| Forfatter |
|
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 29 Maj 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have været til en total fed koncert med Yazoo, så har jeg lige bestilt deres nye cd box

__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|

Tab Benoit - Night Train to Nashville

John Hiatt - Same Old Man

Johnny Winter - White Hot & Blue (generhv. på CD)

Roy Buchanan - When a Guitar Plays the Blues (generhv. på CD)
|
| Til top |
|
| |
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bittermand
Hvor har du købt denne, Roy Buchanan - When a Guitar Plays the Blues
m.v.h.
mogens
|
| Til top |
|
| |
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne her er lige bestilt:

9. skive fra dette heavy-metal symfoniske orkester, ledet af danske André Andersen. Får gode anmeldelser i udlandet, søg selv!
Hold da fast. Det er godt nok lang tid siden, jeg har hørt Royal Hunt. Den sidste plade, jeg hørte med dem var vist Paradox.
Fortæl endelig, hvad du synes om den nye plade med dem, når du modtager den. Måske skulle jeg lige finde de gamle CDer frem fra kælderen, hvor de er pakket ned...
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 05:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bittermand
Tak for hjælpen, den er bestilt
ja, han var en fantatisk guitarist
m.v.h.
mogens
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|

Duke Robillard - A Swingin Session with Duke Robillard
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scarlett Johansson - "Anywhere I Lay My Head", Tom Waits sange... Det gør hun ret godt.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik for nyelig månedens pakke fra jazzklubben - heriblandt "Caroline Henderson nr. 8" - bortset fra et enkelt nummer stinker den - nogle af numrene skændes af håbløse forsøg på at tilføre pseudojazz genren mere en den kan bære -ikke kun Caroline men i særdeleshed musikerne gør sit for at få det til at lyde som om vedbæk pigegarde spiller i baggrunden - det er godt nok ringe   Hvor ville det være skønt hvis der var nogen der ville sende hende tilbage til popuniverset hvor hun hører til - folk må jo få et helt forvrænget indtryk af hvad jazz er hvis de hører hende
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 03:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Fik for nyelig månedens pakke fra jazzklubben - heriblandt "Caroline Henderson nr. 8" - bortset fra et enkelt nummer stinker den - nogle af numrene skændes af håbløse forsøg på at tilføre pseudojazz genren mere en den kan bære -ikke kun Caroline men i særdeleshed musikerne gør sit for at få det til at lyde som om vedbæk pigegarde spiller i baggrunden - det er godt nok ringe

Hvor ville det være skønt hvis der var nogen der ville sende hende tilbage til popuniverset hvor hun hører til - folk må jo få et helt forvrænget indtryk af hvad jazz er hvis de hører hende
|
|
|
Er helt enig i din anmeldelse. Den er generelt "røvkedelig". Og de andre cd´er er der desværre heller ikke noget at råbe hurra for. Jeg har taget konsekvensen og meldt med ud af Jazzklubben. Lidt surt ikke at støtte nyere dansk musik ect. men der har været langt mellem snapsene her på det sidste __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 03:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er der 3 gode 180 grams vinyler og spritnye på vej til undertegnede:
Kind of blue

In a silent way:

Og Headhunters:

Til 300,- er der sq ikke noget at brokke sig over.
Nu venter jeg så bare på hvad Casablanca ryster op med. Der skulle hvis jeg er heldig være et sted mellem 7 og 70 180 grams skiver på vej, når de sidste er kommet i hus (og i den til priser der må få cd´en til at skamme sig) __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 03:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik også denne ind af døren i dag:
Zappa plays Zappa fan pack (2 dvd + 3 cd) Optaget i Baltimore, 2006 i HD1080, 24/96khz. Og derefter behandlet til "alm" 16:9 brug. ect.
Cd´erne er så koncerten i lydform.

Desværre var holder til cd 5 knækket i boksen, så den skal byttes. Men det jeg fik set af dvd´en lover godt. Der er faneme smæk på skillingen fra start til slut. Kan ikke vente til de udgiver en 2007 koncert.
Er du til Zappa´s musik er denne dvd eller cd ikke til at komme udenom. Dertil er den for feeeeeee. 3,5 time for fuld udblæsning.  
Ps. "Standard dvd´en er også fin nok. Og koster sølle 136,- herhjemme hos Casablanca. (havde bestilt dem i england, men de var sq for dyre) __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Fik for nyelig månedens pakke fra jazzklubben - heriblandt "Caroline Henderson nr. 8" - bortset fra et enkelt nummer stinker den - nogle af numrene skændes af håbløse forsøg på at tilføre pseudojazz genren mere en den kan bære -ikke kun Caroline men i særdeleshed musikerne gør sit for at få det til at lyde som om vedbæk pigegarde spiller i baggrunden - det er godt nok ringe

Hvor ville det være skønt hvis der var nogen der ville sende hende tilbage til popuniverset hvor hun hører til - folk må jo få et helt forvrænget indtryk af hvad jazz er hvis de hører hende
|
|
|
Helt enig, pladen er simpelthen en katastrofe. Blev ellers anbefalet den, men for en sikkerheds skyld hentede jeg den fra TDC/PLAY for lige at lytte den igennem og det var jeg glad for jeg gjorde. Den kommer ikke ind i min pladesamling. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
In a silent way:

|
|
|
Findes Casablanca endnu ? In a Silent way er kombineret in stille snevejrsnat af Joe Zawinul da han besøgte sin familie i Østrig - Den får på hatten for at væe kedelig - det synes jeg ikke den er - den er bare anderledes end hvad man forventer af Miles og Co. Wayner Shorter der spillede både med Miles og senere var med til at lave gruppen Weather Repport sammen med Zawinul kommer til dette års Jazz Festival - jeg kan ikke huske omhan er med på "In a Silent Way" Jeg har overvejet at melde mig ud af Jazz klubben - men efter DR har droppet jazz'en - de røvhuller tranmiterer ikke en gang fra Jazz festivalen - så må man støtte Jazz'en lidt - også selv om der kommer nogle skod pakker en gang i mellem:-( Jazz er svært - vi forventer at den skal udvikle sig - og vi vil samtidig gerne have den lyder lige så godt som i dens storhedstid - ak -hvem kan leve op til Coltrane, Davis, Rollings, Monk og alle de andre. Jeg fik et bånd (call me old fashioned) med noget Jazz jeg varmt kan anbefale "Mingus Plays Piano" --- ja den store bassist og orkesterlederen på klaver!! - det er helt vildt godt! Jeg sidder og hyggelytter Diana Krall - og sammenlignet med Henderson er hun jo den rene virtuose jazzåbenbaring - omend vi nok på en gråvejrsdag må indrømme at Krall høre til i den lette ende - tja -- hun har ""Timing"" og det er vist det vigtigste når vi tale om jazz Nyde pladerne - den Headhunters har jeg købt på et tdspunkt men jeg kan ikke finde den - apropos det - eller rettere Herbie Hancock oplevede jeg noget meget strange forleden jeg var på containerpladsen. I mange år har jeg ledt efter en stack plader - blandt andet Herbie Hancocks gale halv disked "feets dont fail me"" samt en række mere mærklige skiver. Jeg har ledt alle vegne -lovft, kælder, skuer etc uden resultat. JEg gik ind i "tag med hjem" containeren hvor der lå en stak plader, og begyndte og bladre alt mens jeg i højere grad fik en fornemmelse af at her var en personmed en ligeså mærkelig musiksmag som jeg en gang havde haft ........ og pludselig stod mit navn på en af pladerne - WHAT - nå jeg har endnu ikke fået opklaret det - men min stak på en godt 50 plader er hjemme igen - og nu skal der lyttes __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Scatcat skrev:
|
In a silent way:

|
|
|
Findes Casablanca endnu ? Ja, da. Nu som netbutik: http://casablancamusik.dk/ Under søgefelt skriver du 180 gr(am) og nedenunder vælger du cd. Så kommer der en del 180 grams skiver frem. Pt. er der lige ryddet op en del. Det er jo limited editions der udsendes, sååå.
In a Silent way er kombineret in stille snevejrsnat af Joe Zawinul da han besøgte sin familie i Østrig - Den får på hatten for at væe kedelig - det synes jeg ikke den er - den er bare anderledes end hvad man forventer af Miles og Co.
Wayner Shorter der spillede både med Miles og senere var med til at lave gruppen Weather Repport sammen med Zawinul kommer til dette års Jazz Festival - jeg kan ikke huske omhan er med på "In a Silent Way"
Medvirkende på In a silent way: Davis, Wayne Shorter, Joe Zawinul, Tony Williams, Chick Corea, Herbie hancock, Dave holland og så ikke at forgleme John Mclaughlin på SPADEN
Jeg har overvejet at melde mig ud af Jazz klubben - men efter DR har droppet jazz'en - de røvhuller tranmiterer ikke en gang fra Jazz festivalen - så må man støtte Jazz'en lidt - også selv om der kommer nogle skod pakker en gang i mellem:-(
Ja, men jeg tager konsekvensen af det. Synes ikke at selv om man sparer en del gryn, at det er det værd. Som regel er der 1 pletskud i pakken og resten er IMO fyld. øv øv
Jazz er svært - vi forventer at den skal udvikle sig - og vi vil samtidig gerne have den lyder lige så godt som i dens storhedstid - ak -hvem kan leve op til Coltrane, Davis, Rollings, Monk og alle de andre.
Jeg fik et bånd (call me old fashioned) med noget Jazz jeg varmt kan anbefale "Mingus Plays Piano" --- ja den store bassist og orkesterlederen på klaver!! - det er helt vildt godt!
Jeg sidder og hyggelytter Diana Krall - og sammenlignet med Henderson er hun jo den rene virtuose jazzåbenbaring - omend vi nok på en gråvejrsdag må indrømme at Krall høre til i den lette ende - tja -- hun har ""Timing"" og det er vist det vigtigste når vi tale om jazz
Nyde pladerne - den Headhunters har jeg købt på et tdspunkt men jeg kan ikke finde den - apropos det - eller rettere Herbie Hancock oplevede jeg noget meget strange forleden jeg var på containerpladsen.
I mange år har jeg ledt efter en stack plader - blandt andet Herbie Hancocks gale halv disked "feets dont fail me"" samt en række mere mærklige skiver. Jeg har ledt alle vegne -lovft, kælder, skuer etc uden resultat.
JEg gik ind i "tag med hjem" containeren hvor der lå en stak plader, og begyndte og bladre alt mens jeg i højere grad fik en fornemmelse af at her var en personmed en ligeså mærkelig musiksmag som jeg en gang havde haft ........ og pludselig stod mit navn på en af pladerne - WHAT - nå jeg har endnu ikke fået opklaret det - men min stak på en godt 50 plader er hjemme igen - og nu skal der lyttes Du er sq da også bare lykkens pamfilius. Nu vil jeg sq snart ha´ navnet på den genbrugsstation  (på vores må man ikke en skid)
|
|
|
__________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| JEg gik ind i "tag med hjem" containeren hvor der lå en stak plader, og begyndte og bladre alt mens jeg i højere grad fik en fornemmelse af at her var en personmed en ligeså mærkelig musiksmag som jeg en gang havde haft ........ og pludselig stod mit navn på en af pladerne - WHAT - nå jeg har endnu ikke fået opklaret det - men min stak på en godt 50 plader er hjemme igen - og nu skal der lyttes |
|
|
Så skulle du have været forbi min lokale genbrugsstation i dag. Jeg har lige smidt 10 årgange af High Fidelity ud inkl. det nyeste. Fyldte sq for meget __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|

Neil Young - Live at Massey Hall 1971

Neil Young - Live in San Francisco

John Mayall - Blues from Laurel Canyon

Johnny Winter - Let Me In
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
|
Efter at have været til en total fed koncert med Yazoo, så har jeg lige bestilt deres nye cd box

|
|
|
Damn, laver de stadig musik?! Husker de glade dage med hits som "Move out" etc. :)
Det må jeg lige følge op på.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|

____________________________________________________________ ______________________________________________
Med så fin musiksmag må du også have noget Stevie Ray Vaughan. Alle originale plader kan anbefales. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
|

____________________________________________________________ ______________________________________________
Med så fin musiksmag må du også have noget Stevie Ray Vaughan. Alle originale plader kan anbefales.
|
|
|
Jamen, det har jeg sandelig også og er endda gået til yderligheder. Alle Vaughans officielle studie indsp. haves i japanske presninger (på CD naturligvis, det andet vinyl-bras gider jeg ikk' spilde tid på), 'Texas Flood' og 'Couldn't Stand the Weather' er SACD, sidstnævte fås vist kun fra Japan i SACD-udgaven, og DET kan STÆRKT anbefales - specielt på 'Couldn't Stand...' er der en verden til forskel. Af en eller anden årsag er japanske presninger temmelig meget bedre (og dyrere desværre), det gjorde sig også gældende for vinyl, kan jeg huske, da jeg var plaget af den slags. 'The Sky Is Crying' haves på Mobile Fidelity Gold Disc...ren lir! Anbefales kan også 'Live at the El Mocambo'-DVD'en, indeholdende ligeså ultimative versioner af 'Texas Flood' og 'Voodoo Chile (Slight Return)', som 'Little Wing' er det på 'The Sky Is Crying'.
Venlig hilsen
Søren
|
| Til top |
|
| |