Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 07:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: endnu en: der kom en pakke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

jeps, det har han snakket om, jeg troede han var fuld eller lavede sjov..... det skal nok blive sjovt at høre om...

Zero, nogle ideer om hvordan det fungerer rent fysisk/matematisk....

hvem importerer cedertræsplader?

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om Frisk har taget det ind i sortimentet, eller han nøjes med de prøver han har nu.. Men Stoplite har været så venlig at udlåne pladerne, sammen med en DK Design Group forstærker jeg dog har haft i 14 dage nu, og et par Xindak kabler også.. billeder om 10 min..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Zero, nogle ideer om hvordan det fungerer rent fysisk/matematisk....

Det kan du læse lidt mere om her:

http://www.tnt-audio.com/accessories/eraudio_space2_e.html

http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/1104/eraudio .htm

http://www.6moons.com/audioreviews/eraudio/eraudio.html

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 21 Juni 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Lækkert ser det ud.. Xindak FS Gold, den største model til 10k for 2x2½m.

Stoplite.dk

Jeg vender tilbage engang i aften om førstehåndsindtrykkene på både plader og kabler

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Hmmm, Cedertræplader til at smide under højttalerne?? Dem kan man sikkert ikke lave selv (eller få lavet) kombineret med et sæt Coldrays.....

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Hmmm, Cedertræplader til at smide under højttalerne?? Dem kan man sikkert ikke lave selv (eller få lavet) kombineret med et sæt Coldrays.....

jo hvis man er til den slags.. så skulle det være en let opgave at lave sådan et spækbrædt

Vi prøvede at sætte dem under igår, der skete rent faktisk en forskel, men jeg vil ikke mene det var til den positive side. Bassen forsvandt stort set, og det blev ligefrem kedeligt at høre på. Omvendt kan man sige at det blev strammet gevaldigt op, måske bare alt for meget.

Men det er kun førstehåndsindtrykket, der skal leges mere. Problemet er bare at få højttaleren op på de plader, det kræver 2 mand.

Kablerne derimod, det er skidt.. for jeg kan rigtigt godt lide dem, men jeg har bestemt ikke råd til dem.
Jeg har endnu ikke hørt så flot et perspektiv, og så detaljeret en højttaler herhjemme, før de kom på. De sparker så meget r** på mine Transparent at det næsten gør ondt.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Ronin skrev:

jo hvis man er til den slags.. så skulle det være en let opgave at lave sådan et spækbrædt

Vi prøvede at sætte dem under igår, der skete rent faktisk en forskel, men jeg vil ikke mene det var til den positive side. Bassen forsvandt stort set, og det blev ligefrem kedeligt at høre på. Omvendt kan man sige at det blev strammet gevaldigt op, måske bare alt for meget.

Men det er kun førstehåndsindtrykket, der skal leges mere. Problemet er bare at få højttaleren op på de plader, det kræver 2 mand.

Kablerne derimod, det er skidt.. for jeg kan rigtigt godt lide dem, men jeg har bestemt ikke råd til dem.
Jeg har endnu ikke hørt så flot et perspektiv, og så detaljeret en højttaler herhjemme, før de kom på. De sparker så meget r** på mine Transparent at det næsten gør ondt.

Hvad var det igen de kostede?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Det er sjovt som kabler kan gøre sig forskelligt, alt efter setup.
Da jeg hørte dem for et halvt års tid siden, lyd det som om alt musikken blev spillet på en elguitar, med Hendrix pedal

Den billige model var klart værst, men den store blev også ret hurtigt dømt ude.

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Brian: kablerne er FS Gold og koster 9.999kr vejl. Vi havde også fornøjelsen af FS 0.5 som står i 1.499.- vejl.
og i en direkte sammen ligning med mine transparent (til 6x prisen) var bunden mere mudret, og perspektivet var lidt rodet. men af et kabel til den pris er det ok.
Men jeg mener det er 1.0 (2.499.-) og 2.0 (3.999.-) som Frisk, fra stoplite, selv mener er regulære bestbuy. Af dem har jeg hørt 2.0, og på setuppet (Xavian XN360 + Monrio pre, cd og effekt) slog det et Gryphon (kender ikke modelnr, men er rødt og skulle koste omkring 10k) på alle punkter. Et virkelig godt kabel, åbnede perspektivet og er, som Gold, flot detaljeret.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Brian: kablerne er FS Gold og koster 9.999kr vejl. Vi havde også fornøjelsen af FS 0.5 som står i 1.499.- vejl.
og i en direkte sammen ligning med mine transparent (til 6x prisen) var bunden mere mudret, og perspektivet var lidt rodet. men af et kabel til den pris er det ok.
Men jeg mener det er 1.0 (2.499.-) og 2.0 (3.999.-) som Frisk, fra stoplite, selv mener er regulære bestbuy. Af dem har jeg hørt 2.0, og på setuppet (Xavian XN360 + Monrio pre, cd og effekt) slog det et Gryphon (kender ikke modelnr, men er rødt og skulle koste omkring 10k) på alle punkter. Et virkelig godt kabel, åbnede perspektivet og er, som Gold, flot detaljeret.

Mein Gott...Witzel! Hvis du på nogen måde vil ofre det beløb (små 10.000) er du da nødt til at prøve NLE! Hvis du kan nøjes med 2 meter koster NLE'erne fem tusinde-et-eller-andet. Og ca. 9.400 for 4-meter udgaven.

Jeg er 100% overbevist om at de dér Xindak F(i)S ikke på nogen måde kommer i nærheden lydmæssigt...  ;-)

Hilsen

Niels L. (Nilau)

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Niels:

Jeg har ingen planer om at ofre 10k på kabler, ikke lige nu ihvertfald. Men de NLE skal da også prøves en dag, hvor finder man dem?

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Niels:

Jeg har ingen planer om at ofre 10k på kabler, ikke lige nu ihvertfald. Men de NLE skal da også prøves en dag, hvor finder man dem?

Hej Witzel...

Du finder dem, så vidt jeg ved, kun hos NL Elektronik i Lyngby.

Men prøv og ring til Niels Larsen på 45884412. Han er en meget venlig mand!

Jeg ved, han har talt om muligvis at fremstille nogle demosæt, men om han har fået det gjort, er jeg ikke klar over.

De kabler er det simpelthen et must at prøve. Men det er 'risikabelt'...you know..! ;-)

Hvis du er så heldig at kunne nøjes med 2-metersæt, er det noget billigere end mine. Jeg husker ikke lige prisen, men det er noget med kr. 5.xxx

Mvh.

Niels L. (Nilau)

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes