| Forfatter |
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davvvvssss
Jeg har godt nok stemt nej til ICE, den er koldt og ucharmerende efter min mening. Alle følelser er væk... flad flad flad... . Til dem der syndes at det bliver bedre med tiden (jeg prøver ikke at starte en krig her ) er det kun en ting at sige....Det er ørerne der bliver spillet til til at acceptere dårligere lyd...
Well den har sine fordele, f.eks til bilen osv.. .
Tænk at en lille modstandt i signalvejen kan betyde meget hvis den ikke er af en OK kvalitat, og vi snakker switch mode..
hilsen herfra..
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Only2channel; Tak for en rigtig god beskrivelse af hvordan du opfatter ICE-lyden, kan sagtens følge dig/dine lytte-preferencer - jeg er blot ikke enig med dig ( men alligevel kan vi jo sagtens være på god talefod med hinanden - altid utroligt rart at høre andre meninger end ens egen - især når de fremføres på en vel-argumenteret måde )
Og om folk køber digitale forstærkere elller ej udfra andre parametre end musikken, synes jeg er lidt af et postulat - men skal ikke afvise det.
Men måske der så er andre som beslutter sig for et andet mærke, blot fordi man kan sige til sine venner at den vejer 30 kg, og koster kr. 50.000....?....fremfor at man LYTTER til den...igen; jeg ved det ikke...men kan godt forestille mig det.
Jeg ved godt at jeg måske virker "naiv", når jeg skriver at musikken lyder mere "ren" på min ICE end hvad jeg har hørt på andre "almindelige" forstærker, og skal nødig gøre mig til "smags-dommer" og fortælle hvilken lyd som er den mest "troværdige"- men vil samtidig påstå at man skal passe på med den samme postulation f.s.v. angår en kl. A' forstærker måde at gengive musik på.
Men ja, anerkender at "letflydenhed" på en kl. A forstærker må være markent bedre end på en ICE...men er der nogen forstærkere overhovedet som kan gengive "letflydenhed" på samme måde som en Kl. A forstærker ?...'tvivler.
...og hvad der det lige at en typisk kl. A forstærker koster ?........synes at du bekræfter lidt mine anskuelser omkring at man skal bedømme ICE ud fra de rigtige præmisser.
MEN "bottom-line"; er helt enig i at musikken er det primære, og at der er mange veje hvorpå man kan finde det man synes er det "rigtige" - jeg har valgt ICE - men kan sagtens forstå at andre har valgt andet...lyd-opfattelse er - heldigvis - forskellig 
- PS. Panos; måske du har ret i at ørerne vænner sig til den "dårlige" lyd fra ICE ...men kan da kort fortælle at jeg tidl. har haft H/K, Yamaha, Denon og Thule eff. trin...og ja, jeg foretrak/foretrækker ICE... så dit postulat holder måske ikke helt alligevel, med at man "vænner" sig til dårlig lyd - har det faktisk stik modsat; når jeg først har fået et lytte-indtryk af et givent produkt som "skurrer" i mine ører, så forstærkes det hver gang jeg lytter på det.....og så udskifter jeg, jeg "vænner" mig ikke til det 
- og nej, lad os ikke starte en krig - hvorfor dog det.......det er jo KUN musik vi diskuterer..................
mvh
Jesper
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige, jeg glæder mig til igen engang at høre noget ICE. Så er
der noget spændende at se/høre frem til. Og så er det jo godt for
milijøet!
Jeg er lidt skeptisk på nuværende tidspunkt, men jeg vil absolut ikke
udelukke at der står noget ICEpower på min stereobænk en gang. Jeg tror
på Bertram! Han skal nok knække koden og skabe noget godt ICE..
|
| Til top |
|
| |
Only2channel Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 09 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
Only2channel; Tak for en rigtig god beskrivelse af hvordan du opfatter ICE-lyden, kan sagtens følge dig/dine lytte-preferencer - jeg er blot ikke enig med dig ( men alligevel kan vi jo sagtens være på god talefod med hinanden - Selvfølgelig - altid utroligt rart at høre andre meninger end ens egen - især når de fremføres på en vel-argumenteret måde )
Og om folk køber digitale forstærkere elller ej udfra andre parametre end musikken, synes jeg er lidt af et postulat - men skal ikke afvise det. Ikke alle - men jeg er sikker på mange gør - lidt ligesom nogle bøber B&O. 
Men måske der så er andre som beslutter sig for et andet mærke, blot fordi man kan sige til sine venner at den vejer 30 kg, og koster kr. 50.000....?....fremfor at man LYTTER til den...igen; jeg ved det ikke...men kan godt forestille mig det. Jamen du har ret.
Jeg ved godt at jeg måske virker "naiv", når jeg skriver at musikken lyder mere "ren" på min ICE end hvad jeg har hørt på andre "almindelige" forstærker, og skal nødig gøre mig til "smags-dommer" og fortælle hvilken lyd som er den mest "troværdige"- men vil samtidig påstå at man skal passe på med den samme postulation f.s.v. angår en kl. A' forstærker måde at gengive musik på. Jamen vi kan hurtigt blive enige om at det lyder mere "rent" - var det musikalske bare med, så var alt som det skulle være - jag synes bare der mangler noget glød i de digitale.
Men har man hørt på en digital i længere tid og sætter en "alm." forstærker på, lyder DEN måske uren, grumset eller farvet - men omvendt så lyder en digital "som regelt" kold og stiv, NÅR man er vant til "de andre" - men hvad er man til ? Hvad er det mest musikalske ? Nogle vil ha et klokkestift stereoperspektiv, andre lyd over hele huset, jae ?
Når alt kommer til alt, er det jo også mest en smagssag
Men ja, anerkender at "letflydenhed" på en kl. A forstærker må være markent bedre end på en ICE...men er der nogen forstærkere overhovedet som kan gengive "letflydenhed" på samme måde som en Kl. A forstærker ?...'tvivler.
Efter min mening er en god (ordentlig konstueret) KL.A Stadig toppen af kransekagen - INGEN anden type forstærker spiller bedre end sådan en, men som regelt koster de og de har som regelt også FÅ watt.
...og hvad der det lige at en typisk kl. A forstærker koster ?JA AV........synes at du bekræfter lidt mine anskuelser omkring at man skal bedømme ICE ud fra de rigtige præmisser.Jamen enig, jeg tænkte blot og egoistisk, kun udfra det musikalske
MEN "bottom-line"; er helt enig i at musikken er det primære, og at der er mange veje hvorpå man kan finde det man synes er det "rigtige" - jeg har valgt ICE - men kan sagtens forstå at andre har valgt andet...lyd-opfattelse er - heldigvis - forskellig Ja - gudskelov - men min "blanding" af KL.A og digital, er nu heller ikk alles kop the, jeg kan nu godt li den der korte, stramme og hurtige bas, kombineret med den lidt varme men stramme og kontante top som den KL.A giver - og lidt som du selv siger = Gudskelov er det mig der skal høre på mit anlæg 
mvh
Jesper |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Only2channel; & ...................
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har personligt aldrig hørt noget ICE, men har læst en del om det her, så jeg vil tillade mig at stille et simpelt spørgsmål...
Har i nogensinde haft en blindtest mellem ICE og traditionelle forstærkere?
MVH Morten
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
Jeg har personligt aldrig hørt noget ICE, men har læst en del om det her, så jeg vil tillade mig at stille et simpelt spørgsmål...Har i nogensinde haft en blindtest mellem ICE og traditionelle forstærkere?MVHMorten |
|
|
Næææ... jeg har ikke. Men det er vel umiddelbart heller ikke særlig interessant. Den ICE jeg har hørt er så markant anderledes end det jeg ellers hører på, så der vil ikke rigtig være nogen sport i det.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke ICE - men da jeg både har KL.A og digital - er det meget nemt her - og nemt for mig at finde ud af hvad jeg bedst kan li
|
| Til top |
|
| |
GgozZ Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå så kom der sku gang i tråden igen, dejligt at se at folk gider at diskutere det, men måske kører tråden lidt henimod digitale forstærkere vs transistor/rør, men alt i alt, det har været fornøjeligt at både læse indlægne fra Only2channel og JesperAndersen  __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
| Til top |
|
| |
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor siger folk at det er det bedste til prisen.?
Ja det er nok fordi andre ikke gider lave noget så dårlig.Der er nok en grund til de ikke koster mere.Mark Levinson har også ICE men bruger det ikke rigtig.
Der er sku mere musikglæde, ved at lytte til et sammenbygget hifi rack fra AIWA. Til samme penge.
Bare min mening.
jold
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Mark Levinson ICE, men bruger det ikke rigtigt, hvorledes spænder det an ?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Bundgård Lukket konto

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har foretaget en sammenligning af ICE, ZAPpulse og TacT?. Jeg har selv lyttet til TacT og ZAP'en, som jeg ikke fandt specielt interessante. Det er nævnt herinde, at man kan skifte noget ledning i ZAP'en, der skulle ændre lyden meget.
Påstanden om at man skal vende sig til lyden fra en klasse D forstærker, tror jeg man skal passe lidt på med. Det samme argument kan så også bruges på de klasse A og AB forstærkere, der ikke umiddelbart virker interessante. Når den foregående er glemt og man har vendet sig til den nye, er det så altid den bedste?. Som udgangspunkt vil jeg mene, at man beholder den oprindelige forstærker og så sammenligner begge over en længere periode. Og det uanset om der tales PWM, Klasse A eller AB. Hvad mener andre?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold; jeg VIL så gerne forstå dit indlæg, og VIL så gerne acceptere din holdning til ICE - men du gør det svært for mig ; sig mig har du selv lagt øre til et sæt ICE ?. ....- og i bekræftende fald, kan du så ikke fortælle lidt mere præcist HVAD det er ved lyden som er SÅ ringe, så du synes et hjemme- /sammenbygget AIWA anlæg gør bedre - for jeg er oprigtigt nysgerrig efter at vide dette
De venligste hilsner
Jesper
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgård: Jeg har sammenlignet Tact's mindste effektforstærker, hedder den ikke 2150 eller noget der ligner, men min egen AR Ear Two, og der er ret stor forskel, specielt opad skiller de sig ret meget ud. Tacten har en tendes til at blive en smule skinger og hvid i diskanten, hvad AR ikke gør. Det var ret tydeligt på de Dali Grand Divaer, det blev testet på. Men udover det spillede Tacten nu ganske fornuftigt.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har Kubikken haft fingrene i den lille eAR 202 ICE. Læs beretningen her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13409&T PN=54
Sammenlignet med hans Dali Gravity klasse A effektforstærker, var bassen mindre kontrolleret og lydbilledet skrumpede ind. Men Dali'en koster også 120.000 kr fra ny. Forskellen var for mig ikke kæmpe, men dog klart hørbar.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ vidt jeg kan se sammenligner han den ikke med Dali sættet, men med mod NAD 3020 ?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| SÅ vidt jeg kan se sammenligner han den ikke med Dali sættet, men med mod NAD 3020 ? |
|
|
Det er rigtigt. Det er mig der sammenligner med Dali'en. Da jeg hentede forstærkeren hos ham, var NAD'en pakket væk og Dali'en sat til højttalerne igen.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
GgozZ Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kubikken beskriver er vel lidt det modsatte af hvad andre i denne tråd beskriver ?
Hifi er et vidt begreb - og tak gud for det  __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
| Til top |
|
| |