Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 12:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Denon/Dali Grand & Euphonia (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Jeg solgte min AS2 til en anden bruger, så måske var det den du havde overtaget. Hvilken farve har du fået den i, ahorn??

MVH WRONG

Nå på den måde. Jeg troede at du havde lånt en. Har du købt dine Euphonia'er som brugte, demoer eller nye?

Jeg har købt i Alpi. Det passer rigtigt godt til mine gamle "Grand" der er blevet mørke med tiden.

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

billeder vi vil se billeder!

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
wrong skrev:

Jeg solgte min AS2 til en anden bruger, så måske var det den du havde overtaget. Hvilken farve har du fået den i, ahorn??

MVH WRONG

Nå på den måde. Jeg troede at du havde lånt en. Har du købt dine Euphonia'er som brugte, demoer eller nye?

Jeg har købt i Alpi. Det passer rigtigt godt til mine gamle "Grand" der er blevet mørke med tiden.

Jeg har købt dem brugt.

Ja jeg kunne godt forestille mig at alpien passer fint til Grand. Jeg har selv haft Grand og kan godt huske hvor varm den er i gløden. Iøvrigt en rigtig fed højttaler

Hvad syntes du ellers om subben?

MVH WRONG

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Ja selv efter 10 år er jeg godt tilfreds med Grand. Det er dog meningen at de på sigt skal henvises til den bagerste afdeling af rummet.

Jeg har desværre ikke nået at lege meget med subben - kun hørt lidt musik og set et par enkelte film sener.

Jeg har ikke fundet den rette volumen indstilling til hverken film eller musik endnu - men prøver mig frem. Kan dog hurtigt vurdere at det er godt at forstærkeren kan huske mange forskellige indstillinger. Film kan helt klart klare mere power fra subben end musik. Til musik kan det blive for overvældende.

Jeg har kort lavet en A/B test med/uden sub til musik, og det er min vurdering at subben tilfører en del. Det kan være svært at høre, men når den ikke spiller med, er det ligesom at der mangler noget bund . 2 eller 4 Grand kan ellers gå meget dybt.

Til film har jeg ikke lavet en A/B test endnu, men har set et par senere som jeg husker godt. Der var ingen tvivl om at sofaen "rystede" mere. Når jeg før så de sener tænkte jeg, at der mangler lidt bio lyd - det gør jeg ikke mere .

Det er ikke en sub der gør meget væsen af sig. Det er ikke en brum-basse, men når den får grønt lys, så er den hurtig og præcis.

Placeringen tror jeg ikke er optimal, men pt er det ikke muligt at få den imellem fronterne. Måske jeg skulle købe en sub til den anden side. Kan så også smide et par center højttaler på hver - så er sidehøjttalerne også på plads

NB: Billeder er taget og på vej til upload

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Subben er placeret til højre for sweet spot.  Det store skrummel tager faktisk ikke meget plads med den placering.

Warning!! Nudity might occur

Størrelsesforhold sub/cd

Højre side - set bagfra

Venstre side - set bagfra

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Ønskeliste - alt for lang og dyr

• Subwoofer - Dali Euphonia AS2

Nu har du da fået første punkt på listen  Den ser rigtig lækker og STOR ud, hehe.

-LPH

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Den ser sgu ikke dårlig ud den sub der. Er det bare mig eller ser det træ ikke fedt ud?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Den ser jo fin ud. Sælg den møgkasse til et tv du har og køb en fladskærm. Så kan du få subben til at stå rigtigt, nemlig i midten af lydbilledet. Alternativt kan du prøve at placere den midlertidig foran dit tv for at høre hvor godt den egentlig integrerer sig i lydbilledet. Den placering du har valgt nu er ganske enkelt synd for AS2eren, eller rettere, dig

MVH WRONG

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Den ser jo fin ud. Sælg den møgkasse til et tv du har og køb en fladskærm. Så kan du få subben til at stå rigtigt, nemlig i midten af lydbilledet. Alternativt kan du prøve at placere den midlertidig foran dit tv for at høre hvor godt den egentlig integrerer sig i lydbilledet. Den placering du har valgt nu er ganske enkelt synd for AS2eren, eller rettere, dig

MVH WRONG

Det har du helt ret i. Hvis den ikke havde vejet 64 kg havde jeg også leget lidt mere med opstillingen. Møgkassen er sat til salg .

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
wrong skrev:

MVH WRONG

Det har du helt ret i. Hvis den ikke havde vejet 64 kg havde jeg også leget lidt mere med opstillingen. Møgkassen er sat til salg .

Har du ikke et par gamle rulleskøjter du kan spænde under subben. Så bliver den lidt lettere at tumle rundt med. Bare husk at pille dem af inden du begynder at spille igen

MVH WRONG

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Huh, den er edermageme godt nok gross.

Regnestykket: (8*8" bas) + (2*12 bas) = EN MASSE BAS!!!

Og du snakker om at købe en mere... pffft.

Mvh Jannik

PS.: Vi jyder kan aldrig få nok.. heh

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Audi A3 skrev:
wrong skrev:

MVH WRONG

Har du ikke et par gamle rulleskøjter du kan spænde under subben. Så bliver den lidt lettere at tumle rundt med. Bare husk at pille dem af inden du begynder at spille igen

MVH WRONG

det var måske en ide - mon også et par in-liners kan bruges. Gad vide hvor langt en sub på hjul kan rulle ved en eksplosion.

Der er ingen tvivl om at det vil give et mere sammenhængende lydbillede når subben bliver flyttet hen mellem fronterne.

Jeg kan af og til retningsbestemme subben til at være til højre for mig, og det er jo ikke lige meningen. Det er værst ved musik eller en TV-serie der kun er i stereo. Dette kan jeg til dels kompensere for ved at skrue ned for volumen til subben i Stereo/Direct mode.

Hmmmmmm...... det kræver jo også en ny center at flytte subben.

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Jannik K. skrev:

Mvh Jannik

nemmerlig. Tror nu nok at det ender med en flad og en ny center istedet for en sub mere

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Jannik K. skrev:

Mvh Jannik

nemmerlig. Tror nu nok at det ender med en flad og en ny center istedet for en sub mere

Så er der da ingen vej uden om euphonia centeren, som oven i købet passer oven på subben. Den center er simpelthen suveræn.

MVH WRONG

Jacob AN
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 05 Juni 2004
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Hej Audi A3

Mange gange tillykke med DALI subwooferen. Jeg glæder mig til at høre den.

Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
Til top Vis Jacob AN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob AN Besøg Jacob AN's Websted

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Jacob AN skrev:

Hej Audi A3

Mange gange tillykke med DALI subwooferen. Jeg glæder mig til at høre den.

Takker . Du kigger forbi når du er i nærheden (har hørt at det er du snart).

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

LPH. skrev:

• Subwoofer - Dali Euphonia AS2

Nu har du da fået første punkt på listen  Den ser rigtig lækker og STOR ud, hehe.

-LPH

den liste havde jeg helt glemt. Tror det er på tide med en opdatering

• Subwoofer - Dali Euphonia AS2 Tjek
  • Plasma/TFT/LCD 42" - 60+" Mangler
  • Forstærker/højttaler - til anlæg der p.t. ikke anvendes. Kontoret er udstyret med en elendig ghettoblaster - nu byttet rundt med anlæg fra 1. sal. Har købt en DENON PRA-1500 forforstærker. Snuppet Grand Coupe der blev brugt som 6. og 7. surr. ht.
  • DVD-recorder. Mangler
  • Brænderprogrammet Discwelder Chrome/Steel til brænding af DVD-Audio skiver. Kan også brænde i cd-kvalitet fordelt på 9 Groups med 99 Tracks i hver. Jeg ved godt at der kan være mange MP3'er på en cd/dvd, men hvorfor ikke få lidt højere kvalitet til compilations. Tjek
  • Møbel til anlæg - gerne metal og glas med god luft imellem enheder. Evt. Soundstyle Tjek (Soundstyle)
  • Opgradering af AVC-A1SE Mangler

I dag har ønsker og behov ændret sig.
  • LCD 40" ell. 46" - evt. Samsung F71 1080 P eller M91 med LED Backlight ( de må gerne lave en F91)
  • Dali Euphonia CS4 Centerhøjttaler
  • HD-DVD / BR
  • Dali Euphonia MS5
  • Effekt basser til front

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:

• Dali Euphonia MS5

Holy crap en højtaler. Sådan en får jeg vist aldrig råd til

-LPH

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

LPH. skrev:

Audi A3 skrev:

• Dali Euphonia MS5

-LPH

Det er nu en rar højttaler

MVH WRONG

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
LPH. skrev:

Audi A3 skrev:

• Dali Euphonia MS5

-LPH

Det er nu en rar højttaler

MVH WRONG

Ja det tror jeg skam gerne, men sådan en bandit svarer til hvad jeg får udbetalt på 5 måneder. hmmm kan jeg undvære mad, drikke, osv (ALT) i 10 måneder??? hmm jeg kan da forsøge, hehe.

-LPH

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes