Emne: Thule CD afspillere ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Jeps, undgå sølvkabler på Thule-grej, specielt kombineret med højttalere med titanium/alu-diskanter.......avav!
Det lyder til at Thule´s nyere forstærkere ikke er så stærke som de gamle "rigtige" Thule-forstærkere, men det har jeg nu også hørt/læst omtalt flere steder, så der er nok noget om snakken, selvom jeg dog regnede med at en PA150B burde kunne trække lidt!
|
|
|
Man kan rolig kombinere Thule-grej med højttalere med titanium/alu-diskanter. Det er bare et spørgsmål om at købe ordentlige kabler - f.eks Argento´s sølvkabler, som jeg kører med både til signal og højttaler. Kører selv med Thule´s nye 350 B, som er meget neutral i lyden - hvilket efter min mening kendertegner Thule´s nye generation af forstærkere. Har endvidere selv haft et par ældre modeller. Men at tale om, at de nyere modeller skulle være svagere end de gamle modeller, er vist en sandhed med modifikationer!
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er kraftig nok til langt de fleste højtalere, men AV M3 sig. bliver bare fantastike hvis de får strøm nok!!! Min far's Electrokompaniet monoblokke med 250.000uF hver fik mig til at opdage at 40.000uF i Thulen bare ikke var nok !!!
Nu har jeg 80000uF I hver side og det er kanon. Jeg tør bare ikke udvide mere da jeg ikke kender grænserne for dioder og trafo..... __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det lyder spændende nok, det du har gang i, men nu er der jo også andet end ladelytter i en forstærker og andre ting end uF der betyder noget i forstærkeren og det er skam ikke givet at fordi du pumper mere i at forstærkeren bliver bedre spillende - virkningen kan skam være modsat, specielt hvis man kravler over i en anden boldgade og skifter fabrikat osv.! Forstærkeren er stadig tilpasset det den oprindeligt er konstrueret med, men det er godt at høre at du har fået det til at fungere!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Ronin skrev:
|
Jeps, undgå sølvkabler på Thule-grej, specielt kombineret med højttalere med titanium/alu-diskanter.......avav!
Det lyder til at Thule´s nyere forstærkere ikke er så stærke som de gamle "rigtige" Thule-forstærkere, men det har jeg nu også hørt/læst omtalt flere steder, så der er nok noget om snakken, selvom jeg dog regnede med at en PA150B burde kunne trække lidt!
|
|
|
Man kan rolig kombinere Thule-grej med højttalere med titanium/alu-diskanter. Det er bare et spørgsmål om at købe ordentlige kabler - f.eks Argento´s sølvkabler, som jeg kører med både til signal og højttaler. Kører selv med Thule´s nye 350 B, som er meget neutral i lyden - hvilket efter min mening kendertegner Thule´s nye generation af forstærkere. Har endvidere selv haft et par ældre modeller. Men at tale om, at de nyere modeller skulle være svagere end de gamle modeller, er vist en sandhed med modifikationer!
|
|
|
Tjaa, sandhed med modifikationer?? Der findes mange måder at kalde folk løgnere på, ik?? Nu er sagen bare den at 350B´eren ikke fandtes på det tidspunkt og jeg har udgangspunkt i hvad jeg havde dengang og hvad der kom i Spirit-serien - og de nyere er tilsyneladende ikke så stærke strøm-mæssigt. Det samme har flere anmeldere skrevet men det er vel også en modificeret sandhed?? 350´eren skulle også gerne være bare en smule stærkere end de resterende af slagsen i serien!
Sjovt nok har jeg handlet lidt med en der arbejde ved Thule, og han sagde det samme, samt at de fleste Thule-forstærkere får problemer med ladelytterne med tiden. Kig på ampere-målingerne af de nye kontra de gamle, de viser også mindre tal. 350´eren stadig ikke iberegnet!
Godt at høre at du kan lide sølvkabler sammen med dit Thule - smag og behag! Med en IA100, Sony CDP-X707ES og JBL Ti5000 fungerede det ihvertfald ikke, men kan man lide skinger og skærende diskant, så er det selvfølgelig lige sagen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 15 September 2003 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
lars37 skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Tjaa, sandhed med modifikationer?? Der findes mange måder at kalde folk løgnere på, ik?? Nu er sagen bare den at 350B´eren ikke fandtes på det tidspunkt og jeg har udgangspunkt i hvad jeg havde dengang og hvad der kom i Spirit-serien - og de nyere er tilsyneladende ikke så stærke strøm-mæssigt. Det samme har flere anmeldere skrevet men det er vel også en modificeret sandhed?? 350´eren skulle også gerne være bare en smule stærkere end de resterende af slagsen i serien!
Sjovt nok har jeg handlet lidt med en der arbejde ved Thule, og han sagde det samme, samt at de fleste Thule-forstærkere får problemer med ladelytterne med tiden. Kig på ampere-målingerne af de nye kontra de gamle, de viser også mindre tal. 350´eren stadig ikke iberegnet!
Godt at høre at du kan lide sølvkabler sammen med dit Thule - smag og behag! Med en IA100, Sony CDP-X707ES og JBL Ti5000 fungerede det ihvertfald ikke, men kan man lide skinger og skærende diskant, så er det selvfølgelig lige sagen!
|
|
|
Nu må du ikke misforstå mig, Ronin. Jeg mener blot, at det er nødvendig at sammenligne bananer med bananer og pærer med pærer. Prøv endvidere at give Argento´s sølvkabler et lyt. Så vil du sikkert revurdere dit syn på sølvkabler! Jeg mener forresten at kunne huske, at dine JBL er meget kritiske med, hvad man spænder for dem. Deres metaldiskant er jo tit blevet kritiseret for at være alt for hård - men ellers er det en dejlig højttaler.
Ved du, om den nye afløser: TI10K er bedre end dine gamle 5000TI ?
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 25 September 2003 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ !
Ja .... Nu er det vist slået fast ( HF 7/03 - side 24 ) Thule har IKKE en
lys/kold lyd !
Citat : "Thule spiller meget neutralt , med fornem dynamik , varme , og
yderst detaljeret"
"Faktisk ligger klangen meget tæt på den typiske Mark Levinson lyd , dog
er bassen på Thule mere fast og præcis ! "
" Her er dømt high-end lyd"
Det er vi ( heldigvis ) mange som HAR opdaget !
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 25 September 2003 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bond skrev:
|
HEJ !
Ja .... Nu er det vist slået fast ( HF 7/03 - side 24 ) Thule har IKKE en
lys/kold lyd !
Citat : "Thule spiller meget neutralt , med fornem dynamik , varme , og
yderst detaljeret"
"Faktisk ligger klangen meget tæt på den typiske Mark Levinson lyd , dog
er bassen på Thule mere fast og præcis ! "
" Her er dømt high-end lyd"
Det er vi ( heldigvis ) mange som HAR opdaget !
Med venlig hilsen
|
|
|
Ja, når en test siger det så må os andre der har ejet det jo tage fejl! Det er der du vil hen, ik?? Den Thule jeg refererer til at have flest erfaringer med er IA100 årg. 1996, sort med sølvknapper og temparatur-indikator på fronten, balanceret indgang, 8 transistorer pr. kanal, 2x100 w./8 ohm, og den blev toptestet netop med prædikatet "en noget kold lyd specielt kombineret med andet analytisk grej"!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 25 September 2003 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Ronin skrev:
lars37 skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Godt at høre at du kan lide sølvkabler sammen med dit Thule - smag og behag! Med en IA100, Sony CDP-X707ES og JBL Ti5000 fungerede det ihvertfald ikke, men kan man lide skinger og skærende diskant, så er det selvfølgelig lige sagen!
|
|
|
Nu må du ikke misforstå mig, Ronin. Jeg mener blot, at det er nødvendig at sammenligne bananer med bananer og pærer med pærer. Prøv endvidere at give Argento´s sølvkabler et lyt. Så vil du sikkert revurdere dit syn på sølvkabler! Jeg mener forresten at kunne huske, at dine JBL er meget kritiske med, hvad man spænder for dem. Deres metaldiskant er jo tit blevet kritiseret for at være alt for hård - men ellers er det en dejlig højttaler.
Ved du, om den nye afløser: TI10K er bedre end dine gamle 5000TI ?
|
|
|
Hehe misforståelser kan altid opstå. Nej, det var bare kombinationen med sølvkabler på Thule forstærker/JBL (etc.) højttalere der ikke fungerede men jeg havde dengang ikke mulighed for at prøve Argento. JBL´erne er nemlig som du siger ret kritiske med valget af kabler og mine erfaringer her siger mig at sølvkabler hører til et andet sted!
Nu er det godt nok Ti3000 jeg har, men den er svær at sammenligne med Ti10K fordi det er en helt anderledes højttaler på mange måder, men ingen tvivl om at Ti10K er gode! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 25 September 2003 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ Ronin !
NEJ !! .... jeg er på intet tidspunkt interesseret i en personhetz , som mange
af jer andre . 
Har som sagt selv Thule , og testen viser hvad jeg SELV har erfaret
Tillod mig bare (måske også på andres veje) at glædes herover !
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 25 September 2003 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|