Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juli 2024 | 18:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: MS4 på besøg.....hjemme igen ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 447
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Selvfølgeligt er det umoralsk, hvis man låner udstyr med hjem, man ikke har til hensigt at købe! Men jeg opfatter ikke Acers hensigt på den måde, og så vidt jeg husker, skal man i Hifiklubben lægge 50% af købsprisen i depositum for at låne udstyr med hjem - Dette burde da sortere de værste nassere fra?!
Hvis brugttilbuddet er dukket op, og han i forvejen overvejede at købe dem til fuld pris, så er der da ikke noget at sige til, at han slår til.

Det der virkeligt er med til at ødelægge mulighederne for stadig at have hifi-forretninger, hvor man kan høre udstyret, er de personer, som får servicen i forretningen, og efterfølgende køber billigere på nettet - De saver den gren over, de selv (og mange andre) sidder på.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

nu har acer givet udtryk for sin kærlighed for ms4'eren på chatten men han havde desværre ikke på daværende tidspunkt de over 30 k et brugt sæt kostede da de var tilsalg,og det er vel 1-1,5 mdr siden nuff said,og såvil jeg da håbe acer er glad for sine nye speakers(ingen undertoner olign,jeg mener det)
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hej Acer,

Tilykke med den gode handel . Jeg kan ikke se det store problem i den måde du har disponeret på. Det er nu engang vilkårene på markedet... Nogle gange køber man det, andre gange ikke. Så længe man er ærlig og reel over den forhandler der låner noget til 'en, så må det være ok.

 

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Jeg siger også tillykke med de overordentligt fede "hywtalere"  Jeg er slet ikke misundelig tsk tsk

Synes opgså at din fremgangsmåde var helt reel mht. lån af de første MS4ére

Nu ved jeg at HiFiklubben hellere end gerne udlåner deres grej til test i ens egne lokaler, så de må jo absolut være bekendt med at folk køber det selv samme produkt på brugtmarkedet. De har jo stadig leveret en god service og får måske chancen for at sælge vedkommende noget andet som så ikke findes på brugtmarkedet. Samt evt. rep. af produktet.

 

 



__________________
Lasse K.

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver
 
G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

PS Janteloven er ret tilspidset i denne tråd, er den ik´?

__________________
Lasse K.

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Øh janteloven? Dette handler om moral ikke jante.

Der er en fin grænse om man fra start har tænkt sig at købe nyt, eller brugt. Køber man nyt er det helt naturligt at låne med hjem, her er de forskellige butikker i fair konkurrence og de har alle en chance for at få salget.

Har kunden tænkt sig at købe brugt, har butikken ikke en chance for handlen. Der er her hele forskellen ligger, hvis forhandleren har en reel chance for en handel er lån helt udemærket, og ingen seriøs forhandler vil have noget mod dette.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
micjen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 478
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hvad har jantelov med moral at gøre?

Live:
Nu ved jeg Acer var bekendt med MS4 inden og han har flere gange rost den på chatten..meget endda. Dengang var problemet finanser (det blev sagt på chatten i et åbent rum, så jeg anser det ikke for privat). Han kender altså omtalte højttaler til en vis grad.

Så er spørgsmålet om demoen var for at være sikker på om de var de rette, mon et sæt brugte og billige MS4 er gået ham forbi? Næppe. Har han haft Time piece hjemme eller er det bare en ide, at den er monitor agtig. Et par flygtige lyt er hvis ikke nok til at bestemme den som monitor, da slet ikke hvis resten er grejet er næsten ukendt. Det kunne jo være en krille, bare en overvejelse af mulighederne, eller en flygtig tanke. De kommer jo inden man handler, man gør det op med sig selv.

Helt ærligt synes jeg denne sag lugter lidt af fisk

Nu gider jeg ikke kommentere mere..The end
Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hej Kjeldsen,

Jeg er i udgangspunktet enig. Man bør ikke låne større ting af forhandlere, som man på forhånd ved man ikke har råd til, eller som man planlægger at købe brugt. Det behøver jo ikke være tilfældet hos Acer.

Men jeg har før lånt eks. meget dyre kabler, hvor jeg på forhånd havde sagt at jeg ikke ville købe, men bare gerne prøve. Man kommer sgu længst med ærlighed!

 

 

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Da jeg stod og solgte i HiFiklubben i de første år, var der returret på stort set alle varer. Det var reelt, syntes vi, at kunden kunne høre hjemme hos sig selv og derefter bestemme sig for køb eller prøve noget, som spillede bedre. Med tiden begyndte vi at få problemer med de tilbageleverede varer - ikke at der var nogle fejl på dem, men nogle kunder ville ikke have en åbnet "brugt" vare. I de helt groteske tilfælde ville kunder, som vi havde lånt ud til have en ny ubrudt vare i stedet for den, de havde afprøvet hjemme.

Nu kom så problemet: Hvad skulle vi gøre med udlånsmodellerne? Sætte dem ned i pris og inkalkulere tabet i prisen på alle varer og dermed lade kunder, som ikke afprøvede før køb betale for de andre? Jeg skal lige nævne, at der jo var mange kunder på Frederikssundsvej, så vi kunne jo ikke klare os med et eller to par Dali 7 som demo-modeller.

Hvad med Threshold SA1 som allerede i 1987 kostede 50.000kr? Når de var prøvet, men ikke købt, hvad ville en fair pris så være for den næste kunde - og kunne han, som havde prøvet den så ikke ligeså godt købe den nedsat ugen efter og levere den nye til fuld pris tilbage?

Find et retfærdigt svar på disse spørgsmål, og I har løst gåden og kan høste 1. præmien: En af de nye hotte pull-down BH'er til konen/kæresten.

mange hilsner

Don Keyshark in person



__________________
Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

ja vi er mange der har fulgt acers lange tur mod nye speakers, har jo været en del inde i billedet

Micjen: På stående fod vil jeg mene acer har hørt en del fra sp tech, på messen i odense og på besøg her.. men konen ku vist ik acceptere deres udseende

Kjeldsen: Der er her hele forskellen ligger, hvis forhandleren har en reel chance for en handel er lån helt udemærket, og ingen seriøs forhandler vil have noget mod dette.

Ku ik ha sagt det meget bedre
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Donkey, kan sagtens se problemet når folk begynder at låne tingene med hjem, men dernæst vil have en ny uåbnet pakke, som de selv har pakket op

Dette er vist heller ikke helt tilfælde med acer???

Skal vi ikke snart komme over den hurtle som siger, at acer på forhånd havde tænkt sig at købe brugt?

Sagen er, at det må være op til de enkelte butikker at udlåne ting, de har nu engang valgt at være en butik, og hvis man ikke vil handle med dyrt hifi, hvilket er = hjemmeprøvning, så tror jeg mere end gerne at merlin og bilka søger nye hifi folk til at sælge lavpris anlæg til 1000 kr.

Men ja, de personer der "låner" hifi med hjem med 0 kr. på bankbogen burde nok tænke sig om igen...

over and out :D

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Men ja, de personer der "låner" hifi med hjem med 0 kr. på bankbogen burde nok tænke sig om igen...

Normalt kræver HFK at du ligger pengene, som du så får igen efter endt demo. Så helt uden penge skal man nok ikke være. TC praktiserer det samme ... i alt fald over for mig

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

så vidt jeg ved har acer, som alle andre smidt de 54k+ et sæt koster i depositum. så uanset hvad, så har han kunne hive pengene op af lommen.....

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Er det så også forkert at prøve en tur i en ny ford mondeo, for derefter at gå over på den anden side af gaden og købe en brugt modeo ?

Butikken har en demo ordning som ikke er betinget af efterfølgende køb, så er den ikke længere. Hvis butikken ikke mener at det er en god ide eller kan betale sig, kan de jo stoppe ordningen, eller indføre køb med returret som alternativ.

Den helt store udfordring for butikker fremover er at man får en demo lokalt og derefter køber billigt over nettet. Det er den nye verdensorden.

Jeg tror vi på lang sigt (når folk bliver mere vant med internethandel) vil se to former for købere, dem der har brug for råd i købsprocessen - de vil købe lokalt. Andre spørger og søger på nettet, for derefter at købe på nettet, ofte uden at se varen i en butik først.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Er den her tråd ikke kørt ud på et sidespor? Det vigtige er vel at manden er glad for sine nye højttalere.

Desuden er det jo også i HFK's interesse at der er et brugt marked for deres produkter og gerne til gode ( =høje) priser ellers ville de jo heller ikke kunne sælge deres nye produkter.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Der sidder to typer købere her på tråden; dem som lånte med hjem og købte efterfølgende, sikkert til fuld pris. De bliver nu klar over der var en fiksere og langt billigere måde, hvis de ellers kunne vente på at købe brugt. Deres købsmoral er ikke bedre end acer´s, men de så ikke chancen da den var der.

OG den anden politisk korrekte type hvis moral forbyder dem at spare penge på den omtlate måde. De får nu selvfølgelig at se hvad deres princip koster dem og det er altid en ubehagelig oplevelse.

Endelig forhandlere som nautrligvis bakker op om dydsmønstrene, de som låner med hjem og køber til fuld pris. 

Hvis alle lige kunne kigge ud over egen næsetip og forholde sig til det principielle så tror jeg tråden ville have haft en anden lyd?

 

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

...tilbage til tråden....

Jeg vil gerne ønske tilykke med de nye speakers... rigtigt lækre....

 



__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

....enig

Tillykke med dine speakers... 

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Her i tråden bliver man åbenbart dømt på forhånd, så jeg er nødt til at tage til genmæle

Lad mig først og fremmest slå fast at jeg ikke lånte højttalerne med hjem til demo for at købe dem brugt bagefter, det ligger helt fast. Forløbet er ganske kort fortalt, at jeg er på lyttetur hos klubben og hører rockmusik på dem og er ikke særligt imponeret over den manglendede pondus i bunden, hvorefter sælgeren postulerer at det skyldes rummet og det suger al bas ud af dem og der kan ikke skabes ordenlig bund i det rum. Når man, som jeg, har været på udkig efter nye ht'ere i snart 2 år nu kender man disse salgstaler alt for godt og da sælgeren tilbød mig, af egen fri vilje, at jeg skulle have dem hjem i min egen stue for at vurdere dem tog jeg imod tilbuddet. De skulle få rockmusik og dø i synden hjemme i fars stue, men det skulle gå anderledes. Et par uger efter denne seance blev det så demotid og jeg gjorde dem opmærksom på, at de skulle have en anden farve idet konen ikke var begejstret for dem i den farve hvis det kom så vidt. Og iøvrigt, til dem der stadig har ondt i røven, så får man lov at betale fuld pris når man demoer noget hos klubben   

Hjemme demoen gik så som beskrevet tidligere i tråden og jeg blev ganske vild med dem henover weekenden. Da de skulle afleveres igen gik der ged i de økonomiske forhandlinger, og af hensyn til jantelov og opnåelse af rabatter vil jeg ikke komme nærmere ind på det anliggende her. 

That's the end of this story......



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Her i tråden bliver man åbenbart dømt på forhånd, så jeg er nødt til at tage til genmæle

Lad mig først og fremmest slå fast at jeg ikke lånte højttalerne med hjem til demo for at købe dem brugt bagefter, det ligger helt fast. Forløbet er ganske kort fortalt, at jeg er på lyttetur hos klubben og hører rockmusik på dem og er ikke særligt imponeret over den manglendede pondus i bunden, hvorefter sælgeren postulerer at det skyldes rummet og det suger al bas ud af dem og der kan ikke skabes ordenlig bund i det rum. Når man, som jeg, har været på udkig efter nye ht'ere i snart 2 år nu kender man disse salgstaler alt for godt og da sælgeren tilbød mig, af egen fri vilje, at jeg skulle have dem hjem i min egen stue for at vurdere dem tog jeg imod tilbuddet. De skulle få rockmusik og dø i synden hjemme i fars stue, men det skulle gå anderledes. Et par uger efter denne seance blev det så demotid og jeg gjorde dem opmærksom på, at de skulle have en anden farve idet konen ikke var begejstret for dem i den farve hvis det kom så vidt. Og iøvrigt, til dem der stadig har ondt i røven, så får man lov at betale fuld pris når man demoer noget hos klubben   

Hjemme demoen gik så som beskrevet tidligere i tråden og jeg blev ganske vild med dem henover weekenden. Da de skulle afleveres igen gik der ged i de økonomiske forhandlinger, og af hensyn til jantelov og opnåelse af rabatter vil jeg ikke komme nærmere ind på det anliggende her. 

That's the end of this story......

Sådan, Acer.

Tillykke med dine nye speakers.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes