Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Quizz! Diana Krall (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

THX1138 skrev:

Må jeg anbefale de herre der kan hører metronomer komme ud af bagdelen af et egern på 3. række at lytte til MUSIK og ikke til lyde.... Der er virkeligt nogle herinde der bekræfter ens værste fordomme om hifi entusiaster... - De lytter ikke til musik... Forståeligt nok at de fleste audiophiles' anlæg ikke kan spille musik he he...

Med venlig hilsen

En densist...

Hmmm!
Mon det nogensinde sker, at mankommer til at rende ind i et Densen der kan det?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
THX1138 skrev:

Må jeg anbefale de herre der kan hører metronomer komme ud af bagdelen af et egern på 3. række at lytte til MUSIK og ikke til lyde.... Der er virkeligt nogle herinde der bekræfter ens værste fordomme om hifi entusiaster... - De lytter ikke til musik... Forståeligt nok at de fleste audiophiles' anlæg ikke kan spille musik he he...

Med venlig hilsen

En densist...

Hmmm!
Mon det nogensinde sker, at mankommer til at rende ind i et Densen der kan det?

Måske den dag Densen indbygger teleslynge?

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

THX1138 skrev:

Med venlig hilsen

En densist...

Musikbrancen må elske sådan en som dig, du æder alt uden brok

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Måske den dag Densen indbygger teleslynge?

Ahhh plejehjems rock?
Så forstår jeg meget bedre, at mine Joni Mitchell skiver lyder lidt hen i retning af Richard Ragnvald, når de spilles på Densen line-ups.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Vi har da tænkt os at skifte branche, fremover vil vi lave teleslynger der gør det let at høre det er et click track og ikke en metronom

Hvad får Bonné iøvrigt for at vinde quizzen, med det rigtige svar: der er ingen metronom !! ?!?!?!?!?!?

Tricky quiz du havde gang i der  Kurt, får du egentligt selv strafpoints for at svare forkert ?!??!?

Er der iøvrigt sidegevinster til dem der har et anlæg der kan afsløre tempoforskelle ? for så vil jeg da godt kræve min præmie nu !  (og bonné skal vist også have en så !)

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ahhh plejehjems rock?
Så forstår jeg meget bedre, at mine Joni Mitchell skiver lyder lidt hen i retning af Richard Ragnvald, når de spilles på Densen line-ups.

Nærmere et forsøg på at hjælpe tidligt hørehæmmede, og aflede disse fra at høre diverse fantomlyde på indspilningerne... Er trafikstøjen efterhånden blevet så kraftig i Århus, eller har du bare pillet udstødningsrøret af Tomosen?

Vidste du forresten ikke at Richard Ragvald ER Joni Mitchell? Det er det jeg hører, og så MÅ det jo være sådan...

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Om det er et track i en hovedtelefon med metronomelyde på, eller det er en metronome der står og roder rundt ét eller andet sted, har jeg ikke på noget tidspunkt taget stilling til.
Det er ikke noget der varierer i tempo og det er helt sikkert én rytmestøtte.

En metronome er jo altså i øvrigt også elektronisk nu om dage, ligesom man kan justere volumen på den. De gamle mekaniske udgaver, der skulle trækkes op, er vist pensioneret de fleste steder.

Men rytmestøtte det bruges der, og det høres adskillige steder.

Det er dog tvivlsomt om det kører gennem en Densen med eller uden teleslynge.

Jeg vidste ikke Joni havde den skægvækst.
Er du sikker på det ikke er Richard der er inde i Fru Costello?

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

hvis vi ser bort fra at en ordentlig musiker ike behøver en metrnome (imho), så vil jeg høre den gode Kubik om han også er i stand til at høre det lille stepnummer der er indbyggt på Motörhead's "Ace of Spades"?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
hvis vi ser bort fra at en ordentlig musiker ike behøver en metrnome (imho), så vil jeg høre den gode Kubik om han også er i stand til at høre det lille stepnummer der er indbyggt på Motörhead's "Ace of Spades"?

Nej!
Prøv at skrue helt op ved 17 tiden, så lægger jeg øret ned mod motorvejen mod fyn.
Never heard the record

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Der er sku gået poliiiitikker i dig Kurt !! Først ER det en metronom, og bonné bliver afvist i at det er et click track i en hovedtelefon ! Men så pludseligt har du ALDRIG sagt om det er en metronom i en hovedtelefon eller en der står i rummet  Der venter dig en glorværdig karriere ! Jeg kan allerede høre dig sige "der er IKKE fejet noget ind under flyglet"

Kurt von Kubik skrev:
På The girl in the other room er der et nummer, hvor der tydeligt høres en metronome sammen med hendes klaverspil.

Hvilket track hører du det på?

Kurt von Kubik skrev:
Bonné skrev:

Det er ikke nogen metronom. Det er overhør fra musikernes bøffer, som er fodret med et click-track. Temmelig sikker på at det er trommeslageren. Ændringen i volumen skyldes at han bevæger hovedet, og så lidt comp. pump.

MVH

Bonné

P.S. tempoet fra et click track er ikke nødvendigvis statisk

Det er en metronome.

Kurt von Kubik skrev:
Nå men før tråden drukner i ørl, benzindampe og brændt gummi, vil jeg da kort gentage min påstand.Det er en metronome, som slår med samme takt hele tiden.

Kurt von Kubik skrev:
Om det er et track i en hovedtelefon med metronomelyde på, eller det er en metronome der står og roder rundt ét eller andet sted, har jeg ikke på noget tidspunkt taget stilling til.

Nå, det næste bliver vel at os der har et neutralt lydende anlæg, der ikke farver så meget at man ikke kan høre temposvingene, vel har wow&flutter på vores CD afspillere

Anyway, hvad er første præmien ? Jeg tror bonné har ringet til bankrådgiveren, for at få ryddet kontoen, så der er plads til alle præmiepengene

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

er et click track ikke en metronom?
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Der er sku gået poliiiitikker i dig Kurt !! Først ER det en metronom, og bonné bliver afvist i at det er et click track i en hovedtelefon ! Men så pludseligt har du ALDRIG sagt om det er en metronom i en hovedtelefon eller en der står i rummet  Der venter dig en glorværdig karriere ! Jeg kan allerede høre dig sige "der er IKKE fejet noget ind under flyglet"

Kurt von Kubik skrev:
På The girl in the other room er der et nummer, hvor der tydeligt høres en metronome sammen med hendes klaverspil.

Hvilket track hører du det på?

Kurt von Kubik skrev:
Bonné skrev:

Det er ikke nogen metronom. Det er overhør fra musikernes bøffer, som er fodret med et click-track. Temmelig sikker på at det er trommeslageren. Ændringen i volumen skyldes at han bevæger hovedet, og så lidt comp. pump.

MVH

Bonné

P.S. tempoet fra et click track er ikke nødvendigvis statisk

Det er en metronome.

Kurt von Kubik skrev:
Nå men før tråden drukner i ørl, benzindampe og brændt gummi, vil jeg da kort gentage min påstand.Det er en metronome, som slår med samme takt hele tiden.

Kurt von Kubik skrev:

Nå, det næste bliver vel at os der har et neutralt lydende anlæg, der ikke farver så meget at man ikke kan høre temposvingene, vel har wow&flutter på vores CD afspillere

Anyway, hvad er første præmien ? Jeg tror bonné har ringet til bankrådgiveren, for at få ryddet kontoen, så der er plads til alle præmiepengene

Well!
Nu aftaler jeg præmien med Bonné.
FYI kan jeg fortælle lidt om, at det er noget i retning af 1,5 spand McDonalds ørl.
Det giver ægte gode radiser, hvis man hælder lidt ud over dem hver dag.

Metronome eller ikke metronome, så kan jeg fortælle dig, at der er kommet mange forslag, bl.a. at det var lyde fra pianoet. Det var det jeg egentlig ville afvise, for det er det ikke.
Bonné kan sagtens have ret i, at det er en taktstok der svinges inde i et par hovedklappofoner. Det vil jeg ikke benægte, og hvis jeg har benægtet det før, så vel jeg hermed gerne ubenægte det.
Men tempoet svinger ikke, der er konstant den samme rytme og taktstokken høres flere gange igennem tracket.
Jeg er mest tilbøjelig til at tro, at det er Fr. Skall selv der har dem på, og at hun bruger dem til at få klaveret til at synge som hun gern evil det.
Når man sidder der ganske alene og klimper, er man tilbøjelig til at øge tempoet, hvilket hun undgår. Om det kommer fra hendes klappofoner eller en castagnet i ringmusklen på én eller anden ved jeg ikke noget om. Jeg kan konstatere den er der helt tydeligt, hvilket mange der spiller på Densen jo åbenbart ikke kan.
Hvad er der mon galt med det, ligger der måske lidt havbrise som underlagslyd på dersens monsterknapudstyrede dingenoter?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Jow!
Men der kan sidde én eller anden og skrue på takten i kontrolrummet.
Altså en slags larmende dirrigentstok.

Du skal også vide, at hvis Sillesen kan fange mig i en kommafejl eller det der er værre, så er det det mest ophidsende der er sket i Esbjerg og omegn i flere dage.
Derfor skal det op på lystavlen - forstår du?

I øvrigt gør hovedklappofoner, at musikeren stort set mister fornemmelsen for, hvad der egentlig laves på instrumentet. Først efter mange gange, kan musikeren performe relativt frit med hovedtelefoner på.
Samspillet med de andre musikere begrænses voldsomt, fordi man hører det gennem et par klappofoner. Instrumentets fysiske svingninger passer heller ikke til det man hører i klappofonerne, så det er i virkeligheden meget nødvendigt med hjælp til at holde takt og accentuering.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Du skal også vide, at hvis Sillesen kan fange mig i en kommafejl eller det der er værre, så er det det mest ophidsende der er sket i Esbjerg og omegn i flere dage.

Jeg har jo længe overvejet at blive politibetjent, så måske man kunne fange en lavtgående tomos

Og lad os så bare konkludere at alle dem der kan høre temposkift, må lytte på Densen, og det må være al den wow&flutter i de produkter der gør det

Peace love and harmony

Thomas Sillesen

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
kyhn skrev:

Jow!
Men der kan sidde én eller anden og skrue på takten i kontrolrummet.
Altså en slags larmende dirrigentstok.

Derfor skal det op på lystavlen - forstår du?

I øvrigt gør hovedklappofoner, at musikeren stort set mister fornemmelsen for, hvad der egentlig laves på instrumentet. Først efter mange gange, kan musikeren performe relativt frit med hovedtelefoner på.
Samspillet med de andre musikere begrænses voldsomt, fordi man hører det gennem et par klappofoner. Instrumentets fysiske svingninger passer heller ikke til det man hører i klappofonerne, så det er i virkeligheden meget nødvendigt med hjælp til at holde takt og accentuering.

Og så er det man undrer sig over at du i det hele taget bruger tid på den slags klappenschiss, det gør dig jo ganske utilpas. 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

Og så er det man undrer sig over at du i det hele taget bruger tid på den slags klappenschiss, det gør dig jo ganske utilpas. 

Og det er jo ganske ret, men desværre laves der jo næsten ikke andet.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

... sikke dog en masse intetsigende ævl...

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Jeg har jo længe overvejet at blive politibetjent, så måske man kunne fange en lavtgående tomos
Sæt hellere vækkeuret til at slå tidligt

Og lad os så bare konkludere at alle dem der kan høre temposkift, må lytte på Densen, og det må være al den wow&flutter i de produkter der gør det .
Næh næh!
Dem der kan høre at det dingler derudaf + at de overhovedet heller ikke kan høre indholdet af skiven de gør.
Peace love and harmony

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

... sikke dog en masse intetsigende ævl...

Det er min tråd du! Der!

Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Gad vide hvorfor Elvis Costello har giftet sig med sådan en amatør? Er der ikke det ene i vejen med hendes cd, så er der det andet. Nu må hun til at stramme op!. Jeg overvejede ellers at købe cd`en, men nu gider jeg ikke mere. Når Costello får styr på hende køber jeg en cd med hende!
Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes