Emne: Kt radio KBH ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 10 September 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
Det skal dog siges at sidder der et klistermærke på skruerne hvor der står "Void seal if broken" så lad være med at åbne den for så ryger garantien. Men hvis ikke sker der ikke noget ved lige at åbne den og prøve dette trick.
|
|
|
Faktisk så viser forbrugerombudsomandsudtalelser såvel som retspraksis, at plomberinger af den nævnte type ikke påvirker reklamationsret eller eventuelle garantier. Kravet er blot, at man ikke har foretaget indgreb eller modifikationer og fejlen/defekten ikke beror på noget som kan tilskrives den brudte plombering. Problemet opstår muligvis først for KT-Radio når de efterfølgende prøver at hente deres penge hjem fra H/K. Her kan H/K muligvis, alt efter deres kontrakslige forhold, gøre indsigelse mod KT-Radios reklamation, med henvisning til den brudte plombering.
Det kunne nu være frækt om du, najs.n.kewl, brød plombering, så KT kunne smage lidt af deres egen sure saftevand. Det forudsætter selvfølgelig, at du får recieveren i hænde inden købet hæves, men bare en idé
MonoTovarisj skrev:
Dog skal det siges at alt dette burde ikke være nødvendigt, og den service du har fået er meget ringe. Jeg personligt ville slet ikke have fundet mig i det ... og jeg er nu også normalt en flink fyr  
|
|
|
Nej, jeg må også sige at hvad der er overgået ham ligger langt ud over rammerne for min selvbeherskelse.
Gerdes skrev:
Det er vist ikke kun den omtalte sælger der mangler sans for kundeservice. Jeg har købt mit Audio Magic møbel hos KT Radio i Kbh. Nikolaj var sælger, og da jeg kom for at afhente racket, havde han travlt med andre kunder. Fair nok, han henviste mig så til en kollega. Jeg var ikke i bil, og bad derfor høfligt om han kunne ringe efter en taxa. Det kunne han ikke, men han oplyste elskværdigt, at jeg jo kunne preje en taxa uden for forretningen. Som sagt så gjort. At det så var regnvejr påvirkede ikke Nikolajs kollega sønderligt. Så jeg stod i regnvejr og prejede en taxa. Behøver jeg sige, at min oplevelse samt andres oplevelser med KT Radio gør, at jeg ikke sætter mine ben der igen. Ringede selvfølgelig til Nikolaj, og fortalte at min oplevelse med handlens afslutning ikke foregik tilfredsstillende (yderst diplomatisk udtrykt). Han beklagede selvfølgelig, og forsøgte at overbevise mig om at deres kundeservice normalt er bedre. Men jeg føler mig nu ikke overbevist.
|
|
|
Ja, jeg kan kun gentage hvad jeg har sagt tidligere... Hyggelig butik. Det lader til de kun er interesseret i at få langet varerene over disken og så må kunderne ellers sejle deres egen sø.
Toftdahl skrev:
Jeg har stor erfaring med KT Radio i København - der er intet galt med forretningen. De har et stort udvalg og er også særdeles flinke. Selv har jeg handlet der igennem mange år, og har aldrig haft problemer. Vi har heldigvis kunnet diskutere nogle ting, men altid blive enige.
|
|
|
Okay, så man skal have handlet der igennem en årrække før man gør sig fortjent til en ordentlig behandling? Det er da også uheldigt, at man skal stå og diskutere med dem før man får hvad man har krav på.
Toftdahl skrev:
Tro mig, de vil altid hjælpe dig, men den slags fejl som du henviser til kan være vanskelige. Der er et par nye gutter i biksen, som jeg ikke kender så meget, derfor skal jeg ikke sige om du har fået en lidt uheldig respons på problemet fejlen. Men hvis de står med en note fra fabrikken / importøren, at der ikke er noget galt, så kan det til tider blive noget ged.
|
|
|
Uerfarne medarbejdere er igen undskyldning for den slags behandling og najs.n.kewl kan da være bedøvende ligeglad med hvad producenten/importøren siger. Retsforholdet er som sagt mellem ham og KT og KT-Radion har da også ved selvsyn konstateret fejlen.
Toftdahl skrev:
Du finder Peter Sejersen, den bedste mand i biksen beder ham om at teste den sammen med dig. Efterfølgende vil Peter gøre det nødvendige, jeg tror tilmed han låner dig et eller andet, hvis den skal til fabrikken igen.
|
|
|
Nåhhh... Den selvsamme Peter, der ikke ringer tilbage som ellers lovet?
Toftdahl skrev:
KT Radio i København, er en udmærket shop og har en fin service, men ting kan også gå lidt skævt der, ligesom alle andre steder.
|
|
|
Ja, men det lader jo til at den kundepolitik najs.n.kewl har oplevet er symptomatisk for den måde de driver forretning på - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17707&P N=1&TPN=35.
najs.n.kewl skrev:
Syntes efter samtallen idag, at det ikke var helt uberettiget at nævne det her i forumet, og når tingene trækker så lang tid som dette, og at man er nødt til at nævne købeloven osv for at få bare lidt skub i tingene så er man derhenne hvor man bare helst vil ha sine penge igen, og finde en anden biks hvis du forstår...
|
|
|
Det synes jeg lyder som en god idé.
Toftdahl skrev:
Jeg tror ikke KT leger mere gemmeleg end den samlede branche - inclusiv Jensen. Det er jo ikke måden at løse det på, at gå og klage her og der. Man skal huske på at en sag har to sider, parterene kan jo godt være gået fejl af hinanden, af mange årsager?? Jensen husk nu, det var positivt ment - da ingen leger gemmeleg.
|
|
|
Så er det da mærkeligt, at de ikke vil gi' deres besyv med. Og hvad angår "at gå og klage her og der", så er det da rart med andres erfaringer med en forretning som KT-Radio. Manden kunne jo heller ikke rigtig nå nogle vegne med ekspedienterne før han, efter vores anbefalinger, lagde § bag sine krav.
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 10 September 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Faktisk så viser forbrugerombudsomandsudtalelser såvel som retspraksis, at plomberinger af den nævnte type ikke påvirker reklamationsret eller eventuelle garantier. Kravet er blot, at man ikke har ikke har foretaget indgreb eller modifikationer og fejlen/defekten ikke beror på noget som kan tilskrives den brudte plombering. Problemet opstår muligvis først for KT-Radio når de efterfølgende prøver at hente deres penge hjem fra H/K. Her kan H/K muligvis, alt efter deres kontrakslige forhold, gøre indsigelse mod KT-Radios reklamation, med henvisning til den brudte plombering.
Det kunne nu være frækt om du, najs.n.kewl, brød plombering, så KT kunne smage lidt af deres egen sure saftevand. Det forudsætter selvfølgelig, at du får recieveren i hænde inden købet hæves, men bare en idé
|
|
|
Lad endeligt være med at gøre noget sådan. En ting er at have ret, en anden ting er at få ret. Hvis tingene skal foregå uden retslige instanser er det alt andet lige lettere, hvis man ikke gør noget der medfører at modparten tror at dennes retsstilling er styrket. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Lad endeligt være med at gøre noget sådan. En ting er at have ret, en anden ting er at få ret. Hvis tingene skal foregå uden retslige instanser er det alt andet lige lettere, hvis man ikke gør noget der medfører at modparten tror at dennes retsstilling er styrket. |
|
|
Ja, Ja.... Det var også bare en idé til en lille drengestreg, efter alt det han har skulle finde sig i. Nu var vi jo inde på hvad han havde af rettigheder og krav.
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 10 September 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som vi var inde på i starten af tråden, så vil den dejligste løsning for både mig og KT jo være hvis man kan finde en "fredelig" løsning på dette, frem for at begynde en krig med §, og rettigheder.
Jeg syntes jeg er blevet uretfærdigt behandlet, og det er forkert til at starte med, at jeg skal begynde med rettigheder osv ( thx zero ), og ikke mindst denne tråd, for at der kommer skub i tingene.
Men igen, nu er der kommet en anden medarbejder fra KT ind i sagen ( mener også det var peter ), og han ville vende tilbage fredag, eller mandag... og han virkede som om han ville gøre noget ved det.
Så jeg syntes de skal have chancen for at løse dette på en god måde, inden jeg begynder på at "lade dem smage deres egen medicin" mht åbne maskinen osv...
Jeg ser lidt denne tråd som deres egen medicin, den måde de har valgt at forholde sig i sagen, har resulteret i denne tråd, og den kan et eller andet sted blive meget dyrere, end det havde været at give mig en ny reciever..
Men lad os nu se hvad de siger på mandag :-)
Kunne jo være dejligt om der snart sq komme lyd ud af sa 1750'erne, hvis da ikke enhederne har slået rødder
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 10 September 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zerocool
Den der melodi du spiller her hjælper ikke. Ingen af os kender sagen eller historien. Der er altid to sider af en historie. KT er en okay shop for HiFi og andet grej. Jeg påstår ikke trådens fader har gjort noget galt, men derudover kender vi slet ikke til problemets omfang og derfor bør man nok lige afpasse omfanget af anbefalinger til videre handling. Er der en påviselig fejl, kender jeg KT så godt, at de også omgående tager sig af det.
Men igen, at fare frem som du viser her i tråden - glem det. En ting er at noget måske skal afhjælpes og noget MÅSKE kunne være bedre, men det er nu brugeren / køberen der må komme og påvise fejle. Hverken forretning eller importør / fabrik er interesseret i at have utilfredse kunder.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
najs.n.kewl skrev:
Som vi var inde på i starten af tråden, så vil den dejligste løsning for både mig og KT jo være hvis man kan finde en "fredelig" løsning på dette, frem for at begynde en krig med §, og rettigheder. Jeg syntes jeg er blevet uretfærdigt behandlet, og det er forkert til at starte med, at jeg skal begynde med rettigheder osv ( thx zero ), og ikke mindst denne tråd, for at der kommer skub i tingene. Men igen, nu er der kommet en anden medarbejder fra KT ind i sagen ( mener også det var peter ), og han ville vende tilbage fredag, eller mandag... og han virkede som om han ville gøre noget ved det. Så jeg syntes de skal have chancen for at løse dette på en god måde, inden jeg begynder på at "lade dem smage deres egen medicin" mht åbne maskinen osv... Jeg ser lidt denne tråd som deres egen medicin, den måde de har valgt at forholde sig i sagen, har resulteret i denne tråd, og den kan et eller andet sted blive meget dyrere, end det havde været at give mig en ny reciever.. Men lad os nu se hvad de siger på mandag :-) Kunne jo være dejligt om der snart sq komme lyd ud af sa 1750'erne, hvis da ikke enhederne har slået rødder
|
|
|
Du lyder nu til at være en utrolig godmodig sjæl. Alt hvad jeg siger til dig er bare, at du skal passe på at nogle - som eksempeltvis her KT-Radio - ikke udnytter dét. Jeg håber dog alt det bedste for dig i denne sag.
Toftdahl skrev:
Ingen af os kender sagen eller historien. Der er altid to sider af en historie. KT er en okay shop for HiFi og andet grej. Jeg påstår ikke trådens fader har gjort noget galt, men derudover kender vi slet ikke til problemets omfang og derfor bør man nok lige afpasse omfanget af anbefalinger til videre handling.
|
|
|
Jeg kender historien ud fra najs.n.kewl's første indlæg og såfremt KT-Radio's version divergere herfra må de jo melde sig på banen. Hifi4All er heldigvis ikke begrænset til forbrugere.
Toftdahl skrev:
Er der en påviselig fejl, kender jeg KT så godt, at de også omgående tager sig af det.
|
|
|
Jamen....??? Har du læst tråden? For at citere fra det første indlæg:
najs.n.kewl skrev:
her begynder problemmerne så, til at starte med kan de ikke konstatere nogle fejl på den, og vil derfor ikke sende den videre til harman... jeg får at vide at jeg kan hente min reciever igen, uden der er lavet noget ved den, jeg beder dem holde på den lidt længere og håbe fejlen vil opstå.
til sidst ringer de og siger at de har hørt den hylen, og at den nu er sendt til harman. hos harman har de min rociever i 2-3 uger, kan ikke finde nogle fejl og kt vælger at kalde den hjem igen, stadig uden der er gjort noget ved den.
jeg henter lidt utilfreds min reciever hos kt, og de siger jeg kan komme tilbage med den hvis det begynder igen... allerede her syntes jeg sq de er galt på, - vi ved der er en fejl, men sur røv for dig min ven - kunne de lige så godt ha sagt.
jeg kommer hjem og den starter sit hyleri med det samme, kunne ikke nå at høre én cd til ende... jeg kontakter dem igen, alleverer den IGEN, de har nu haft den i en god del mnd'er
|
|
|
Omgående siger du...?
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 10 September 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
og rolig nu toftdahl, jeg tror ikke der var nogen der kunne finde på at
fjerne garanti klistermærket for virkeligt at irretere forretningen.
Dette var vist nok ment som en joke, og der skal ikke tages på vej pga
den ..
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zerocool
Ja jeg har læst tråden, og der er ikke en påviselig fejl. Apparatet har været indleveret til KT og derfra til importøren. Hos importøren har man ikke kunnet opspore / registrere fejlen. Dermed er det ikke sagt at garantioen er ophørt elelr KT ikke vil gøre noget. Brugeren må påvise fejlen, hvilket ikke er lykkedes efterfølgende. Selvfølgelige tager KT sig af det, når de får muligheden for at høre fejlen efter at den har været indsendt til importøren.
Hvorfor KT ikke melder sig på banen, måske de som mange andre branche medlemmer, ikke ønsker at stikke hovedet i en mødding. For tråde med den slags problemer som dette, udvikller sig hurtigt til mudder og pladder og verbale dumheder. Der er da inger der siger - at så må KT melde sig på banen, sikke noget sludder at komme med, det har intet med sagen at gøre, og som sagt er det et meget lille antal af branche folk der gider at færdes i disse tråde.
Og igen, den aktivitet med spor af gå i flæsket af alle, som du udviser, fremmer intet i en sag hvor der kan være besværligheder, det er der ikke ret mange der gider at høre på ude i forretningslivet.
Problemet bliver garanteret løst af najs og KT i god tone - vi kender kun udlægningen og handlingerne fra en part - og jeg siger ikke najs er utroværdig, men der er mange parametre i en vanskelig sag og dens fulde forløb. Og dine opfordringer til at bryde plomber og laver urigtige handlinger - ja det taler for sig selv og kræver slet ingen yderlig kommentar.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen KT har jo nemlig anerkendt at de har fundet fejlen for ellers ville de ikke have sendt den til H/K ... ?! ..
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monotovarisj.
Nej KT har ikke fundet fejlen, de har hørt den lyd der periodisk opstår. Efterfølgende har de fulgt op på reklamationen og sendt forstærkeren til Harman. Hos HK har man ikke kunne høre / opspore fejlen, trods ihærdige forsøg.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Monotovarisj.
Nej KT har ikke fundet fejlen, de har hørt den lyd der periodisk opstår. Efterfølgende har de fulgt op på reklamationen og sendt forstærkeren til Harman. Hos HK har man ikke kunne høre / opspore fejlen, trods ihærdige forsøg.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Prøv at læse købeloven. Hvorvidt sælger eller sælgers affilierede kan finde fejlen der medfører manglen er bedøvende ligegyldigt for købers retsstilling. Blot manglen er til stede er det en mangel, sådan sagt lidt generelt. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton
Der er ingen mangel og sælger har ret til at rette evt. fejl ? 2 eller 3 gange. Når du kan dokumentere dette, kan du forlange at få ophævet handlen eller byttet til nyt.
Og igen - du og jeg kender ikke den anden side af historien, der kan være mange andre forhold i sådan en sag. Derfor skal og bør man slet ikke opfordre til lovbrud og alverdens agressiv fremfærd, det hjælper overhovedet ikke najs, tværtimod kan det skade sagen.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej .. nu er vi vist ude i ordkløveri .. de har ikke fundet grunden til
fejlen endnu .. men der er stadig en defekt ved apperatet og dette har
KT anerkendt .. og KT har jo også apperatet endnu, der sker bare ikke
noget ..
og igen toftdahl, det var en joke der kom fra zero så lad være med at blæse det op til at vi opfordre til lovbrud.
Dette er egenligt bare en diskussion om hvorvidt at KT behandler sagen korrekt.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Ja jeg har læst tråden, og der er ikke en påviselig fejl. Apparatet har været indleveret til KT og derfra til importøren. Hos importøren har man ikke kunnet opspore / registrere fejlen. Dermed er det ikke sagt at garantioen er ophørt elelr KT ikke vil gøre noget. Brugeren må påvise fejlen, hvilket ikke er lykkedes efterfølgende. Selvfølgelige tager KT sig af det, når de får muligheden for at høre fejlen efter at den har været indsendt til importøren.
|
|
|
KT har konstateret og medgivet najs i at der var en fejl. At de eller H/K, så ikke har har fundet årsagen til den periodiske hyletone kan være najs fuldstændig ligegyldig. Reciveren lider jo af en klar mangel og man kan på ingen måde pålægge en forbruger at forklare sælger de nærmere tekniske grunde hertil.
Toftdahl skrev:
Hvorfor KT ikke melder sig på banen, måske de som mange andre branche medlemmer, ikke ønsker at stikke hovedet i en mødding. For tråde med den slags problemer som dette, udvikller sig hurtigt til mudder og pladder og verbale dumheder. Der er da inger der siger - at så må KT melde sig på banen, sikke noget sludder at komme med, det har intet med sagen at gøre, og som sagt er det et meget lille antal af branche folk der gider at færdes i disse tråde.
|
|
|
Jamen, i så fald har man jo også kun den ene side af historien at forholde sig til. Det må jo være KT's valg så.
Toftdahl skrev:
Og igen, den aktivitet med spor af gå i flæsket af alle, som du udviser, fremmer intet i en sag hvor der kan være besværligheder, det er der ikke ret mange der gider at høre på ude i forretningslivet. |
|
|
"aktivitet med spor at gå i flæsket af alle" - den skal jeg lige ha' forklaret nærmere.
Toftdahl skrev:
Og dine opfordringer til at bryde plomber og laver urigtige handlinger - ja det taler for sig selv og kræver slet ingen yderlig kommentar.
|
|
|
Det var nu mest ment som en joke og en kado til najs om hvor tålmodig han må være, siden han ikke griber til mere drastiske midler De fleste mennesker ville ikke ha' fundet sig i den behandling han har modtaget fra KT-Radio.
|
Til top |
|
|
Audio-Kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
Sendt: 10 September 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. erfaringer med Kt-Radio...
Synes lige at jeg vil give besyv med :
Købte i 95 en Cyrus III og Cyrus FM 7 Tuner
I inden garantien udløb ( dengang 1 år ) syntes
jeg at forstærkeren var begyndt at lyde hård
( selv den virkede og der var ingen mislyde vedr.
betjeningen )
Jeg kontaktede derefter KT-Radio og de havde den
i nogle dage, hvorefter ( Peter ) gav mig ret i at den
lød en smule hård og kølig selvom der ikke kunne måles
nogen fejl på forstærkeren.... Han ville så indbytte den
med ny Cyrus III i , men da jeg havde læst test af denne
som indikerede at denne model ikke var bedre end IIIèren snarere
tværtom ... endte det med at Peter skaffede model III ( Im-
portørens egen ).
Denne har jeg været yderst tilfreds med og først fornyligt opgraderet
til en Cyrus 8 VS...
ALTSÅ ....mine erfaringer med KT-Radio har kun været positive.
Men.. I den pågældende sag ....Najs
har de trukket sagen alt for langt og burde afhjælpe
problemet ... NU !
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zerocool
Du har kun historien fra en side og ved ikke hvad der er inbyrdes aftalt og accepteret i forløbet. Hvis du ikke selv kan se du er for meget i din fremfærd, du er jo nærmest kolerisk og flyvende. Det er en meget dårlig joke - og ikke mindst nemt at påstå bagefter - joke eller ikke joke, det er hamrende useriøst. Du skader najs mere end du hjælper ham, med disse flyvende tiltag og ideer.
Og som jeg skriver igen og igen - det bliver løst, og vi kender ikke sagen præcist i forhold til jura. Og jeg ved - KT ligger ikke og leger med handel kontra jura og snedige ideer og genveje.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zerocool
Du er ude i forkert ærinde - du skader mere end du gavner med din fremfærd, og er tydeligt den eneste der famler i blinde. Og du tror da for alvor at dit famleri og legen jurist, gavner nogen eller noget.
Najs får løst sit problem og vi kender stadig ikke det hele i forløbet, derfor bør man holde sig lidt nede på jorden, istedet for konstant at kloge sig.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Du har kun historien fra en side og ved ikke hvad der er inbyrdes aftalt og accepteret i forløbet.
|
|
|
Forbrugerretsreglerne er ikke deklatoriske og kan derfor ikke ved aftale fraviges til skade for forbrugeren. Derudover kan man da danne sig et meget godt billede af KT's politik på området ud fra najs' historie, sat i sammenhæng med hvad "Filmtossen" har oplevet i ovennævnte link.
Toftdahl skrev:
Hvis du ikke selv kan se du er for meget i din fremfærd, du er jo nærmest kolerisk og flyvende. Det er en meget dårlig joke - og ikke mindst nemt at påstå bagefter - joke eller ikke joke, det er hamrende useriøst. |
|
|
Jeg undskylder meget hvis du tog det seriøst...
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Clifton
Der er ingen mangel og sælger har ret til at rette evt. fejl ? 2 eller 3 gange. Når du kan dokumentere dette, kan du forlange at få ophævet handlen eller byttet til nyt.
Og igen - du og jeg kender ikke den anden side af historien, der kan være mange andre forhold i sådan en sag. Derfor skal og bør man slet ikke opfordre til lovbrud og alverdens agressiv fremfærd, det hjælper overhovedet ikke najs, tværtimod kan det skade sagen.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Gad vide om reglerne er ændret siden jeg skrev min jura bacheloropgave ang. sælger rettigheder vedr. afhjælpningsforsøg. Nææ, kbl§76 ser ud som den altid har gjort.
Faktisk er der kommet nye regler siden dengang, men de er jo forbruger protektoniske og siger at en mangel opstået inden for det første ½ år skal antages at være til stede på tidspunktet for levering. Hvad er det køber skal bevise??? Hvor står det. Og hvor står det at en mangel kun er en mangel hvis det hidrører fra en fejl sælger kan finde? En mangel er en mangel i henhold til købeloven. Ikke i henhold til hvad diverse brancher bestemmer sig for! __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|