Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Er ICEpower noget ved?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Spørgsmålet: Er ICEpower godt nok til de modne entusiaster?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
80 [38,83%]
69 [33,50%]
51 [24,76%]
3 [1,46%]
3 [1,46%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

GgozZ skrev:

Kan ikke se om du er for eller " mod " det ..

Vedr. det med rock kan jeg kun give dig ret, at have følelsen af at nærmest være til rock koncert i et lille 10m² er nu i sandhed god

hverken eller... ice power er ikke meget anderledes rent lydmæssigt end så meget andet. der er plus og minus.

jeg er for at der er mange watt til få penge, men jeg er kraftigt imod at det skulle være den verdenssensation som de mest fanatiske ice tilhængere påstår.

men skulle AR, JJAZ og Bertram være villige til at udlåne i sommerferien, så ville jeg tage imod det med kyshånd. 

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

GgozZ skrev:

Kan ikke se om du er for eller " mod " det ..

Vedr. det med rock kan jeg kun give dig ret, at have følelsen af at nærmest være til rock koncert i et lille 10m² er nu i sandhed god

hverken eller... ice power er ikke meget anderledes rent lydmæssigt end så meget andet. der er plus og minus.

jeg er for at der er mange watt til få penge, men jeg er kraftigt imod at det skulle være den verdenssensation som de mest fanatiske ice tilhængere påstår.

men skulle AR, JJAZ og Bertram være villige til at udlåne i sommerferien, så ville jeg tage imod det med kyshånd. 

Mener heller ikke at det er en decideret Verdenssenation, men vil da sige at den har fået en vis succes, som den bestemt fortjener. istedet for at mange kraftige forstærkere vejer 30kg/stk vejer de jo ingenting og derfor skiller sig ud.

Men vil da sige at hvis man leder efter nye forstærkere i den prisklasse er det et rigtig godt bud

Cambridge DacMagic
Til top Vis GgozZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GgozZ

Jacob V
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

kim olsen:

Alt hvad jeg kan sige til dig, er at hvis du kan finde en forstærker til under 10.000 kr som generelt lyder bedre end en eAR 202, så er du mere end almindelig heldig.
Den har nogen hifi mæssige kvaliteter som man sjældent finder i prisklassen, og alene det gør den interessant. For mig er det ligegyldigt om en forstærker har 2 x 30 w eller 2 x 300 w, det er hvad den gør med disse watt der betyder noget.
Og her har Ice teknikken i hvert fald nogen interessante lydmæssige egenskaber, jeg blev i hvert fald meget forbavset over måden de lyder på.

Om ikke andet, kan du jo bare købe en, og så returnere den, jeg tror endda at Acoustic Reality giver 3 ugers fuld returret, så har du da en mulighed for at danne et indtryk selv.

MVH

Jacob V.

Til top Vis Jacob V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob V

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jacob V skrev:

kim olsen:

Alt hvad jeg kan sige til dig, er at hvis du kan finde en forstærker til under 10.000 kr som generelt lyder bedre end en eAR 202, så er du mere end almindelig heldig.
Den har nogen hifi mæssige kvaliteter som man sjældent finder i prisklassen, og alene det gør den interessant. For mig er det ligegyldigt om en forstærker har 2 x 30 w eller 2 x 300 w, det er hvad den gør med disse watt der betyder noget.
Og her har Ice teknikken i hvert fald nogen interessante lydmæssige egenskaber, jeg blev i hvert fald meget forbavset over måden de lyder på.

Om ikke andet, kan du jo bare købe en, og så returnere den, jeg tror endda at Acoustic Reality giver 3 ugers fuld returret, så har du da en mulighed for at danne et indtryk selv.

MVH

Jacob V.

Så må man håbe at den kan nå at blive spillet til på inden for returet tiden.
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Jacob V skrev:

kim olsen:

MVH

Jacob V.

Så må man håbe at den kan nå at blive spillet til på inden for returet tiden.

Det er jo det

Men det er faktisk ret vigtigt for den forstærker

Cambridge DacMagic

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

pkt 1. det med bevidst at udnytte returretten synes jeg er noget skidt, rent moralsk...

pkt 2. jeg har fundet det! som jeg nævner på side 1, og med henvisning til denne "test" http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22276, så mener jeg som sagt ca 1mia gange, at ice nemt kan slåsi prisklassen under 10k. to yderligere alternativer kunne være Odyssey Khartago eller en Crown DC300a (som den erfarne forumbruger vil vide jeg netop har anskaffet mig http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16330&K W=olsens&TPN=9)

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Er A modulerne ikke til sub eller er jeg helt forkert, mente at frekvensgangen var 5-3000hz på de A moduler ..?

Cambridge DacMagic

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

GgozZ viser netop hvad icepower er bedst til, høj, uforvrænget rock.

Baseret på hvad jeg hørte i aftes vil jeg mene det er decideret forkert.

De to ICE-ting formåede ganske enkelt ikke at gengive Rockin' In The Free World med bare en en smule drive og musikalitet gennem Thomas' Proac kloner.

Godt nok spillede vi ikke vanvittig højt, men dog højt nok til at konstatere at noget var helt galt. Jeg tvivler stærkt på at det vil have nogen effekt at skrue op.

Vi har en halv aftale om at give dem en chance til - for det første fordi de faktisk lød rigtig godt med Sara K og den slags, og for det andet for de i tidernes morgen har kostet det samme som en mindre bil. I hvert fald på den anden side af dammen.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
kim olsen skrev:

De to ICE-ting formåede ganske enkelt ikke at gengive Rockin' In The Free World med bare en en smule drive og musikalitet gennem Thomas' Proac kloner.

Godt nok spillede vi ikke vanvittig højt, men dog højt nok til at konstatere at noget var helt galt. Jeg tvivler stærkt på at det vil have nogen effekt at skrue op.

Vi har en halv aftale om at give dem en chance til - for det første fordi de faktisk lød rigtig godt med Sara K og den slags, og for det andet for de i tidernes morgen har kostet det samme som en mindre bil. I hvert fald på den anden side af dammen.

/vilmann

Var det produkter fra Acoustic Reality? Var det det "billige" eller det dyre i kørte med?
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
kim olsen skrev:

/vilmann

Det var da Jazz's forstærkere i spillede på ? skal ikke kunne sige om der er en forskel for det er bestemt ikke sådan jeg opfatter mine 1000ASP moduler.

Havde den fået lov til at blive varm og de mange hundrede timers tilspilning ?

Cambridge DacMagic

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

GgozZ skrev:

Det var da Jazz's forstærkere i spillede på ?

Nej.

Citér:

Havde den fået lov til at blive varm og de mange hundrede timers tilspilning ?

Ja. Absolut. De er ikke nye, og har spillet længe.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
kim olsen skrev:

/vilmann

vi er faktisk enige, men snakker bare forbi hinanden.... ice kan spille højt og uden forvrængining

det du mener er rock ,er højdynamik. det kan ice power IKKE.

deri er vi helt enige.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Maj 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
om 10-20 år er det en helt anden sag.. til den tid har du ice power der er nået til femte eller sjette generation i sin udvikling, og vil være det nuværende langt overlegen.

Ah, lidt lige som rør vs. transistor? (avav)

Men ja der er rum for forbedring mht. helheden, men skal der f.eks. være højt rigtig tit er det da en billig løsning.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2005 kl. 03:49 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Ah, lidt lige som rør vs. transistor? (avav)  sorry, jeg forstår ikke hvad du mener? for mig er hverken rør eller transistor på noget tidspunkt blevet udråbt til en verdenssensation

Men ja der er rum for forbedring mht. helheden, men skal der f.eks. være højt rigtig tit er det da en billig løsning. absolut, men det vil en en hifi entusiast vil ikke lade sig nøje med? så kunne vi alle jo bare købe hoirn højttalere eller cv ?

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Maj 2005 kl. 04:21 | IP-adresse registreret  

ICEpower er bestemt en milepæl i historien. Det er efter min mening der første klasse D der spiller røven ud af bukserne og til ganske interessante priser. For OEM producenter (AR, JAZZ m.fl.) der er arbejdet også gjort nemt. Det er bare at smide modulerne (ASP'erne) i en kasse og så sælge.

Skal det være rigtig billigt og stadig klasse D, så kommer ICEpower til kort. Der er Tripath langt mere interessant. Især 2022'eren forbløffer i den grad, positivt, og kan implementeres meget billigt og på ekstremt lidt plads.

Det vi alle går og venter spændt på er digital indgang, fremfor det analoge signal. Og så er vejen til wireless også lige om hjørnet. Så bliver klasse D rigtig interessant. Digital indgang findes hos TI i deres Equibit serie, den som TAcT var først til at anvende kommercielt.

ICEpower kan varmt anbefales En salut til dem der arbejder i Lyngby og Struer, I gør det godt
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
Zorglub skrev:

Ah, lidt lige som rør vs. transistor? (avav)  sorry, jeg forstår ikke hvad du mener? for mig er hverken rør eller transistor på noget tidspunkt blevet udråbt til en verdenssensation Det jeg mente var at der stadig er folk som er til rør selv om det er en gammel teknologi, så selv når der er gået 20 år er der stadig folk som holder af klassisk A/B transistor og rør. Det var bare det

Men ja der er rum for forbedring mht. helheden, men skal der f.eks. være højt rigtig tit er det da en billig løsning. absolut, men det vil en en hifi entusiast vil ikke lade sig nøje med? så kunne vi alle jo bare købe hoirn højttalere eller cv ? Det tror jeg heller ikke at entusiasten ville, jeg har f.eks. valgt det fra af samme årsag.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

- som altid en spændende debat når ICE diskuteres...der kommer altid mange meninger/holdninger frem.....og som oftest bliver debatten lidt "ophedet" .

Desværre synes jeg efterhånden sjældent at der kommer noget "nyt" frem under disse "holdnings-udvekslinger" - virker på mig som om at der en kreds personer som bare pr. definition mener at ICE er noget "op-reklameret L..." - og fint nok . Men synes at netop den gruppe ( ingen nævnt, ingen glemt) måske skulle re-vurdere PRÆMISSERNE før man vender tommelfingeren ned ad...Man nævner mange andre "politisk korrekte/anerkendte" forstærkere som er meget mere "klangrige", musikalske", "perspektivrige" mm. i sammenligning med ICE....og altsammen betragtninger som sikkert er helt rigtige...men se lige en gang på prisen ( præmisserne) kære hifi-entusiaster........ikke helt rigtigt at sammenligne forstærkere til kr. 5.000/stk. med tilsvarende til kr. 10/20/30.000 kr.

Ja, har selv ICE/ Ear 1001, og er hverken "ung", hører heavy el. techno, og KAN skam godt høre forskel på ICE og så det nogen kalder "rigtige" High-end produkter...og hvor ICE kommer til kort...men igen; prisen er altså LANGT fra den samme.

Og sidst; kan forstå at nogen synes at ICE lyder "skrigende" i toppen - det kan jeg SLET ikke genkende...tværtimod.....og jeg har selv JBL højtalere med titan. diskanter, så jeg burde - om nogen - kunne høre hvis det er tilfældet  

Omvendt kan jeg godt forstå at nogen kalder ICE for "U-musikalske"; de tilføjer ikke megen "liv" over musikken....men er det det man ønsker ?......- for det er vel eller anden form for "farvning" (?). Og vil selv have at en/min forstærker er så neutral som muligt, og så lade resten at set-up'et bestemme hvordan min lyd skal være.......men se, alt dette er bare MIN mening - ikke nødvendigvis den "endegyldige lyd-sandhed"

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Man skal heller ikke glemme, at det der har forbedret klasse D, specielt de sidste 20 år, er halvlederteknologien.
Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

At kalde en forstærker umusikalsk fordi den ikke tilføre musikken noget, er noget bavl.

Digitale forstærkere er bare "kolde" i klangen - eller skal man kalde dem stive.

Det som folk opfatter som DEN RENE LYD UDEN TILSÆTNINGSSTOFFER (mht digital) er efter min mening ikke fordi der ikke er ting der FARVER, men fordi de digitale medier (forstærkere) endnu har nogle store mangler i at få musikken til at flyde.

Stort set enhver (lettere overdrevet) transistorbestykket KL.A forstærker, spiller betydeligt mere musikalsk end en digital forstærker - flere KL. A/B lyder mindst legeså godt ELLER bedre.

Folk har taget de digitale forstærkere til sig som = Jamen det er jo digitalt og der er intet spild (meget lidt) og så er det jo den rigtige klang - det er jo digitalt, så der kan ikke være nogle fejl.

Og så er der lige den, at de ikke bruger nævneværdi strøm + at de ikke varmer + at man nemt for mange watt til ret få penge.

Det er da også fint, men en "alm." transistorbestykket KL.A forstærker med en pladespiller spændt for - er faktisk en hel del mere korrekt OG musikalsk og det er LANGT fra fordi lyden bliver farvet.

Jeg selv bruger faktisk digital forstærker, men det er til bas under 80 hz, da jeg synes DET har sine fordele - jeg har så en KL.A forstærker på fra 80 og opefter og det spiller musik. Bytter jeg rundt så KL.A forstærkeren spiller bas og den digitale spiller top - ja så lyder det stift, kold og umusikalsk, men der er faktisk folk der mener det lyder mere RIGTIGT - men sjovt nok først EFTER at de ved at det er den digitale der nu spiller top - 9 ud af 10 gange, vælger folk den opsætning med den digitale på bunden (lydmæssigt), når de ikke aner hvad der spiller hvad.

Min ide er at folk vælger udfra MANGE andre ting en musikken, når man vælger digitale forstærkere - skulle man kun vælge ud fra musikken tror jeg over 90 % ville vælge analog forstærkning af en eller anden art - jeg er også 100% sikker på, at hvis holdbarheden var bedre og det var en del nemmere at afspille LP´er - var det stadig den ting folk ville spille på - igen er det digitale valgt fordi det ikke fylder, det er betydeligt nemmere osv.

En forstærker behøver ikke være en farvende rørslæde for at overgå en digital - havde de kostet nøjagtig det samme, havde jeg til hver en til valgt en Aragon 8008, en LC audio XP millenium, Yamaha MX 10000, Aragon Palladium, Treshold SA3 og flere andre - - frem for en TACT MILLENIUM.

Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

- Omvendt kan jeg godt forstå at nogen kalder ICE for "U-musikalske"; de tilføjer ikke megen "liv" over musikken....men er det det man ønsker ?......- for det er vel eller anden form for "farvning" (?). Og vil selv have at en/min forstærker er så neutral som muligt, og så lade resten at set-up'et bestemme hvordan min lyd skal være.......men se, alt dette er bare MIN mening - ikke nødvendigvis den "endegyldige lyd-sandhed"

Præcis.

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum