Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Quizz! Diana Krall (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
MaltheK skrev:

... sikke dog en masse intetsigende ævl...

Det er min tråd du! Der!

Men når man kommer med nogle konkrete input og argumentationer, kører du som sædvanlig derudaf med fuldstændig umådeholden sort pseudo-snak...

I min verden fører det ikke noget brugbart med dig. Og med denne tråd har du rent faktisk spildt en masse menneskers tid, bare fordi du har overbevidst dig selv om at du kan høre en metronom på den cd.

det var vist min udgangs-replik i denne tråd.

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke helt om jeg skal være stolt over at have vækket tråden til live igen

Et godt forslag til en tråd kunne være: Vil MaltheK nogensinde tale til Hr. Kubik igen....eller er han bange for at spilde sin dyrebare tid??

MaltheK...du må nok indse, at mange herinde godt kan finde ud af at spilde deres tid uden Kubikkens hjælp (tjek 90 % af trådene)

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:
Kurt von Kubik skrev:
MaltheK skrev:

... sikke dog en masse intetsigende ævl...

Det er min tråd du! Der!

Men når man kommer med nogle konkrete input og argumentationer, kører du som sædvanlig derudaf med fuldstændig umådeholden sort pseudo-snak...

I min verden fører det ikke noget brugbart med dig. Og med denne tråd har du rent faktisk spildt en masse menneskers tid, bare fordi du har overbevidst dig selv om at du kan høre en metronom på den cd.

det var vist min udgangs-replik i denne tråd.

Underholdningsværdien du, ingen andre steder ses så store mængder blå olieblandet røg fra kun én cylinder.

Ikke alt skal føre nogen steder hen, det svarer lidt til at sidde på stengærdet med et strå i munden, og som bekendt er ledighed roden til al ånd

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

Underholdningsværdien du, ingen andre steder ses så store mængder blå olieblandet røg fra kun én cylinder.

Ikke alt skal føre nogen steder hen, det svarer lidt til at sidde på stengærdet med et strå i munden, og som bekendt er ledighed roden til al ånd

Når bjørne får rigtig honning i vognporten, får man sådanne perler.. Selvfølgelig er det et problem at der i et for alle forum forekommer intilligens, men det er jo for alle også dem med noget mellem ørerne.

Tænk sig al den glæde Kurt har fået for sine penge, der var jo ikke god musik på pladen

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg også givet det et lyt.

Og der er ganske rigtigt nogle lyde på track 12. Især i starten er det tydeligt ... et antal "klik" inden man hører den anslag fra trommeslageren. Men det optræder nu også inde i nummeret.

Må så nok indrømme, at jeg skulle have noget niveau på før jeg kunne høre det tydeligt. Men jeg er også både gammel og. ....

Iøvrigt er det interessant, at disse lyde ikke optræder når man har overført skiven til MP3-format på IPOD.

Jeg skal ikke kloge mig på hvad det er der klikker ... Kubiks bud er vel ok ... næppe et køkkenur der tikker!

SATMIT

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:
Jeg skal ikke kloge mig på hvad det er der klikker ... Kubiks bud er vel ok ... næppe et køkkenur der tikker!

Det forklarer dog ikke de løbende temposkift igennem nummeret...

Jeg må med skam indrømme at jeg var én af årsagerne til denne tråd løb af sporet.  Argumenterne var dog efterhånden blevet af den slags at lige gyldigt hvad der blev lagt på bordet af gode argumenter IMOD lyden af en metronome, blev der meget ensidigt svaret at det VAR en metronone (punktum).  Med en så fastkørt argumentation, tja, så lå den jo lige til højrebenet. På den gode side, så blev de fleste indlæg holdt i en humoristisk tone, med en relativ lille grad af personificering. -Se, så kan jeg godt tolerere lidt prank ind imellem...

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Tja ... synes nu det er meget sjovt ...

Alternativet til en metronome er at trommeslageren slår på siden af trommen eller på noget andet udstyr.

Kan jo være, at den er kommet til hvis man har lagt f.eks. en ny vocal eller andet ind på optagelsen. Det sker jo man retter!

SATMIT

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:
Tja ... synes nu det er meget sjovt ...

Jeg morede mig også ganske meget...

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

Osse sjældent at se en bamse der er vild med honning
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

der høres tydelig en klik klik metronome lyd de første 5-10 sekunder af track 12... Det er IKKE trommeslageren...der kommer en helt anden lyd fra hans trommer, og de er ikke samme sted i lydbilledet...

Hvor svært kan det være at høre ?

Hilsen Kajkagen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Kajkagen skrev:
der høres tydelig en klik klik metronome lyd de første 5-10 sekunder af track 12... Det er IKKE trommeslageren...der kommer en helt anden lyd fra hans trommer, og de er ikke samme sted i lydbilledet...

Hvor svært kan det være at høre ?

Hilsen Kajkagen

Det er jo det.
Der kommer lige umiddelbart efter de første klik lidt rasleri fra trommeslageren, men et helt andet sted.
Metronomen vender tilbage flere gange senere i nummeret. På Densen udstyr svinger takten lidt op og ned, vi andre må nøjes med klippefaste taktslag, som tilmed har den uhyrlighed, at de kan høres.

Var i øvrigt ved at tro det var løwn du kunne høre den slags med den CD spille
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Præcis som jeg hører det ... nogle få klik ... så lidt rasleri fra trommeslageren ... som næsten rammer takten fra "metronomen". Herefter går der ca. ½ min ... så kommer det ret tydeligt igen .. i en passage som ikke er så svag som den første.

Jeg må dog sige at jeg er lidt imponeret hvis man kan høre det fra normal lytteafstand ... uden at have skruet rimeligt pænt op.

I øvrigt utroligt at det slipper igennem mine MIT højttalerkabler, er nødt til at tømme boxene for lyddetaljer flere gange om ugen. Men dette slap igennem!

SATMIT

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Kajkagen skrev:
der høres tydelig en klik klik metronome lyd de første 5-10 sekunder af track 12... Det er IKKE trommeslageren...der kommer en helt anden lyd fra hans trommer, og de er ikke samme sted i lydbilledet... Hvor svært kan det være at høre ? Hilsen Kajkagen
Det er jo det.Der kommer lige umiddelbart efter de første klik lidt rasleri fra trommeslageren, men et helt andet sted.Metronomen vender tilbage flere gange senere i nummeret. På Densen udstyr svinger takten lidt op og ned, vi andre må nøjes med klippefaste taktslag, som tilmed har den uhyrlighed, at de kan høres. Var i øvrigt ved at tro det var løwn du kunne høre den slags med den CD spille

HA! Min LINN cd-afspiller spiller sku så fuglene synger... at jeg kan høre metronome takt og endda får perspektiv på mine cd'er må hermed være det ultimative bevis for at den unævnelige JB faktisk er en profet!

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Plejer profeter ikke at have langt skæg?

Men ok han er nok tættere på ... har aldrig set en profet på en tohjulet med mælkekasse.

SATMIT

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

efter billedet at dømme har vores mand på den tohjulede to mælkekasser bagpå ... hvis man må være så fræk

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Kajkagen skrev:

HA! Min LINN cd-afspiller spiller sku så fuglene synger... at jeg kan høre metronome takt og endda får perspektiv på mine cd'er må hermed være det ultimative bevis for at den unævnelige JB faktisk er en profet!

JB mener ikke der er perspektiv på skiver, kun rytmer
Han har selv haft Ikemi og efter han skiftede til 12.7 udtalte han - jeg citerer profeten hamselv her altså - next to god my friends - "Den Ikemi var syg"

Hva´ska´jeg sige, som jeg ikke allerede har sagt, og som nogen ikke allerede er blevet fornærmet over.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Kajkagen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Kajkagen skrev:
der høres tydelig en klik klik metronome lyd de første 5-10 sekunder af track 12... Det er IKKE trommeslageren...der kommer en helt anden lyd fra hans trommer, og de er ikke samme sted i lydbilledet... Hvor svært kan det være at høre ? Hilsen Kajkagen
Det er jo det.Der kommer lige umiddelbart efter de første klik lidt rasleri fra trommeslageren, men et helt andet sted.Metronomen vender tilbage flere gange senere i nummeret. På Densen udstyr svinger takten lidt op og ned, vi andre må nøjes med klippefaste taktslag, som tilmed har den uhyrlighed, at de kan høres. Var i øvrigt ved at tro det var løwn du kunne høre den slags med den CD spille

Skal der ikke stå  som fuglene synger ?

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Kajkagen skrev:

Han har selv haft Ikemi og efter han skiftede til 12.7 udtalte han - jeg citerer profeten hamselv her altså - next to god my friends - "Den Ikemi var syg"

Hva´ska´jeg sige, som jeg ikke allerede har sagt, og som nogen ikke allerede er blevet fornærmet over.

Det med rytmer er vist en fordrejning, var det ikke noget med at synge med på melodien ??

Desuden lyder det som om han var enten fuld eller på anden måde ude af balance når der komme negative udtalelser om linn fra hans mund. Ikke at jeg skal betvivle dit ord

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Kajkagen skrev:

Send mig en mail hvis du har brug for nogle forslag 

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

Kajkagen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Kajkagen skrev:

Skal der ikke stå  som fuglene synger ?

Nej bjørn...det er faktisk kun fordi jeg spiller musik på min ikemi herhjemme fuglene de synger

Kubik...   skam dig! ... Nu troede jeg lige jeg ikke var den eneste i verden der synes Ikemi er en skide god cd-afspiller, da jeg var sikker på jeg havde JB's fulde opbakning...og så skyder du mig bare ned
Undrer mig meget at JB er kommet med disse udtalelser...med mindre at han med syg mener helt ekstremt godt! Så er den sidste bastion sku da faldet !

PS... Linn IKEMI rykker for vildt!...basta!

PPS... hvis jeg får mere bøvl med dig punkterer jeg sku din tomos!

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes