| Forfatter |
|
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
| Jeg ville ikke vælge en CV sub. For meget bulder og for lidt musik. |
|
|
de skal slet ikke bruges til musik. kun pc og dvd. men jeg tror nu jeg køber en brugt DALI SWA 12 eller 15 i stedet
MVH casper
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
hald skrev:
Krog skrev:
Hey det ser da meget lækkert ud. Måske ville jeg anbefale noget andet end CV subwoofers. F.eks. de Dali SWA-12 skulle være meget gode. Men et par CV ville nok stå for meget ud i forhold til det andet. Ellers fint setup!
Jeg er også 16 år Se evt. mit setup Lad os lave en klub .. 5 x 16-årige har jeg mødt herinde nu 
Jamen så kan jeg glædeligt meddele vi nu er 6 * 16-årige! - se nu går det hen og bliver spændende! Det med klubben lyder nu ikke helt dumt... Ved ikke om i har tænkt på adgangskrav, så må vi jo se om jeg består :P
Mvh Christian
|
|
|
Hvor finder vi dit setup? |
|
|
Ja, utroligt lækkert setup Casper! Kan især lide dit hardware (receiver og dvd) Hvis det kunne vække interesse har jeg en del udemærket 2*1,5kvadrat kabel liggende, men ved jo ikke hvilket du benytter nu! Fedt rack Jeg synes personligt der ser fedest ud når du tager stoffet af dine fronter, for at beholde det "sølv" look du også har fra tv'et.
Pt. er jeg selv igang med at eksperimentere med noget afkobling af højttalerne, og synes ikke lige jeg kan se hvad dine front står på? :) Kunne godt tænke mig et over look over bag ht. samt sweetspot, hvis dette kan lade sig gøre. Og godt at se du har fremtidsplaner hvad angår sub. Har selv lige købt en sub. og det gjorde det at se film til en anden oplevelse. Bassen bliver fysisk og hele lydbilledet for et løft idet forstærkeren ikke skal knokle med de dybe toner længere!! En Dali SWA12 som andre har nævnt, tror jeg heller ikke kunne være helt ved siden af..
|
|
|
Mine ht'er står bare på gulvet. og nej har ikke lige råd til ht kabler lige for tiden skal til at købe en Denon 2910 eller 1910 så jeg kan få DVI indgang i dvd'en og som du ved skal jeg også ha' en sub. Konto 11.43 kr tilbage og der kommer snart mobil regning. så.......... ja............. så forstår du vel og når ja skal have en ekstern hd til alle mine dvd'er
men får måske lidt penge fordi jeg er ved at sælge min blærbare. nypris 25000 sælges for 17000 har brug for penge. så hvis der er nogle der kunne være interesseret i verden bedste spille bærbar så skriv endelig. den har at har selv brugt den til at lave 3D animation.
og når ja de billeder kommer om 30 minuter eller mindre skal bare lige ryde lidt. ok det tager lige lidt ekstra tid. min far har hukket min kamera.
MVH Casper
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med DVI indgangen lyder ikke helt dumt, nok en investering du ikke
vil fortryde.. Så vidt jeg har forstået det er det heller ikke helt
legalt at gennemføre handler via. forumet, så tænkte nærmere på at
forære dig noget af mit kabel, men ved jo ikke hvilket du ligger inde
med nu :)
Ja kender godt det med pengene, jeg gør også hvad jeg kan for at finde
en balance hvor hverken kontoen eller min hobby for sig et slag over
nakken
Ang. Ekstern kan jeg varmt anbefale din idé, jeg gjorde det samme for
ca. 1 år siden, købte en maxtor 200gb, den er meget snart fyldt så
regner med at købe én til, dog en 300gb (større kan bedst betale sig)
og så lave et lille rack til dem..
Måske du kunne hjælpe mig med noget omkring .avi film osv. fra comp?!
Jeg mangler et lydkort så der kan aflevere coaxial 5,1 Dolby Digital, synes ikke dette er til at finde?!
Lyder godt med billederne, bare rolig ingen grund til at stresse :)
|
| Til top |
|
| |
ZanioN Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey så er vi en 16 årig mere hehe 
og som alle de andre siger så fedt set-up... __________________ Mit Set up
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
Det med DVI indgangen lyder ikke helt dumt, nok en investering du ikke vil fortryde.. Så vidt jeg har forstået det er det heller ikke helt legalt at gennemføre handler via. forumet, så tænkte nærmere på at forære dig noget af mit kabel, men ved jo ikke hvilket du ligger inde med nu :) Ja kender godt det med pengene, jeg gør også hvad jeg kan for at finde en balance hvor hverken kontoen eller min hobby for sig et slag over nakken 
Ang. Ekstern kan jeg varmt anbefale din idé, jeg gjorde det samme for ca. 1 år siden, købte en maxtor 200gb, den er meget snart fyldt så regner med at købe én til, dog en 300gb (større kan bedst betale sig) og så lave et lille rack til dem.. Måske du kunne hjælpe mig med noget omkring .avi film osv. fra comp?! Jeg mangler et lydkort så der kan aflevere coaxial 5,1 Dolby Digital, synes ikke dette er til at finde?!
Lyder godt med billederne, bare rolig ingen grund til at stresse :)
|
|
|
Jamen det med kablet. jeg bruger noget helt almindeligt strøm kabel ikke særlig godt. men det med den eksterne hd. du skal nok købe en seagate eller samsung. for jeg har haft 2 maxtor diamond line 10 og begge begyndte at miste data efter lidt tid. og det er ret surt. men hvilket program bruger du. jeg bruger win dvd men bare en box version så den har ikke surround sound
Casper
|
| Til top |
|
| |
ZanioN Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
|
Jamen det med kablet. jeg bruger noget helt almindeligt strøm kabel ikke særlig godt. men det med den eksterne hd. du skal nok købe en seagate eller samsung. for jeg har haft 2 maxtor diamond line 10 og begge begyndte at miste data efter lidt tid. og det er ret surt. men hvilket program bruger du. jeg bruger win dvd men bare en box version så den har ikke surround sound
Casper
|
|
|
det med at en maxtor mister data efter lidt tid har jeg aldrig været ude for... har to maxtor 1 onetouch og 1 onetouch two... og de køre bare... __________________ Mit Set up
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZanioN skrev:
|
hey så er vi en 16 årig mere hehe 
og som alle de andre siger så fedt set-up...
|
|
|
YOU 2. er du galllllllllllllll nogle basser du har der.
Casper
|
| Til top |
|
| |
ZanioN Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
|
Casper
|
|
|
Jep de er fine ik hehe... men skal af med det... politiet kommer hele tiden pga for høj musik... så skal have nogle b&w dm604 s3 i stedet tror jeg.. __________________ Mit Set up
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZanioN skrev:
CasperCU skrev:
|
Casper
|
|
|
Jep de er fine ik hehe... men skal af med det... politiet kommer hele tiden pga for høj musik... så skal have nogle b&w dm604 s3 i stedet tror jeg..
|
|
|

der er grunden til at det er godt at bo på landet
|
| Til top |
|
| |
ZanioN Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig hehe... gid jeg boede på en gård et elelr andet sted langt væk :P __________________ Mit Set up
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZanioN skrev:
CasperCU skrev:
|
Casper
|
|
|
det med at en maxtor mister data efter lidt tid har jeg aldrig været ude for... har to maxtor 1 onetouch og 1 onetouch two... og de køre bare...
|
|
|
ok. men det er også en anden serie. men det med lydkortet
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=101727
eller
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116000
de er begge thx certified. og den dyre er næsten thx ultra certified du skal bare ha en s/pdif til coax kabel.
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/digitalkabel/d etail/BANDRIDGE_PGD582_kabel.htm?id=3778 dette er til optisk men princippet er det samme det har jeg til min stationere og det virker rigtig godt men skal have et bedre kabel. jeg havde lånt en kabel i meget bedre kval. og det er bare super. det lydkort(det billige) det kan også fås i en version til notebook som pcmia kort kan ikke huske om det er type 1 eller 2 men det har jeg til min blærbare
håber du kan bruge det til noget
Casper
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZanioN skrev:
| Helt enig hehe... gid jeg boede på en gård et elelr andet sted langt væk :P |
|
|
Tror mig det er IKKE fedt. der er kun den ene fordel. det sutter at bo på landet. no ofence til alle jer landmænd derude
Casper
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool nok anlæg til dig også Zanion! Ved ikke hvem der har stået for den officielle optælling af "mindreårige  " men så må vi vel ligge på 7 stykker nu..
Nå anyway, lyder godt med de lydkort! For diverese divx film er vel også i 5,1?!?!
Synes bare jeg havde hørt noget om at de lydkort kun understøtter
Creatives egne højttalersystemer når man benytter S/pdif under surround.
Det snød mig nemlig lidt med det lydkort jeg har nu, for det kan både
sende opticial og coaxial men kun i stereo, det har kun surround
analogt..
Mht. De eksterne hdd'er har jeg som sagt ikke haft problemer med min,
men tak for rådet, vil se om jeg kan finde en disk i et andet mærke
så.. Synes bare det ville være lækkert at have 2 i samme serie..
Træls med det software.. Jeg bruger normalt PowerDVD, helt fint program synes jeg.
Bare et lille hint, du har nok bemærket det, så er der en gut på dba.dk der vil have 2k for en Dali swa12..
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
Cool nok anlæg til dig også Zanion! Ved ikke hvem der har stået for den officielle optælling af "mindreårige " men så må vi vel ligge på 7 stykker nu.. Nå anyway, lyder godt med de lydkort! For diverese divx film er vel også i 5,1?!?! Synes bare jeg havde hørt noget om at de lydkort kun understøtter Creatives egne højttalersystemer når man benytter S/pdif under surround. Det snød mig nemlig lidt med det lydkort jeg har nu, for det kan både sende opticial og coaxial men kun i stereo, det har kun surround analogt..
Mht. De eksterne hdd'er har jeg som sagt ikke haft problemer med min, men tak for rådet, vil se om jeg kan finde en disk i et andet mærke så.. Synes bare det ville være lækkert at have 2 i samme serie.. Træls med det software.. Jeg bruger normalt PowerDVD, helt fint program synes jeg.
Bare et lille hint, du har nok bemærket det, så er der en gut på dba.dk der vil have 2k for en Dali swa12..
|
|
|
understøtter power dvd surround sound. jeg havde en version men det var kun stereo. og det med creatives lydkort det virker perfekt men min reciever og jeg har heller ikke hørt noget om det før. det med de kun understøtter creatives ht'er i s/pdif
det med DALI SWA 12. så er den lige kommet igen for jeg var derinde i går aftes og kigge efter nogen. men mange tak
Casper
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, eller den version jeg har understøtter alt hvad hjertet begærer og
har et hav af muligheder. Tror sgu da jeg vil "stjæle" mig sådan et
lydkort i den næreste fremtid så...
Ikke for at komme væk fra tråden omkring DIN hjemmebio, så vil jeg bare
lige høre dig om der er 5,1 lyd på film i divx og avi format?! - er det
noget du kender til?!
Cool nok med billederne.. det elektriker ledning du bruger ser nu ud
til at være meget godt, dog vil du selvfølgelig med dit system kunne
høre forskel hvis du benyttede et lidt dyrere kabel.
Hvis du har lyst til at eksperimentere lidt, ville jeg råde dig til at
rykke dine front ht. lidt ud fra væggen, de ser ud til at stå rimelig
klods. Jeg kan ikke lige forstille mig hvor dine bag højttalere står i
forhold til sofaen?
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
| Ikke for at komme væk fra tråden omkring DIN hjemmebio, så vil jeg bare
noget du kender til?! |
|
|
Det kommer an på hvordan den er ripped. Er den ripped med 5.1 lydspor, så  hvis ikke  ...
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
Mighty-boy skrev:
| Ikke for at komme væk fra tråden omkring DIN hjemmebio, så vil jeg bare lige høre dig om der er 5,1 lyd på film i divx og avi format?! - er det noget du kender til?! |
|
|
Det kommer an på hvordan den er ripped. Er den ripped med 5.1 lydspor, så hvis ikke ...
|
|
|
men hvilke programmer er gode til det. altså rippe med.
Casper
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
Yes, eller den version jeg har understøtter alt hvad hjertet begærer og har et hav af muligheder.
|
|
|
kunne det være mulidt at få dig til at brænde en kopi til mig måske
ps smalltack er tillandt i mit forum
Casper
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
Mighty-boy skrev:
| Ikke for at komme væk fra tråden omkring DIN hjemmebio, så vil jeg bare
noget du kender til?! |
|
|
Det kommer an på hvordan den er ripped. Er den ripped med 5.1 lydspor, så hvis ikke ...
|
|
|
Tænkte nok der var nogle finurligheder i den retning..!
|
| Til top |
|
| |