| Forfatter |
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zerocool
Er det muligt for dig at putte dine erfaringer m. skærmen iøvrigt ind i skærmforum. Vi er mange der kigger med lys og lygte efter erfaringer, så det ville være fint at folk startede tråde med beskrivelser/indtryk af deres lcd/plasma-indkøb, nu kan man kun finde folks "problemer" med deres indkøb...
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, mon ikke det går - omend jeg har oprettet en dedikeret tråd om emnet (se nedenfor).
Du har helt ret i, at den formodentlig virker som en almindelig PC-Monitor, så umiddelbart burde den være velegnet til HTPC. Der er dog nogle få problemer:
- Fællesnævneren for alle de store præsentations-LCD'er jeg har set er, at de har vanvittige dårlige specs. Det være sig både kontrastforhold såvel som opdateringshastighed.
Det skal nævnes det ikke bare er papirspecs. Det er noget man virkelig kan se.
- Derudover er det næppe sikker, at den overhovedet er udstyret med digetal indgang.
- Du skal derudover, som du selv nævner, næppe forvente HDCP-decodning og da slet ikke hvis den jo mangler DVI/HDMI-tilslutningsmulighed.
Håber det kunne hjælpe dig lidt, men som sagt se i linket nedenfor.
PHN2 skrev:
|
Hej Zerocool
Er det muligt for dig at putte dine erfaringer m. skærmen iøvrigt ind i skærmforum. Vi er mange der kigger med lys og lygte efter erfaringer, så det ville være fint at folk startede tråde med beskrivelser/indtryk af deres lcd/plasma-indkøb, nu kan man kun finde folks "problemer" med deres indkøb...
mvh. Per.
|
|
|
Your word is my command... Nej, bare for sjov Den af dig ønskede tråd har faktisk eksisteret i en del tid nu - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&P N=1
|
| Til top |
|
| |
disconow Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 15 August 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool->
Vil det sige at det ikke er muligt at køre 1:1 på mit philips 32pf9976 ..der er kun DVI og ikke VGA ...men hvis jeg nu smider et analog signal igennem DVI stikket via (via en adabter) er det så ikke muligt?
__________________ SONY 52X3500 LCD TV | Yamaha RX-V 2600 | PODSPEAKERS MiniPod 5.1 | HTPC: Core 2 Duo E6400, 2gb ram, 400gb HD, 7600gt (HDCP), Audiotrak Prodigy 7.1 LT
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
disconow skrev:
|
zerocool->
Vil det sige at det ikke er muligt at køre 1:1 på mit philips 32pf9976 ..der er kun DVI og ikke VGA ...men hvis jeg nu smider et analog signal igennem DVI stikket via (via en adabter) er det så ikke muligt?
|
|
|
Jeg tvivler på, at DVI-stikket på dit Philips er et DVI-I. Synes jeg kan huske, at det er et rent DVI-D, så svaret er desværre nej.
|
| Til top |
|
| |
disconow Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
disconow skrev:
|
zerocool->
|
|
|
Jeg tvivler på, at DVI-stikket på dit Philips er et DVI-I. Synes jeg kan huske, at det er et rent DVI-D, så svaret er desværre nej.
|
|
|
Okay
Også selv om der er sådan en adbater med til tv'et?? ...jeg kan heller ikk selv lige huske om det er DVI-I eller DVI-D ...er på arbejde P.T __________________ SONY 52X3500 LCD TV | Yamaha RX-V 2600 | PODSPEAKERS MiniPod 5.1 | HTPC: Core 2 Duo E6400, 2gb ram, 400gb HD, 7600gt (HDCP), Audiotrak Prodigy 7.1 LT
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
|
Hvis der er en VGA til DVI adapter med TV'et, så kan DVI porten med garanti begge dele, og så kan du formentligt lave 1:1.
Mvh
Brian
|
|
|
Ja, det vil jeg også vurdere som en rigtig antagelse. I så fald må jeg ha' husket fejl og indgangen er en DVI-I.
Ved at bruge VGA-indgangen er der dog, udover den dårligere billedekvalitet, HDCP-problemet - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&P N=1.
|
| Til top |
|
| |