Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 11:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bullet Plug (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 September 2003 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev

Tjah, jeg bedømmer også kun på ydelsen, og her kommer Bullet Plugs altså ind som nr. 1, når det gælder phonostik. Sjovt nok er der rigtigt mange andre, der - uafhængigt af mig - mener det samme, men sådan er der jo så meget. Forskelle i lydfilosofi ...

Det er jeg helt klar over. at der er mange, der gør. Der er vundet ind et mærkeligt begreb "højttalerlyd" - med en overdreven fokusering på diskant og bas, medens mellemtonen, som er den egentlige informationsbærer er noget negligeret. Lyd over højttalere er blevet et slags ideal, med alle de fejl, de tilfører og er blevet opløftet til "sand lyd".

Det kan gerne være at bullet plugs tilfører noget som i den verden kan bedømmes som positivt. men altså ikke i min.

Stikket 2 stk. blev indført i samme interconnect i det system, jeg er nået frem til som optimalt. Og i det var det et  grimt lydende fremmedelement. Det er anderledes, nyt og billigt at fremstille, så mon ikke det er væsentlige detaljer for dets ophøjelse til noget godt.

Gode stik er ikke så nemme at lave - og det bedste stik af alle er "ingen stik" dernæst spadestik der kost nul dyt ingenting, så de introduceres ikke til audio, men i biler, hvor dårlig kontakt kan udvikle sig til katastrofer. Dernæst phonostik til automobilbrug, men med dem indføres dårligdomme, så de skal nok ikke medtages.

mvh   Steen Duelund

mvh   Steen Duelund

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 September 2003 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej Duelund,

Jeg er helt enig med dig i dine betragtninger omkring mellemtone - det er simpelthen det vigtigste af alt. Mit højttalersystem er netop opbygget omkring en fremragende og utrolig åben mellemtoneenhed (lad os undlade diskussion af denne), som virkelig "bærer" systemet. Bas og diskant fejler absolut ikke noget, men er ikke overfokuseret på nogen måde, blot udstrakt (frekvensgang i rum 20-40.000 Hz inden for omkring +/-4 dB).

Uanset mange meninger om dette, så tror jeg stadig på "systemafhængighed". Dvs. man kan indføre en komponent i et system, der ligesom ikke rigtigt "passer" ind.

Og ja, det bedste stik er helt sikkert et, som "ikke er der". I mit system har BP været det, der kom nærmest - men nu har jeg så heller ikke prøvet dine stik.

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 September 2003 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Jeg ville selv ubetinget skifte til bullet Plugs, hvis ikke jeg kørte balanceret drift. Men skyldes forskellen mellem andre højkvalitetstik og BP, at der ingen stelkrave er på BP ? Det samme gør jo sig gældende på XLR-stik. Der overføres stel jo også via en "pind" i stikket. Det kunne jo være en af forskellene til at balanceret drift foretrækkes af nogle.

mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 17 September 2003 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Duelund, vilke matriale består/bestod dine phonostik af, her tænker jeg på ledermatrialet?

Ellers fører biltema et fint stik der nemt kunne modificeres, så der ikke er plastic i. 

Men jeg tvivler nu på at så lidt plastic kan gøre en forskel.

Jeg tvivler også på at et phonostik kan gøre den store forskel hvad end det er det ene eller andet, der er de komponenter der er langt vigtigere at tage fat på.

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 September 2003 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Duelund !..........

Siden du nu har den opfattelse af dit system med Bullet Plugs, kunne det være ret interessant og vide hvad dit setup består af (beskrevet i enkeltdele !)

Mvh

Carsten

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Århus
Sendt: 17 September 2003 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

Duelund, vilke matriale består/bestod dine phonostik af, her tænker jeg på ledermatrialet?

Ellers fører biltema et fint stik der nemt kunne modificeres, så der ikke er plastic i. 

Jeg tvivler også på at et phonostik kan gøre den store forskel hvad end det er det ene eller andet, der er de komponenter der er langt vigtigere at tage fat på.

Du tager fejl! Netop stikkene gør en stor forskel...prøv selv.

Har selv BP som jeg synes er gode - har osse Steens kabler og stik ditto. De er osse gode. I mine ører er forskellene:

BP stik: Hul igennem(!) - tendens til svag loudness effekt.

Steens stik: Mere homogene, mere mellemtone og mindre i bunden og toppen. Glimrende match til Steens kabel (naturligvis...!!!), der har en tendens til at peake lidt i toppen.

Begge dele fungerer fint ved mig.

/Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2003 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hej Lasse,

Er BP og Duelund stikkene monteret på den samme type kabler?

Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Århus
Sendt: 17 September 2003 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
Hej Lasse,

Ja naturligvis. Ellers er en sammenligning da umulig.

/Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2003 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Lasse Pedersen skrev:

Aksa skrev:
Hej Lasse,

Ja naturligvis. Ellers er en sammenligning da umulig.

/Lasse

Ja, præcis. Desværre er det sket før, at æbler og blommer er blevet sammenlignet på den måde, deraf spørgsmålet. Intet ondt ment.

Og tak for den fine sammenligning!

rega
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 18 September 2003 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Omkring Eichmann og Bulletplug.

Medlyd importerer Bulletplug til Danmark og i øjeblikket er forhandlerne som fører Eichmann`s kabler og stik, disse:

Sjælland: Qualiservice (Lynge, Nordsjælland)

Fyn: Audiocompagniet (Odense)

Jylland: Lydgalleriet (Århus) og Hi Fi 4 You (Esbjerg)

Oversigt over produkter og priser kan ses på www.medlyd.dk

Vil man læse mere om Eichmann og se hele deres, iøvrigt,omfattende, kabelprogram, så er deres webadresse: www.Eichmanncables.com

Vi har testet og testet disse stik og kabler, sendt dem rundt til benhårde hifi enthusiaster, for at høre deres mening og derefter sammenlignet dem med rigtigt mange kabler i alle prisklasser, det har givet os erfaring med kablerne i alle mulige sammenhænge og vi er af ovenstående blevet overbeviste om at Eichmannkablerne tilbyder en levende, engagerende og musikalsk gengivelse man sjældent hører på kabler uanset, hvad de måtte koste.

Venligst

Bent Sejbæk

Medlyd

Til top Vis rega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rega

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 September 2003 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

Helt korrekt - man skal nærme nye komponenter med en sund tvivl, altså lægge ører til dem og forholde sig fuldstændig neutral. Lad en ven indføre det nye på en af dig ukendt side af stereoanlægget, og find siden der gør sig mindst bemærket. Det er det der er det bedste.

mvh   Steen Duelund

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 21 September 2003 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har lige fået monteret et Silk Mk. II med Bullets sølvudgave....
Jeg har heldigvis et Silk Mk. II med de originale Neutrik stik, så jeg kunne lave en direkte sammenligning.

Heldigvis er det lyden der tæller og ikke udseendet, da stikket ikke ligefremt oser af kvalitet! En anden pudsig ting, for at kunne få det på første gang, skulle det lige opvarmes med en hårtørrer, så blev plastikken lidt blødere og vupti så var det på! Heldigvis fik jeg det monteret af der kan finde ud af det, for det er nok ikke det nemmeste.
Venter spændt på der kommer en luksus udgave i ædeltræ, bare en idé?

Nå, til lyden.
Ift. Neutrik lukker det flere detaljer igennem, mere klare stemmer, et bedre lydbillede. Måske en anelse strammere bas, er ikke helt sikker, er i mikrodetalje klassen.

Har aldrig troet på det pis med at stik virkelig kunne have afgørende indflydelse på lyden, men jeg tog gruelig fejl!

Nu skal jeg bare lige finde 800,- mere til at få det sidste kabel-sæt "om-stikket"!

Mvh.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes