Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 18:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Kt radio KBH (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 September 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Zerocool

Jeg forstår det og jeg læser det. Det jeg prøver at forklare, er, der kan være nok så mange regler, hvis der nu ikke er nogen sag.
Det forklarer jeg med at vi kender ikke hele historien, vi kender den kun fra najs. Derfor kan du, andre og jeg, ja uanset hvem det er, ikke begynde at komme med alverdens ukvemsord og påståede beskyldninger om KT eller andre forretninger.
Man kan sagtens hjælpe eller vejlede, uden at kalde forrtninger for alt mulig i sin argumentation. Derfor bliver jeg ved, for der er måske ingen sag, og så kan du og jeg være nok så kloge på regler. Der kan være så mange sider og ting i en sag, som man umiddelbart ikke lige får med her i historien.
Så igen - vejled, argumenter og hjælpe, uden råt for usødet, helt uden den præcise baggrundsviden, at bruge en mase ukvemsord i forbindelse med en bestemt handlende - i dette tilfælde KT Radio i københavn. 
Specielt ikke, da forretningen ikke er kendt for den slags eller andre unoder. Forholdt det sig imidlertid sådan, at de var kendt for det og det gik igen og igen, så havde man også min support. 
Det tror jeg også passer bedst ind i reglerne for forummet - men det må Witzel jo nok vide.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 September 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Witzel

Fordi man ikke ubetinget kan svine en forretning til og kalde demn alt muligt, som man startede på for lang tid siden. 
Havde jeg stået i de sko, brugerens, havde det for lang tid siden været ordnet og ude af verden.
Derfor påstår jeg, at modparten / brugeren også er involveret i sagen og der er ingen regler for, at man bare kan sige og agere som man vil som kunde, for hvilken fejl er der i virkeligheden. 
Ikke dermed sagt at najs lyver, men hvilken fejl er der fagmæssigt - og dermed kan der være nok så mange regler, hvis der ikke er en reel påviselig fejl.
Derfor ender det i dette køkkenbords juristeri og pladren om regler, som måske slet ikke er realistiske i forhold til den pågældene sag, for man kan nu engang ikke bare påstå hvad som helst, selv om man er kunde. 
Hvis det var så klart og enkelt og der er en entydig og påviselig fejl, så havde KT og Harman byttet den for lang tid siden, der er ingen der leger kis pus med kunderne, og da slet ikke en stor velrenomeret forretning, eller for den sags skyld mange af de andre butikker, vi normalt er omgivet af og kender fra vores hverdag i HiFi kredse.
Mit udgangspunkt vil automatisk være, der er en ukendt faktor vi ikke kender. Jeg påstår ikke at najs er gal, men der opstår tit mange underlige ting i et sagsforløb.

ud fra de oplyste fakta i tråden: Har KT ikke en gang sagt at de kan høre at der er en hyletone? hvad mere er der så at bevise?
Nu er det desværre sådan, at det ikke er alle fejl/mangler der optræder hele tiden. Som fx det man kalder "periodiske fejl" og netop disse kan være meget svære at bevise, men butikken her har jo netop erkendt at der er en fejl. Det kan så gå hen og blive påstand mod påstand.

til det fremhævede: Hvordan kan du vide det med samme sikkerhed, som du vil have for najs' oplysninger? har du været del af samtlige handler i DK? Jeg siger ikke at KT, eller andre, snyder kunderne, men der sker fejl.

Toftdahl skrev:

Og derfor holder jeg fast i tråden - man kan ikke bare gurgle og svine en butik til, før den reelle viden og kendskab til sagen er dokumenteret, alt andet er ikke rimeligt og uden for al juridisk praksis. Man kan bruge nok så fine ord og henvisen til dit og dat, hvis sagen forholder sig anderledes.
Og så mener jeg, at alle kan sagtens kan komme med ideer og forslag til en evt. løsning på sagen, uden at kalde tredje person alt muligt og postulere alt muligt dårligt om en forretning. 
Alt det voldsomme klogeri og postuleren med tilsvinene argumenter og udtalelser om en forretning hører ingen steder hjemme - her mener jeg ikke najs, men andre der skubber alverdens superlativer på banen.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jeg er ikke enig i at KT er blevet svinet til, i det omfang som du hentyder til. Der er blevet nævnt at man ikke finder serviceniveauet acceptabelt.
Men jeg er dog enig i, at vi muligvis ikke har fået alle fakta, og at vi ikke har overværet alle samtaler.

hvis man iøvrigt søger juridisk vejledning, går man vel næppe helt i vejen, med et par personer der har modtaget undervisning og endda blevet eksamineret i jura. Skulle de 2 ivrige skribenter i denne tråd, have ladet som ingenting og undladt at svare istedet.

najs kan da også ringe til forbrugerstyrelsen, det er ganske gratis. men så vidt jeg husker er der kun åbent 3 timer hver tirsdag. hvor forummet her har døgnåbent. hvorvidt man vil følge de råd/vejledning der kommer, er helt op til den enkelte.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 10 September 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg synes du skal invitere KT-radio hjem til dig for at høre fejlen. Måske kan de derved bedre forklare fejlen til den som skal rette den.

Eller også kan du stille receiveren op i forretningen og teste den indtil fejlen opstår.

Husk altid at holde en god tone overfor forretningen, ellers kan det nemt køre af sporet.

Har selv været udefor en lignende sag, som efter ca. 3-4 mdr. endte godt. Med tålmodighed når man langt.

Mvh Flemming

Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Witzel

Hvis man har modtaget juridisk undervisning, så har man sikkert også haft mulighed for at forstå, at såfremt man ikke har den nøjagtige sagsfremstilling fra begge parter, så begynder man ikke at argumenetre åbenlyst negativt og nedsættende om den ene af parterne.
Derfor siger jeg - indtil da kan man komme med en meget mere upartisk og agressiv fremføring, hvor det e rforretninger der kommer til at fremstå som den der er forkert på den.
Jo man har været for negativ og hård i sin fremføring af sagen i forhold til en bestemt handlende - helt klart.

Jeg håber ikke du mener det alvorligt når du henviser til en sammenligning sammenligner imellem tråden og forbrugerstyrelsen, hvis man har brug for seriøst forbrugervejledning, bare fordi tråden er åben 24 timer i døgnet.

Jeg er glad for jeg kun har henvist til ro og besindighed og at parterne får sig en seriøs snakker om tingene.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

najs.n.kewl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Hej

Jeg synes du skal invitere KT-radio hjem til dig for at høre fejlen. Måske kan de derved bedre forklare fejlen til den som skal rette den.

Eller også kan du stille receiveren op i forretningen og teste den indtil fejlen opstår.

Husk altid at holde en god tone overfor forretningen, ellers kan det nemt køre af sporet.

Har selv været udefor en lignende sag, som efter ca. 3-4 mdr. endte godt. Med tålmodighed når man langt.

Mvh Flemming

ja, det er også tidligere nævnt i tråden at jeg evt kunne sætte mig sammen med den i kt, for at "teste" efter fejlen, men igen, det er en periodisk fejl, så det kan sq hurtigt tage tid, kan jo ikke være derinde 24/7 :-)

Og hvis jeg nu fik den hjem igen.... og den begyndte at hyle, hvilket den jo vil, eftersom fejlen ikke er udbedret, og jeg ringer til KT, for at de kan komme og høre denne forbandede tone, så er der ingen garanti for den er der når de når frem ..

Til top Vis najs.n.kewl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af najs.n.kewl

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 September 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

[/quote]

Ja, men det lader jo til at den kundepolitik najs.n.kewl har oplevet er symptomatisk for den måde de driver forretning på - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17707&P N=1&TPN=35.

Ja nu er det jo min tråd der bliver linket til. Jeg vil derfor en god ordens skyld understrege at jeg trods at der har været et par bump på vejen med min PJ, er jeg en særdeles tilfreds kunde som vil vedblive at handle i KT radio KBH og ikke tøve med at anbefale forretningen til andre.

Jeg har altid fået en god og venlig betjening, med masser af service, og historien med min PJ fik jo også en lykkelig udgang....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Forbrugerretsreglerne er ikke deklatoriske og kan derfor ikke ved aftale fraviges til skade for forbrugeren. Derudover kan man da danne sig et meget godt billede af KT's politik på området ud fra najs' historie, sat i sammenhæng med hvad "Filmtossen" har oplevet i ovennævnte link. 

Jeg er ikke helt enig i at man ud fra 2 eksempler, kan danne sig et godt billede af en forretnings service niveau. 2 eksempler kan vel næppe retfærdigvis kaldes for representative.....og jeg fik jo en ny vare og så er vi nede på 1 eksempel....

Når det er sagt så er jeg enig i at najs ikke har fået service som man kunne forvente.......jeg håber at det ender ligeså godt for ham som for mig

det var bare det jeg ville sige hej

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 September 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Jeg forstår det og jeg læser det. Det jeg prøver at forklare, er, der kan være nok så mange regler, hvis der nu ikke er nogen sag.
Det forklarer jeg med at vi kender ikke hele historien, vi kender den kun fra najs.

Du er mig kilde til utrolig megen morskab, Toftdahl.
Jeg er dog glad for, at vi ved fælles røst har fået dig fra idéen om at producenten skal blandes ind i diskussionen.

Nu til næste moment i din argumentation:
Du fastholder, at vi ikke har hørt hele historien og derfor ikke kan konkludere på retsstillingen.

Det eneste vi i denne sag behøves for at udlede retsstillingen i deres juridiske mellemværende er følgende:
KT-Radio har medgivet najs i, at der er en periodisk hyletone fra hans reciever. Det er så underordnet om najs selv eller KT har at evnet at finde den tekniske årsag hertil, idet en hyletone fra ens forstærkning jo alt andet end lige må karakteriseres som en mangel - et mangelfrit produkt vil jo ikke hyle som tilfældet er. Bestrider du at recieveren hyler, Toftdahl (nu vil jeg gerne have du svarer konkret på spørgsmålet)?
Såfremt du ikke bestrider najs' påstand om at recieveren hyler, er dit næste postulat at vi ikke ved hvad aftaler der ellers er indgået. Jeg gentager det gerne for dig (som sagt uendelig mange gange i tråden), at de forbrugerretlige regler er præceptive og kan derfor ikke fraviges ved aftale, til skade for najs.

Filmtossen skrev:

Ja nu er det jo min tråd der bliver linket til. Jeg vil derfor en god ordens skyld understrege at jeg trods at der har været et par bump på vejen med min PJ, er jeg en særdeles tilfreds kunde som vil vedblive at handle i KT radio KBH og ikke tøve med at anbefale forretningen til andre.

Jeg har altid fået en god og venlig betjening, med masser af service, og historien med min PJ fik jo også en lykkelig udgang....

Mon du havde følt på samme måde var Infocus' afgørelse faldet dig i ugunst?

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Omend Zerocool endnu ikke er jurist (?) og hans argumentation til tider kan være en anelse firkantet og unanceret (teoretisk/skolebænk) - se Aldi tråden - så har han altså fat i den lange ende her.

Med mindre Najs direkte lyver, så har KT Radio altså et problem - og Toftdahls vrøvlehistorier kommer man ikke langt med

Så Najs, giv diplomatiet en sidste chance, eller også må du skrue bissen på

Skal du bruge hjælp til sidstnævnte, så giver jeg gerne en hånd med - du siger bare til

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

najs.n.kewl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2005 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Med mindre Najs direkte lyver, så har KT Radio altså et problem -

Hvis dette var tilfældet, så havde den hjælp / råd jeg søgte ikke været meget bevendt, da man må gå ud fra de forholder sig til historien, og at jeg evt vil bruge dem til at argumentere over for KT. ville heller ikke gavne min sag sønderligt om KT fulgte en min tråd om den var baseret på løgn

Så Najs, giv diplomatiet en sidste chance, eller også må du skrue bissen på

Det er også planen

Skal du bruge hjælp til sidstnævnte, så giver jeg gerne en hånd med - du siger bare til

Takker....

Til top Vis najs.n.kewl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af najs.n.kewl

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2005 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

jdg1

Det er afgjort den del man kommer længst med - hverken du eller jeg kender sagen eller fejlen, og om der er noget der kan betegnes som en regulær fejl.  
De kan jo umuligt have glemt ham, for vi må formode at han kontakter dem 2 gange om ugen, for at få et svar eller forstærkeren tilbage, det tror jeg de fleste ville gøre.
Indtil videre, i hele forløbet, har KT ikke noget problem, det synes mere at hænge på ham der mangler forstærkeren. Hvad er der reelt aftalt sagt og indvilliget i ??? men det kan du måske læse ud af den blå luft.
Der kan ikke fremdrives én ting der kan få KT op at køre på den sag, indtil videre.

Så det med vrøvl og faren frem - som ofte er en trang i dette forum, hjælper ikke en dyt. Najs har nok selv været lidt passiv og flink, og igen, man lader da ikke sin forstærker hænge et sted uden at man er sikker på at der sker noget, eller uden at man selv direkte eller indirekte, har indvilliger i et eller andet omkring afprøvning og test for en evt. periodisk fejl. 
Og KT har tilmed sikret sig en test hos tredjepart / importøren, som også forgæves har ledt efter en påstået periodisk fejl.
Jeg argumenterer bestemt ikke for at det er r
igtigt, og han skal stå i den situation, slet ikke. Jeg ser det bare lidt fra den virkelige verden, i forklaringens stund - det er der hvor der aldrig sker så meget, trods kloge menneskers store ord,  og det er i den ende hvor de tunge beviser skal på bordet - og der står najs dårligst lige nu.

Vi er tilbage til starten - najs går ned og får en venskabelig snak med Peter Sejersen i KT radio, hvor najs får afklaret de respektive forhold og situationen. Er der nogle syge forklaringer og ventehistorier, får han et stykke papir / kvittering på dette / KTs status. Halter det så der, så er sagen klar - man tager KT i hoved og r.. uden problemer, det er måske lige det najs har forsømt indtil videre - en klar bestem staus med skriftlig dokumentattion - herunder rep. sedler og hvad ved jeg. 
Men så langt kommer det ikke - da najs er en flink fyr men bestemt - nu, og ikke længere lader forstå, at man godt kan prøve at finde en evt. fejl, så er det garanteret løst og pist væk som dug for solen.
Tilmed, og fordi han er en flink fyr, giver de ham en ekstra stor rabat ved næste køb.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 September 2005 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Og KT har tilmed sikret sig en test hos tredjepart / importøren, som også forgæves har ledt efter en påstået periodisk fejl.

Må jeg lige minde om, hvad der blev skrevet i det aller første indlæg?

najs.n.kewl skrev:

til sidst ringer de og siger at de har hørt den hylen, og at den nu er sendt til harman. hos harman har de min rociever i 2-3 uger, kan ikke finde nogle fejl og kt vælger at kalde den hjem igen, stadig uden der er gjort noget ved den.

nu er fejlen vel ikke længere en påstand, når de (KT, må man formode) har hørt hyletonen.
KT har også fundet/hørt fejlen, men ikke fundet en løsning.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2005 kl. 06:42 | IP-adresse registreret  

Det er jo som at snakke med en alzimersplaget person. Tingene skal siges mindst 3-4 gange før noget kommer op på lystavlen.
Jeg tar det dog gerne én gang til for Prins Toftdahl.

Toftdahl skrev:

Det er afgjort den del man kommer længst med - hverken du eller jeg kender sagen eller fejlen, og om der er noget der kan betegnes som en regulær fejl.

Så er vil tilbage ved mit sidste indlæg:
zerocool skrev:

Nu til næste moment i din argumentation:
Du fastholder, at vi ikke har hørt hele historien og derfor ikke kan konkludere på retsstillingen.

Det eneste vi i denne sag behøves for at udlede retsstillingen i deres juridiske mellemværende er følgende:
KT-Radio har medgivet najs i, at der er en periodisk hyletone fra hans reciever. Det er så underordnet om najs selv eller KT har at evnet at finde den tekniske årsag hertil, idet en hyletone fra ens forstærkning jo alt andet end lige må karakteriseres som en mangel - et mangelfrit produkt vil jo ikke hyle som tilfældet er. Bestrider du at recieveren hyler, Toftdahl (nu vil jeg gerne have du svarer konkret på spørgsmålet)?
Såfremt du ikke bestrider najs' påstand om at recieveren hyler, er dit næste postulat at vi ikke ved hvad aftaler der ellers er indgået. Jeg gentager det gerne for dig (som sagt uendelig mange gange i tråden), at de forbrugerretlige regler er præceptive og kan derfor ikke fraviges ved aftale, til skade for najs.

Så krydre du paletten med nye gode undskyldninger for KT: 
Toftdahl skrev:
De kan jo umuligt have glemt ham, for vi må formode at han kontakter dem 2 gange om ugen, for at få et svar eller forstærkeren tilbage, det tror jeg de fleste ville gøre.
Indtil videre, i hele forløbet, har KT ikke noget problem, det synes mere at hænge på ham der mangler forstærkeren.

Passivitetsbetragtninger er ikke gældende, på den måde du fremstiller det, i forbrugerretssammenhæng. Najs har indleveret sin reciever til udbedring ved KT, hvor den er købt, og har gjort alt mere end nok. Rent juridisk frigør det ikke KT-Radio fra ansvar, at man som reklamationsberettiget ved denne butik tilsyneladene skal gøre opmærksom på sin eksistens 2 gange ugentligt for ikke at blive glemt.

Toftdahl skrev:
Vi er tilbage til starten - najs går ned og får en venskabelig snak med Peter Sejersen i KT radio, hvor najs får afklaret de respektive forhold og situationen. Er der nogle syge forklaringer og ventehistorier, får han et stykke papir / kvittering på dette / KTs status. Halter det så der, så er sagen klar - man tager KT i hoved og r.. uden problemer, det er måske lige det najs har forsømt indtil videre - en klar bestem staus med skriftlig dokumentattion - herunder rep. sedler og hvad ved jeg. 
Men så langt kommer det ikke - da najs er en flink fyr men bestemt - nu, og ikke længere lader forstå, at man godt kan prøve at finde en evt. fejl, så er det garanteret løst og pist væk som dug for solen.
Tilmed, og fordi han er en flink fyr, giver de ham en ekstra stor rabat ved næste køb.

Mon ikke najs vil opleve en særdeles god behandling næste gang han tager kontakt til butikken. Hvis ikke de selv har siddet og fulgt med i tråden er jeg da overbevist om, at en lille fugl - der har butikken hjertensnær - har været nede og synge for dem.
Spørgsmålet er så om de for eftertiden, over for andre kunder, vil ændre politik på området. I øjeblikket hersker der jo afgansk retstilstand dernede. 

Najs, du skal også huske på, at uanset hvor god en behandling du nu måtte få i butikken, så har du stadig ret til at hæve købet og få dine penge tilbage.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2005 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

[/Quote]

Mon du havde følt på samme måde var Infocus' afgørelse faldet dig i ugunst?

[/QUOTE]

Ja det tror jeg rent faktisk, som jeg også skrev i mit indlæg så var det irriterende, men jeg havde jo ligesom accepteret at jeg selv skulle betale......når det er sagt var jeg på det tidspunkt heller ikke bekendt med de forhold du har gjort mig opmærksom på....men det er jo ret spekulativt når jeg nu har fået en spritny PJ istedet for bare et nyt lampemodul....jeg er happy...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2005 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Ja det tror jeg rent faktisk, som jeg også skrev i mit indlæg så var det irriterende, men jeg havde jo ligesom accepteret at jeg selv skulle betale......når det er sagt var jeg på det tidspunkt heller ikke bekendt med de forhold du har gjort mig opmærksom på....men det er jo ret spekulativt når jeg nå har fået en spritny PJ istedet for bare et nyt lampemodul....

Det du har oplevet er præcis det samme som najs. I din situation beror den gode behandling udelukkende forhold man kan tilskrive Infocus. Havde de i Holland vurderet anderledes, end tilfældet er, ville du modtage samme hårdhændede behandling fra KT-Radio.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2005 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Filmtossen skrev:
Ja det tror jeg rent faktisk, som jeg også skrev i mit indlæg så var det irriterende, men jeg havde jo ligesom accepteret at jeg selv skulle betale......når det er sagt var jeg på det tidspunkt heller ikke bekendt med de forhold du har gjort mig opmærksom på....men det er jo ret spekulativt når jeg nå har fået en spritny PJ istedet for bare et nyt lampemodul....

Det du har oplevet er præcis det samme som najs. I din situation beror den gode behandling udelukkende forhold man kan tilskrive Infocus. Havde de i Holland vurderet anderledes, end tilfældet er, ville du modtage samme hårdhændede behandling fra KT-Radio.

Jeg stopper diskussionen her, jeg har gjort opmærksom på hvordan jeg føler mig behandlet, og hvad jeg iøvrigt mener om KT radio KBH. Jeg føler ikke at jeg kan bidrage med mere.

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

zerocool

Jeg skal undlade at tale nedladende og på anden måde prøve at nedgøre dig, den del klarer du jo så fint. Men fordi du læser i jura bogen, er der stadig et stykke til den virkelige verden.
Hverken du eller jeg kan sidde her og vide hvad der eksakt er sket i sagen. Ting kan jo ikke bare ombyttes eller handler hæves, hvis/ fordi en køber / kunde påstår et eller andet. 
Og igen, jeg siger ikke at najs lyver - men hvad er fejlen og er der reelt nogen fejl - kunder har jo ikke altid ubetinget ret, fordi de fremfører et eller andet.

Der er stadig ikke nogen sag, ikke før vi ved hvad hvad najs evt. har indvilliget i og accepeteret som løsning på et evt. formodet periodisk problemet, som hverken trdjemand eller andre umiddelbart kan finde/ se/høre - det må være sådan det ser ud, ellers retter sælger og importør da et problem / fejl, ingen har interesse i at snyde.

Jeg er helt med på, at hvis det var så enkelt og åbenlyst som det fremføres, så er der en sag, med byt til nyt eller ophævelse af handlen.
Men hvis man ville køre en sag på det - så er det ikke din enkle og fremfarende samt kantede argumentation, der ville være udslagsgivende. 
Der noge ting der skal være opfyldt fra begge sider - man kan jo ikke bare gå ind og påstå at en handel skal ophæves eller ting skal byttes til nyt.
Og så er vi tilbage til sagens kerne - hvad har parterne reelt aftalt og hvem kan dokumentere fejlen - har najs en rep. seddel eller bevis på at der er en fejl.
Har sælger evt. sagt okay vi prøver at sende forstærkeren ind, så kan de se om de kan spore  noget / finde en periodisk fejl/ lyd.
Jeg prøver ikke at holde hånden over KT eller ubetinget støtte dem - jeg har bare oplevet sager af den slags, flere gange - det er ikke så nemt og ligetil som du prøver at råbe ud i forum - og sælger har også rettigheder i dette samfund.

Vi kender ikke de nøjagtige bevæggrunde og handlinger fra parterne - derfor kan hverken du eller jeg være dommer i denne sag. Og derfor kan du ikke tillade dig at fremføre negativt ladede ord om en forretning, hvilket du har gjort flere steder i tråden. 
Man kan sagtens hjælpe / vejlede najs uden alle disse mægtige ord og handlinger som du bruser frem med - det er det jeg argumenterer for. 
Der er / må være en ukendt faktor i denne sag, vi har ingen steder modpartens oplysninger - og modparten er stadig en del af det hele og ikke ubetinget skurken - og derfor kan du ikke bare påstå og dømme som du gerne vil. 

Og ja - jeg må bestride at hyletonen er der, indtil jeg selv har set eller hørt problemet, eller andre end najs - reelt dokumenterer den /problemet. Men jeg kan godt behandle og råde najs ud fra, at den er der eller der er et problem og dermed respektere ham fuldt ud. 
Derimod kaster jeg ikke smuds på en butik, over noget jeg ikke selv har set eller oplevet, men kun har på anden hånd i et åbent skrivende forum.  
Derfor har jeg helt fra starten taget den lidt med ro - og opfordret najs til at skaffe dokumentation for hans påstand og tege en samtale med Peter Sejersen og KT, for et eller andet må være misfrstået gået galt - hos en af parterne. 
Disse betragtninger - fordi jeg som andre her i tråden, kun kender KT for en seriøs og reel sagsbehandling i tilfældet af reklamationer, og ligeså i deres kundbetjening.

Generelt set og ikke hentydet til najs - kunder har jo ike altid ubetinget ret og kan også have misforstået noget.

Er der et sted der hersker afganske tilstande, er de i din frembrusende revolver jura og mangel på diplomati.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 11 September 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:

Toftdahl, undskyld jeg spørger, men hvorfra drager du dine juridiske konklusioner? De falder nemlig ikke indenfor hvad jeg lærte da jeg læste jura.

Skal jeg tage din larmende tavshed til mit spørgsmål som udtryk for at du trækker dem ud af den blå luft???

Prøv at læse og forstå købeloven inden du udtaler dig om sager du ikke har begreb om.

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20030023729-REGL

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Clifton

Jeg forstår købeloven - det er bare ikke det det ubetinget handler om her. Vi kender ikke sagens præcise omdrejningspunkter, så der skråsikkert kan afsiges en dom / bestemt måde at håndtere sagen på - det kræver lidt mere indsigt. Vi ved ikke om der er en reel fejl og alle disse omstændigheder, der skal til for at love og regler træder i kraft.
Og som skrevet før - inden disse ting er på plads, kan man ikke svine, nedvurdere eller bruge ukvems ord i forbindelse med KT Radio eller andre forhandlere.

Det synes mere som en eller flere jura læsende, der forhaster sig og dramatisk skyder på alt og alle, i deres iver for at uvøve deres lære.
Ingen tvivl om at købere skal behandles ordentligt, men det gælder hele vejen rundt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 11 September 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:
Jeg forstår købeloven - det er bare ikke det det ubetinget handler om her.

WHAT???

Toftdahl skrev:
Og som skrevet før - inden disse ting er på plads, kan man ikke svine, nedvurdere eller bruge ukvems ord i forbindelse med KT Radio eller andre forhandlere.

Jeg er for så vidt enig med dig i at man ikke skal tilsvine nogen. Det mener jeg heller ikke, jeg har gjort.

Toftdahl skrev:

Det synes mere som en eller flere jura læsende, der forhaster sig og dramatisk skyder på alt og alle, i deres iver for at uvøve deres lære.

Det første indlæg i denne tråd kunne meget vel stamme fra en eksamens opgave i formueret, beregnet på at selv de mest tungnemme kunne score sig et par billige points. Sagen er ligefrem i henhold til de fremlagte fakta. Prøv at læse hvad Zerocool har skrevet om ufravigeligheden af forbrugerbeskyttelse i køb. Hvis du forstod det ville der ikke være så meget mere at diskutere.

Du har iøvrigt stadigvæk ikke svaret på mit spørgsmål.

Du forstår åbenbart ikke købeloven, i så fald ville du kunne se hvori dine fejlslutninger lå. Skal en forstærker hyle. Nej! Har KT hørt den hyle (deres opfattelse af hvad en mangel er, er iøvrigt bedøvende ligegyldigt). Ja! kbl§76 og videre derfra.

Jeg gider ikke denne diskution mere, det er spildte guds ord på Balle-Lars.

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes