Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Audio Aero Capitole CD Player 24/192 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Martin_Kbh skrev:

jensen skrev:
Og husk lige på da dette indlæg blev lavet var jeg ikke impotør/salg .

Da lige så tråden troede jeg også at nogen var på krigsstien

Ikke min intension - det gider jeg ikke bruge min sparsomme fritid på. Jeg ledte blot efter noget om AE Capitole CDerne og fandt dette indlæg... burde nok have lavet mit eget. Beklager gutter

Helt ok , men kan ikke svare dig ,for det vil nok bare giver en del ja du ved .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

ping
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

Jeg har hørt dem begge, og umiddelbart er de største forskelle, at 1'eren har en tendens til at "forsøde" lyden en smule, hvor 2'eren lyder mere nøgtern.

Ellers er der i 2'eren bedre perspektiv, højere opløsning og mere autoritet, hvoraf en del stammer fra den nye Anagram ATFII elektronik. 2'eren er knap så tilgivende, som 1'eren, synes jeg, og derfor stiller den også visse krav til det øvrige setup. Til gengæld kan belønningen være en lyd, hvor der absolut ikke mangler noget.

Og her kommer så ugens 10-kroners tip: 1'eren kan opgraderes med chippen til 2'eren - det koster så vidt jeg husker et par K. Så er man da nået et godt stykke af vejen

Der er i øvrigt igen en ny chip på vej, som skulle være leveringsklar i løbet af foråret.

AA laver også en glimragende DAC, hvor hele indmaden er det samme, som i 2'eren, minus drevet, hvis man er til separate komponenter.

Tak for svaret. Jeg har ikke noget imod det lidt "søde" som du skriver, hvis  du dermed mener lidt varme, er derimod bange for hvis det bliver for analytisk. Dermed ikke sagt at jeg ikke gerne vil prøve noget nyt og jeg synes det lyder interessant med at opgradere med chips. Hvor finder jeg dem?

Den spiller gennem en Accuphase E-306 og Audio Physics Virgo 3, det vel kan betegnes som et rimeligt godt anlæg, men sikkert ikke i den klasse hvor jeg kan høre de fineste nuancer. Jeg er dog glad for lyden, men selvfølgelig kan det blive bedre, Accuphasen er jo ikke sidste skrig.

Til top Vis ping's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ping

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

ping skrev:

Ghammel & Suhr skrev:
Jeg har hørt dem begge, og umiddelbart er de største forskelle, at 1'eren har en tendens til at "forsøde" lyden en smule, hvor 2'eren lyder mere nøgtern. Ellers er der i 2'eren bedre perspektiv, højere opløsning og mere autoritet, hvoraf en del stammer fra den nye Anagram ATFII elektronik. 2'eren er knap så tilgivende, som 1'eren, synes jeg, og derfor stiller den også visse krav til det øvrige setup. Til gengæld kan belønningen være en lyd, hvor der absolut ikke mangler noget. Og her kommer så ugens 10-kroners tip: 1'eren kan opgraderes med chippen til 2'eren - det koster så vidt jeg husker et par K. Så er man da nået et godt stykke af vejen Der er i øvrigt igen en ny chip på vej, som skulle være leveringsklar i løbet af foråret. AA laver også en glimragende DAC, hvor hele indmaden er det samme, som i 2'eren, minus drevet, hvis man er til separate komponenter.
Tak for svaret. Jeg har ikke noget imod det lidt "søde" som du skriver, hvis du dermed mener lidt varme, er derimod bange for hvis det bliver for analytisk. Dermed ikke sagt at jeg ikke gerne vil prøve noget nyt og jeg synes det lyder interessant med at opgradere med chips. Hvor finder jeg dem?

Den spiller gennem en Accuphase E-306 og Audio Physics Virgo 3, det vel kan betegnes som et rimeligt godt anlæg, men sikkert ikke i den klasse hvor jeg kan høre de fineste nuancer. Jeg er dog glad for lyden, men selvfølgelig kan det blive bedre, Accuphasen er jo ikke sidste skrig.

Der er ikke nogen af dem, der spiller analytisk, synes jeg. For at udtrykke det på en anden måde, så er 2'eren lige netop dét mere realistisk i forhold til 1'eren. For nogle er det så for meget af det gode.

Ikke forstået på den måde, at 1'eren spiller dårligt, for det gør den slet, slet ikke. Men 2'eren er en opdateret version, og det kan selvfølgelig høres.

Skal vi have den skindbarlige sandhed på bordet, og det skal vi jo, så ville jeg nok satse på 1'eren til dit setup

Send evt. Holberg en privatbesked, han har haft 1'eren og har 2'eren nu. Han kan sikkert også give en langt bedre beskrivelse af dem, end jeg kan.

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Hvad mht. opgradering tænker jeg på kondensatorer til DC koblingen i udgangen SE ver. og ligeledes de analoge indgange som de senere ver. har af Capitole MKII.

Kan man bare få en ny bagplade og det ekstra print og kabler så det kan monteres.

Der er også noget med dæmpematriale i SE ver. så jeg ligeledes nogle frysebehandlet rør til udgangen,sidstnævnte er nok lidt dyre kunne jeg forstille mig.

Jensen er nok den rigtige til at svare på dette,men andre er selvfølgelig også velkommne til at svare.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes