| Forfatter |
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt,
Jeg kan stadig ikke høre nogen metronome på track 12.
Så mener jeg der er to argumenter som modsiger metronome teorien,
1. takten passer ikke. nummeret skifter hele tiden i tempo. prøv selv om du kan klappe den samme takt nummeret igennem. hvis musikken var bygget op omkring en metronome, ville tempoet have været det samme hele vejen igennem.
2. Diana Krall har for nylig mistet sin kære moder og synger her et meget følelsesladet stykke musik dedikeret til hende, som hendes mand E. Costello og hende har skrevet sammen. Det handler om kærlighed, om at sige farvel til dem man elsker og komme videre med livet osv.... Hvad er egentlig sandsynligheden for at en kunster i hendes format skal hjælpes igennem dette stykke musik med en metronome???
Du er fuld af udstødningsgasser 
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Hej Kurt,
Jeg kan stadig ikke høre nogen metronome på track 12.
Så mener jeg der er to argumenter som modsiger metronome teorien,
1. takten passer ikke. nummeret skifter hele tiden i tempo. prøv selv om du kan klappe den samme takt nummeret igennem. hvis musikken var bygget op omkring en metronome, ville tempoet have været det samme hele vejen igennem.
2. Diana Krall har for nylig mistet sin kære moder og synger her et meget følelsesladet stykke musik dedikeret til hende, som hendes mand E. Costello og hende har skrevet sammen. Det handler om kærlighed, om at sige farvel til dem man elsker og komme videre med livet osv.... Hvad er egentlig sandsynligheden for at en kunster i hendes format skal hjælpes igennem dette stykke musik med en metronome???
Du er fuld af udstødningsgasser  |
|
|
Well! Så bliver jeg nødt til, at henvise til hr og fru Gamla Gubban. De har begge hørt det, hvor jeg sad ved siden af. Ingen af os havde spist et Bornholmer ur lige forinden. Så metronomen er god nok, ellers havde hun en bombe med i studiet den dag. Måske hun er selvmordsmusiker?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
HURAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP!
og præmien er....................?..
|
|
|
Ja sgu! Du har vundet Gamla Gubban!  . Præmien er selvfølgelig 2 timers katederkogning oven på monster ampen. Tillykke med dåden og præmien. Jeg ser frem til duften allerede
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
I takt, ikke i takt, hjælpemidler eller ikke ?
Er det ikke ligegyldigt. Bare man kan lide musikken, så er alt andet vel ligegyldigt ?
Indrømmet, jeg kan ikke noder, eller høre når nogen spiller forkert og alt det der. Jeg ved bare hvad jeg kan lide og hvad jeg ikke kan. Det er vel det vigtigste.
Men hvor musikalsk er folk herinde ? hvor meget kan i/ hører i efter sådan nogen ting når i hører musik ?
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat:"Men hvor musikalsk er folk herinde ? hvor meget kan i/ hører i efter sådan nogen ting når i hører musik ?"
Relevant! Og nej, jeg er ikke selv musiker, og har heller ikke absolut gehør, heller ikke mht. takt. Jeg er af den mening, at siger musikken dig noget, er den OK - og så er resten sådan set hamrende ligegyldigt. Jeg mener selv(!), at jeg har en vis sans for kvalitet, men, æhh... Visse folk ville nok mene noget andet. 
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
|
Citat:"Men hvor musikalsk er folk herinde ? hvor meget kan i/ hører i efter sådan nogen ting når i hører musik ?"
Relevant! Og nej, jeg er ikke selv musiker, og har heller ikke absolut gehør, heller ikke mht. takt. Jeg er af den mening, at siger musikken dig noget, er den OK - og så er resten sådan set hamrende ligegyldigt. Jeg mener selv(!), at jeg har en vis sans for kvalitet, men, æhh... Visse folk ville nok mene noget andet. 
|
|
|
Hvis der er noget der ikke er til at bære så er det musikere uden tidsfornemmelse
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde det Krall nummer skruet pænt højt op igår. Kunne ikke høre nogen metronom, kun diverse bilyde fra pianoet...
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Havde det Krall nummer skruet pænt højt op igår. Kunne ikke høre nogen metronom, kun diverse bilyde fra pianoet...  |
|
|
Bravo det samme her
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
:-):-) skrev:
mollecon skrev:
Havde det Krall nummer skruet pænt højt op igår. Kunne ikke høre nogen metronom, kun diverse bilyde fra pianoet...  |
|
|
Bravo det samme her |
|
|
Me to! Behøver dog ikke skrue højt op. Den var der!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
:-):-) skrev:
mollecon skrev:
|
|
Bravo det samme her |
|
|
Me to!
Behøver dog ikke skrue højt op. Der har du ret, men vor er det dejligt at man føler at hun er i en stue Den var der! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ejer jeg ikke den omtalte plade. Den gode Fru Costello siger mig ikke et hak, så jeg gider ikke ofre spareskillingerne på hende.
Jeg vil da håbe at den gode Kubik og de andre metronomlyttere har det på samme måde, og har tiltusket sig skiven til en ualmindelig billig penge, for ellers er det da en underlig måde at høre musik på.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Nu ejer jeg ikke den omtalte plade. Den gode Fru Costello siger mig ikke et hak, så jeg gider ikke ofre spareskillingerne på hende.
Jeg vil da håbe at den gode Kubik og de andre metronomlyttere har det på samme måde, og har tiltusket sig skiven til en ualmindelig billig penge, for ellers er det da en underlig måde at høre musik på.
/vilmann |
|
|
Hvad er det du tror og tænket at du føler når du nu føler, tror og tænker??  Hvis man sidder og lytter til fru Costello og man så bare hører en metronome, fordi han faktisk sidder og spiller sammen med den metronome, så er der da vel intet galt i, at spørge om andre kan høre den også - eller er der?
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej vilmann !
Det drejer sig ikke om at lytte efter detaljer, men at lytte til musiken men kan man bare læne sig til bage og lukke øjene og fornemme at man er der så er den bare lykken, lyden fra ens anlæg skal man ikke kunne fornemme højttalerne skal forsvinde i lydbillet, og mange gange glæmmer jeg alt om detaljer, højde, brede og så vider og det er der man skal hen og jeg nyder musikken, men man kan jo altid prøve at få mere liv i musikken ved at tune det lidt 
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil støtte Kurt. Der er klart noget der minder om en metronom. Lyt bare de første 15-20 sekunder af track 12. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Fournais]Vil støtte Kurt. Der er klart noget der minder om en metronom. Lyt bare de første 15-20 sekunder af track 12 . jeg fornemmer at de 3 første klik er ens i lyden men så det 4 har en anen lyd som om det kommer fra trommesættet, men jeg kan da godt tage fejel men det er da flot vis i kan høre det som en metronom og vis der en så er der bare en metronom så kan mit setup bare ikke afsløre det og det gør ikke mig noget [/QUOTE]
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 31 Maj 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg lige fået CD'en og fandt tilfældigt denne tråd....
Jeg synes at kunne høre den omtalte lyd på track 12, men dog meget svagt. Kan det passe at der kommer først "klik" umiddelbart efter første akkord??
Jeg håber den er mere markant på Kubikken's setup...ellers er det ret vildt at han har lagt mærke til den. __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Maj 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
gunbox skrev:
|
Nu har jeg lige fået CD'en og fandt tilfældigt denne tråd....
Jeg synes at kunne høre den omtalte lyd på track 12, men dog meget svagt. Kan det passe at der kommer først "klik" umiddelbart efter første akkord??
Jeg håber den er mere markant på Kubikken's setup...ellers er det ret vildt at han har lagt mærke til den. |
|
|
Det er tydeligt i begyndelsen, men det dukker op ved flere lejlighder igennem nummeret. Kompressoren gør at det optrræder sanrt kraftigt, sanrt mindre kraftigt. Der er én der omtaler et af klikene som noget fra trommerne. Jeg mener på det bestemteste, at det kommer fra pianoet - men det er rigtigt, at det ikke lige er et klik fra metronomen.
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 31 Maj 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke nogen metronom. Det er overhør fra musikernes bøffer, som er fodret med et click-track. Temmelig sikker på at det er trommeslageren. Ændringen i volumen skyldes at han bevæger hovedet, og så lidt comp. pump.
MVH
Bonné
P.S. tempoet fra et click track er ikke nødvendigvis statisk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
|
Det er ikke nogen metronom. Det er overhør fra musikernes bøffer, som er fodret med et click-track. Temmelig sikker på at det er trommeslageren. Ændringen i volumen skyldes at han bevæger hovedet, og så lidt comp. pump.
MVH
Bonné
P.S. tempoet fra et click track er ikke nødvendigvis statisk |
|
|
Det er en metronome.
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem stemmer på at det er et låg fra et marmeladeglas der HAR været åbnet??  __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |