| Forfatter |
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen og tak for de mange svar.
Jeg SKAL bruge den til HDTV matriale i 720P, så det er vigtigt at maskinen har kræfter nok til det... Der står på www.WMVHD.com at der kræves 2,4 GHz til dette...
Jeg prøvede igår at slutte min PC til projektoren med et 1 meters DVI-HDMI kabel. Bare lige for sjov og for at prøve at spille World of Warcraft i 120" :) Desværre var resultatet ikke overbevisende... billedet var ikke nær så flot som på min 17"TFT skærm og teksten var nærmest ulæselig. Derudover hoppede billedet lidt engang i mellem...
Det skal siges at det var meget hurtigt sat op, men hvad kan de ovenstående "fejl" skyldes? Og bliver det bedre når jeg ser film??? Det skal dog siges at orkerne var MEGET store og sure og det var fedt :)
Giver det mig nogen fordel (udover "fremtidssikringen") at vælge PCIe fremfor AGP?
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken opløsning spillede du i?
Hvis du ikke spillede i projektorens "native" opløsning (fx. 1280x720)
er det klart at billedet vil blive strukket og/ eller presset sammen
nogle steder.
Ifølge samme side kræver 1080P minimum en P4 3,0 GHz eller (min egen erfaring) en Athlon 2200 MHz (XP 3200+).
Du har helt ret: I øjeblikket er den eneste fordel med PCIe over AGP fremtidssikringen.
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spillede i 1280x720. Men billedet var generelt gnidret...
Jeg skal ikke bruge 1080P til noget da projektoren ikke kan vise det alligevel.
Hvilken processor kan køre 720P, rimeligt lydløst og til en rimelig pris??? __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder ret mystisk! Min Z3'er står PERFEKT med DVI-HDMI, man skal bare huske at sætte Z3'eren rigtig op som der står på den lille gule lap angående HDMI, der er 2 options, sidste er den rigtige for native opløsning.
Har du husket at stille skarpt på optik?
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, har stillet skarpt , men gnidret er måske også det forkerte ord... Billedet var som sådan ok, uden at være vildt godt, men teksten var altså ikke til at læse...
Det ser fint ud når jeg ser film fra min Panasonic dv97 via 10m HDMI-HDMI kabel... Kan det have noget med grafikkortet og DVI standarden at gøre? Hmm, altså opsætningen gik ret hurtigt, men jeg er siker på den kørte 1280x720...
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVI garanterer kun 5 meter...
Det står knivskarpt her på et 2 meter bredt lærred her  Check din opsætning på projektoren. Er det en Z3'er du har?
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er en HS50'er og det kabel jeg brugte i går var et DVI-HDMI på 1m.
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 04:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mystisk, er du sikker på at du føder din HS50'er native? Og at den ikke opskalerer signalet? Check lige brugsvejledning. Native opløsning vil altid stå knivskarpt. På Z3 kan man sætte HDMI til L1 og L2, hvoraf sidstnævnte står perfekt, første ligner noget der er transporteret igennem en ht-bus i myldretid...
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe... Hmm jeg kan ikke sige at jeg er helt sikkert på at jeg gav den
et native signal, men opløsningen i spillet var i hvert fald på
1280x720, om så windows lavede det om inden det kom til projektoren ved
jeg ikke...
Jeg tror kun jeg har en HDMI indstiling, men jeg må vel ty til manualen, selvom jeg ikke er meget for det.
Takker.
Ingen der ved hvor meget det kræver for at jeg med sikkerhed kan køre 720P og hvad jeg skal have for at det sker lydløst?
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nok om mit hurtige og sikkert fejlfyldte warcraft setup...
Nogen bud på hvad jeg skal købe for et kunne køre HDTV i 720P ? __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan følgene bruges hvis jeg skal køre HDTV matriale i 720P ?
Asus P4GD1 Asus CT-479 Pentium M Pentium M 740 1.73 Ghz 533 Mhz FSB Hauppauge WinTV PVR-150MCE l.p. 2 x Corsair Value 256 MB DDR400 Microsoft MCE media controller Chill Innovation CP-400P Rev. 2.0 - 366 kr. NEC ND-3540, DVDñRW, Black
En eller anden harddisk og et GeForce 6600 kort...
Hvad siger I til det?
Rune.
|
| Til top |
|
| |