Emne: Pop/rock musik med dybbas ? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 09 August 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget med dybbas siger du, så skal du se efter Jack Johnson, ak ja, det er roligt musik, som er meget hyggeligt at lytte til. Bassen er ekstramt dyb, dog ikke bankene, ligesom med rap osv. Men den er dyb, og der er meget af den. Jeg har selv "On & On" "Brushfire Fairytales" Curious George" og "In Between Dreams".
Jeg synes du skal give dem et lyt .
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er godt nok mange gode emner der skal prøves af  - nu skal jeg lige have mit speakerkabel tilbage fra rep. før der kommer fut i enhederne igen  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cowboy Junkies - Early 21st century blues.

Sjælden har jeg hørt en plade med så meget nærhed, dyb bas og dynamik.
Den er helt klart et lyt værd, hvis man er til god lyd og bas. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Madonna - Confessions On A Dancefloor blevet nævnt ? For der er eddermugme DYB bas i.  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Muse har også lavet noget basholdigt musik... men stadig ikke på samme niveau som Mary J Blige... __________________
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 06 Juni 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg så lige tråden, og den er meget lang. Har lige skippet mange sider, men er det rigtig dybbas du søger, så prøv:
Kraftwerk, The Mix, og ca 1 minut inde i "We are the Robots" går det løs, ned til høregrænsen.
Kraftwerk, Minimum Maximum koncert dvd, hvor alle kanaler er i fuld brug.
Koto, Masterpieces, med især nr 5 "Jabdah", er der ikke et øje tørt.
Sheila E, Sex Cymbal, med både gang i den "Lady Marmelade" og stille numre. Kan være hård i toppen, hvis klangbalancen ikke stemmer.
Lenny Kravitz fra 2001, "Belive in me".
ZZtop, Greatest hits.
Yello, Essential, hvor især "The Rhytm Divine, kan tage livet af basenhederne".
Jow jow, undertegnede kan også godt lide dybbas ved fuldt niveau.
Mvh.
__________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Er Madonna - Confessions On A Dancefloor blevet nævnt ? For der er eddermugme DYB bas i. |
|
|
Jow, den er vist nævnt.....fedt album fra en absolut fed kunstner, men jeg syntes dog ikke at "Confessions on a dancefloor" går ret langt ned i kælderen. Den har masser af bas og en helvedes masse dynamik - var ved at skide grønne grise på det mellemøstlige orienterede nummer hvor der til sidst kommer nogle gevaldige bashug når nummeret fyres af på fuldt niveau (vistnok nr. 10), men jeg syntes at albummet præges af "disco-bas" . Der er ikke rigtigt noget dybde i dens bas, der er tilgengæld masser af den og det er en amp-killer der viser om dit setup kan styre basenhederne - ingen tvivl om det . Men i disciplinen ren dybbas af den sorteste skuffe må jeg erklære mig lidt skuffet over netop det album fra en sublim kunstner der ellers godt kan li' at lege i de nedre regioner __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
|
Hej.
Jeg så lige tråden, og den er meget lang. Har lige skippet mange sider, men er det rigtig dybbas du søger, så prøv:
Kraftwerk, The Mix, og ca 1 minut inde i "We are the Robots" går det løs, ned til høregrænsen.
Yep, Man Machine (Minimum maximum) er en af mine referencer når snakken falder på dybbas med niveau i
Kan jeg ikke umiddelbart finde mere info om, har du evt. et link ?
Sheila E, Sex Cymbal, med både gang i den "Lady Marmelade" og stille numre. Kan være hård i toppen, hvis klangbalancen ikke stemmer.
Er lyden til at holde ud på den ? På cdon's trackliste står der at alle numre er LP-versioner.....en masse støj og knitren ? 
Det album kender jeg ikke 
ZZtop, Greatest hits.
Hmmm.....den er du nødt til at uddybe nærmere....udover starten på "Rough Boy" så mener jeg ikke ZZ har lavet noget tilnærmelsvis i kategorien dybbas - men jeg kan jo have overset noget 
Yello er helt klart et af de bands der skal udforskes i løbet af efteråret......nu er konen så småt begyndt at vænne sig en smule til Massive Attack så nu skal den lige ha' en tand mere 
Mvh.
|
|
|
Rart at se andre med samme passion for de dybe toner  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Acer.
På den cd med Lenny står der kun Lenny på, med hans ansigt på forsiden, solbriller ,et par ringe i næsen og en stak i ørene, på blå baggrund. Kiggede lige på nettet , den hedder bare "Lenny"
Sheila E udgivelsen er på cd. Se mere på hendes hjemmeside: http://www.sheilae.com/music/index.shtml
Koto er en import cd, men det var expert der engang skaffede mig den. Men her et link jeg lige hurtig fandt. http://www.spacesynth.net/Artist/Koto/Masterpieces , http://www.spacesynth.net/Artist/Koto/Jabdah-GDC2016-8
Der er jo lidt disco dasco over Koto, men jeg spillede nummeret "Jabdah" hos KT- messen, og der var mange der efterspurgte hvilket nr det var. Absolut fedt nr.
ZZTop, er du jo nok rigtig på den, men bunden er massiv, hør bare "Gun Love" hvor en af kvinderne lige starte med at stønne før det går løs, og indspilningen er meget god.
DVD "Traumshiff Surprise episode 1" komedie der kører en parodi på "Enterprice" og "Star Wars", den er skør, men har superbund, og kan man tysk, får man jo lige lidt mere ud af den. Samme folk har også lavet "Der Shuh des Manituh", hvor Winnetou står for skud. Grineren.
Will Smith står også bag nogle numre med sort tung bund, "Wild Wild West", "MIB Master Mix".
Mvh. __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Der er godt nok mange gode emner der skal prøves af - nu skal jeg lige have mit speakerkabel tilbage fra rep. før der kommer fut i enhederne igen  |
|
|
Hey Ace...
Har du brugt dine kabler til bungyjump siden de kan gå i stykker ??
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal vi med Koto - Masterpieces på CD ... når man har den på vinyl 
Hilsen King-)
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
|
Hej igen Acer.
På den cd med Lenny står der kun Lenny på, med hans ansigt på forsiden, solbriller ,et par ringe i næsen og en stak i ørene, på blå baggrund. Kiggede lige på nettet , den hedder bare "Lenny"
Oki, den kender jeg godt så 
Sheila E udgivelsen er på cd. Se mere på hendes hjemmeside: http://www.sheilae.com/music/index.shtml
Jow jow, men jeg tænkte på lydkvaliteten...det er vel ikke en DDD-indspilning ? 
Koto er en import cd, men det var expert der engang skaffede mig den. Men her et link jeg lige hurtig fandt. http://www.spacesynth.net/Artist/Koto/Masterpieces , http://www.spacesynth.net/Artist/Koto/Jabdah-GDC2016-8
Der er jo lidt disco dasco over Koto, men jeg spillede nummeret "Jabdah" hos KT- messen, og der var mange der efterspurgte hvilket nr det var. Absolut fedt nr.
Må jeg se om jeg kan få fat på 
ZZTop, er du jo nok rigtig på den, men bunden er massiv, hør bare "Gun Love" hvor en af kvinderne lige starte med at stønne før det går løs, og indspilningen er meget god.
Den skal jeg lige have hørt igen - må indrømme at jeg er blevet noget halvtræt af de skæggede drenge efter at have lyttet intenst på dem i første halvdel af 90'erne 
DVD "Traumshiff Surprise episode 1" komedie der kører en parodi på "Enterprice" og "Star Wars", den er skør, men har superbund, og kan man tysk, får man jo lige lidt mere ud af den. Samme folk har også lavet "Der Shuh des Manituh", hvor Winnetou står for skud. Grineren.
Tysk er desværre ikke min stærke side
Will Smith står også bag nogle numre med sort tung bund, "Wild Wild West", "MIB Master Mix".
Yep, men skal også kunne holde ud at høre på musikken . Mange af Will's numre minder mig et eller andet sted om Carl Lewis' "gennembrudsh*t" 
Mvh. |
|
|
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Acer.
Den med Sheila E er en over middel indspilning, og det er en AAD. Hører den lige nu.
Det er vel med ZZTop som med alt andet, for meget er ikke godt (ligesom en nymfo ).
Smagen er jo bred, så er du ikke til Will, så prøv "Yes, Talk" albummet, hvor enhederne for sig nogle overraskelser...
MC Hammer, "Crime story" siger dine basenheder og forstærker hvis det ikke klarer mosten.
Mvh. __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Hvad skal vi med Koto - Masterpieces på CD ... når man har den på vinyl 
Hilsen King-)
|
|
|
Spille den på afspilleren, da den store sorte skive ikke kan gå i skuffen
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
hclyd skrev:
|
Hej.
Yep, Man Machine (Minimum maximum) er en af mine referencer når snakken falder på dybbas med niveau i
Kan jeg ikke umiddelbart finde mere info om, har du evt. et link ?
Er lyden til at holde ud på den ? På cdon's trackliste står der at alle numre er LP-versioner.....en masse støj og knitren ? 
Det album kender jeg ikke 
ZZtop, Greatest hits.
Hmmm.....den er du nødt til at uddybe nærmere....udover starten på "Rough Boy" så mener jeg ikke ZZ har lavet noget tilnærmelsvis i kategorien dybbas - men jeg kan jo have overset noget 
Yello er helt klart et af de bands der skal udforskes i løbet af efteråret......nu er konen så småt begyndt at vænne sig en smule til Massive Attack så nu skal den lige ha' en tand mere 
Mvh.
|
|
|
Rart at se andre med samme passion for de dybe toner 
|
|
|
det er godt at høre at du har taget massive attack til dig! det bliver ikke meget dybere (altså inden for musik) __________________
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
|
Hej Acer,
Hvis din bas stadig skal have bundgas bør du lytte til den her:

"Erykah - Badu - Baduizm". Musikken er en lettilgængelig cocktail af Soul, R&B og pop tilsat godt med bundgas.
Haugaard
|
|
|
Så fik jeg fat i denne lille svedige sorte sag og her er både dybde og nuanceret bas må man sige . Har man problemer med mudder i de nedre regioner så afslører denne skive det omgående . Musikken er ganske god, sådan lidt middagsmusik-agtigt, indtil man drejer tilpas på roret så svigermor vælter af sofaen i et hedt basinferno __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers må du altså til at høre noget gedigen reggae!Kan ikke rigtigt andre navne end Bob Marley,men jeg er ved at få ørerne op,når jeg hører det hos min kammerat.Der er dælme gang i de nedre frekvensområder!!  Sæt igang! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 06:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den går dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyybt  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trentemøller. Jeg har aldrig hørt så meget bas på en cd før
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
| Trentemøller. Jeg har aldrig hørt så meget bas på en cd før |
|
|
"Trentemøller" det lyder da som at det er sådan noget norsk folkemusik.. er det det ? __________________
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|