| Forfatter |
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Bent L skrev:
Den køre fint i stereo, så jeg er da begyndt at nyde noget musik igen |
|
|
Det er jo skønt... Kan vi ikke få lidt billed-guf at hygge os med?
|
|
|
Joda, men først i morgen hvis jeg kan låne digikameraet fra mit arbejde, altså hvis jeg ikke bliver brændt af på det brandkursus jeg skal på i morgen __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg lånte en Tag Mclaren som jeg lånte af min ven ...
Novisad
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
|
jeg lånte en Tag Mclaren som jeg lånte af min ven ...
Novisad
|
|
|
En ren forforstærker? __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan det ikke være ddin reaciver der laver vrøvl med dit setup..
Novisad
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
|
Novisad
|
|
|
Det finder Bent vel ud af hvis den er til rep 
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Novisad skrev:
|
Novisad
|
|
|
Det finder Bent vel ud af hvis den er til rep 
|
|
|
der kom du mig i forkøb, den er hos Yamahas aut. værksted et sted i DK. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
mictor001 Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
[QUOTE=Bent L]Det der brum har ligesom om overskygget, glæden ved at få nyt grej, selv om det jo er en god intg. forstærker, havde ikke så lang tid til at bestemme mig, så da jeg syntes den spilleder godt i stereo og hen i den retning jeg godt kan lide, kunne jeg jo ikke i min vildeste fantasi forestille mig at der skulle være de problemer i bypass mode. |
|
|
Ja jeg mener nu også at vide at der er returret på varen også selv om der er tale om en demo.
Hvad siger Mictor?
Vil han ikke bytte retur igen, eller er din Audia røget videre?
Kære Hifi venner.
Jeg kørte de 160 km ned til Bent i Århus og demoede forstærkeren for Bent i 90 minutter. "Desværre" lød det så godt i stereo, at vi ikke fik testet surround delen. Derefter kørte jeg en tur på en time, hvor Bent, som jeg ikke kendte på forhånd, fik lov til at være alene med forstærkeren (husk på, at vi taler om an amp til 52K) i en times tid. Da jeg kom tilbage sagde Bent god for handlen, som gik på, at jeg skulle ha´ 12K på en personlig check, samt ta´Bent´s Audia Flight intg. amp i bytte. Jeg kørte med A.F. og en check, og troede egentlig at alt var vel. Da Bent nogle dage senere nævnte brum i by-pass mode, men mente at det skyldtes fejl på noget af hans eget grej, tilbød jeg ham naturligvis, at reparere Perreaux forstærkeren, hvis det skulle vise sig, at fejlen lå der og ikke i hans eget grej. Det vides endnu ikke, men der er fabriksgaranti på Perreaux ampen frem til medio marts 2007, hvilket Bent L. er gjort bekendt med. A.F. ampen gik videre til Novisad, som igen havde problem med at Emillé ampen lod for meget strøm rende ud i det ene og samme rør. Novisad skulle gi´ 3K for at overtage A.F. og lade Emillé´en gå tilbage hertil. Emillé´en er nu "indlagt" hos Thorhauge-audio, hvor fejlen er lokaliseret og rettet for good. Nu har I så fået lidt mere at mæske jer med gode debattører. Lyder det ikke meget fornuftigt indtil videre?
Det videre forløb, omkring den endelige betaling af min Perreaux forstærker, forbliver konfidentielle oplysninger imellem Bent L. og undertegnede. Dog kan jeg sige så meget, at jeg ikke handler med Bent L. mere, og at han nok føler på samme måde. Bent L. er imidlertid blevet korrekt behandlet af Mictor. Det modsatte er nok ikke helt tilfældet! Kære venner, husk at der altid er 2 sider af samme sag.
Nu har I så fået Mictors version af historien, og hermed indleder jeg sagen til den endelige domsforhandling ved den højt respekterede folkedomstol på Hifi4all.
Nå, jeg skal lige over på "Novisadtråden" og kommentere lidt om de diskanter, og så er jeg ude af dette forum for good. Jeg har hverken tid eller lyst til disse evindelige verbale slagsmål. Så nu ikke noget med at sige, "nå, nu er Mictor nok fornærmet, m.v." - overhovedet ikke, jeg har vitterlig ikke tid til al det her ævl. Desuden er jeg nok heller ikke intelligent nok til at følge med på det høje plan, som debatten ofte foregår på. Med fuldtidsjob, 3 mindre børn, en krævende hustru og den lille ydmyge Mictor biks at passe. Så derfor.............So long folks!!
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
mictor001 skrev:
Brian7500 skrev:
|
[QUOTE=Bent L]Det der brum har ligesom om overskygget, glæden ved at få nyt grej, selv om det jo er en god intg. forstærker, havde ikke så lang tid til at bestemme mig, så da jeg syntes den spilleder godt i stereo og hen i den retning jeg godt kan lide, kunne jeg jo ikke i min vildeste fantasi forestille mig at der skulle være de problemer i bypass mode. |
|
|
Ja jeg mener nu også at vide at der er returret på varen også selv om der er tale om en demo.
Hvad siger Mictor?
Vil han ikke bytte retur igen, eller er din Audia røget videre?
Kære Hifi venner.
Jeg kørte de 160 km ned til Bent i Århus og demoede forstærkeren for Bent i 90 minutter. "Desværre" lød det så godt i stereo, at vi ikke fik testet surround delen. Derefter kørte jeg en tur på en time, hvor Bent, som jeg ikke kendte på forhånd, fik lov til at være alene med forstærkeren (husk på, at vi taler om an amp til 52K) i en times tid. Da jeg kom tilbage sagde Bent god for handlen, som gik på, at jeg skulle ha´ 12K på en personlig check, samt ta´Bent´s Audia Flight intg. amp i bytte. Jeg kørte med A.F. og en check, og troede egentlig at alt var vel. Da Bent nogle dage senere nævnte brum i by-pass mode, men mente at det skyldtes fejl på noget af hans eget grej, tilbød jeg ham naturligvis, at reparere Perreaux forstærkeren, hvis det skulle vise sig, at fejlen lå der og ikke i hans eget grej. Det vides endnu ikke, men der er fabriksgaranti på Perreaux ampen frem til medio marts 2007, hvilket Bent L. er gjort bekendt med. A.F. ampen gik videre til Novisad, som igen havde problem med at Emillé ampen lod for meget strøm rende ud i det ene og samme rør. Novisad skulle gi´ 3K for at overtage A.F. og lade Emillé´en gå tilbage hertil. Emillé´en er nu "indlagt" hos Thorhauge-audio, hvor fejlen er lokaliseret og rettet for good. Nu har I så fået lidt mere at mæske jer med gode debattører. Lyder det ikke meget fornuftigt indtil videre?
Det videre forløb, omkring den endelige betaling af min Perreaux forstærker, forbliver konfidentielle oplysninger imellem Bent L. og undertegnede. Dog kan jeg sige så meget, at jeg ikke handler med Bent L. mere, og at han nok føler på samme måde. Bent L. er imidlertid blevet korrekt behandlet af Mictor. Det modsatte er nok ikke helt tilfældet! Kære venner, husk at der altid er 2 sider af samme sag.
Nu har I så fået Mictors version af historien, og hermed indleder jeg sagen til den endelige domsforhandling ved den højt respekterede folkedomstol på Hifi4all.
Nå, jeg skal lige over på "Novisadtråden" og kommentere lidt om de diskanter, og så er jeg ude af dette forum for good. Jeg har hverken tid eller lyst til disse evindelige verbale slagsmål. Så nu ikke noget med at sige, "nå, nu er Mictor nok fornærmet, m.v." - overhovedet ikke, jeg har vitterlig ikke tid til al det her ævl. Desuden er jeg nok heller ikke intelligent nok til at følge med på det høje plan, som debatten ofte foregår på. Med fuldtidsjob, 3 mindre børn, en krævende hustru og den lille ydmyge Mictor biks at passe. Så derfor.............So long folks!!
|
|
|
Tak for belysningen Mictor. Men hvad med at tale ordenligt? Med den tone der er der næppe nogen der vil begræde at du ikke ønsker at være her længere. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen dog, bølgerne går hurtigt højt. Jeg håber da det er Yam'en der brummer så Bent får ordentlig SS-lyd igen. Det er desværre ikke til at undvære det pokker SS 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen krigen raser da for fuld damp i disse dage - puha hvor latterligt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Jensen krigen raser da for fuld damp i disse dage - puha hvor latetrligt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Tjaa... Det er trist at tingene skal ende sådan. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hvad har han med Bent L og Mictor at gøre!? ... jeg kan godt forstå manden skred....
Jensen har uden tvivl gjort mere for hifi i DK de sidste 2 år , end andre har kunne de
sidste 20 år , med produkter der bare køre problemfri og kan tåle a/b test med det meste
uden at blive bleg.
Jeg har handlet med Mictor, han er en flinke fyr - der er sikkert flere elementer i denne
sag vi ikke kender til - eller Bent L lige har glemt at nævne i forum.
Mvh.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi ikke blive enige om at det slutter her - der er intet formål i at kører videre. Ingen opnår noget som helst!
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop skrev:
Toftdahl skrev:
|
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hvad har han med Bent L og Mictor at gøre!? ... jeg kan godt forstå manden skred....
Jensen har uden tvivl gjort mere for hifi i DK de sidste 2 år , end andre har kunne de
sidste 20 år , med produkter der bare køre problemfri og kan tåle a/b test med det meste
uden at blive bleg.
Mvh.
Michael
|
|
|
Ja produkterne fejler sgu ingenting. Og servicen heller ikke. Den fåes næppe bedre. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå Bent, hvordan står det til med det jyske hifi-liv?
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke godt slåes stadigvæk med brum i SS, også da jeg i week-enden havde den nye Nad M15 hjemme, f**k det er en god SS processor, predelen fejler såmænd heller ikke noget; men mangler lige det sidst i et seriøst SS/Stereo setup, den havde så kun spillet ca. 20 timer da jeg fik den så det kunne jo godt gå hen og blive bedre.
Nå men min Yamaha har jo været på værksted, så nu er det Perreauxen's tur, tør faktisk ikke spille igennem den da den giver et højt knald i ht. når jeg skifter mellem bypass og alm. drift, så jeg går og skifter ht. kabler mellem Perreauxen og Audiaen når jeg skal se film, det er jo lidt bøvet, men der er ingen brum når min Audia effekt er sat direkte til Yamahaen.
Det spiller jo fint hvert for sig, bare jeg ikke skal loppe igennem, ellers har jeg lige et par sygedage, har fået noget virus på ballancenerven, så det sejler lidt, det er dog ikke værer end jeg kan holde mig oprejst foran computeren
Det eneste nye på hififronten er nye netkabler hvor jord og skærm ikke er montert i apparatenden, der kommer lidt mere når jeg har fået styr på brumproblemerne.
du har også haft lidt problemer med brum kan jeg forstå? __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så vil jeg da håbe at det hjælper, at sende Perreaux'en til rep og det så løser problemet.
Og jo, jeg har også lidt brum, men det er langt over niveauet hvor jeg spiller musik at det forekommer. Altså hvis jeg skruer meget højt op uden musik. Det hjalp da jeg fjernede jord-ledningen. Desuden skal jeg ha' fjernet mit antennekabel fra samme kabel-kanal som de andre kabler. Det skal løbe for sig i en anden kanal. Så må vi se om det løser det helt, ellers er det til at leve med den smule der er nu.
Det med at det "knalder" i HT oplevede jeg også med mit ML. Det er væk nu med den lille Krell-bandit.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
LB skrev: Det med at det "knalder" i HT oplevede jeg også med mit ML. Det er væk nu med den lille Krell-bandit.
Det knald jeg hørte da jeg hentede 331 er stort set væk for jeg oplever ikke noget knald i mine ht. når jeg tænder ampen. Den sitre højst med tre små lyder hurtigt efter hinannen.
Sorry for OT Bent.
God påske  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
LB skrev: Det med at det "knalder" i HT oplevede jeg også med mit ML. Det er væk nu med den lille Krell-bandit.
Det knald jeg hørte da jeg hentede 331 er stort set væk for jeg oplever ikke noget knald i mine ht. når jeg tænder ampen. Den sitre højst med tre små lyder hurtigt efter hinannen.
Sorry for OT Bent.
God påske 
|
|
|
Det var da pussigt. Gad vide om det er højttalerkablet der gør det. Har du prøvet at skifte det Bent?
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Henrik300 skrev:
|
Sorry for OT Bent.
God påske 
|
|
|
Det var da pussigt. Gad vide om det er højttalerkablet der gør det. Har du prøvet at skifte det Bent?
|
|
|
Det er i orden Henrik.
Jeg har skiftet fra det meget godt skærmet TMC til CW så det.
Køre også med TMC mellem Yama, Perreaux og Audia, og der kan nok ikke blive meget bedre skærmmæssigt, prøvede et uskærmet signalkb. til Center det var ikke godt.
Hvad er det lige med de kabler og brum __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |