Forfatter |
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 13 September 2005 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
najs.
Jeg er enig med dig hele vejen - men hvad nu hvis fejlen opstår hos dig som følge af noget andet??? jeg ved det ikke. Og jeg er enig i, at det er en brandærgelig sag og forstår du er ked af det.
Najs - jeg tror det går godt på onsdag, Peter er en reel fyr og det er KT også, tag det derfra. Efter onsdag ved du og måske alle os på tråden, noget mere. Lad os starte derfra, så hjælper vi dig - allesammen, hvadenten vi skal drikke glædes øl eller komme efter KT. Der er fortsat garanti på, så måske andre og importøren kan hjælpe, men tro mig, jeg skulle kende KT meget dårligt hvis de løber fra deres ansvar. Importøren er faktisk også ret flink og reel, så du bliver ikke ladt alene.
Derfor bør du også forholde dig til det flinke, et par dage endnu.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 13 September 2005 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
og ja det kan da siges at om tonen ikke kommer så skal jeg være en glad mand,,,, men det bliver jeg da ikke, ligeså lidt som i ville hvis i ved at der et eller andet sted i jeres produkt ( til surt sparede penge )er en fejl som ikke skal være der. det er da ligeså meget principet i at man ikke vil holdes for nar... og vi kan da alle være enige om at man bliver holdt for nar et eller andet sted om der bliver handlet i strid med mine rettigheder til at hæve købet...
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2005 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo men toft, i MIN verden er min reciever dokumenteret fejlbehæftet, og så er der ingen anden tilfredstillende løsning for mig, andet end pengene tilbage, eller en ny.
Og jeg tror INGEN herinde ville menne andet.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2005 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj
Bestemt ikke - hvorfor skulle jeg dog det, jeg læser bare det hele og sætter det lidt sammen med erfaringen på området. Og så det logiske i, at ingen ønsker sådan en sag og en masse tidsspilde. Sagen har allerede kostet mere end fortjensten på forstærkeren.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2005 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Najs
Igen - jeg er helt enig med dig. Men den store verden ude på den anden side af glasruderne, som vi vågner op til hver morgen, er af og til ikke så lige til og til tider barsk, hvadenten man selv eller andre ønsker noget dårligt.
Najs - fat mod og energi og få en god dag ud af det på onsdag, selv om det kan se sort ud. Som jeg læser det, er vi nogle stykker der vil hjælpe dig, men grundlaget skal lige være helt på plads, inden man flår hovedet af nogen. Og jeg tror hverken du er tosset eller lyver, det er bare blevet en uheldig sag.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2005 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi jeg har været tålmodig i denne sag, betyder ikke at jeg er 2 å, og bestemt heller ikke kender til den store verden, det gør jeg nok bedre end flertallet herinde...
mit humør er hvor det hele tiden har været, utilfredst...
Dette skulle ha været dagen hvorpå tingene blev ordent på den søde måde, det resulterer i at jeg bliver spist af med at skulle dokumentere fejlen for dem, hvilket er utilfredstillende. Så det virker ikke som vejen der fører nogen stede i mit tilfælde....
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2005 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
nåh, lad os slutte for denne gang, vender tilbage i morgen når jeg har snakket med dem....
s
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 13 September 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
najs.n.kewl skrev:
til sidst ringer de og siger at de har hørt den hylen, og at den nu er sendt til harman. |
|
|
Toftdahl, hvad mangler i ovenstående sætning for at du kan godtage, at sælger har konstateret manglen? __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige talt med forbrugerstyrelsen, de siger som i siger, og mener også jeg skal handle som zero, clifton mv forslår, da de også mener denne sag er ganske enkel.
Har efterfølgene talt med KT, de vender tilbage i morgen mht om de vil lade mig opæve købet.
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 13 September 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op en lang tråd at komme igennem…
Nu hvor der køre ”lidt” parallelle tråde i tråden ”jeg syntes lidt, at nogen gentager sig selv” Vi har fattet! Nogle vil hamre KT`s dør ind med købe loven og bål og brand, andre vil tale fornuftigt.
Og du vil bare have fikset dit problem ”ikk`” ??? Jeg forstår til fulde din frustration i sagen, og nogle gange må man bare stampe i jorden og råbe sku`.
Jeg vil gerne med dette indlæg give et lille billede af hvordan ”kunder” kan opfattes..!
KT-Radio gør jo ikke dette for på nogen måde at genere dig, ej heller Harmans værksted!? Det at et værksted har kikket på din forstærker, har faktisk kostet, ekstra penge for både Harman,KT og din transport.
Og som kunde skal man huske på! At det er elektronik vi har med at gøre, og som en af mine venner en gang svarede en arrig kunde! Tænk hvad Challenger har kostet, den kunne også gå i stykker. En gang havde jeg en kunde der næsten boede 100km væk, han havde købt nogle højttaler, som han havde et underligt problem med ”kun når han spillede højt!? Så lugtede de” han krævede jeg kørte der ned!? ”fejlen blev fundet” en mus var kravlet ind i bas porten, og lugtede når der blev spillet højt, en anden kunde havde lidt samme fejl ”dog her var det et sæt ekstremt dyre højttaler” de raslede ”Fejlen” vi skruede bassen ud- og fjernede de legetøjs biler sønnen havde kørt ind.
Jeg solgte en gang nogle store forstærkere, der var folk der ikke kunne forstå at de kunne finde på at brumme ”for de havde jo været meget dyre” så de gik helt op i det røde felt, og ville have en ny, selv om vi prøvede at forklare dem at fejlen lå i at de simpelt hen ikke havde strøm nok, og de faldt først ned når vi havde bevist at en lille 10A gruppe i en Københavner lejlighed ikke altid var god nok.
En oplevelse jeg har haft der kunne minde om din!? Med en digital forstærker, for det første er det meget få digitale strømforsyninger der bryder sig om at have jord på det kan give en hyletone, en anden ting der kan være galt! Hvis din ene fase hænger lidt i ejendommen, kan det også forsage støj. jeg har været ude for nogle D/A konverter der hylede i ældre lejligheder!? Her var løsningen ganske simpel- at sætte en ferrit kærne omkring net- ledningen, det faktisk også hvad computer folket gør ved deres strømforsyninger.
For du kan have en nabo, der sender en del støj ind på jeres net. For at give et sidste eksempel havde jeg en gang en fyr der havde investeret flere hundrede tusinde i en projektor, som lavede meget støj ” denne var på værkstedet, for mange tusinde kroner” med hans humør til følge! ”fejlen” at hans nabos halogen lys sendte så meget støj ud i ejendommens net, at projektoren ikke virkede.
Dette er nogle eksempler, på at det ikke altid er butikkens skyld, og som Jensen tidligere skrev, ville den rigtige løsning nok være at! De kom ud og hjalp med problemet der hvor det er.
Med lidt af dette i baghovedet, så skal man som kunde agerer som om fejlen kunne ligge et andet sted, for det er jo som alle andre steder, tryk avler altså kun modtryk. For ja du står med købe loven ”men det er da et langt sejt træk” og han står og skal hjælpe dig men et problem. Og som Amerikanerne siger ”Never shout to the hand that serves you” for selv med lov og ret, ved du ikke hvad du fik på tallerkenen da den kom tilbage, så en høflig tone til tjeneren. Du gør ham den tjeneste at give ham løn, og han gør den tjeneste at sælge dig noget godt udstyr.
Jeg håber at du får løst dit problem, så du næste gang laver et indlæg om hvor godt dit anlæg er.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom den endelige slutning i denne sag, KT radio har ringet, jeg får en ny forstærker... Der er vist ikke meget mere jeg kan sige i denne sag, end at KT har handlet til min fordel, og bevist at det er en forretning der lever op til det service niveau man kan forvente... og i denne sag, måske længere...
En stor tak til alle der har bidraget...
Skulle nogen af jer komme forbi hvidovre en dag (så giv lyd fra jer), konen et lille spise sted, og i skal være mer end velkomne.
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 13 September 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt det gik iorden __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 13 September 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
najs.n.kewl skrev:
Så kom den endelige slutning i denne sag, KT radio har ringet, jeg får en ny forstærker... Der er vist ikke meget mere jeg kan sige i denne sag, end at KT har handlet til min fordel, og bevist at det er en forretning der lever op til det service niveau man kan forvente... og i denne sag, måske længere...
En stor tak til alle der har bidraget...
Skulle nogen af jer komme forbi hvidovre en dag (så giv lyd fra jer), konen et lille spise sted, og i skal være mer end velkomne. |
|
|
Var det ikke letter de bare havde gjort det med det samme.
Man kunne kommer til at tro de kun gjore det de gjore nu forbi de ved du har skrevet herinde .
Det ser man jo tit at dem der gør noget ved får ret og dem der holder lidt tilbage bliver bare snydt .
Jeg kan ikke se hvad at du skal blandes ind i hvad KT og H/K finder udaf , det ser ud som om de har ventet på hvad H/K ville gøre .
Jeg har selv prøvet et et par gange og jeg ombytter bare til nyt , så må jeg tage kampen med dem jeg køber det af det kommer ikke min kunde ved , og skulle jeg tabe på det , ja sådan er livet nu engang .
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 13 September 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Av for en omgang at skulle igennem ...håber at den nye reciever leverer varen __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
najs.n.kewl Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det håber jeg også. Glæder mig enormt meget til at få liv i projektoren igen, har ikke være tændt i et halvt år, Formålsløst at glo på en kæmpe skærm uden lyd:-)
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 13 September 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt som en bil....dejlig at sidde i...men knap så sjovt uden motor __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Najs.
Lige fra starten sagde jeg til dig, der kommer en løsning som vil falde ud til din tilfredshed, dialog og rolig snak, ikke alle disse flyvende tiltag, som der har været opfordret til - KT Radio i København, ønsker ikke utilfredse kunder og Harman er også en virksomhed som står ved deres produkter og ansvar.
Du kender om nogen hele historien, nu har du vist ekstra og flot initiativ - og lad det være ved det. Najs - tillykke med din nye forstærker, nyd musikken.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 13 September 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Lige fra starten sagde jeg til dig, der kommer en løsning som vil falde ud til din tilfredshed, dialog og rolig snak, ikke alle disse flyvende tiltag, som der har været opfordret til - KT Radio i København, ønsker ikke utilfredse kunder og Harman er også en virksomhed som står ved deres produkter og ansvar.
|
|
|
Du morer mig Toftdahl...
Ja, der er endelig, efter ½ års tovtrækkeri, kommet en løsning og såfremt denne tråd ikke var blevet startet ville der nok gå mange måneder mere før Najs havde en sagsafslutning i udsigt. Det er jo underligt, at man overfor en forretning, som ellers skal leve af tilfredse kunder, skal vente så lang tid på en selvfølgelig service. Og det findes endnu mere besynderligt, at det skal være en ca. 200 indlæg lang tråd her på Hifi4all der gør udslaget. For selvfølgelig har KT-radio siddet og fulgt tråden, hvorfor skulle de ellers, om formiddagen en dag inden aftalt, tage kontakt til najs og pludselig tilbyde ham en ny reciever.
Jeg håber dog at KT-Radio, grundet denne dårlige omtale, får sig en betydelig økonomisk lærestreg. Spørgsmålet om hvorvidt de for eftertiden vil efterleve forbrugerlovgivningen er dog stadig et åbent spørgsmål? Underligt at de ikke ønsker at kommentere på dette...
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zerocool
Stop nu - for at gøre det kort, er og var der andre momenter i denne sag. Du har hele tiden skrevet og ageret ud fra halve oplysninger. Du kender heller ikke den reele årsag til sagens afslutning og momenterne. Så du kan more dig alt det du vil - men husk du gør det ud fra din egen manglende baggrundsviden. Sager har to parter - du kører kun på den ene og manglende fremstilling. Og igen fremturer du med negativer mod KT RAdio, og du gør det helt skævt og bringer noget misvisende SMART pladder.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 13 September 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret