| Forfatter |
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten M. skrev:
bjørn skrev:
Morten M. skrev:
bjørn skrev:
Morten M. skrev:
bjørn skrev:
| Graden af manipulation og komprimering på hovedparten af dagens udgivelser gør at det kan være bedøvende ligegyldigt om der indføres et par læsefejl eller ej. |
|
|
Sikke noget vås.
|
|
|
Slet ikke, de fleste nutidige produktioner er af en fornærmende dårlig kvalitet
|
|
|
Igen, giv et par eksempler. Det, du der skriver er ikke så brugbart. Jeg synes, at moderne produktioner lyder fantastisk, hvis det er dytige folk der har lavet dem.
|
|
|
Det er mere overkommeligt at nævne selskaber der har leveret gode produktioner i nyere tid = de sidste 20 år (eksempler)
Svenske BIS og Phontastic
Tyske Klavins
Schweiziske Hat Hut Records
Danske Steeple Chase og Rondo
Amerikanske New World Records, Pope og Reference Recordings
|
|
|
Jeg tror ikke vi kommer videre med den her diskussion, da smag og behag nu kommer ind i billedet. Jeg kan se at vi slet ikke lytter til den samme type musik.
|
|
|
Det havde du vel regnet ud en del indlæg tilbage. Et emne som kopiering vil (også) være påvirket af skribenternes musikalske vaner.
|
| Til top |
|
| |
Morten M. Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men jeg synes bestemt at de produktioner jeg lytter til er langt bedre end de tidligere produktioner man genre-mæssigt kan sammenligne med. Jeg er nok også en af de eneste herinde som ikke har ondt i røven over moderne kompression osv.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten M. skrev:
| Nå, men jeg synes bestemt at de produktioner jeg lytter til er langt bedre end de tidligere produktioner man genre-mæssigt kan sammenligne med. Jeg er nok også en af de eneste herinde som ikke har ondt i røven over moderne kompression osv. |
|
|
Nu hører jeg med den anden ende, og dér gør det s'gu "ondt" når der bliver "trampet og hoppet" på musikken
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
Hvis der er nogen der er interesserede i at høre/se hvor godt det fungerer, giver jeg gerne en kop kaffe og en lytter.
Mvh,
Karsten
|
|
|
Og den mulighed fik Thomas og jeg så i dag.
Nu kendte jeg jo selvfølgelig slet ikke Karstens setup i forvejen, men for pokker da! Det lød godt. Og der blev ikke spillet over andet end laptoppen.
Den der funkbas (var det Nils Lofgren?) var da ret livagtig.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Og den mulighed fik Thomas og jeg så i dag. Nu kendte jeg jo selvfølgelig slet ikke Karstens setup i forvejen, men for pokker da! Det lød godt. Og der blev ikke spillet over andet end laptoppen. Den der funkbas (var det Nils Lofgren?) var da ret livagtig.
/vilmann |
|
|
Jo, det var Nils Lofgren Live "Bass and Drum intro" via et sæt 2kW monoblokke i rumpetten på SP Revelation.
Mvh,
Karsten
__________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
msby Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound, hvor har du fået fat på en USB DAC?? Det er lige præcist det som jeg selv har i tankerne da jeg er træt af at rode rundt efter den og den CD.
Tidligere har jeg hørt noget om at hvis man overfører digitale signaler fra en PC skal men bruge den optiske udgang for ikke at risikere at brænde forstærkeren af pga digital "støj". Kan det også ske på USB porten??
/Mikael
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ih hvor er det bare fælt dejligt at se at andre også ser fordelene i det her som man selv har promoveret igennem rigtig mange år 
MSBY: Du har ret, det kan være en farlig cocktail at anvende elektrisk SPDIF fremfor optisk, selv om førstenævnte er bedst.
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
Ih hvor er det bare fælt dejligt at se at andre også ser fordelene i det her som man selv har promoveret igennem rigtig mange år 
|
|
|

ctacta skrev:
|
MSBY: Du har ret, det kan være en farlig cocktail at anvende elektrisk SPDIF fremfor optisk, selv om førstenævnte er bedst.
|
|
|
Tror ikke der er et réelt problem med en notebook da den typisk "svæver" elektrisk.
Ellers tror jeg at genvejen til succes lydmæssigt at holde det digitale på PC'en og så have alt det der har med analog eksternt.
Dog vil jeg ikke afvise at et fuldt balanceret internt kort kan gøre det analoge fint også.
Mvh,
Karsten
EDIT: Jeg bruger SPDIF udgangen, ikke USB __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Morten M. Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Morten M. skrev:
| Nå, men jeg synes bestemt at de produktioner jeg lytter til er langt bedre end de tidligere produktioner man genre-mæssigt kan sammenligne med. Jeg er nok også en af de eneste herinde som ikke har ondt i røven over moderne kompression osv. |
|
|
Nu hører jeg med den anden ende, og dér gør det s'gu "ondt" når der bliver "trampet og hoppet" på musikken
|
|
|
Hehe. God tvist. 
Jeg synes at kompressoren er et glimrende værktøj til at skabe punch og nærhed. Til tider strammer den også et mix godt op og samler løse ender. Men det er jo meget genrebetonet.
|
| Til top |
|
| |
msby Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound, hvor har du fået fat på en USB DAC??
Hvad er det for en? Hvad koster den?? Hvor kan man købe den???
Og hvis man selv har en go' alm. DAC kan den så bruges til noget som helst?????
/Mikael
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
msby skrev:
|
StudioSound, hvor har du fået fat på en USB DAC??
Hvad er det for en? Hvad koster den?? Hvor kan man købe den???
Og hvis man selv har en go' alm. DAC kan den så bruges til noget som helst?????
/Mikael
|
|
|
Michael,
Nej, jeg bruger SPDIF output direkte fra notebook til D/A konverteren. Hvis du har et SPDIF output på PC'en så kan det fint bruges med en go' alm. DAC.
Vær dog lige opmærksom på den tidligere advarsel mod elektrisk SPDIF forbindelse, der kan være forskel i det elektriske potentiale mellem PC og DAC, hvilket givetvis kan futte noget af.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Karsten,
Vækker lige en gammel tråd til live, da jeg synes at der er mange gode perspektiver i en sådan løsning.
Hvilken notebook anvender du? Markedet er jo ikke ligefrem oversvømmet med notebooks, som har en ordentlig lydudgang!
Har den DVI udgang?
Pft.
Mvh. - torpedo
|
| Til top |
|
| |