Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 08:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: My-FI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 September 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Alex E Nielsen skrev:
mr highend skrev:

Hej Alex!

Dejligt at du er vendt tilbage til Wilson! Hvordan går det med digitalkameraet? Et billed

Hej highend

Der var ingen vej uden om Wilson ... meeeen det er straks værre med at finde et digicam. nu har jeg brugt alle pengene på hifi

Har du overvejet, om der i din bekendtskabskreds kunne tænkes at være én, som har et digitalkamera du kunne låne? 

Mvh.

Nilau

Jeg har en mobil med digicam. men den vil jeg altså ikke plage jer med  - det er nok omgangskredsen som jeg skal plage om et lån af digicam.

Jeg ser seriøst på det i de næste dage.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Alex!

Ja penge er der ingen der har! Heller ikke jeg. 

Musikken lyder ny for mig, men måske får jeg lov at høre den en dag. Hvad med Neil Young? Er han glemt og borte?

Hvad spiller du ellers på dine Wilson - har du ændret smag efter du har anskaffet dig dem?

Hos mig er jeg blevet mindre kræsen med hvad jeg spiller - men det bliver til en del jazz af forskellig slags. Ingen nævnt og ingen glemt. Dog vil jeg sige at pop, wave, hip hop eller for meget mainstream vælger jeg fra.

Jeg er ikke spor kræsen med hvilken musik jeg lytter til, svinger det, så svinger det  - Neil Young har jeg samlet færdig, han er et fast indslag når der lyttes.

Cheb Mami spiller en genere som kaldes Rai, en slags traditionel mellemøstlig musik blandet med nutidens lyd, han har været at finde i min samling gennem flere år, jeg har bare pt. købt den seneste CD 2006, Layali.

Jeg har ikke ændret musiksmag, jeg ser måske bare mere ud i horisonten efter andet, anderledes, spændende, nutidigt, og også et tilbageblik på musik som jeg tidligere havde i min LP-samling, der i blandt Iron Maiden.

Næ, det er musikken der sætter dagsorden ikke anlægget.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 September 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Rart at høre du har genfundet glæden ved musikken..............og hifi`en
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Rart at høre du har genfundet glæden ved musikken..............og hifi`en

Hej Doktor

Det gør det hele meget nemmere at lytte til musik når jeg ikke skal tænker over grejet, om grejet nu også har den rette harmoni o.lig. - musikken er det centrale, også fordi jeg efter lang tids søgen har fundet en musikformidler eller helhed som fungere for mig, det er faktisk ret fedt skal jeg hilse og sige

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 September 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Det er dejligt at få ro på det hele, så man er fri for de indre dæmoner

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 September 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

hej Alex havde lige et spørgsmål hvordan er lyden på din audiomeca har nemlig hørt meget godt om den og ja det er fedt når man har ramt det man kan lide...

mvh

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Det er nummer 2 CD afspiller jeg har fra Pierre Lurne's hånd.

Den første var model Talisman, en noget ukendt maskine på disse breddegrader, jeg købte den i Holland ( second hand ) - den var ligesom Mephisto opbygget af sort Metacrylat, stål og aluminium, den havde ligeledes en seperat strømforsyning som føder drev o.lig samt seperat strømtræk til DAC. Drevet var derimod ikke noget at skrive hjem om, det var lidt som en italiensk bil, når den køret, kørte den godt.

Cary Audio Design kom på banen efter en længere periode med Talisman, Cary'en var stærk på enkelte parameter og havde såkaldte imponatoreffekter, specielt i bassen som var meget stram og impulsvillig, kvindestemmer blev dog lige lovligt anmassende og manglede "bryst" - herrestemmer manglede en del pondus, det virkede ikke kødfyldt som jeg huskede Talisman'en for, diskanten i Cary'en var langt mere fremtrædende, der var en overflod af detaljer men også en slags øretrættende tendens som slog ind efter længere tids lytning, eller hvis materialet indeholdet særdels meget information i øvre registre, så kolapsede musikken og blev hakket op et enkelt stående frekvensafsnit, den spillede ikke med som en helhed. Talisman var derimod ikke en imponator, den spille mere tilbagetrukket lidt anonymt, men med en helhed som klæder musikken.

Cary'ens dage var talte ... Jeg viste at det stort set var umuligt at finde en rimelig Taliman til en rimelig penge og jeg kunne heller ikke leve med det dårlig drev, som kun gad at læse min skiver når den var i humør til dette, efter en del søgen på nettet og specifikt på Audiomeca, blev jeg opmærksom på Mephisto II.X - der var ingen end på de gode test's fra forskellige hifi-magasiner og der var ligeledes masser af ejere som beskrev deres store tilfredshed med nævnte maskine, interessen blev heller ikke mindre da de alle beskrev et lytteindtyk som jeg godt kunne genkende fra mine dage med Talisman, helheden var et gennemgående indtryk.

Efter en længere tids overvejelser kontaktede jeg en forhandler og forhørte mig om det var muligt at hjemlåne Mephisto II.X - kein problem, forhandler kom hjem til undertegnede og jeg havde 3 uger til at lytte mig ind på rette kurs. På det tidspunkt havde jeg forsat Cary så det var alletiders mulighed for at lave en sammenligning.

Ved første lyt virker det som om at den lever et lidt mere tilbagetrukket liv end Cray, men jeg blev hurtig klar over at den bare ventede på at materialet ville give den udfordringer - Jeg husker at jeg lyttede en stor del til José Cura "nesum dorma" ( Puccini ) - det kunne udfordre Mephisto ! og den tog fat om materialet med stor behændighed, der var "bryst" og fylde på Cura's fantastiske stemme, jeg kunne følge hans færden rundt på studiegulvet, han stod minsandten ikke stille når han sang, strygere stod med deres sarte harmonier helt på plads og bragede løs når det bød sig, og afligevel synes Mephisto at sig, "kom bare an, du kan ikke knække mig" - musikken forblev indtakt uanset om det var sart toner eller vi befandt os på randen af det acceptable kaos.

Cheb Mami var også en af deltagerne som ville sætte Mephisto til vægs, Cheb Mami spænder over flere oktaver med sin særlige stemmeførring og med de hårdt anlagte basrytmer og piskesmæld i lilletrommen måtte Mephisto endnu engang på en opgave, men igen var det som om at Mephisto bare helt naturlig gengav materialet i sin fulde helhed, intet sted var overfokuseret, Cheb's stemmen fik al den luft og fyld som materialet kunne byd og smeltede sammen med musikken i en helhed som i sand er meget betagende, jeg behøvede overhovedet ikke at anstrenge mig for at lytte igennem musikken, der var ikke forsøge at pinpointe nogle parameter eller analyser det jeg hørte, det var slet ikke nødvendigt, jeg havde en fornemmelse af at det jeg hørte var "the real thing"

Efter 3 uger var jeg overbevist om at jeg vil få et langt og oplevelserigt liv sammen med Mephisto, et hurtigt telefonopkald til forhandleren "jeg køber den !" udbrød jeg - forhandler forklarede at den jeg havde lånt var naturligvis en demo, og den skulle han have med til Sverige, så jeg var nødtil at vente ca. et par uger på at modtage en ny maskine.

Jeg skal hilse at sige, 2 uger er lang tid når man har fundet "de vise sten" - 2 uger gik og jeg fik min nye Mephisto II.X - og den står her endnu, den spiller i øvrigt Cheb Mami "Layali" mens jeg skriver dette indlæg.

PS. Tak til en meget flink forhandler som lånet mig Mephisto II.X

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 12 September 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

hold da fast det må være en go maskine, jeg vil lige høre hvem forhandler dem enlig i dag har dog hørt den en enkelt gang men meget kort så fik ikke et rigtig indtryk af den mephisto og er lidt i tvivl om den stadigvæk bliver lavet, men dog at den spillede meget analogt...

mener også man kan købe en løs dac ret mig hvis jeg er forkert på den..

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 12 September 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hej Alex!

Nu bliver spændingen skærpet.  Har du et billede eller et link så man kan se din CD maskine "live"?

Jeg er lidt usikke på hvorledes den ser ud denne Mephisto II.X - for lyden har du jo beskrevet så flot.

Og mon jeg er den eneste?

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 12 September 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 September 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Lækker sag

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 September 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Lyder til at være et kanon setup, men hvor forsvandt billederne hen? :(
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 September 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Nu må du virkelig oppe dig og få nogle billeder smidt herind! Nu ligger tråden jo i "billeder af mit hifi" kategorien...

KååårrmmmÅrrrrrnnn!!!!
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har stadigvæk ikke nakket et digicam. jeg beklager ventetiden, snart har jeg nogle fridage, så må jeg seriøst knipse nogle billeder.

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 14 September 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Hej Alex havde et spørgsmål ved at på din audiomeca kan man justerer på ophænget er der forskel lydmæssigt, hvis ja hvad oplever du til forskel...

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Mephisto II.X er flydende ophængt, præcis som en pladespiller.

Det anbefales i manualen at ophænget løsnes med 3 hele omgange på de 4 messing punkter, jeg har så prøvet med kun 2 omgange, det giver en maginal opstramning af øvre og nedrer bas men lidt på bekostning af den dybe ende bliver mindre markant.

Jeg fortrækker at køre med den anbefalede justering, det kan være smag og behag, men det er oplagt at lave nogle eksperimenter og lytte sig frem til det ønskede resultat.

Der er ligelede en "brønd" under drevet ( i det flydende ophæng ) i "brønden" er der istøbt en blyklods, dette skal angivligt være med til at stabilisere ophænget, til en lavt tyngdepunkt.

Der er ingen tvivl om at Pierre Luné, med fuld overlæg har tænkt over dette ophæng som en vej til den lyd han har ønsket, det har ikke bare været et fancy gimic, fordi han også er en guru på pladspiller-området, det er en gennemtænkt konstruktion i mekanik samt kunsthåndværk - bygget af Pierre Lurné's egne hænder.

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 15 September 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

hej Alex kiggede på hans hjemmeside at han ikke mere laver cd maskiner, da han ville mere koncentrer sig om pladespillerer lidt ærgeligt må man sige, men mon ikke man kan skaffe dem brugt på ebay.

Ikke fordi jeg overvejer det men mere fordi har en kammerat som lurer på en audiomeca, og han har selvfølgelig læst din tråd så må sige at det er jo rart at kunne se hhvad andrer har at sige om mephistoen.

Men hvad ville du skyde på sådan en kan koste brugt...

mvh

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har godt lagt mærke til at hans digitale sektion er nedlagt, det lader til at han vil hellige sig analog, måske set i lyset af at det digitale medie står lidt i stampe.

En brugtpris på Mephisto II.X kunne godt være 24.000,- det er hvad jeg har set en bruger har annonceret her på marked.

Min er ikke tilsalg

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 16 September 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

heheheh ja kan godt forstå du ikke vil sælge din, det er også lækker kram men læder  lidt omkrigng deres drev ...

mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes