Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Musikalsk udstyr vs. korrekt udstyr mm. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Skruerselv; jeg tror sandelig godt at vi to, vil kunne lytte til musik sammen ......har det på samme måde som dig; hellere lytte på musik i timevis som lyder "GODT"/varmt, fremfor noget som lyder "Korrekt"......- men som skurrer i ørerne.

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Ohøj i debåtten!

Nice at Østdanmark indleder et korstog mod "happy hifi".
Det plejer jo altid at vær emig der skal svinge sabelen.

Først vil jeg lige skrive en hilsen til søens folk - hov det er vist det gale forum jeg er havnet i. SVDI du er en rigtig Svendemand. Dit indlæg er en lise for sjælen og en telefonpæl i hjulet for enhver velsmurt kabelbaron.
MIT, NordOst, Transparent m.fl. er simpelthen noget dygtigt markedsført crap.
Selv de argeste standardkabler har noget at byde op mod disse overprisede svinestreger - nå lad det nu ligge, men du er da genetisk disponeret for sund fornuft - og så er du endda Københavner, hvad skal det ikke blive til?

Til Miju vil jeg lige sige, at det er sq da en herre tråd du her har lavet.

Nu til alvoren!
Det grej du ligesom vælger som dine favoritter, kan jeg da helt eller delvist stå ved bortset fra, at ranglisten ville være lidt anderledes - men no offence!
Du har da fat i den bedre ende.

"Musikalsk hifi" som kan spille "musik" er forbeholdt de få mennesker, som kan lytte "musik".
Det betyder, at du og jeg og flere andre ikke kan være med.
Man skal kunne lægge mærke til specielle og specifikke forhold i "musikken", før man forstår musikkens indhold og mening.
Densen mener f.eks. at tempoet er altafgørende, hvorfor han prioriterer dette meget højt i alt det han laver.
Jeg kan så sige, at jeg har siddet til en Densen demo, hvor Sille havde fri, og altså en anden hr. Densen kørte klatten.
Det var et line-up, hvor et par Audiovector 3 ét eller andet blev drevet direkte via Densens eget elektroniske delefilter og så et par forstærkere fra Densen, en pre, en CD og hvad der ellers var nødvendigt. Kablerne var nok nogle NO kloner med omviklet forsølvet kobber med teflon isolering til 50 kr. meteren.
Lyden var bestemt hurtig og jeg vil d.d. påstå, at forvrængningen skal måles i hele procenter i dusinvis. Det var vildt, hvilket resten af publikum også fandt det - og det er det - vildt.
Holy sh*t - Rachmaninov på den må være alternativ.

De mærker Densen konkurrerer med, har hver i sær deres udlægning af nogenlunde samme historie. Det skal lyde GÅÅÅÅÅT, skide være med om det har rod i noget der skete engang.
Jeg må tilslutte mig Miju, det er bare for kedeligt GAAAAAAAAAAAB!
Linn - der påstår at forfølge reproduktionsidealet, præsterer den ene gang efter den anden, en fjern, tåget og udynamisk gengivelse.
Naim er blot helt og aldeles mærkelig, specielt deres højttalere er alternative.
Rega kan man vel næppe sige andet om, at de har et monster ego og kun meget lidt at emballere det i - gaaaaaaaaaaaab

Når man så kommer til de mærker og produkter, som du udtrykker dig pænt omkring, så er det jeg må udskrige en lille holdningsproklamation.
Jeg har af JB lånt et par numre af HF, hvor bl.a. Klimax Solo forstærkeren er til test. Linn importørens ord er refereret, så han næsten må få vand i øjnene "ligeså godt eller bedre end konkurrenterne" skriver de.
I mellem linierne, kalder de den lidt tynd. De sammenligner den også med bl.a Advantage 300 - jamen hov? Var det ikke den der fik monsterbank af en 3020??
Jow det var det såmænd, endda så ejeren måtte sige - det er li gåt en will ting

Du er selv helt vild med Accuphase DP 85 og ML 390S. Tidligere lå også Linn CD12 højt på hitlisten.
His du prøver at klaske din egen 3560 op ad disse produkter, vel at mærke som løbeværk, så tror jeg nemt, at i hvert tilfælde undertegnede vil kunne berede dig et chock af de sjove. Der er nemlig ingen af dem du nævner, som overhovedet har noget at bestille i det selskab.
Kigger man tingene efter i sømmene, så er det slet ikke så mærkeligt heller, for de har faktuelt kun de samme komponenter fra de samme leverandører at sammensætte. Det er så simpelt - desværre.
De bruger stort set altid de samme sager, resultaterne er rimeligt forudsigelige.
Bladelius kører løs med FET´s og sådan lyder det også.
ML bruger en blanding af FET´s og bipolare, hvilket helt fint skinner igennem lyden osv.
Det er lidt som med membranmaterialer i højttalere. Ligegyldigt hvad du gør, så kan man ikke gemme det helt af vejen.
Det samme gælder en del af de kabler, som du nævner.
Enkelte er fornuftige, mens andre har tendenser.

Derfor synes jeg ikke, at meninger og tilkendegivelser er så forbandet brugbare så det gør noget. Det er meget bedre, at beskrive lyden fra de enkelte elementer. Det duer!

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Med risiko for at blive smidt ad helvede til, vil jeg sige at der er en bestemt person der er RET så egoistisk og faktisk direkte snotdum at høre på.

EN ENESTE F.e.t. transistor i signalvejen, eller andetsteds og ALT er noget l**t - hvor dum har man lov at være.

Sikke en holdning at ha og for satan hvor er man ensporet - - - - i retning af en 3020´er - Hvor mange FET´s sidder der i en 3020´er - nåhr nej, det har INTET at sige i lige netop DEN - men ALT andet ---- Hmmm.

BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT der !

Min bil begyndte også at køre dårligere, efter jeg fik et blåt askebæger i !!!

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Advantage 300 - jamen hov? Var det ikke den der fik monsterbank af en 3020??

Din fascination af 3020'eren er da det ultimative bevis på at "god lyd" er mere end bare at kigge på hvad der ligger inde i kassen, eller forsøge at forholde sig til hvad der er "korrekt". Den er da i hvert fald ikke korrekt ud fra samme kriterier som Mark Levinson, Krell, Bladelius osv. er korrekt.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

skruerselv skrev:

Med risiko for at blive smidt ad helvede til, vil jeg sige at der er en bestemt person der er RET så egoistisk og faktisk direkte snotdum at høre på.

EN ENESTE F.e.t. transistor i signalvejen, eller andetsteds og ALT er noget l**t - hvor dum har man lov at være. Jamen Båt skruer selv:
Hvor dum man må ha´lov at være bestemmer du vel dybest set selv.
Hvis du er mand for, at skjule en FET helt og aldeles, s er du da klogere end de fleste, for det lykkes ikke ret tit. 3020 er - tror jeg FERT fri - i det mindste.
Den er dog forsynet med det billigste og trægeste af aktive komponenter på markedet. Men spørg da Lasse om han synes den virker frygtelig langsom, når den sammenlignes med hans Advantage 300 fidus.

Sikke en holdning at ha og for satan hvor er man ensporet - - - - i retning af en 3020´er - Hvor mange FET´s sidder der i en 3020´er - nåhr nej, det har INTET at sige i lige netop DEN - men ALT andet ---- Hmmm. Jeg vil vove den påstand, at jeg nok er én af de mindst ensporede i hele debåtforum her. Jeg er totalt uimponeret af bestykning, pris og distribution. Jeg har med andre ord sagt folk imod inkl. måske endda hjemmefuskeren fra Falster - hem med jernklumperne parallelt med signalvejen.

BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT der !

Jeg er faktisk ret fornøjet med at være uvenner med dig

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Det der kan I godt droppe - lige nu!

Indbydes diskusion som ikke har relavans for forummet, skal ikke postes her!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Advantage 300 - jamen hov? Var det ikke den der fik monsterbank af en 3020??

Din fascination af 3020'eren er da det ultimative bevis på at "god lyd" er mere end bare at kigge på hvad der ligger inde i kassen, eller forsøge at forholde sig til hvad der er "korrekt". Den er da i hvert fald ikke korrekt ud fra samme kriterier som Mark Levinson, Krell, Bladelius osv. er korrekt.

Det er nok ikke rigtigt at sige, at jeg er fascineret af 3020.
Jeg er fuld af respekt, men fascineret - nej egentlig ikke.
Den introducerer blot et par enkelte elementer i hifi, som kun var kendte i de dyreste segmenter - og stadig er det.
Sammenhæng og "jordforbindelse"
Jeg mener stadig at den voldtæsker 9 ud af 10 amps, inkl. mange af dem Miju nævner. Enkelte af dem banker den, men den går ned med ære.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
  Jeg vil vove den påstand, at jeg nok er én af de mindst ensporede i hele debåtforum her. 

HA. Din humor fejler da ikke noget. At du så ikke kan "lytte" er en anden sag

Mht. ensporetheden syntes jeg bestemt der er en ualmindelig kraftig tendens fra kælderen:

Dali - Denon - Vdh er generelt særdeles velgennemtænkte og vellydende produkter.( selvom Vdh har uhyrlige priser på tabellen ).

ALT andet er noget sjask og snask, der kun er banket sammen i profit-øjemed. Og du forsømmer ikke en chance for at høvle især Raidho og Nordost. Dog skal du have "ros". Idag havde du MIT og Transparant med i kabel-skydeskiven...

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Det der kan I godt droppe - lige nu!

Indbydes diskusion som ikke har relavans for forummet, skal ikke postes her!

Øuwkay!

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
skruerselv skrev:

EN ENESTE F.e.t. transistor i signalvejen, eller andetsteds og ALT er noget l**t - hvor dum har man lov at være. Jamen Båt skruer selv:
Hvor dum man må ha´lov at være bestemmer du vel dybest set selv.
Hvis du er mand for, at skjule en FET helt og aldeles, s er du da klogere end de fleste,Det må jeg så være - du er da velkommen til at høre en konstruktion jeg har - og kan du sige om der er FET i eller ej - ja så er det pludselig DIG der er dygtigere end ALLE andre - for det lykkes ikke ret tit. 3020 er - tror jeg FERT fri - i det mindste.
Den er dog forsynet med det billigste og trægeste af aktive komponenter på markedet. Men spørg da Lasse om han synes den virker frygtelig langsom, når den sammenlignes med hans Advantage 300 fidus.
Næh, hvorfor det ? Jeg har selv haft 8-10 stykker af dem - modificeret på flere af dem - solgt nok 30 af dem - så den kender jeg - og jeg stoler sgu ikk på andre mht lyd - jeg vil høre det selv, så hvorfor spørge ?????

Tænk hvis jeg valgte et anlæg ud fra dine anvisninger -

Sikke en holdning at ha og for satan hvor er man ensporet - - - - i retning af en 3020´er - Hvor mange FET´s sidder der i en 3020´er - nåhr nej, det har INTET at sige i lige netop DEN - men ALT andet ---- Hmmm. Jeg vil vove den påstand, at jeg nok er én af de mindst ensporede i hele debåtforum her. Jeg er totalt uimponeret af bestykning, pris og distribution. Jeg har med andre ord sagt folk imod inkl. måske endda hjemmefuskeren fra Falster - hem med jernklumperne parallelt med signalvejen.Hvordan kan du sige "ham der" imod ? Du fatter jo ikk en skid af opbygningen alligevel

BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT der !

Jeg er faktisk ret fornøjet med at være uvenner med dig UVENNER !!!!!????? Ta´r du det SÅ tungt ? Jeg er ikke uvenner med nogle - Jeg vil kalde det at debatere - jeg mener blot at nogle folk er for dumme  - - og at de så VISER det på åben skærm - ja, det gør det vel ikke bedre ????

Tør du øjnene og ta med, at ikke alle kan li din facon og tror på din viden (eller mangel på samme) - ifølge det jeg har læst div. steder - så snakker (skriver) du vist LIDT mere end du burde, lige meget HVOR, så har du en forklaring - men der ER altså folk der kan gennemskue forskellige ting - du ER ikke verdensmester - heller ikke med en 3020´er under armen

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

sh*t ADM. sendte mens jeg skrev ? SORRY !!!!!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Jeg mener stadig at den voldtæsker 9 ud af 10 amps, inkl. mange af dem Miju nævner. Enkelte af dem banker den, men den går ned med ære.

Hvis du seriøst mener at den ubetinget voldtæsker stort set alt uanset pris, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke er fascineret. I så fald, så er der per definition ikke noget der er godt nok til dig, og så kan al diskussion jo være ligegyldig. Hvis dét du mener er at den på et helt bestemt punkt, når man lytter efter noget helt bestemt, er bedre end stort set alt andet - men på andre punkter har sine begrænsninger, så er den jo ikke en hat bedre end Rega, Linn og hvad du ellers har så travlt med at rakke ned. Så jeg vil egentligt gerne vide hvilken af de to alternativer jeg skal støtte mig til?

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

skruerselv skrev:
sh*t ADM. sendte mens jeg skrev ? SORRY !!!!!

Det kan faktisk godt lade sig gøre at rette i sine egne indlæg...

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

FLOT OTTO !!!!

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Otto du er sku en af de bedste her på HiFi4all  
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Kurt von Kubik skrev:
  Jeg vil vove den påstand, at jeg nok er én af de mindst ensporede i hele debåtforum her. 

HA. Din humor fejler da ikke noget. At du så ikke kan "lytte" er en anden sag

Mht. ensporetheden syntes jeg bestemt der er en ualmindelig kraftig tendens fra kælderen:

Dali - Denon - Vdh er generelt særdeles velgennemtænkte og vellydende produkter.( selvom Vdh har uhyrlige priser på tabellen ).

ALT andet er noget sjask og snask, der kun er banket sammen i profit-øjemed. Og du forsømmer ikke en chance for at høvle især Raidho og Nordost. Dog skal du have "ros". Idag havde du MIT og Transparant med i kabel-skydeskiven...

Truuuuuuuuuut Gl. jas!

Jeg mener på det bestemteste, at jeg har nævnt, at jeg ikke har de varmeste fornemmelser for kulfiduserne fra professoren.
Jeg vil dog sige, at mange af de lidt mere jordnære konstruktioner, har betydeligt potentiale i sig, nok endda alene af den grund, at sund fornuft var den mest betydningsfulde ingrediens.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Hvis du seriøst mener at den ubetinget voldtæsker stort set alt uanset pris, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke er fascineret. I så fald, så er der per definition ikke noget der er godt nok til dig, og så kan al diskussion jo være ligegyldig. Hvis dét du mener er at den på et helt bestemt punkt, når man lytter efter noget helt bestemt, er bedre end stort set alt andet - men på andre punkter har sine begrænsninger, så er den jo ikke en hat bedre end Rega, Linn og hvad du ellers har så travlt med at rakke ned. Så jeg vil egentligt gerne vide hvilken af de to alternativer jeg skal støtte mig til?

Otto, ja den er sku ik let at sluge, men som en der har haft min amp med til kubikken, vil jeg da godt indrømme at på "kurts" setup var den gamle nazi dåse en lille tak bedre på mange punkter. og langt bedre end hovedparten af de amps jeg ellers har hørt.  hvordan den gør sig andre steder har jeg ingen annelse om !!

hvis vi skal have et andet aspekt med i debatten, udover skruerselv/cujo´s og mijus selvbyg.. så er prisen da os interessant.. det er jo generalt nogle halvdyre ting der er nævnt her i tråden..

miju: ik det jeg mente, men at når et mærke har en skinger eller tynd lyd er der mange der sætter lighedstegn med at det må være neutralt.. men som jeg ser det, er den eneste måde at finde ud af hvad der er korrekt, at se på hvordan et produkt opfører sig med forskelligt udstyr. her kan jeg godt følge kubikken, han har især set på materiale valg og hvad det tilfører et produkt af egenskaber/egenlyd.¨

Hvad der er musikalsk derimod kan vel kun være subjektivt og noget vi aldrig kan blive enige om, eller argumentere hverken for eller imod, da det netop i modsætning til det korrekte er en smagssag.

det korrekte skal ik være musikalsk !!! det korrekte skal gengive hvad der er på pladen, om det så er musikalsk eller ej, hvis et rega, dali setup kan få sex pistols til at lyde behageligt, så fred være med at nogen vil kalde det musikalsk, men hvordan lyder i forevejen behageligt musik så på det ?
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

jeg må nu give kubikken delvist ret, der findes forstærkere der bare er lavet bedre end meget andet i dag.

jeg kunne nævne min dc330a, men eftersom den begynder at rulle af omkring de 17khz, så er den næppe korrekt gengivende, men den har stadigvæk banket en del af de moderne amps jeg har haft på prøve.

korrekt gengivelse eller ej, jeg synes personligt hellere vi bør sætte kræfterne ind mod producenter der bevidst laver en lys ("detaljeret") lyd, tilføjer perspektiv eller dynamik, eller sågar rum.

det er i min bog en større synd end at man ikke er 100% fase eller frekvensliniær..

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Hejsa Otto!
Tjh du er egentlig ude i et fornuftigt ærinde.
Det jeg mener med 3020 er, at den i bund og grund har en større del af reproduktion i sig end hifigear har det mest.
Du kan sagtens finde en mere detalieret amp, som af nogle foretrækkes alene for den egenskab. Men det som 3020 har, kan nok bedre beskrives som et dynamisk velproportioneret grundtoneområde, med et OK! detaljeret og velbeskrevet øvre område.
De fleste amps nu om dage, tager udgangspunkt i det øvre område, og forsøger derpå - med blandet succes - at få det grundtone område der nu er blevet plads til, til at hænge på så godt det lader sig gøre.
F.eks. mener jeg at A300 fra Advantage, er en OK detaljeret amp. Den sørger på redelig vis at gengive de højfrekvente informationer der ligger i programmaterialet.
Det meste af den information, der ligger i musik ligger koncentreret omkring 1KHz. Her exellerer 3020 til gengæld. Jeg mener oprigtigt, at der på A300 mangler mellem 6-12 dB dynamik (overdrivelse fremmer forståelsen).

Dynamik endda, kan under tiden være årsag til store diskussioner.
Jeg har gang på gang hørt folk forveksle høje lydtryk med dynamik.
For dem der ikke har prøvet det endnu, så er meget subtile informationer et bedre tegn på god dynamik.
Der er derfor mange mærkelige grunde til at blive uenige.
3020 kan lidt af de ellers for high end forbeholdte egenskaber, såsom at gengive de lidt mere stille ting genkendeligt. Men den er jo nok ikke troværdig skal du se.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Otto, ja den er sku ik let at sluge, men som en der har haft min amp med til kubikken, vil jeg da godt indrømme at på "kurts" setup var den gamle nazi dåse en lille tak bedre på mange punkter. og langt bedre end hovedparten af de amps jeg ellers har hørt.  hvordan den gør sig andre steder har jeg ingen annelse om !!

Jamen det er da et meget interessant spørgsmål at bringe op - er det kun på Kurts setup at den banker næsten alt andet, eller er det generelt? Med tanke på hvor kraftigt Kurt værgrer sig mod at tage Scala's udfordringer op fordi de foregår på andres præmisser, så synes jeg det er nogle temmeligt kontante udmeldinger der kommer omkring hvad der duer og hvad der ikke duer, udelukkende ud fra hvordan det lyder "hjemme i hulen".

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes