ingenting eller det at man "hører lyde", det ville jo være for nemt. I så fald vil jeg gå ned og bytte min frakke - og sige det er pga. at jeg fryser.
Hvad købeloven og regeler indeholder er jeg helt enig i, og jeg er enig i, at najs ikke skal snydes. Jeg er også enig i, at hvis en forhandler prøver at snyde, så skal de have på hatten - alle.
Og igen - jeg siger ikke najs lyver - men der kan være meget imellem himmel og jord, derfor skal man ikke sværte nogen forhandler før dommen er faldet.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Witzel
ja - han er nok bare en meget tilfreds kunde, for der er da 2-3 tråde
hvor han går i clinch for dem, sådan nogle kunder er jo guld værd 
og det er da ok - man skal jo ikke fare frem med bål og brænd med det
samme, man kommer nu længere med at tage en snak om tingene, og det er
det han mener  selvom jeg vil sige, at kt har trådt noget over grænsen for hvad jeg ville acceptere
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om alt andet, må det jo være muligt at rekvirere dokumentation fra harman på at de har modtaget denne snart verdens-kendte reciever til rep.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten
Nej det er forkert - du ser mig rose mange forskellige forhandlere / producenter. Er det forbudt at være en tilfreds kunde, det opleves så ofte fra andre i andre tråde.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 12 September 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
najs.n.kewl skrev:
Om alt andet, må det jo være muligt at rekvirere
dokumentation fra harman på at de har modtaget denne snart
verdens-kendte reciever til rep. |
|
|
Det dokumenterer ikke andet end at den er indleveret til kontrol, det
du skal have, er at kt bekræfter, at de har hørt hylen, og derfor mener
der er noget galt - det du ret beset har, er jo en kvittering på at
varen er modtaget af dem, og at de ikke har noget at udsætte på den -
det du skal gå efter er en bekræftelse fra kt på skrift/mail, så er der
ren r** og trutte i
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er måske også nemmere sagt end gjort at få dette...
men det at det har sendt den ind, bekræfter jo at de har annerkendt fejlen, ellers ville de aldrig ha sendt den derind til at starte med
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes den i tråden nævnte butik har et ganske stort problem med deres troværdighed, hvis de har hørt manglen, men ikke vil kendes ved den. Det skal du overhovedet ikke finde dig i.
Jeg var ude med det samme i HFK og jeg kan love dig, at da jeg først skruede bissen og §§ på fik de fremskaffet en ny cdafspiller til mig - med bud i løbet af et par timer.  __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|