Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 22:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Kt radio KBH (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
najs.n.kewl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 September 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

hej allesammen, håber der er nogen der kan hjælpe...

Købte sidste år en harman 2005 reciever i kt-radio kbh, efter et halvt år begyndte den at hyle, så kraftigt at selv katten stikker af fra stuen

jeg kontakter kt og de siger selvfølgelig at jeg skal komme ind med den...

her begynder problemmerne så, til at starte med kan de ikke konstatere nogle fejl på den, og vil derfor ikke sende den videre til harman... jeg får at vide at jeg kan hente min reciever igen, uden der er lavet noget ved den, jeg beder dem holde på den lidt længere og håbe fejlen vil opstå.

til sidst ringer de og siger at de har hørt den hylen, og at den nu er sendt til harman. hos harman har de min rociever i 2-3 uger, kan ikke finde nogle fejl og kt vælger at kalde den hjem igen, stadig uden der er gjort noget ved den.

jeg henter lidt utilfreds min reciever hos kt, og de siger jeg kan komme tilbage med den hvis det begynder igen... allerede her syntes jeg sq de er galt på, - vi ved der er en fejl, men sur røv for dig min ven - kunne de lige så godt ha sagt.

jeg kommer hjem og den starter sit hyleri med det samme, kunne ikke nå at høre én cd til ende... jeg kontakter dem igen, alleverer den IGEN, de har nu haft den i en god del mnd'er, hvorefter de ringer til mig idag og siger det samme, vi kan ikke få den til at hyle, så vi kan ikke sende den til harman, selvom de har hørt fejlen i kt. det sjove er nu at de spørger mig om jeg har et video kamera, og om jeg evt kan dokumentere fejlen ved at optage hyle tonen   

Kan det virkeligt være rigtigt at jeg så bare skal hente min reciever og se mig tilfreds med denne løsning, føler mig sq lidt uretfærdigt behandlet eftersom jeg syntes det er mange penge jeg har lagt i et produkt jeg ikke kan bruge..og jeg valgte en "ordentlig" forretning, frem for fona eller sådan noget, netop fordi jeg gik udfra at man ville få en ordentlig service.

Nu kender jeg ikke til alle regler og retigheder på dette punkt, og det skal da siges til kt redios fordel at det hele tiden har virket som de også gerne vil kunne gi mig en holdbar løsning, men at de ikke kan gøre dette.

Nogle råd ?? skal jeg bare prøve at optage en hyletone med et video kamera??

søren

Til top Vis najs.n.kewl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af najs.n.kewl

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 September 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Retsforholdet er mellem dig og KT-Radio. Du kan sådan set være ligeglad med H/K.
De har selv indrømmet en mangel ved produktet og så er det sådan set ikke dit problem hvordan de vælger at udbedre den.

Retpraksis og forarbejderne til lovgivningen på området giver sælger maksimalt 2-3 udbedringsforsøg, men da slet ikke i en periode på flere måneder. Du har altså ret til at hæve købet og få dine penge igen.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

najs.n.kewl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

TAK....mange TAk,,, ville bare gerne være sikker så jeg kan gå ned i forretnigen og sige sådan og sådan, gi mig mine penge eller et nyt produkt...

men kan jeg ikke risikere at de står på bagben og siger vi kan og har ikke set nogle fejl på produktet...??

pft søren

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Har du ikke deres konstatering af manglen på papir? Ellers lyder det til, at deres praksis er først at undersøge produktet, for ved selvsyn at konstatere fejlen, og derefter sende den til udbedring ved producenten. De ville jo ikke ha' sendt din forstærker ind, hvis de ikke selv kunne hører hylen.

Derudover vil det nu eller være en smal sag at give dem kniven i byretten, hvor de kommer til at dække dine sagsomkostninger, men se nu først om de ikke er til at snakke med

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 September 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Det er for mig ret tydeligt at KT sagtens kunne gøre mere end de har gjort, idet de har konstateret at fejlen er der.

Det var egentlig min opfattelse at de hos KT var flinke og hjælpsomme med en god service, men åbenbart ikke lige i det her tilfælde.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 September 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

start med at optage hyletonen, så har du i det mindste beviser... forbrugerstyrrelsen siger tre forsøg inden en bytter (jeg tvivler på de gider spilde tid på en retssag), hav båndet med, giv dem en chance til, og lykkedes det ikke er det en bytter.. 

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

najs.n.kewl: Det kunne være en god idé om du tilføjede KT-Radio's navn til overskriften, for i så fald kunne vi være heldige med et indlæg fra dem og så vil det være enklere for folk der i fremtiden vil søge erfaringer om dem.

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
start med at optage hyletonen, så har du i det mindste beviser... forbrugerstyrrelsen siger tre forsøg inden en bytter (jeg tvivler på de gider spilde tid på en retssag), hav båndet med, giv dem en chance til, og lykkedes det ikke er det en bytter.. 

Ja, evt. også med Tv'ets prøvebillede kørende i baggrunden for at forøge den dramatiske effekt... DUUUUT! Nej, jeg ved ikke rigtig hvad formål en optagelse skal tjene, da KT selv har konstateret fejlen og jeg ved at en sådan hjemmevideo ikke kan bruges som bevis ved nogen retsinstans.
Hvem har i øvrigt snakket om forbrugerstyrrelsen. For i så fald de involveres skal han i hvert fald væbne sig med en stor potion tålmodighed.

3 forsøg er hovedreglen, men i det her tilfælde har de haft den i flere måneder uden erstatnings-reciever - antager jeg - og så er den klare formodning, at de har opbrugt deres afhjælpningsret.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

helt enig, men ved at imødekomme deres forspørgsel om video (og virke en smule samarbejdsvillig istedet for at slynge §'er og kendelser af sig) burde det hjælpe på hastigheden hos kt. vi er helt enige om alt det juridiske, men vi ved jo også godt at en ting er teori, noget andet er praksis.

man kan have nok så meget ret, men man kommer længere ved at spørge pænt

derfor mener jeg at han strækker den så langt han kan ved at gøre som kt beder ham om, derfra har han gjort alt hvad han kan for at hjælpe kt. husk de stadigt kan sige at de sendte den ind til hk pga de ikke selv kunne finde fejlen, ikke fordi de anerkender at den eksisterer.

ingen tvivl om at Zerocool har ret i alt det juridiske, men snak/smør dem lidt, så burde det speede ekspeditionsprocessen op

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

helt enig, men ved at imødekomme deres forspørgsel om video (og virke en smule samarbejdsvillig istedet for at slynge §'er og kendelser af sig) burde det hjælpe på hastigheden hos kt. vi er helt enige om alt det juridiske, men vi ved jo også godt at en ting er teori, noget andet er praksis.

man kan have nok så meget ret, men man kommer længere ved at spørge pænt

derfor mener jeg at han strækker den så langt han kan ved at gøre som kt beder ham om, derfra har han gjort alt hvad han kan for at hjælpe kt. husk de stadigt kan sige at de sendte den ind til hk pga de ikke selv kunne finde fejlen, ikke fordi de anerkender at den eksisterer.

ingen tvivl om at Zerocool har ret i al det juridiske, men snak/smør dem lidt, så burde det speede ekspeditionsprocessen op

Ja, løs - om muligt - hellere problemerene med et smil Efter egen erfaring plejer det at være klart den hurtigste måde at få ordnet sine ting på. Slår det dog fejl er det dog altid godt at kende sine rettigheder og jeg kan bestemt ikke se hvorfor han skal ulejlige sig med en videooptagelse når de har oplevet fejlen ved selvsyn.
På mig virker det umiddelbart som om de bare trækker ham rundt i manegen.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

ja, jeg synes også det lyder mærkeligt, men måske kt ikke kan fremprovokerer fejlen, eks fejl strøm (jeg aner intet om el) eller noget i den stil? man kan også forestille sig at de vil bruge det som argumentation over for hk (som vel skal sponsorer den nye reciever?). jeg opfatter det umiddelbart som at det skal bruges til et eller andet internt, men ja, underlig måde at gøre det på... 

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 September 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hvis man har styr på §§ plejer det nu ellers at virke ganske effektivt

najs.n.kewl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

jeg har nu snakket med kt-redio igen, og jeg er et roligt menneske af natur, så jeg skaber mig ikke eller noget:-) ved godt man ikke kommer langt med at råbe..

jeg sagde til dem at jeg havde taget kontakt med nogle mennesker der viste bedre på dette område mht købeloven osv ( det er jer :-) , og at jeg ikke mente det kunne være rigtigt at jeg ikke har haft nogen spilledåse i snart et halvt år..

Så prøver de at snige den lidt med hensyn til at denne fejl rent faktisk er dokumenteret, hvorefter jeg svarer at eftersom de allerede har haft sendt den HK en gang, må det jo være fordi de har annerkendt fejlen et eller andet sted, og jeg nævner her for ham at jeg ifl loven har ret til at ophøve handlen...

Så  kom der lidt andre boller på supen, han har bedt mig væbne mig med lidt tålmodighed og han vil så vende tilbage senere i dag, eller mandag, og prøve at finde en løsning...

Syntes dog stadig et eller andet sted at det er en helt forkert måde at behandle sådan en sag på fra deres side.... det kan ikke være ritigt at hvis man ikke kender regler og kan sige fra ( vilket kan være svært til tider ) at man så ender med at ha brugt penge på et produkt der ikke virker...

takker igen for alle svar, er en stor hjælp

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Det kan være det var en af praktikanterne som lavede forespørgslen på et videobånd. På den måde skulle han jo ikke rigtig tage stilling til problemet. Under alle omstændigheder synes jeg nu ikke rigtig han skal finde sig i den her behandling længere.

najs.n.kewl:
Kunne du ikke lige tilføje KT-Radio's navn til overskriften, så vi havde en chance for at få en kommentar fra dem?

najs.n.kewl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
najs.n.kewl: Det kunne være en god idé om du tilføjede KT-Radio's navn til overskriften, for i så fald kunne vi være heldige med et indlæg fra dem og så vil det være enklere for folk der i fremtiden vil søge erfaringer om dem.

Kan ikke lige finde ud af om det er muligt at ændre overskriften... er det bare mig der blind:-)

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 September 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

najs.n.kewl skrev:

zerocool skrev:

Kan ikke lige finde ud af om det er muligt at ændre overskriften... er det bare mig der blind:-)

Du skal trykke på ret i indlæg 1
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
najs.n.kewl skrev:

zerocool skrev:

Du skal trykke på ret i indlæg 1

Nemli'

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Den kan være det var en af praktikanterne, som lavede forespørgslen på et videobånd. På den måde skulle han jo ikke rigtig tage stilling til problemet. Under alle omstændigheder synes jeg nu ikke rigtig han skal finde sig i den her behandling længere.

en praktikant? det håber jeg ikke, så skal kt radio da, med et moderne ord, stramme noget op...

der hvor jeg har deltidsjob må ingen under 18 tage imod reklamationer, og dem der gør det skal/bør have været ansat i min 6 måneder og være blevet sat grundigt ind i hvad det drejer sig om af de andre medarbejdere (ellers er det jo ikke forbudt at spørge).

najs.n.kewl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
zerocool skrev:

Den kan være det var en af praktikanterne, som lavede forespørgslen på et videobånd. På den måde skulle han jo ikke rigtig tage stilling til problemet. Under alle omstændigheder synes jeg nu ikke rigtig han skal finde sig i den her behandling længere.

en praktikant? det håber jeg ikke, så skal kt radio da, med et moderne ord, stramme noget op...

der hvor jeg har deltidsjob må ingen under 18 tage imod reklamationer, og dem der gør det skal/bør have været ansat i min 6 måneder og være blevet sat grundigt ind i hvad det drejer sig om af de andre medarbejdere (ellers er det jo ikke forbudt at spørge).

Var Nikolaj der har stået for sagen ( og han er ikke ligefrem praktikant ), indtil jeg ringede igen, nu er der kommet en anden med ind i sagen, tror det var peter, er ikke sikker.... venter med spænding på hvad de kommer frem til

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Har aldrig selv været i butikken, så kender ikke deres politik på området. Hvad værrer var dog, at hvem end han talte i telefon med prøvede at frigøre KT fra ethvert ansvar. Det på trods af at manden nu, tilsyneladende havde været ½ år uden forstærkning!!!
Lyder nu eller som et hyggeligt sted at handle

Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum