Forfatter |
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Jeg solgte min AS2 til en anden bruger, så måske var det den du havde overtaget . Hvilken farve har du fået den i, ahorn??
MVH WRONG
|
|
|
Nå på den måde. Jeg troede at du havde lånt en. Har du købt dine Euphonia'er som brugte, demoer eller nye?
Jeg har købt i Alpi. Det passer rigtigt godt til mine gamle "Grand" der er blevet mørke med tiden. __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
billeder vi vil se billeder!   __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
wrong skrev:
Jeg solgte min AS2 til en anden bruger, så måske var det den du havde overtaget . Hvilken farve har du fået den i, ahorn??
MVH WRONG
|
|
|
Nå på den måde. Jeg troede at du havde lånt en. Har du købt dine Euphonia'er som brugte, demoer eller nye?
Jeg har købt i Alpi. Det passer rigtigt godt til mine gamle "Grand" der er blevet mørke med tiden.
|
|
|
Jeg har købt dem brugt.
Ja jeg kunne godt forestille mig at alpien passer fint til Grand. Jeg har selv haft Grand og kan godt huske hvor varm den er i gløden. Iøvrigt en rigtig fed højttaler
Hvad syntes du ellers om subben?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja selv efter 10 år er jeg godt tilfreds med Grand. Det er dog meningen at de på sigt skal henvises til den bagerste afdeling af rummet. Jeg har desværre ikke nået at lege meget med subben - kun hørt lidt musik og set et par enkelte film sener. Jeg har ikke fundet den rette volumen indstilling til hverken film eller musik endnu - men prøver mig frem. Kan dog hurtigt vurdere at det er godt at forstærkeren kan huske mange forskellige indstillinger. Film kan helt klart klare mere power fra subben end musik. Til musik kan det blive for overvældende. Jeg har kort lavet en A/B test med/uden sub til musik, og det er min vurdering at subben tilfører en del. Det kan være svært at høre, men når den ikke spiller med, er det ligesom at der mangler noget bund  . 2 eller 4 Grand kan ellers gå meget dybt. Til film har jeg ikke lavet en A/B test endnu, men har set et par senere som jeg husker godt. Der var ingen tvivl om at sofaen "rystede" mere. Når jeg før så de sener tænkte jeg, at der mangler lidt bio lyd - det gør jeg ikke mere  . Det er ikke en sub der gør meget væsen af sig. Det er ikke en brum-basse, men når den får grønt lys, så er den hurtig og præcis. Placeringen tror jeg ikke er optimal, men pt er det ikke muligt at få den imellem fronterne. Måske jeg skulle købe en sub til den anden side. Kan så også smide et par center højttaler på hver - så er sidehøjttalerne også på plads  NB: Billeder er taget og på vej til upload
__________________  Audi A3
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Subben er placeret til højre for sweet spot. Det store skrummel tager faktisk ikke meget plads med den placering.
 Warning!! Nudity might occur   Størrelsesforhold sub/cd  Højre side - set bagfra  Venstre side - set bagfra  __________________  Audi A3
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ønskeliste - alt for lang og dyr
- Subwoofer - Dali Euphonia AS2
Nu har du da fået første punkt på listen Den ser rigtig lækker og STOR ud, hehe.
-LPH __________________ -LPH
|
Til top |
|
|
Emi_one Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 298
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser sgu ikke dårlig ud den sub der.  Er det bare mig eller ser det træ ikke fedt ud? __________________ Tømmer!
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser jo fin ud . Sælg den møgkasse til et tv du har og køb en fladskærm. Så kan du få subben til at stå rigtigt, nemlig i midten af lydbilledet. Alternativt kan du prøve at placere den midlertidig foran dit tv for at høre hvor godt den egentlig integrerer sig i lydbilledet. Den placering du har valgt nu er ganske enkelt synd for AS2eren, eller rettere, dig
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Den ser jo fin ud . Sælg den møgkasse til et tv du har og køb en fladskærm. Så kan du få subben til at stå rigtigt, nemlig i midten af lydbilledet. Alternativt kan du prøve at placere den midlertidig foran dit tv for at høre hvor godt den egentlig integrerer sig i lydbilledet. Den placering du har valgt nu er ganske enkelt synd for AS2eren, eller rettere, dig
MVH WRONG |
|
|
Det har du helt ret i. Hvis den ikke havde vejet 64 kg havde jeg også leget lidt mere med opstillingen. Møgkassen er sat til salg  . __________________  Audi A3
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
wrong skrev:
MVH WRONG
|
|
|
Det har du helt ret i. Hvis den ikke havde vejet 64 kg havde jeg også leget lidt mere med opstillingen. Møgkassen er sat til salg .
|
|
|
Har du ikke et par gamle rulleskøjter du kan spænde under subben. Så bliver den lidt lettere at tumle rundt med. Bare husk at pille dem af inden du begynder at spille igen
|
Til top |
|
|
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Huh, den er edermageme godt nok gross. 
Regnestykket: (8*8" bas) + (2*12 bas) = EN MASSE BAS!!!
Og du snakker om at købe en mere... pffft. 
Mvh Jannik
PS.: Vi jyder kan aldrig få nok.. heh
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Audi A3 skrev:
wrong skrev:
MVH WRONG
|
|
|
Det har du helt ret i. Hvis den ikke havde vejet 64 kg havde jeg også leget lidt mere med opstillingen. Møgkassen er sat til salg .
|
|
|
Har du ikke et par gamle rulleskøjter du kan spænde under subben. Så bliver den lidt lettere at tumle rundt med. Bare husk at pille dem af inden du begynder at spille igen
MVH WRONG |
|
|
  det var måske en ide - mon også et par in-liners kan bruges. Gad vide hvor langt en sub på hjul kan rulle ved en eksplosion  . Der er ingen tvivl om at det vil give et mere sammenhængende lydbillede når subben bliver flyttet hen mellem fronterne. Jeg kan af og til retningsbestemme subben til at være til højre for mig, og det er jo ikke lige meningen. Det er værst ved musik eller en TV-serie der kun er i stereo. Dette kan jeg til dels kompensere for ved at skrue ned for volumen til subben i Stereo/Direct mode. Hmmmmmm...... det kræver jo også en ny center  at flytte subben. __________________  Audi A3
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik K. skrev:
Mvh Jannik
PS.: Vi jyder kan aldrig få nok.. heh |
|
|
 nemmerlig. Tror nu nok at det ender med en flad og en ny center istedet for en sub mere  __________________  Audi A3
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
Jannik K. skrev:
Mvh Jannik
PS.: Vi jyder kan aldrig få nok.. heh
|
|
|
nemmerlig. Tror nu nok at det ender med en flad og en ny center istedet for en sub mere 
|
|
|
Så er der da ingen vej uden om euphonia centeren, som oven i købet passer oven på subben . Den center er simpelthen suveræn.
|
Til top |
|
|
Jacob AN Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Audi A3
Mange gange tillykke med DALI subwooferen. Jeg glæder mig til at høre den.  __________________ Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jacob AN skrev:
Hej Audi A3
Mange gange tillykke med DALI subwooferen. Jeg glæder mig til at høre den.  |
|
|
Takker  . Du kigger forbi når du er i nærheden (har hørt at det er du snart). __________________  Audi A3
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
LPH. skrev:
Ønskeliste - alt for lang og dyr
- Subwoofer - Dali Euphonia AS2
Nu har du da fået første punkt på listen Den ser rigtig lækker og STOR ud, hehe.
-LPH |
|
|
  den liste havde jeg helt glemt. Tror det er på tide med en opdatering Ønskeliste - alt for lang og dyr
- Subwoofer - Dali Euphonia AS2 Tjek
- Plasma/TFT/LCD 42" - 60+" Mangler
- Forstærker/højttaler - til anlæg der p.t. ikke anvendes.
Kontoret er udstyret med en elendig ghettoblaster - nu byttet rundt med
anlæg fra 1. sal. Har købt en DENON PRA-1500 forforstærker. Snuppet Grand Coupe der blev brugt som 6. og 7. surr. ht.
- DVD-recorder. Mangler
- Brænderprogrammet Discwelder Chrome/Steel til brænding af
DVD-Audio skiver. Kan også brænde i cd-kvalitet fordelt på 9 Groups med
99 Tracks i hver. Jeg ved godt at der kan være mange MP3'er på en
cd/dvd, men hvorfor ikke få lidt højere kvalitet til compilations. Tjek
- Møbel til anlæg - gerne metal og glas med god luft imellem enheder. Evt. Soundstyle Tjek (Soundstyle)
- Opgradering af AVC-A1SE Mangler
I dag har ønsker og behov ændret sig. - LCD 40" ell. 46" - evt. Samsung F71 1080 P eller M91 med LED Backlight (
de må gerne lave en F91) - Dali Euphonia CS4 Centerhøjttaler
- HD-DVD / BR
- Dali Euphonia MS5
- Effekt basser til front
__________________  Audi A3
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holy crap en højtaler. Sådan en får jeg vist aldrig råd til 
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
LPH. skrev:
-LPH
|
|
|
Det er nu en rar højttaler
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
LPH. skrev:
-LPH
|
|
|
Det er nu en rar højttaler
MVH WRONG
|
|
|
Ja det tror jeg skam gerne, men sådan en bandit svarer til hvad jeg får udbetalt på 5 måneder. hmmm kan jeg undvære mad, drikke, osv (ALT) i 10 måneder??? hmm jeg kan da forsøge, hehe.
|
Til top |
|
|