Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 03:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: FLYTTEDAG... MF A5 og Aurum Cantus M-103 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Billeder siger mere end 1000 ord. Wow hvor er det flot dit anlæg. Meget tiltalende. En væghylde gør meget for din grammofon. Du vil blive overrasket....mere end du tror.

Velkommen til 2-kanal.

MVh

Dr. Lyd

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Smukt setup!
Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej

Billeder siger mere end 1000 ord. Wow hvor er det flot dit anlæg. Meget tiltalende. En væghylde gør meget for din grammofon. Du vil blive overrasket....mere end du tror.

Velkommen til 2-kanal.

MVh

Dr. Lyd

Når jeg har anlægget på plads skal jeg have gjort noget ved opstillingen, og jeg overvejer en Audiomagic væghylde til pladespilleren.

Sådan ser afkoblingen ud. 2 x Haveflise 25*50cm + sort spraymaling = kr. 66,-

Billig afkobling som virker!

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Når jeg har anlægget på plads skal jeg have gjort noget ved opstillingen, og jeg overvejer en Audiomagic væghylde til pladespilleren.

[/QUOTE]

Jeg ville nok også have det originale Rega vægophæng med i tankerne til din pladespiller.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

[/QUOTE]

Jeg ville nok også have det originale Rega vægophæng med i tankerne til din pladespiller.

[/QUOTE]

Den har jeg også tænkt på, men den kan ikke justeres i vatter hvis væggen er skæv, det kan Audiomagic. Det er trods alt en gammel lejlighed jeg bor i...

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2005 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Brian7500 skrev:

[/QUOTE]

Den har jeg også tænkt på, men den kan ikke justeres i vatter hvis væggen er skæv, det kan Audiomagic. Det er trods alt en gammel lejlighed jeg bor i...

[/QUOTE]

Fornuftig pointe

Er du stadig godt tilfreds med dine nye forstærker?

Brian7500

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

I aller højeste grad...!

Jeg kan stadigvæk blive overrasket over hvor godt den egentlig spiller. For et par dage siden havde jeg den gamle Red Hot Chili Peppers - Blood sugar sex magic - på cd'en (hvilket er et mesterværk i mine øjne). Jeg havde ikke hørt den i laaaang tid, og blev fuldstændig forbløffet over hvor fedt det lød. Jeg husker ikke pladen som værende specielt godt indspillet, nærmere rodet, men sangene er meget originale og individuelt særprægede uden at blive ensformige.

Indspilningen er meget speciel hvor lyde og effekter er lagt på lag for lag oven i instrumenterne. Foruden instrumenterne stod klokkeklart så træder den førnævnte "rod" i karakter og viser sig som percussions, kor osv. som ligger helt i baggrunden af lydbilledet.

Det var en helt ny oplevelse at høre den cd igen, og den har kørt mere eller mindre hele tiden de sidste fire dage... Med undtagelse af i søndags hvor jeg var til U2 i Parken...     

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 August 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

hej jeg sidder og tænker hvordan lyden kan du ikke lige beskrive lyden......

mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Brian7500 skrev:

I aller højeste grad...!

Jeg kan stadigvæk blive overrasket over hvor godt den egentlig spiller. For et par dage siden havde jeg den gamle Red Hot Chili Peppers - Blood sugar sex magic - på cd'en (hvilket er et mesterværk i mine øjne). Jeg havde ikke hørt den i laaaang tid, og blev fuldstændig forbløffet over hvor fedt det lød. Jeg husker ikke pladen som værende specielt godt indspillet, nærmere rodet, men sangene er meget originale og individuelt særprægede uden at blive ensformige.

Indspilningen er meget speciel hvor lyde og effekter er lagt på lag for lag oven i instrumenterne. Foruden instrumenterne stod klokkeklart så træder den førnævnte "rod" i karakter og viser sig som percussions, kor osv. som ligger helt i baggrunden af lydbilledet.

Det var en helt ny oplevelse at høre den cd igen, og den har kørt mere eller mindre hele tiden de sidste fire dage... Med undtagelse af i søndags hvor jeg var til U2 i Parken...     

U2? Du er i enhver henseende en heldig mand. Hvornår ser vi så den nye cd-afspiller i dit setup?

Brian7500

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

En "lille" opdatering... Sig go'dag til Musical Fidelity A5 CD

Har lyttet på den et par timer nu, og jeg er imponeret. Desværre har jeg ikke haft mulighed for at trykke den helt af. Det er lidt sent, og der er trods alt naboer.  

Heldigvis har jeg fri hele dagen i morgen...   

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Det gør vi så.

Du er en heldig mand.

Tillykke med din nye afspiller. Du har sgu fået dig et super anlæg.

Brian7500

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

uha uha - det er godt nok nogle labre MF'er 

Har selv haft kig på en, ganskevist 3.5, da de jo har ht' direct, så den bare styrer frontht'er når man vil have SS til film.
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:

Har selv haft kig på en, ganskevist 3.5, da de jo har ht' direct, så den bare styrer frontht'er når man vil have SS til film.

Det har A5 også.

Schrammelll, et mærkeligt spørgsmål: Er der en bestemt begrundelse for at du har vendt racket om?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Til Brian7500

Lydmæssigt er A5 CD en kæmpe forbedring på mange punkter. Flere større end jeg umiddelbart havde regnet med. Men det vender jeg tilbage til når jeg har nærlyttet lidt mere.

Har du stadigvæk problemer med afkoblingen af højttalere hos dig. Jeg har måske et lille fif der kunne hjælpe. Jeg har lagt et lille tæpper under hver sten som højttaleren står på. Det har hjulpet meget på bulderbassen.

Til Guldkysten

Jeg har haft min gamle surroundforstærker koblet til MF'e ren som forsøg, og det virker fint. Jeg overvejer om det i fremtiden bliver stereo med surround. Det er en fed feature med HT-direct, så man ikke går på kompromis med stereogengivelsen...

Jeg har ikke hørt A3.5-serien, men hvis det har samme dyder som A5-serien kan jeg kun sige.  Jeg mener dog ikke A3.5 CD har rør i udgangen. Men det ved Otto nok mere om.

Til Otto

Grunden til jeg vendte racket er, at der ikke er så mange skrammer på "bagsiden"...  

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Jeg har ikke hørt A3.5-serien, men hvis det har samme dyder som A5-serien kan jeg kun sige.  Jeg mener dog ikke A3.5 CD har rør i udgangen. Men det ved Otto nok mere om.

Korrekt. A 3.5 forstærkeren er kort sagt en A5 med halvt så stor strømstyrke (alt andet end strømforsyningen er ens) og et billigere udført kabinet, med indvendige køleprofiler (hvilket netop kan lade sig gøre da den er mindre kraftig). A 3.5 CD er igen billigere kabinet, men såvidt jeg har forstået samme drev, upsampling og DAC, men med en billigere analog-del, uden rør.

Der er en anmeldelse her, der går meget i dybden med forskellene på A 3.5 og A 5, både teknisk og lydmæssigt:

http://www.musicalfidelity.com/mf/DownloadResource?resId=398 3

Det korte af det lange er at der ifølge Hifi News er større forskel på CD'erne end på forstærkerne. Jeg har faktisk ikke haft tid til at lytte til apparaterne hver for sig, kun lyttet som sæt. Jeg er umiddelbart ret enig med deres beskrivelse af lyden.

Schrammelll skrev:
Grunden til jeg vendte racket er, at der ikke er så mange skrammer på "bagsiden"...  

Hehe, fint nok, jeg tænkte nok det var ar praktiske årsager - jeg spekulerede bare på om det var bevidst for at få anlægget længere væk fra tv'et og hvad du ellers måtte have stående af sjove ting og sager under det. Jeg havde engang en video der gav så meget elektrisk støj når den kørte at der var støj i billedet fra tv'et, jeg vil tro at det ville være skidt at have anlægget i nærheden...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Så er der opdateret med nye billeder og tekst.

Jeg havde forventet det største spring, rent lydmæssigt, ville være skiftet fra Marantz SR7300 til MF A5. Men MF A5 cdafspilleren er endnu bedre end jeg havde turdet håbe på... Den er simpelthen i en HELT anden liga end min CD6000 OSE...!

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hej hvor er det bare dejligt at du har fået en forbedret lyd perspektiv...

mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

Hej hvor er det bare dejligt at du har fået en forbedret lyd perspektiv...

mvh Novisad

Jeg er også en lykkeligere mand nu. Der er sket meget siden jeg gik fra surroundsetuppet. Lyden er helt anerledes, åben, transparent, og med et kæmpe soundstage. 

Cd'en som er den senest ankommende er super. Den kan noget af det som jeg faldt pladask for ved pladespilleren. Varm, levende og detaljeret. Det må være rørene i udgangen som giver den fede lyd... Det er lækkert!

zico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Ja have fliser virker, har gjordt det hos en kami med succes. Men nu blev diskanten lige hævet yderligere 4-5 cm. Hvad har du så gjordt med din lytte position? 

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

zico skrev:
Ja have fliser virker, har gjordt det hos en kami med succes. Men nu blev diskanten lige hævet yderligere 4-5 cm. Hvad har du så gjordt med din lytte position? 

Jeg har ikke oplevet at højden af diskanten har haft nogen væsentlig betydning for lyttepositionen. Men sofaen er ret lav i forvejen.

Men jeg høre tydelig forskel på om jeg sidder helt tilbage i sofaen (helt op ad bagvæggen), eller rykker ud på kanten af sofaen (ca. 40 cm fra bagvæggen). Bassen bliver ikke så markeret og perspektivet og dybden synes at blive bedre.

Hvilken betydning havde det hos din kammerat?

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes