Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 04:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Er ICEpower noget ved?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Spørgsmålet: Er ICEpower godt nok til de modne entusiaster?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
80 [38,83%]
69 [33,50%]
51 [24,76%]
3 [1,46%]
3 [1,46%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
Bundgård skrev:

Hej

Er der een der har et link til et diagram over den NAD 3020?. Nu
har der været så meget snak om den, at jeg er blevet nysgerrig i det
indvendige.

Mvh

http://www.tcaas.btinternet.co.uk/index-4.htm

/U.

EDIT: Ser pænt simpelt ud og der er ingen eksotiske komponenter at
skue så vidt jeg kan se. Er der ikke en der lige bruger en søndag
eftermiddag på at lægge et nyt print ud?

Hej

Fandt linket i en anden tråd her til aften, men tak alligevel.

Mvh

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 13 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

At påstå at en 3020'er spiller bedre end ICE er skamfuldt og nok mere udtryk for at man forsøger at skabe opmærksomhed eller at man har dukket af reservedunken til sin knallert

Dette er jo et interessant postulat. Hvilke saglige argumenter ligger du til grund for at 3020 ikke skulle være bedre end ICE? Udgangs effekten?

Når man så ser dit svar til Jensen senere, undres man yderligere....for nu er bøtten tilsyneladende vendt :

ctacta skrev:
Jesper,

Jensen tilhører en uddøende race i hifi-junglen. Præcis samme arogante holdning have mange da cd-afspilleren gjorde sit indtog. "Det kan ikke spille musik".

Ak ja, sjælen gør ondt når nye teknologier banker gamle og ofte ekstremt højt prissatte produkter af banen. Det er jo trods alt også sjovere at sælge stumper til +50K stykket fremfor 5K.

Selvfølgelig spiller ICE røven ud af bukserne. Og selvfølgelig skal prisen tages i betragtning! Alt andet er da sindsygt og en underlig arogant holdning at have til tingene. Hvem siger at rigtig tung hifi SKAL koste en formue?

Det stinker langt væk af at man skal op i en bestemt prisklasse før man er med i den rigtige klub. Nu er den sidste tosse heldigvis ikke født endnu, så derfor skal nogle branchemedlemmer forsætte deres korstog mod de "forstyrrende" elementer på marked, og retfærdiggøre deres egen eksistens. For det handler vel egentlig ikke så meget om hvem der har ret eller uret. Det handler bare om at få hænderne ned i lommen på en naiv og godtroende forbruger.

Tak for kaffe Jensen. Ingen respekt herfra

Konklusionen er altså: Alt under ICE i pris og teknologi er ICE langt underlegen, ingen argumenter nødvendige...

Alt over ICE i pris er ren arrogance....

Hmmmmm....mon du selv har ICE?

Til top Vis PederM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PederM

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:

De to ICE-ting formåede ganske enkelt ikke at gengive Rockin' In The Free World med bare en en smule drive og musikalitet gennem Thomas' Proac kloner.

Godt nok spillede vi ikke vanvittig højt, men dog højt nok til at konstatere at noget var helt galt. Jeg tvivler stærkt på at det vil have nogen effekt at skrue op.

/vilmann

At få en ProAc til at spille Rock kræver mere en bare en amp, måske hvis en HA'er truer den tilstrækkeligt

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

vi er faktisk enige, men snakker bare forbi hinanden.... ice kan spille højt og uden forvrængining

det du mener er rock ,er højdynamik. det kan ice power IKKE.

deri er vi helt enige.

Rockplader indeholder meget begrænset dynamik, så mon ikke det er noget andet du savner?

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hej Peder

Lader til at du ikke ved så meget om ProAc, her er lidt læsestof at blive klogere på:

http://www.proac-loudspeakers.com/datasheets/ProAc_ResponseD 100.pdf

http://www.proac-loudspeakers.com/datasheets/ProAc_ResponseD 80.pdf

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Hej Peder

Lader til at du ikke ved så meget om ProAc, her er lidt læsestof at blive klogere på:

http://www.proac-loudspeakers.com/datasheets/ProAc_ResponseD 100.pdf

http://www.proac-loudspeake

rs.com/datasheets/ProAc_ResponseD 80.pdf

Jeg har haft R2.5 og R3.5, og flere af tabletterne (senest sig. 8) hjemme og spille....det spiller da flot og i fin technicolor stil, helst med en blød røramp. Men rock er der sku ikke i dem

Har ikke hørt de nye du linker til så måske i dem, men tror det næppe...ProAc har jo deres varemærke...ProAc er for mig mere suttebolcher for efterlønnere , den gamle Young kører hen over dem...

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Du siger det selv udemærket: "Har ikke hørt de nye du linker til så måske i dem" så lader vi den bare ligge der.

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Ja, men den her i tråden relevante er heller ingen rocker

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

PederM skrev:
Ja, men den her i tråden relevante er heller ingen rocker

Kan du ikke lige fortælle mig hvor jeg har skrevet at det skulle være tilfældet ?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Tråden handlede om ICE og intet andet - hold det venligst ved emnet, inden det hele også går i selvsving her!

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Derfor er det vel også relevant at gøre opmærksom på at man IKKE kan vurdere ICEs evne som rockformidler på et sæt ProAc....

JJ: Jeg skrev til Kim og du svarede , R1.5 er tam og derfor er ICE+ProAc = tamt....

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

PederM skrev:

Derfor er det vel også relevant at gøre opmærksom på at man IKKE kan vurdere ICEs evne som rockformidler på et sæt ProAc....

JJ: Jeg skrev til Kim og du svarede , R1.5 er tam og derfor er ICE+ProAc = tamt....

Det er meget muligt, men det er bare ikke den retning i bevæger jer i ligenu!

Erfaringerne med ICE på forskelligt grej er skam på sin plads - det er dem vi skal bruge! Har du selv haft ICE på de Proac du har haft? I så fald, hvordan opførte de sig sammenlignet med andet "almindeligt" du har haft spændt på?

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

PederM skrev:

Nu snakker vi altså om en kopi af en Proac. Har du hørt den?

Jeg lover dig den kan spille rock. Men den dag hos Thomas med ICE'erne spændt for fungerede det ikke.

Men der er planer om at gentage sceancen, med flere amps som sammenligning. For der er ingen tvivl om at det stille akustiske gjorde sig rigtig godt til med ICE. De må da for pokker kunne levere noget dynamik også?
Min gamle (over 25 år) ujusterede Luxman amp klarer det væsentlig bedre end ICE. Det kan ikke være rigtigt!

Vi må prøve igen!

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg var ikke opmærksom på at det ikke var en original ProAc...sorry

Jeg har aldrig hørt ICE og derfor ikke med ProAc. Men jeg kan ikke få ProAc til at spille rock . De har dog en meget tiltalende lyd på visse typer musik....

MHenckel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Det er beskæmmende at introduktionen af ny teknologi i den grad kan sætte sindene i kog. Personligt mener jeg at det meget godt viser hvorfor HI-FI har tabt til PC, DVD, MP3, m.m. - Branchen har simpelthen forsømt at bringe væsentlige fordele for den almindelige entusiast igennem en menneskealder - tænk bare på Quad ESL 57 og et par Quad II rørblokke.

Istedet har dele af branchen kastet sig over eksotiske kabler, modstande og al slags eksotisk happengut som i bedste fald forandre/forbedre lyden 0,1 %....og som kun værdsættes/dyrkes af en meget begrænset skare(menighed)

Nå men så kommer der en teknologi her som gør det økonomisk overkommeligt at køre med en power amp pr. højttaler enhed + den generelle udvikling i regnekraft (feks PC eller TACT) som gør det muligt at lave korrektion af rummets påvirkning og fjerne de værste af de passive delefiltres unoder( og ja det er uafhængtt af orden) - Se Så er fanden løs -selvom det kan løse de problemer som er knyttet til reproduktion af en musikalsk begivenhed i et almindeligt rum/stue. 

Vi står overfor et potentielt gennembrud af lydkvalitet for den almindelige forbruger og det er sådan en som mig og klasse-D er en del af denne revolution.

De 0,01 % af befolkningen som vil opnå stort set det samme med årelang tweakning/forfining jamen det er da bare helt fint - men jeg synes det er mindre passende at sige at vi andre så er totalt galt afmarcheret !

Og ja jeg har en eAR 1001 og jeg synes den er forbløffende god value for pengene - og ja value for pengene er trods alt det der tæller for mig da mine finanser ikke er ubegrænsede.

Morten

Til top Vis MHenckel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MHenckel Besøg MHenckel's Websted

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Noget der kan snyde er måske den meget rene gengivelse? Normalt opfatter man stigende forvrængning som højt lydtryk. Når denne forvrængning ikke kommer (subjektivt) kan det jo opfattes som manglende dynamik? Blot et forslag...?  

High fidelity skrev jo at de på ICE spillede mega højt uden problemer. Da de så skiftede til tratitionel amp, var selv et lydtryk 10dB under ICE subjektivt "for højt"....

Fornemmelsen kan også fås i en bil. Der er en del vind og hjulstøj ved 100km/t, derfor ved man at man kører ca. 100....så kommer man over i en ny bil og træder på sømmet....syntes ikke rigtig der sker noget, indtil man ser på speedometeret at man har passeret 200km/t....

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

MHenckel skrev:

Det er beskæmmende at introduktionen af ny teknologi i den grad kan sætte sindene i kog. Personligt mener jeg at det meget godt viser hvorfor HI-FI har tabt til PC, DVD, MP3, m.m. - Branchen har simpelthen forsømt at bringe væsentlige fordele for den almindelige entusiast igennem en menneskealder - tænk bare på Quad ESL 57 og et par Quad II rørblokke.

Istedet har dele af branchen kastet sig over eksotiske kabler, modstande og al slags eksotisk happengut som i bedste fald forandre/forbedre lyden 0,1 %....og som kun værdsættes/dyrkes af en meget begrænset skare(menighed)

Nå men så kommer der en teknologi her som gør det økonomisk overkommeligt at køre med en power amp pr. højttaler enhed + den generelle udvikling i regnekraft (feks PC eller TACT) som gør det muligt at lave korrektion af rummets påvirkning og fjerne de værste af de passive delefiltres unoder( og ja det er uafhængtt af orden) - Se Så er fanden løs -selvom det kan løse de problemer som er knyttet til reproduktion af en musikalsk begivenhed i et almindeligt rum/stue. 

Vi står overfor et potentielt gennembrud af lydkvalitet for den almindelige forbruger og det er sådan en som mig og klasse-D er en del af denne revolution.

De 0,01 % af befolkningen som vil opnå stort set det samme med årelang tweakning/forfining jamen det er da bare helt fint - men jeg synes det er mindre passende at sige at vi andre så er totalt galt afmarcheret !

Og ja jeg har en eAR 1001 og jeg synes den er forbløffende god value for pengene - og ja value for pengene er trods alt det der tæller for mig da mine finanser ikke er ubegrænsede.

Morten

Tja, et firma som Jeff Rowland har ICE i deres topmodel og de er jo kendt for det ultimative, det er et signal der er til at forstå...

Herhjemme er der en håndfuld fabrikanter der har sluttet op omkring ICE. Mens en gruppe har stillet sig ud på den anden fløj og mener direkte at de ikke duer...

Interessant at følge, men typograferne mente jo også at de var esseintielle for avisproduktion. Det var de i en periode....

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=PederM]

Noget der kan snyde er måske den meget rene gengivelse? Normalt opfatter man stigende forvrængning som højt lydtryk. Når denne forvrængning ikke kommer (subjektivt) kan det jo opfattes som manglende dynamik? Blot et forslag...?  

- nu ved jeg ikke om jeg læser dig/din lytteoplevelse med ICE rigtig; men som jeg umiddelbart læser din tekst, så giver jeg dig fuldstændig ret i din anskuelse...men,men,men, du har jo selv tidligere modsat skrevet at du opfatter ICE som værende u-dynamiske (?)...kunne man tænke sig at den manglende forvrængning netop er årsagen til at DU SUBJEKTIVT  derfor opfatter dem/ICE som værende udynamiske ??????????????

- måske DU netop har vænnet dig til en vis form for forvrængning ....forstå mig ret; har ingen grund til at "overbevise" dig om at ICE er det eneste saliggørende - lyden på ICE ER anderledes end man er vant til, og nogen kan lide den - andre ikke - fint nok.

'Er blot ked af at nogen betegner lyden som "u-dynamisk", når/hvis den i virkeligheden er "forvrængnings-fattig".

- og nogen vil måske også mere karakterisere lyden fra ICE som "rolig", for uanset hvor meget du skruer op, bliver lyden ikke "hård" som ellers er typisk ved forstærkere, når de når klippe-grænsen, lyden bliver blot højerer......SYNES JEG

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Til Jesper....

Jeg har aldrig hørt ICE , men er nysgerrig. Jeg reagerede blot som dig med nogle betragtninger omkring hvorfor nogle syntes den mangler dynamik....jeg tror vi er enige

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

PederM: Oki doki, du er velkommen her hvis du vil høre noget Ice på ProAc

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave