Forfatter |
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 09 September 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
najs.n.kewl skrev:
Var Nikolaj der har stået for sagen ( og han er ikke ligefrem praktikant ), indtil jeg ringede igen, nu er der kommet en anden med ind i sagen, tror det var peter, er ikke sikker.... venter med spænding på hvad de kommer frem til
|
|
|
Om Nikolaj på KT's hjemmeside - "Var noget træt af det gamle arbejde og ville gerne i praktik. Nikolaj arbejder stadigvæk på sin faste arbejdsplads, men vi har fået fornøjelse at have ham som en altid tjenstvillig og vidende kollega om lørdagen, så længe det passer ind i hans program." - http://www.ktradio.dk/
Manden ér jo praktikant   
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 09 September 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror nu ikke du kan regne for meget med den tekst:-) han er der altid...
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
najs.n.kewl skrev:
tror nu ikke du kan regne for meget med den tekst:-) han er der altid... |
|
|
I så fald burde de overveje, at sende ham på kursus i kundepleje og forbrugerrettigheder. Jeg har sjældent hørt om noget ligende
Eksemplet er dog desværre ikke enestående. KT-Radio har tilsyneladende før prøvet at tørre r*v i deres kunder - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17707&P N=1&TPN=35. Undskyld udtrykket
Åbenbart er omstændighederne sådan, at de fralægger sig ethvert ansvar, over defekte produkter, til fordel for producenternes afgørelse. Det er jo en himmelråbende ugyldig omgåelse af lovfæstede forbrugerrettigheder.
Har Peter i øvrigt ubelejliget sig med, som lovet, at ringe tilbage?
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 09 September 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
najs.n.kewl skrev:
tror nu ikke du kan regne for meget med den tekst:-) han er der altid... |
|
|
I så fald burde de overveje, at sende ham på kursus i kundepleje og forbrugerrettigheder. Jeg har sjældent hørt og noget ligende
Eksemplet er dog desværre ikke enestående. KT-Radio har tilsyneladende før prøvet at tørre r*v i deres kunder - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17707&P N=1&TPN=35. Undskyld udtrykket
Åbenbart er omstændighederne sådan, at de fralægger sig ethvert ansvar, over defekte produkter, til fordel for producenternes afgørelse. Det er jo en himmelråbende ugyldig omgåelse af lovfæstede forbrugerrettigheder.
Har Peter i øvrigt ubelejliget sig med, som lovet, at ringe tilbage? |
|
|
En god shop ville have taget op til dig og hørt den tone så var det potte ude .
Men det ved du til næste gang .
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
En god shop ville have taget op til dig og hørt den tone så var det potte ude .
Men det ved du til næste gang .
|
|
|
He, He... Nu var det ikke mig der havde problemer med KT-Radio. Du har dog helt ret, Jensen.
Kan ikke helt forstå hvordan de kan køre rundt med den kundepolitik. Overholdelse af præceptive forbrugerrettigheder er åbenbart en by i Rusland for dem.
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det lader ikke til at det bliver idag de vender tilbage...
og mht at de evt ville være kommet hjem... det er en periodisk fejl, så det er jo lidt svært at forudse hvornår denne opstår:-) hvilket også gør det til et endnu mere "langt ude" forslag at bede om video dokumentation.... kan jo filme herfra til verdens ende, og håbe på fejlen kommer på tidspunkt. lol
hører jeg ikke fra dem mandag, tager jeg kontakt igen. bare for at få det afklaret, har jeg selv valget mellem at ophæve købet frem for et nyt produkt, eller er de dem der bestemmer dette??
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
najs.n.kewl skrev:
hører jeg ikke fra dem mandag, tager jeg kontakt igen. bare for at få det afklaret, har jeg selv valget mellem at ophæve købet frem for et nyt produkt, eller er de dem der bestemmer dette??
|
|
|
Du kan selv bestemme om du vil hæve købet eller kræve omlevering.
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 09 September 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bliver lige nødt til at spørge - har du tjekket om ikke det er din
cdafspiller/pladespiller/kabler/andet der forårsager hyletonen?
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
Jeg bliver lige nødt til at spørge - har du tjekket om ikke det er din cdafspiller/pladespiller/kabler/andet der forårsager hyletonen?
|
|
|
Til at starte med var jeg selv i tvivl om det evt var nogle af de ting jeg har sat til recieveren, cd / kabler osv...
Men der kan ikke være nogen tvivl mht dette da de selv hører fejlen i kt uden at der er sat noget til andet end et strøm kabel....
og ja det havde været en god historie hvis det viste sig at være min cd-afspiller lol
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som er bekendt med om der egentlig er figurerer et Branche-medlem fra KT-Radio herinde på, Hifi4all?
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 09 September 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
"Kan ikke helt forstå hvordan de kan køre rundt med den kundepolitik. Overholdelse af præceptive forbrugerrettigheder er åbenbart en by i Rusland for dem."
Jeg vil give dig fuldstændig ret, men mange gange kan det altså godt betale sig at føre en sådan politik. Jeg har flere steder oplevet, at ekspedienten har sagt til mig, at købeloven, den bruger vi ikke her, og de slipper godt af sted med det. Typisk fordi der tit er tale om køb af mindre værdi, hvor det ikke kan betale sig at gå videre med sagen evt. at anlægge retssag.
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 09 September 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Er der nogen som er bekendt med om der egentlig er figurerer et Branche-medlem fra KT-Radio herinde på, Hifi4all? |
|
|
Et par stykker fra Odense afdelingen gør, men de to butikker har ikke noget med hinanden at gøre ud over navn og produkter.
Ellers er det vel ikke svære end at maile KT Vesterbrogade og gøre dem opmærksom på tråden. 
- BR
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 09 September 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm .. kunne du ikke prøve for sjov at se om det ikke er blæseren der
laver den famøse hyldetone... (altså hvis du er lidt finger færdig)
altså når den begynder at hyle så lige tage strømmen til blæseren bare lige for at se om det ikke kunne være denne.
Der sidder et lille rødt og sort kabel til højre for blæseren, har lidt
svært ved at se hvor kablet præcist går hen men kunne forestille
mig det var det. Men følg lige ledningen før du hiver den.
Det skal dog siges at sidder der et klistermærke på skruerne hvor der
står "Void seal if broken" så lad være med at åbne den for så ryger
garantien. Men hvis ikke sker der ikke noget ved lige at åbne den og
prøve dette trick.
Hvis det er dette så kan du jo gå ned til kt og sige at du nu også har
fundet fejlen, evt filme når den hyler og så hive kablet og vise dem at
nu hyler den ikke mere.
Dog skal det siges at alt dette burde ikke være nødvendigt, og den
service du har fået er meget ringe. Jeg personligt ville slet ikke have
fundet mig i det ... og jeg er nu også normalt en flink fyr 
Ps: Husk lige at blæseren er der af en årsag så lad være med at spille højt til festen uden denne  Det er ikke en løsning bare at lade strømmen være af den
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
til MonoTovarisj er nu finger færdig nok mht elektronik osv, men .... mener for det første ikke at det er mig der skal finde/afhjælpe fejlen, og evt bryde garanti ved små indgreb...
for det andet er det mig umuligt at rode ved den da den er hos kt stadig,,, sikkert med støv på, kiggede på rep papirerne, et halvt år den mnd, med undtagelse af den lige var hjemme et par dege :-)
Men igen, er sq svært at filme noget når denne hyletone ikke kommer på kommando :-)
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 09 September 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja det er rigtigt nok .. :)
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 09 September 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
I så fald burde de overveje, at sende ham på kursus i kundepleje og forbrugerrettigheder. Jeg har sjældent hørt om noget ligende
|
|
|
Det er vist ikke kun den omtalte sælger der mangler sans for kundeservice. Jeg har købt mit Audio Magic møbel hos KT Radio i Kbh. Nikolaj var sælger, og da jeg kom for at afhente racket, havde han travlt med andre kunder. Fair nok, han henviste mig så til en kollega. Jeg var ikke i bil, og bad derfor høfligt om han kunne ringe efter en taxa. Det kunne han ikke, men han oplyste elskværdigt, at jeg jo kunne preje en taxa uden for forretningen. Som sagt så gjort. At det så var regnvejr påvirkede ikke Nikolajs kollega sønderligt. Så jeg stod i regnvejr og prejede en taxa. Behøver jeg sige, at min oplevelse samt andres oplevelser med KT Radio gør, at jeg ikke sætter mine ben der igen. Ringede selvfølgelig til Nikolaj, og fortalte at min oplevelse med handlens afslutning ikke foregik tilfredsstillende (yderst diplomatisk udtrykt). Han beklagede selvfølgelig, og forsøgte at overbevise mig om at deres kundeservice normalt er bedre. Men jeg føler mig nu ikke overbevist. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 09 September 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
najs.n.kewl
Jeg har stor erfaring med KT Radio i København - der er intet galt med forretningen. De har et stort udvalg og er også særdeles flinke. Selv har jeg handlet der igennem mange år, og har aldrig haft problemer. Vi har heldigvis kunnet diskutere nogle ting, men altid blive enige. Det er faktisk den forretning hvor jeg havde min første positive og gode oplevelse med HiFi, hvilket har medført at jeg har haft en masse fantastiske oplevelser med musikken.
Tro mig, de vil altid hjælpe dig, men den slags fejl som du henviser til kan være vanskelige. Der er et par nye gutter i biksen, som jeg ikke kender så meget, derfor skal jeg ikke sige om du har fået en lidt uheldig respons på problemet fejlen. Men hvis de står med en note fra fabrikken / importøren, at der ikke er noget galt, så kan det til tider blive noget ged.
Men jeg tør godt garanterer her, at hvis du tager din forstærker under armen og valser ned i KT Radio igen, så løser de problemet. Du finder Peter Sejersen, den bedste mand i biksen beder ham om at teste den sammen med dig. Efterfølgende vil Peter gøre det nødvendige, jeg tror tilmed han låner dig et eller andet, hvis den skal til fabrikken igen. Selvfølgelig bliver det løst - ingen kan leve med en evt. periodisk fejl, de ønsker da ikke at snyde nogen.
KT Radio i København, er en udmærket shop og har en fin service, men ting kan også gå lidt skævt der, ligesom alle andre steder.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jørgen, har skam haft den under armen 2 gange :-) og den er også hos dem nu.... det har den været i et par mnd'er.... og ja det er sq problematisk at finde en fejl der ikke er der hele tiden, og som de har meget svært ved at fremprovokere...
Og i øvrigt skal det også siges at jeg indtil dette problem opstod kun har haft kanon erfaring med KT radio og fået drømme rabatter på det udstyr jeg har købt dernede...
Dette er også en af grundene til at jeg ikke har ville skrive om KT tidligere, netop fordi de har være skide søde før, og at jeg ikke er ude på at svine dem til bare fordi jeg er mavesur :-)
Syntes efter samtallen idag, at det ikke var helt uberettiget at nævne det her i forumet, og når tingene trækker så lang tid som dette, og at man er nødt til at nævne købeloven osv for at få bare lidt skub i tingene så er man derhenne hvor man bare helst vil ha sine penge igen, og finde en anden biks hvis du forstår...
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 09 September 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Er der nogen som er bekendt med om der egentlig er figurerer et Branche-medlem fra KT-Radio herinde på, Hifi4all? |
|
|
Gør der nok , mange har det jo med at leje gemme leg .
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 09 September 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen
Jeg tror ikke KT leger mere gemmeleg end den samlede branche - inclusiv Jensen. Det er jo ikke måden at løse det på, at gå og klage her og der. Man skal huske på at en sag har to sider, parterene kan jo godt være gået fejl af hinanden, af mange årsager?? Jensen husk nu, det var positivt ment - da ingen leger gemmeleg.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|