Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 06:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Atoll, Denon, Dali og B&W - Nu med SVS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 07 September 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

lars99 skrev:
F.Christians skrev:

Næste forslag: Stil den foran dit sofabord, men med membranen pegende imod TV´et!  

Joh; så ligger der et kabel på gulvet!  

Grmbl!  

I øvrigt er der ikke plads nok, for så skærmer den jo anlægget og man kan ikke gå forbi. Så meget palds er der ikke mellem sofabordet og tv'et. Og det kan ikke stå under bordet, for det overvejede jeg en kort stund.

Tilgengæld lader det indtil videre at fungere okay med vinklingen, så lige nu leger jeg lidt med den præcise vinkel samt finjustering af low-pass filteret og volumen. Igen igen igen.

Prøvede for sjov at sætte den foran. Den kunne lige være under sofabordet. Det lød helt forkert, subwooferen har brug en væg.

I samme ombæring prøvede jeg i venstre side. Det lød udmærket også, men jeg synes igen jeg kunne retningsbestemme lyden. Så prøvede jeg de ved siden af sofaen, men det lød virkelig katastrofalt.

Så nu er den tilbage, hvor jeg startede. Damn. Måske er hjørnet der driller - måske skal man have fat i nogle bass-traps. Og måske skal jeg lade det ligge lidt, for jeg er ved at blive noget træt af det her - og at få ondt i ryggen og blå mærker på armene af at flytte den. I yderste konsekvens må jeg slukke for subben indtil jeg får råd til at købe en ASW 750 mere  så jeg kan køre det stereo . Og nøjes med at bruge den til surround.



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 08 September 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Testet lidt mere - og jeg tror det skyldes fasefejl at jeg har kunnet retningsbestemme lyden. Det lyder af mere bas når den står til 180 grader, selvom det egentlig burde være 0, da subwooferen står tæt på højttalerne. Ved 0 grader er bassen svagere, men når man skruer op for subwooferen, så lyder det mere rigtigt og det harmonerer bedre med højttalerne. Jeg har også meget sværere ved at retningsbestemme lyden nu. Den har stadig lidt af en destruktiv interferrens ved 0 grader - men det snyder lidt, for det optræder mest henne ved subwooferen og i hjørnet af rummet og ikke ved lyttepositionen. Det er muligvis det der har snydt mig tidligere, hvor jeg ikke har været i sweet-spot ved fin-tuningen.

Inden da nåede jeg bl.a. at få peget subwooferen ind mod væggen - men det blev bassen underligt diffus og mudret af - og jeg kunne såmænd stadig spore retningen (det var med 180 graders indstillingen).

I øvrigt heller ikke ret pænt. Så prøvede jeg at skifte fase og stille subwooferen tilbage. Besværligt i øvrigt - den er som bekendt ret tung.

Inspireret fra en anden tråd fandt jeg nogle yderligere sinustoner (jeg havde eller brugt dem fra frequence).

http://www.snapbug.ws/sinewaves/

Så ind på computeren med dem og ned på en CDR.

Det er en stor hjælp at sinustonerne er med kortere frekvensinterval samt at der er en glidende sweep. Jeg deler ved ca. 47 Hz. Og så har jeg taget fronten af subwooferen. Så er det lettere at se om wooferen laver noget - og den ser egentlig lidt mere "rå" ud uden.

Så nu er jeg mere eller mindre tilbage ved udgangspunktet . Men jeg har da fået prøvet en masse placeringer og jeg er blevet en del klogere på delefrekvensen.



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 13 September 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har eksperimenteret lidt med frontstoffet af eller på højttalerne. De lægger en dæmper på de lyse toner, men det er ikke nødvendigvis en ulempe da Evidence 870'erne kan være lidt skarpe i lyden.

Jeg har også flytte højttalerne lidt frem og tilbage. Jeg har tidligere haft dem stående op til 70 cm væk fra væggen, men det er godt nok langt ude i rummet. Prøvede i første omgang at flytte den 15 cm så de nu står ca. 55 cm fra væggen og stort set helt fri for tv'et imellem. Det er enormt så stor forskel det giver - det skarpe i diskanten forsvinder og der kommer mere luft. Det går lidt ud over perspektivet da de kommer for tæt på sweet-spot men det hjælper ved at vinkle dem let.

Jeg har eksperimenteret videre med subwooferen og der er generelt to måder jeg kan stille den på.

  1. Enten vælger jeg at forstærke hele bas-området så man får en generelt mere varm og fyldig lyd. Det er vist det man kalder rigtig amerikansk west-coast lyd. Den klangfarve kan jeg faktisk godt lide, men den lider af at man kan retningsbestemme subwooferen og det ødelægger en stor del af oplevelsen. Jeg tror at man er nødt til at placere den præcist i midten eller have to subwoofere for at det skal gå godt.
  2. 870'erne spiller til et stykke under 40 Hz, men de taber energi i det sidste område. Så man får et mere neutralt men fyldigt lydbillede ved blot at lade subwooferen kompensere for dybbassen hvor højttalerne mister energi. Jeg deler ved ca. 45 Hz, og jeg kan stort set ikke retningsbestemme bassen. Problemet er at hvis jeg deler længere nede, så er der et "hul" i frekvensgangen, der lyder forkert.

Jeg er mest overrasket over hvor meget det påvirker lyden at flytte på fronterne. Jeg gætter på det skyldes at man undgår refleksioner tæt på højttalerne - men måske en mere forstand på lydbølger og akustik kan forklare?



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 16 September 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Sirius fra Hificable havde lovet mig nye kabler i dag. Men kl. om aftenen var de ikke kommet endnu. Så ringede telefonen - en venlig person havde fået min pakke og havde slået mit navn op. Rart at der findes ærlige mennesker. Ud i dytten og hjem med pakken.

Hmm, den var mindre end jeg regnede med. Men det er jo indholdet det kommer an på.

2 x 2 meter Sommercable QuadraBlue bi-amping termineret i bananer. 3 stk ViaBlue NFA7 tripple-shield signalkabler.

Det er nogle kraftige banditter.

Nå, men i gang med at rode med kabler. Bi-amping kablerne var ikke mærkede, så der skulle eksperimenteres lidt for at finde hvilke par der hørte sammen. Her er et billede af de kabler der blev taget ud. Det lille signalkabel er Tara Labs, de grønne er AudioQuest og resten af Tara Labs Nexa højttalerkabler med Ixos bananstik.

 

QuadraBlue monteret.

Et kig bag på den ene forstærker.

Og fra den anden side.

På med kabeltæmmeren igen.

Og et billede af at man kan købe kabler for billigt. Det er nogle QED bi-wire sølv/kobber kabler til trods alt 100+ kr/m. Men de passede ikke ret godt ind til anlægget, så det var nogle dumme penge at komme af med.

Og hvordan lyder det så?

Førstehåndsindtrykket er imponerende. Jeg forventede ingen mirakler - men det er ikke mindre det der er sket. Jeg har før klaget over manglede bas i Evidence 870'erne. Det må jeg tage tilbage, der er godt nok sket ting og sager. Lyden er blevet meget varmere og fyldigere. Diskanten er blevet utrolig ren og luftig og den kompression og indelukkethed er væk.

Det er stadig for tidligt at sige noget om alle mislydene er væk - men det lader til at være blevet meget bedre. Forskellen er markant større end ved forstærker-opgraderingen, der kostede mere end det tre-dobbelte og nærmest på højde med den forskel jeg oplevede at gå fra en halvgammel og halvdårlig Denon cd til en Atoll CD100 - selvom ændringerne er sket andre steder i lyden. 

Det er nogle af de bedste penge jeg har givet ud længe og stor ros til Hificable for god service. Der er godt nok tre ugers returret - men det kommer jeg næppe til at benytte mig af.



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 18 September 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

...har før klaget over manglende bas i Evidence 870´erne...

Så er det måske lige før at et salg af sub´en kan betale dine nye kabler, måske!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 18 September 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

...har før klaget over manglende bas i Evidence 870´erne...

Så er det måske lige før at et salg af sub´en kan betale dine nye kabler, måske!  

Ha, ha .. Nej, de går såmænd ikke dybere. Men hele basområdet de dækker er blevet fremhævet. Subwooferen dækker stadig området under de ~ 44 Hz, men lyden er blevet meget mere fyldigt, fordi evidencerne klarer det over. Den manglende bas er nok også det, der har gjort det svært at indstille subwooferen, fordi jeg har forsøgt at dele for højt. Så jeg såmænd stadig glad for min subwoofer (den er blevet lettere at integrere med højttalerne) og den skal jo stadig bruges til film. Jeg har erkendt at jeg bliver nødt til at slå low-pass filteret til og fra - men når man har gjort den erkendelse så får man det bedste i hver situation.

Efter et par dages lytten er jeg stadig tilfreds. Det har også givet mig et indtryk af hvordan Tara Labs kablerne farver lyden. De virker "mørke" men det er mest fordi de påvirker det lyse område og ikke så meget at de fremhæver bassen. QuadraBlue kablerne er der simpelthen mere "hul" igennem og man får et mere fuldendt lydbillede uden at det bliver skarpt. Det står i stærk kontrast til de QED kabler som jeg prøvede, der var meget lyse men hvor lyden blev skarp og skinger.



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 18 September 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Jamen så tillykke da!

Tara-labs klangbalance er ikke til det mørke, men som du rigtigt nok fremhæver; diskanten er "lukket".

Sølv og forsølvede kabler giver jeg gerne chancen i henved 100 timer, så skal det grynnede og skingre være forsvundet. Ellers er det ud med kablet!

Mit Nordost Blue Heaven har jeg dog givet 500+ timer, men nu har jeg altså også opgivet!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 18 September 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Jamen så tillykke da!

Tara-labs klangbalance er ikke til det mørke, men som du rigtigt nok fremhæver; diskanten er "lukket".

Sølv og forsølvede kabler giver jeg gerne chancen i henved 100 timer, så skal det grynnede og skingre være forsvundet. Ellers er det ud med kablet!

Mit Nordost Blue Heaven har jeg dog givet 500+ timer, men nu har jeg altså også opgivet!

Det er jo lidt religion om kabler skal spilles til. Er det din erfaring at lyden ændrer sig, hvor meget og hvor hurtigt? Vedr. Tara Labs er der andre der mener at de dyrere kabler lyder godt, hvorimod Prism serien er lidt lukket. Og det kan vi jo så give dem ret i .. Jeg bruger dem dog til min center istedet for Dali Boa (forsøvlet kobber) - men mest fordi det er lidt lettere at terminere i min forstærker. Det gør ikke den store forskel i surround.

Nordost er ellers i den lidt dyrere kategori. Hvorfor synes du ikke det lyder godt?



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 20 September 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Det nyeste signalkabel jeg har tilspillet er Nordost Black Knight (ny version, jeg har også et sæt fra 1999 med lidt andre stik)!

De første 10-20 timer var et mareridt af grynnet gengivelse. Derefter åbnede lyden op til stort set at modsvare det billigere, nu udgåede, Magic 1, bortset fra at bassen var dybere. Efter små 100 timer er detaljeringen bedre end det opgivede Blue Heaven og især diskanten er luftig, men ikke dominerende, bare tilstede! Blue Heaven bliver ved med at være grynnet i den højeste diskant og på en måde, hvor man ikke kan undgå at lægge mærke til det, æv! (Mission 752 Freedom har en håndvævet silkedome, så det er ikke højttalerenhedens skyld, nej)

Hr von Auspuff (Kurt Kubik) påstår at det kan være disse Neutrik-stik, men de er altså ikke helt af samme slags som de udskældte "ground before signal", såeh?

Dali Boa kender jeg godt; det er godtenok nogle stive og besværlige ledere at holde styr på. De vil gerne stå ud i en trut a´la en gammel fejekost, så at proppe dem ind i klemterminalerne på et sæt HPM 1000 er stort set umuligt!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 20 September 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Det nyeste signalkabel jeg har tilspillet er Nordost Black Knight (ny version, jeg har også et sæt fra 1999 med lidt andre stik)!

De første 10-20 timer var et mareridt af grynnet gengivelse. Derefter åbnede lyden op til stort set at modsvare det billigere, nu udgåede, Magic 1, bortset fra at bassen var dybere. Efter små 100 timer er detaljeringen bedre end det opgivede Blue Heaven og især diskanten er luftig, men ikke dominerende, bare tilstede! Blue Heaven bliver ved med at være grynnet i den højeste diskant og på en måde, hvor man ikke kan undgå at lægge mærke til det, æv! (Mission 752 Freedom har en håndvævet silkedome, så det er ikke højttalerenhedens skyld, nej)

Hr von Auspuff (Kurt Kubik) påstår at det kan være disse Neutrik-stik, men de er altså ikke helt af samme slags som de udskældte "ground before signal", såeh?

Dali Boa kender jeg godt; det er godtenok nogle stive og besværlige ledere at holde styr på. De vil gerne stå ud i en trut a´la en gammel fejekost, så at proppe dem ind i klemterminalerne på et sæt HPM 1000 er stort set umuligt!

Jup - Boa-kablerne kan drille lidt. Men de var også lidt for korte og Nexa kablerne består af tre meget stive store ledere, så den er lettere at håndtere - omend min Denon Receiver lader en del tilbage af terminalerne. Der er ikke en skid plads og det er nogle plastikskruer, der er lidt uhåndterbare. Og så spiser den ikke bananer ..

Jeg har ikke lagt mærke til særlige ændringer i lyden, måske synes jeg at den hævede bas fortager sig lidt - men det kan også være et spørgsmål om at jeg vænner mig til lyden og at jeg tester med indstiling af sub. Et tilbagevendende problem. For højt og man kan retningsbestemme det. For lavt og der opstår et "frekvenshul". Bah!



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hej Lars! Jeg har overvejet køb af Atoll forstærkere, så det er da godt at se nogen synes de lyder godt, de er jo desværre ikke så udbredte. Jeg skal derfor også helt til Aarhus for at lytte og jeg bor i Aalborg.

Grunden til jeg har overvejet Atoll er at jeg skal over i Stereo, skal snart i lejlighed og ved jeg kommer til at blive uenige med naboerne hvis jeg beholder SS. Derfor skal det sælges. Egentlig ser jeg heller ikke så meget film igen, vil hellere have en god omgang stereo lyd!

Har derfor overvejet Atoll, i første omgang skal det spille med Dali Blue 6006, men det bliver så bare indtil jeg enten bygger noget selv eller køber noget bedre.

Udover Atoll har jeg haft Primare, Arcam, Thule, Rotel og sådan i kikkerten.. Men ja, Atoll er det som ligger i det bedste prisleje umiddelbart...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1217
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

virkelig flot setup, men burde det ikke gå ind under surround, istedet for stereo?
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

banz skrev:
virkelig flot setup, men burde det ikke gå ind under surround, istedet for stereo?

Tja - det er jo begge dele. Der er i øvrigt kommet et plasma tv til siden. Billeder kommer måske senere.



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hvad er målene på dit rum?

__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

lars99 skrev:

Det er et kombineret hifi og surround anlæg.

Udstyr:

  • Sony KV32FQ85
  • Denon AVR 2400
  • Denon DVD 2910
  • Atoll CD100
  • Atoll AM100
  • Atoll AM50

Kabler og diverse:

  • Tara Labs Prism Nexa.
  • Diverse Tara Labs og Audioquest signalkabler
  • Soundstyle standere og tv-møbel

Højttalere:

  • Dali Evidence 870
  • Dali Evidence C70
  • Dali Evidence 370
  • B&W ASW 750

Denon-receiveren fungerer som forstærker for center og baghøjttalere og forforstærker for fronterne. Jeg benytter DVD2910 dekoderen og overfører 5.1 signalet. Fronthøjttalerne bi-ampes med de to Atoll AM effektforstærkere.

Atoll'erne. De to effekttrin i bunden og cd-afspilleren ovenpå. Placeringen er pæn på grund af symmetrien - men det er også for at give begge forstærkere lidt luft, da de bliver afsindigt varme:

De to Denon-kasser. Kabelrodet bagved er ikke synligt med mindre man ligger på knæ ..

Et kig bag på forstærkerne:

Dali Evidence 870 set ovenfra:

Højttalerterminalen:

Subwooferen uden forklæde. 12" bas, trykkabinet og 1000 W digital forstærker:

Fronthøjttaler og subwoofer set forfra:

Dali Evidence 370 og Soundstyle stander med spikes bruges som bagkanaler:

Systemet forfra:

Systemet bagfra:

Kommentarer?

 

Uha det er stil, ser godt nok godt ud....også dine stressless sofaer

 

Hvordan har du det med din Atoll?

Jeg har hørt lidt af det, men synes desværre ikke det var specielt imponerende, men måske var jeg bare uheldig

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 08 August 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Hvad er målene på dit rum?

4,5 x 10 m, men det er kun de første 4-5 m der bruges til surround.



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 08 August 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Uha det er stil, ser godt nok godt ud....også dine stressless sofaer

Hvordan har du det med din Atoll?

Jeg har hørt lidt af det, men synes desværre ikke det var specielt imponerende, men måske var jeg bare uheldig

Jeg har det fint med mit Atoll, jeg synes det spiller rigtig herligt. Men det kommer vel an på hvad man sammenligner med og hvad ens præferencer er. Jeg er ikke helt sikker på at pengene til forstærkerne var givet bedst ud - de spiller godt bevares, men det gav egentlig ikke det helt store løft jeg havde forventet. CD-afspilleren er dog rigtig god - og det har bestemt også klædt lyden at der er kommet en ny forforstærker ind.



__________________
Mvh. Lars
Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
 
lars99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 08 August 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

En hurtig opdatering af installationen. Tv og video gik i stykker for noget tid siden, så det fremrykkede investeringer i nyt. Dvs. det var ikke Sonyet der gik i stykker, men et andet TV jeg har i et værelse, så der er sket en rokade. Mest fordi fladskærme er blevet både gode og til at betale og fordi jeg aldrig blev helt tilfreds med det Sony CRT. Dens digitale korrektioner smadrer fuldstændigt oplevelsen.

Efter en del overvejelser endte jeg med at købe et plasma tv. Foretrak et mere levende billede end en højere opløsning. Med DVD står det bedre end de fleste LCD'er jeg har set - men det er sikkert også et spørgsmål om præferencer og hvad man lægger vægt på i billedet. Jeg er i hvert fald glad for det.

Der er også kommet en ny Surround Receiver, da jeg dels gerne ville have et bedre forforstærker-trin og en dekoder uden for min afspiller. Ikke mindst fordi jeg gerne vil have Dolby Digital på Xboxen. Den gør det rigtig godt, og den har givet mere fylde i stereolyden. Det er også en fordel at den har justerbart delefilter.

Da videoen også besluttede sig for at dø, købte jeg en Medion HDD recorder fra Aldi. Den er egentlig forbavsende god og brugervenlig til prisen og jeg er fint tilfreds med den. Det har ødelagt lidt af symmetrien og ensartetheden i racket, men det er der så ikke noget at gøre ved.

Revideret udstyrsliste

  • Panasonic TH42PV60E
  • Denon AVR 2807
  • Denon DVD 2910
  • Medion MD 81335
  • Atoll CD100
  • Atoll AM100
  • Atoll AM50

    Billede af racket. Den nederste hylde ligner noget rod, men det er der ikke noget at gøre ved. Der er bare et par flamingo-dimser under centeren, som jeg skal have skiftet med nogle lakeret træstumper en gang.

    Et lidt nærmere kig på surround receiveren



  • __________________
    Mvh. Lars
    Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
     
    lars99
    Forum Bruger
    Forum Bruger
    Avatar

    Bruger siden: 03 September 2005
    Lokalitet: Sønderjylland
    Status: Offline
    Indlæg: 249
    Sendt: 10 August 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

    Efter at have installeret den nye Denon AVR 2807 receiver ville jeg lytte til noget musik. Og jeg blev forfærdet over hvor grimt det lyd. Voldsom overrepræsentation af nedre mellemtone / øvre bas og diskanten skingrede og skreg som kat, der blev hevet i halen.

    Det viste sig at hjælpe ved at flytte højttalerne 10 cm længere væk fra bagvæggen og nu spiller de som en drøm. Faktisk spiller de bedre end før, den nye receiver har givet lidt mere sprødhed til diskanten og den farver bassen så den bliver mere varm og fremtrædende. Så det passer fint til mine præferencer.

    Men jeg undrer mig over hvorfor det var nødvendigt at flytte højttalerne. De stod en halv meter fra væggen og kunne mere end "se" hinanden. Men forskellen var dramatisk. Nogen der har en forklaring på det fænomen?



    __________________
    Mvh. Lars
    Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99
     
    Per.G
    Forum Bruger
    Forum Bruger
    Avatar

    Bruger siden: 28 November 2005
    Lokalitet: Århus
    Status: Offline
    Indlæg: 183
    Sendt: 10 August 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

    Jeg har lige siddet og læst dine genvordigheder med subben.

    Endnu en mulighed kunne være at stoppe portene på dine Dalier til med nogle sokker. Så får du et lukket system og det har en anden måde at rulle af på end dit nuværende basreflekssystem. Dermed åbnes der nye muligheder for integrationen mellem sub og sidesystem.

    Herefter kan du så starte forfra med at flytte rundt på subben i det uendelige. Om ikke andet er det billigt at prøve.

    mvh Per

     

    Til top Vis Per.G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per.G
     

    << Forrige Side af 4 Næste >>
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

    Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

    Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes