| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt ærligt tror jeg ikke hun er ude af takt nogensteder.
I øvrigt er det langtfra alle numrene jeg gider høre på. Lydteknisk er det desværre ingen lækkerbisken, men jeg mener hun gør det ganske fornuftigt i ny og næ.
Men der er ét af numrene, hvor hun klart og tydeligt læner sig op ad en metronome i begyndelsen.
Hvilket er det?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
p_porskjær skrev:
|
Thomas Sillesen skrev:
| For dem der går op i musikken, kan jeg fortælle at der er også to numre hvor hun momentant kommer ud af takt ;-) |
|
|
Jeg ville nu i en snæver vending sige at dem der går op i musik ikke har den cd  |
|
|
Hæ hæ! Ja jo enhver sin smagløshed Husk at LLB (Lars Lilholt Band) også sælger CDér
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Men der er ét af numrene, hvor hun klart og tydeligt læner sig op ad en metronome i begyndelsen.
|
|
|
Hvis hun er så god til at holde takten som du mener... hvorfor mon hun så skal "læne sig op af en metronome" i nogle af numrene....
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
Hvis hun er så god til at holde takten som du mener... hvorfor mon hun så skal "læne sig op af en metronome" i nogle af numrene....
|
|
|
Jeg tror ikke hun er specielt god til at holde takten, men de korrigerer den simpelthen digitalt bagefter, om der var noget der kiksede. Og jeg tror hverken hun eller Costello accepterer slinger i valsen.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jeg tror ikke hun er specielt god til at holde takten, men de korrigerer den simpelthen digitalt bagefter, om der var noget der kiksede. Og jeg tror hverken hun eller Costello accepterer slinger i valsen. |
|
|
Tjae.. der er nu 2 steder hvor det går galt Men anyway, nu vil jeg i seng, nat dudes  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt.
Jeg bemærker noget, der kan lyde som metronome takt på track 7! Dog kommer slagene ikke ensartet..
det med metronom behøver ikke være for at man ikke kan holde takten, men nærmere for at finde det rette tempo.
PS. der er også lidt på track 9. Jeg tror faktisk ikke det er metronome, men i stedet hendes negle, der i anslaget laver en tik-lyd - derfor skifter takten 
PPS. Måske det kan også være "støj" fra andre musikere i lokalet, der slår takten?
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Jeg bemærker noget, der kan lyde som metronome takt på track 7!
|
|
|

__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen der har ramt det rigtige endnu. Der er masser af negle på elfenben på mange numre, men det jeg hentyder til er tik tak tik tak - måske det er borholmeren de har glemt at stoppe? Vi skal noget højere op i track nummer - eller skal vi længere ned ????  På med skiven og lyt efter. Brug blot tiden på de første 30 sekunder, så er du i mål. Præmien er ubegrænset ridning på den vildeste tyr, som skal i Arenaen i La Placa del Toro i Madrid, den 29. maj 2005. PS! Det burde gøre fruen til en smal sag i fremtiden
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom nu folks!
Hvor er metronomen?
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Kom nu folks!Hvor er metronomen? |
|
|
Send mig cd'en så skal jeg fortælle dig det. Er dette lidt en "hvem har den længste" konkurrence for at se, hvem der har formået at sammensætte det mest afslørende anlæg?
P
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
p_porskjær skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
Kom nu folks!Hvor er metronomen? |
|
|
Send mig cd'en så skal jeg fortælle dig det. Er dette lidt en "hvem har den længste" konkurrence for at se, hvem der har formået at sammensætte det mest afslørende anlæg?
P |
|
|
Behøves ikke, for det har jeg alligevel  . Men jeg vil gerne høre om der er nogen andre der er faldet over lige netop dette på den skive. Spil skiven med lidt ro omkring dig, hvis du altså har skiven. Min er ikke til låns sådan i større stil, hvilket i øvrigt intet har med kvaliteten af den at gøre. Jeg har hørt meget om den skive og nu har jeg den altså, ligesom jeg også har Live in Paris med samme kvinde. Hun er da rimelig og lysår mere rimelig og ægte end f.eks Norah Malkeko.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Jeg vendter til i morgen aften vor der er ro til at lytte så må vi jo se om mit system kan afsløre dette lille tik tak.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om mit gamle anlæg kan afsløre det - går ud fra at der skal spilles ret højt(?) .
Mange musikere er da for øvrigt rede til at ofre teknisk perfektion, til fordel for et bedre musikalsk resultat (hvis et sådant valg skal foretages). Selv Frank Zappa, som var anset for at være både musik- og studieteknisk perfektionist, gjorde det jævnligt. jeg ville tro, at i hvert fald Costello tænker på samme måde, og sikkert osse Krall.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Her sidst "på" aftensmaden, er der ikke ligefrem energi til at lytte samtlige numre igennem. SÅ GOD er skiven skam ikke (lyden ). Men der er måske en antydning på track 12...
Går hamster godt til rødvin...........?
|
|
|
BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT!
Der gik vist vel meget gnaver i den her korrespondence. Gamla Gubban har nævnt det rigtige tal. 12 TOLV er det rigtige svar.Hun metronomer helt vildt gennem hele nummeret. Det er faktisk lige før, at hun gi´r en metronomesolo. Hun er bare så sej på metronome hende fru Skrall.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Er i sikker på at det er en metronome og ikke at det kunne være trommeslageren der slår takten.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
|
Ved ikke om mit gamle anlæg kan afsløre det - går ud fra at der skal spilles ret højt(?) .
Mange musikere er da for øvrigt rede til at ofre teknisk perfektion, til fordel for et bedre musikalsk resultat (hvis et sådant valg skal foretages). Selv Frank Zappa, som var anset for at være både musik- og studieteknisk perfektionist, gjorde det jævnligt. jeg ville tro, at i hvert fald Costello tænker på samme måde, og sikkert osse Krall.
|
|
|
Jeg har i mit snart lange liv observeret flere musisk udøvende perfektionskrakilere klare sig overbevisende uden taktregulerende støttestrømper.
Bjørnebryg sløver perceptionen
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
:-):-) skrev:
|
Hej !
Er i sikker på at det er en metronome og ikke at det kunne være trommeslageren der slår takten.
|
|
|
Det ka' Hr. Rummål s'gu nok ikke udskille på sine dalinistiske drejeventiler
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Hej !
Er i sikker på at det er en metronome og ikke at det kunne være trommeslageren der slår takten. |
|
|
Arhhh! Måske hun har fået indopereret nye hjerteklapper af træ måske. Måske endda træet har været brugt til kastagnetter.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Hej !
|
|
|
Arhhh! Måske hun har fået indopereret nye hjerteklapper af træ måske. Måske endda træet har været brugt til kastagnetter. |
|
|
Du har nok ret Kurt man kan nå langt vis man er smart alle kneb gæller.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
gl.jas skrev:
|
Her sidst "på" aftensmaden, er der ikke ligefrem energi til at lytte samtlige numre igennem. SÅ GOD er skiven skam ikke (lyden ). Men der er måske en antydning på track 12...
Går hamster godt til rødvin...........?
|
|
|
BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT!
Der gik vist vel meget gnaver i den her korrespondence.
Gamla Gubban har nævnt det rigtige tal.
12 TOLV er det rigtige svar.
Hun metronomer helt vildt gennem hele nummeret. Det er faktisk lige før, at hun gi´r en metronomesolo. Hun er bare så sej på metronome hende fru Skrall.
|
|
|
HURAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP!
og præmien er....................?..
|
| Til top |
|
| |