| Forfatter |
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 14 Maj 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
-jan- skrev:
NriK skrev:
|
Og så er alle dem der ikke skelner mellem 'ligger' og 'lægger'. Eksempel på forkert brug:
|
|
|
du skriver jo selv af 
|
|
|
ikke forstået |
|
|
hvad er der at forstå? prøv at læs dit eget indlæg igennem. Du laver ikke kun stavefejl, men mangler hele ord. Det er da langt værre end blot en stauefejl, måske 2 måneders karantæne skulle diskuteres...
Jeg syntes i øvrigt det er et ret tåbeligt emne, så ikke flere kommentar herfra. Selvom man ikke kan formulere sig korrekt, kan man vel sagtens have HiFi som interesse - eller hva´.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
GgozZ skrev:
|
Er dette ordkløvertråden ?
Så skal det vel lige nævnes at Administrator skrev " Korret " i hans første indlæg 
Okay, så stopper vi  |
|
|
Jo, lad os holde her. Det er jo ren personhetz mod stakkels admin!!!!  I øvrigt så har jeg ALDRIG skrevet "Korret" (se selv mit indlæg)  , det må noget du har fundet på... *Tra la la laaa* *Lyver så det driver*
|
| Til top |
|
| |
GgozZ Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
GgozZ skrev:
|
Er dette ordkløvertråden ?
Så skal det vel lige nævnes at Administrator skrev " Korret " i hans første indlæg 
Okay, så stopper vi 
|
|
|
Jo, lad os holde her. Det er jo ren personhetz mod stakkels admin!!!! 
I øvrigt så har jeg ALDRIG skrevet "Korret" (se selv mit indlæg) , det må noget du har fundet på... *Tra la la laaa* *Lyver så det driver* |
|
|
Du skal kunne tage det, og det er os brugere der skal hærde dig 
For det andet er der en der allerede har citeret det indlæg hvor du lavede fejlen i, men medmindre du vil ændre hans indlæg så er du på skideren 
Got ya' 
( Tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl )
Skulle næsten være min nye signatur.
Men så stopper vi nok tråden nu  __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hedder altså stavefjel
I øvrigt vil jeg gerne støtte forslaget om korrekt brug af nutids-r, så her er et nogle stykker til fri afbenyttelse:
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har forslag til hvor grænsen går for hvad man skal "finde" sig i af stave- og grammatikfejl?
Eks. er der en bruger der! laver udråbstegn? og spørgsmålstegn!!! midt i sætninger. Det er ved at drive mig til vanvid, men jeg har ikke sagt noget, da folk formentlig lidt har deres egen "stil" og vil blive fornærmede, hvis man nævnte det?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
så længe kritikken er velfunderet, konstruktiv og foregår i en pæn og høflig tone går det nok...
jeg mangler eks. tit bogstaver, hvilket der heldigvis ikke er nogle der har påtalt endnu  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
os der hutlede os igennem dansk på folkeskole niveau og var lykkeklige for at der ikke var dansk på ing. studiet er behageligt fritaget for at bekymre sig om den slags.
hvem siger det gør ondt at være dum -det er faktisk meget sjovt og meget lettere  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Er der nogen der har forslag til hvor grænsen går for hvad man skal "finde" sig i af stave- og grammatikfejl?
Eks. er der en bruger der! laver udråbstegn? og spørgsmålstegn!!! midt i sætninger. Det er ved at drive mig til vanvid, men jeg har ikke sagt noget, da folk formentlig lidt har deres egen "stil" og vil blive fornærmede, hvis man nævnte det?
|
|
|
Heh ja, det er er til at blive skør af at læse. Men nogle individer har en irriterende jargon som udtryksform :)
På de fleste fora findes der også regler for god omgang med ord. Altså at man ikke vil se !!!! og store bogstaver en masse. Det giver et indtryk af, at folk råber eller er ophidsede. Og det kunne jo aldrig falde os hifi-nørder ind :) __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
os der hutlede os igennem dansk på folkeskole niveau og var lykkeklige for at der ikke var dansk på ing. studiet er behageligt fritaget for at bekymre sig om den slags.
hvem siger det gør ondt at være dum -det er faktisk meget sjovt og meget lettere  |
|
|
Da vi nu har det særlige glimt i øjet fremme, kan vi da røbe at det ikke var sjov at dansk læreren terpede kommatering. Det hjælper faktisk på forståelsen, hvis der er bare et minimum af (korrekt placerede) kommaer.
Og ligesådan med nutids-r.
Et udråbstegn midt i en sætning, har den modsatte effekt. Det bliver sværere at læse teksten.
Men problemet er jo helt klart ofte, at folk (ingen nævnt - ingen glemt) ikke lige læser udgydelserne igennem, inden der trykkes send. Det er jo dovenskab!
Og jeg forstår altså ikke den der med at "jeg er tekniker (af en eller anden art) - jeg behøver ikke at skrive korrekt".
Det er afsenderens ansvar at skrive så modtageren forstår det ud fra et givet fælles grundlag.
Sproget er her, for at vi kan gøre os forståelige over for hinanden. Så nytter det ikke at opfinde sit eget sprog, eller kun bruge halvdelen af det eksisterende.
Puha... Det var dejligt at komme af med......
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hivs du ikke har pbeorbmler med at lsæe dtete ilnædg, kan du lsæe det mtsee af dvsiree ardne dtito.Bare første og sidste bogstav i et ord er placeret korrekt kan det læses af langt de fleste  .
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
NriK skrev:
-jan- skrev:
NriK skrev:
|
Og så er alle dem der ikke skelner mellem 'ligger' og 'lægger'. Eksempel på forkert brug:
|
|
|
du skriver jo selv af 
|
|
|
ikke forstået |
|
|
hvad er der at forstå? prøv at læs dit eget indlæg igennem. Du laver ikke kun stavefejl, men mangler hele ord. Det er da langt værre end blot en stauefejl, måske 2 måneders karantæne skulle diskuteres... |
|
|
Ja ordet der mangler har jeg fundet nu . Men hvori består min stavefejl?
-jan- skrev:
Jeg syntes i øvrigt det er et ret tåbeligt emne, så ikke flere kommentar herfra. Selvom man ikke kan formulere sig korrekt, kan man vel sagtens have HiFi som interesse - eller hva´. |
|
|
Enig - men kommentér lige denne
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva' så kællinger, er I snart færdige med at flæbe?
Hvis man bliver irriteret af måden en bruger skriver på, så spring
indlæggene over. Hvis du er i tvivl om hvad vedkommende skriver, så
prøv at spørge om hvad der menes/ om det kan præciseres.
Så er det da heller ikke værre?!
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun sige:
Beware of the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever... __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjen skrev:
Hva' så kællinger, er I snart færdige med at flæbe?
|
|
|
Hov hov - nu var der lige smil på læben
Citér:
Hvis man bliver irriteret af måden en bruger skriver på, så spring indlæggene over. Hvis du er i tvivl om hvad vedkommende skriver, så prøv at spørge om hvad der menes/ om det kan præciseres.
|
|
|
Det gør jeg jo også. Der er en meget kompetent højttalerbygger i dette forum, hvis indlæg jeg ofte springer over.
Det er kropumuligt at læse pga. helt igennem umulig brug af udråbs- og spørgsmålstegn. Og når det så samtidig er temmelig teknisk stof, der debateres, er det helt håbløst. Jeg opgiver på forhånd, men det irriterer mig at han ikke bare skriver dansk, så vi alle kan forstå det.
Citér:
Så er det da heller ikke værre?!
|
|
|
Se, det synes jeg faktisk det er.
Jeg synes det er ret katastrofalt at vi får folk ud fra skolerne, der ikke kan skrive en tekst uden at bruge en frygtelig masse smileys og diverse chat-forkortelser, staver helt ad hekkenfeldt til, ikke aner hvornår nutids-r skal bruges og iøvrigt er komplet uforstående overfor hvorfor kommaer er vigtige.
Hvis man påpeger det, bliver man stemplet som gammel forstokket idiot, men faktum er at det er næsten umuligt at læse hvad de skriver.
Men du har ret. Det hører til i et andet forum.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
det har du da i princippet ret i, men det skal jo ikke være en hindring for om nogen gider lavet et indlæg. -det er lidt bolden eller manden.
men ja, man skal da gøre sit bedste. det sjove er bare, at de fleste rigtigt dygtigt kreative ing. jeg har mødt og arbejde sammen med, langt fra kan/kunne kaldes perfekte stavere. så måske er det mest fordi de ikke gå så højt op i udførelsen, men går efter det tekniske niveau.
men nej, et vist niveau er da krevet for at det kan forstås  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Det gør jeg jo også. Der er en meget kompetent højttalerbygger i dette forum, hvis indlæg jeg ofte springer over. Det er kropumuligt at læse pga. helt igennem umulig brug af udråbs- og spørgsmålstegn. Og når det så samtidig er temmelig teknisk stof, der debateres, er det helt håbløst. Jeg opgiver på forhånd, men det irriterer mig at han ikke bare skriver dansk, så vi alle kan forstå det.
|
|
|
Jeg springer dem faktisk også over. Også fordi jeg synes der er for mange tematiske gentagelser - hvilket jeg ser som mangel på disciplin Men det er bare ret meingsforstyrrende at springe indlæg over i en tråd, når de bliver kommenteret længere nede.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Låg dæn tråed!!!
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jammen, undskyld at jeg er ordblind, og det har faktisk taget MANGE år at lære at skrive og stave så nogenlunde...men betyder det så at jeg skal lade være med at lave/svare på indlæg?(trode dette site drede sig om hifi)
Men jeg stopper da ikke ... __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenJ skrev:
|
Jammen, undskyld at jeg er ordblind, og det har faktisk taget MANGE år at lære at skrive og stave så nogenlunde...men betyder det så at jeg skal lade være med at lave/svare på indlæg?(trode dette site drede(og her er allerede een) sig om hifi)
Men jeg stopper da ikke ... |
|
|
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |