| Forfatter |
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Acher, jeg håber ikke at du har naboer i nærheden med denne interesse 
Anyway, så er Joni Mitchell et rigtigt godt valg - specielt hendes album"Don Juan´s Reckless Daughter", hvor indledningsnummeret "cotton Avenue" bringer vægge/inventar og ikke mindst naboerne i bevægelse: det er simpelthen hårrejsende fedt (hører den i dette øjeblik) - og har besvær med at skrive dette da jeg må holde på mit tastatur da det ellers bliver blæst ud af mine hænder... Ok, overdrivelse fremmer forståelsen - men det var ikke tilfældigt at nettop denne skive ofte blev brugt til demo til HiFimesser oa. dengang omkring 1977. En anden og vigtig grund er at Joni Mitchell selv er bas"narkoman" - og kritisk lydfreak, og måske derfor har haft sin egen gudsbenået bassist (verdens bedste?) til de fleste af sine albums: Jaco Pastorius - damm, han er god (granti for gåsehud) - og du vil nikke gendkendende til hans spillestil/sound, da det var ham der "opfandt" denne, og har inspireret MANGE bassister siden...
Ellers er der Diana Kralls "Love Scenes" med en gulvbas der får glæden frem i alle store drenge...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
Hej Acher, jeg håber ikke at du har naboer i nærheden med denne interesse 
Anyway, så er Joni Mitchell et rigtigt godt valg - specielt hendes album"Don Juan´s Reckless Daughter", hvor indledningsnummeret "cotton Avenue" bringer vægge/inventar og ikke mindst naboerne i bevægelse: det er simpelthen hårrejsende fedt (hører den i dette øjeblik) - og har besvær med at skrive dette da jeg må holde på mit tastatur da det ellers bliver blæst ud af mine hænder... Ok, overdrivelse fremmer forståelsen - men det var ikke tilfældigt at nettop denne skive ofte blev brugt til demo til HiFimesser oa. dengang omkring 1977. En anden og vigtig grund er at Joni Mitchell selv er bas"narkoman" - og kritisk lydfreak, og måske derfor har haft sin egen gudsbenået bassist (verdens bedste?) til de fleste af sine albums: Jaco Pastorius - damm, han er god (granti for gåsehud) - og du vil nikke gendkendende til hans spillestil/sound, da det var ham der "opfandt" denne, og har inspireret MANGE bassister siden...
Ellers er der Diana Kralls "Love Scenes" med en gulvbas der får glæden frem i alle store drenge...
|
|
|
....naboerne klager ikke så meget som mine 2 katte gør der hurtigt forsvinder ud af stuen når der tordnes løs med Kraftwerk o.lign. . Jeg må lige have kigget lidt på Joni Mitchell, det lyder som om der er noget energi i bunden der .
Et andet nummer med en ond bas er på Joss Stone's Mind, body and Soul, track 9....den kan mærkes i sofaen __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke fulgt tråden her i noget tid så jeg ved ikke om det har været nævnt, men hvad med rapperen I-20? Hvis du synes der er bas på 50 cent og kunne lide det, så skulle du høre I-20! Her kan fifty slet ikke være med!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay-Z - Dirt off your shoulder. Generelt så har Timbaland beats masser af bas.
Eller prøv KRS-One "Return of the boom-bap". Det er svedigt. Forudsat at man kan lide denne genre, naturligvis ;)
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desuden kan jeg også anbefale et specifikt nummer. Det er et nummer af "Boo Yaa Tribe" feat. Eminem og B-real som hedder 911. Her er der også seriøs bas!
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan i li bass? Det er ikke pop, bestemt ikke... Ultramagnetics's egen Kool Keith - I'm seeing robots ... Håhååå :D
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
white stripes på den næstnyeste nr 5 tror jeg det er
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primus : Pork Soda
De bruger deres bassist som ingen andre bands jeg kan komme i tanke om.
Lidt sent at skrive i tråden sikkert, men bedre sent end aldrig  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
|
Primus : Pork Soda
De bruger deres bassist som ingen andre bands jeg kan komme i tanke om.
Lidt sent at skrive i tråden sikkert, men bedre sent end aldrig 
|
|
|
Næ, det er skam aldrig for sent at være med . Jeg må dog indrømme at jeg ikke får gjort så meget i bulderbassen for tiden, er lidt nede over hvor elendig lidt bas der er på 50 cent's Candyshop . Den blev ellers fremhævet i flere tråde som værende en dunder 
Nå, men så må vi jo bare have fat på opsamlingen med Massive Attack - så kommer svigermekanikken heller ikke på besøg sådan lige foreløbig __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patricia Barber "Verse"
Har ikke læst alle 10 sider igennem, hvis den skulle være forslået før.
Nu vi begge har MS4, ville jeg lige anbefale den. Jeg synes der er utrolig flot lyd på den cd. Der er ikke fordi der er overdrevent meget bas på den. Men trommer, bas, vokal, ja det hele, er noget af det bedste jeg har hørt på mine MS4'er.
Du kan høre lidt af den her.
http://www.bluenote.com/barberplayer/
mvh MH
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
|
Patricia Barber "Verse"
Nu vi begge har MS4, ville jeg lige anbefale den. Jeg synes der er utrolig flot lyd på den cd. Der er ikke fordi der er overdrevent meget bas på den. Men trommer, bas, vokal, ja det hele, er noget af det bedste jeg har hørt på mine MS4'er.
mvh MH
|
|
|
Det skal da prøves  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du lyttet til den nye med Prince, 3121, synes der er en god dybde på den. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
CLIX skrev:
|
Har du lyttet til den nye med Prince, 3121, synes der er en god dybde på den. |
|
|
Ja tak - dybden er så stor at jeg kun kan høre den som baggrundsmusik, da min nabo ikke til DUNK DUNK DUNK DUNK
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
mhansen skrev:
|
Patricia Barber "Verse"
mvh MH
|
|
|
Det skal da prøves 
|
|
|
Det er jo en form for jazz, og det er ikke lige det jeg jeg normalt hører mest. Men den vinder virkelig jo flere gange man hører den.
Så jeg betaler den gerne for dig, hvis du bliver skuffet over den, i hvert fald lyden.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
CLIX skrev:
|
Har du lyttet til den nye med Prince, 3121, synes der er en god dybde på den.
|
|
|
Ja tak - dybden er så stor at jeg kun kan høre den som baggrundsmusik, da min nabo ikke til DUNK DUNK DUNK DUNK |
|
|
Aaaah, der er vist lige et album jeg skal have checket ud - er det dunkebas eller den kælderdybe slags ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
|
Så jeg betaler den gerne for dig, hvis du bliver skuffet over den, i hvert fald lyden.
|
|
|
Nej nej, jeg har godt af at få udvidet min horisont lidt - men gad vide hvad konen siger til den skive ?
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Go4it skrev:
CLIX skrev:
|
|
|
|
Ja tak - dybden er så stor at jeg kun kan høre den som baggrundsmusik, da min nabo ikke til DUNK DUNK DUNK DUNK |
|
|
Aaaah, der er vist lige et album jeg skal have checket ud - er det dunkebas eller den kælderdybe slags ? 
|
|
|
Kælderdyb... ikke bare en dum stortromme i baggrunden __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
CLIX skrev:
Acer skrev:
Go4it skrev:
CLIX skrev:
|
|
|
|
|
|
Aaaah, der er vist lige et album jeg skal have checket ud - er det dunkebas eller den kælderdybe slags ? 
|
|
|
Kælderdyb... ikke bare en dum stortromme i baggrunden
|
|
|
Det lyder kanon....den skal købes med det samme. Jeg kan godt lide Prince og har hans opsamlinger, hvor der iøvrigt ikke er meget af den saftige dybe bas på man ellers kunne forvente af ham - men nej ! Så nu fæstner jeg min lid til det her nye album  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Go4it skrev:
CLIX skrev:
|
|
|
|
|
|
Aaaah, der er vist lige et album jeg skal have checket ud - er det dunkebas eller den kælderdybe slags ?  |
|
|
 Problemet er, at jeg kun har hørt 3121 på baggrunds niveau - dybbas kræver et vist lydniveau for at vise sit værd...  MEN a pro pos Prince, så kommer jeg i tanke om en fed cd - som Prince har produceret: "1-800 NEW FUNK" fra 1994 - med masser af fed musik & ikke mindst kælderdybbas  Det er funk/rab/disko/pop/jazz på den fede måde - bla. med hans "the most beatyiful girl in the world" hustru "Mayte" - og ja hun kan synge, udover at se h... godt ud  CDen var tænkt som en slags PromotionCD for dengang ukendte navne som: Nona Gaye/Madhouse/George Clinton - mv! En seriøs anbefaling - man kommer i feststemning af denne cd - og i nærkontakt med sine naboer...
|
| Til top |
|
| |