Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTCP - kraftig og dyr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:
Intel 915 (også i mobile-udgaven) understøtter skam DC ram.
Med en Pentium M med 533 MHz FSB vil 333 MHz ram være en flaskehals - derfor vil DC 333 MHz eller 400 MHz, være at foretrække.

Hmm.. Beklager hvis min info var forkert, jeg må tænke på et andet chipsæt.

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke helt hvor kritisk jeg skal være mht. lydkomponenter osv.  Har kun et gammelt Denon Surroundanlæg (AVR-1000 forstærker) og 5 Dali højtalere sat op i traditionelt surround-stil.

Har RAM egentlig nogen stor indflydelse på afspilning/optagelse af video og tv?  (tænker her på 256mb kontra 512mb).

Til top Vis rane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rane

All4HIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Her i set at Aldi har et godt tilbud ??? i denne uge
Til top Vis All4HIFI's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af All4HIFI

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Ja jeg fik også brochuren ind ad døren. Umiddelbart så er prisen ret så god, desværre så skriver de ikke hvilket tunerkort der sidder i. Jeg har besøgt deres hjemmeside og der kommer der heller ikke frem.

Det der dog er spændende er at den har SCART direkte ud af kassen fra grafikkortet.

Jeppe 

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Har prøvet at lege lidt med en konfiguration:

Hauppauge WinTV PVR-150MCE   = 712kr
MSI FX5700LE-TD128 = 749kr
AMD Sempron 2800+ = 591kr
Seagate Barracuda 7200.7 120 GB = 596kr
Silverstone LASCALA LC10 Kabinet = 1018kr
Nexus NX-3000 PSU = 370kr
ABIT NF7-S2G Bundkort (ATX dog) = 537kr
Kingston ValueRAM 1 x 512 MB  = 376kr
Linksys Instant Wireless WMP11  = 262kr

Mangler så lige en CPU køler. Alle priserne er taget fra edbpriser inkl. fragt (dvs. man kan minusse et par hundrede hvis man køber flere dele fra samme sted).

Pris ialt omkring 5.000kr

Er en anelse i tvivl om Silverstone kabinettet kan klare almindelige ATX (dvs. ikke Micro-ATX) bundkort som det MSI jeg har valgt?

Men hvad siger i ellers? Forslag til ændringer/forbedringer osv. modtages meget gerne :)

DKTiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 01 April 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Silverstone LC10 kan godt klare fullsize ATX bundkort:

http://www.silverstonetek.com/products-lc10.htm
Til top Vis DKTiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKTiger

Demogorgon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 April 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Det ser ud som et ganske ok setup du har der.

Du skal dog lige være opmærksom på, at Abit NF7-S2 er en skrabet udgave af det ellers meget beroste NF7-S.
S2 udgaven har slet ikke de samme muligheder for overclocking (eller underclocking og undervolting). Jeg mener at kunne huske at Soltek vist har det bedste alternativ lige nu. Men hvis du ikke skal rode ret meget med BIOS'en, er S2 modellen helt OK. Prøv evt. også at checke ASUS A7N8X modellerne ud.

Jeg vil nok anbefale et ATX bundkort, for at bevare muligheden for opgradering. Men ellers findes både tunere/optagere og wireless som USB enheder.
Plextor har vist en USB tuner/optager ting der kan optage i divx, og linksys har en ganske fin USB wifi adapter.

Du kan desuden spare en del ved at købe et (billigere)kabinet med inkluderet PSU, f.eks. Antec LifeStyle Overture. Men personligt synes jeg selv at Silverstone laver det pænt nok til at det er det værd.

Af kølere kan jeg anbefale Zalman CNPS 6000-Cu

Til top Vis Demogorgon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demogorgon Besøg Demogorgon's Websted

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig og vil aldrig overclocke nogen af mine systemer, derfor er det seføli heller ikke vigtigt med et board der kan det her :)

Kom lige til at tænke på....har det nogen stor indflydelse at jeg kun har et almindeligt Sony 25" fjernsyn (KV-25X5E med Trinitron)??   Her tænker jeg på billedekvaliteten og læsbarheden fra Mediacenteret.

carlsen1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Sendt: 03 April 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

rane skrev:

Takker for svar :)

Ok, dvs. at der skal fokuseres på følgende:

• Ok CPU (mindst 2ghz - hvor hurtig er sempron ift. p4?)
  • Grafikkort med 128mb
  • Pænt kabinet

Kan i anbefale et fornuftigt og støjsvagt grafikkort samt bundkort?  Og hvad med RAM?

Går da udfra at MCE kan afspille divx/xvid hvis man bare installerer de rigtige codecs ikke? 

Så vidt jeg har forstået det kræves der intet af grafikkortet. Har du et gammelt 32 mb kort med et tv-out kan det klare det.

ras

Til top Vis carlsen1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carlsen1

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 April 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Desværre et forkert råd Carlsen1, MCE kræver faktisk et graffikkort med mindst 48MB RAM, ja du læste rigtigt 48MB allokeres af grænsefladen.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Demogorgon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 April 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

det er nu heller ikke overclocking jeg gik efter, men nærmere underclocking og undervolting. For at mindste støj, varmeudvikling og strømforbrug, er det meget normalt at køre med lavere hastigheder og/eller strømstyrke.
Hvis man synes at man har behov eller interesse for den slags, er det i høj grad vigtigt at finde et bundkort der kan nogle tricks med bios'en.

Det med fjernsynet tror jeg ikke bliver det helt store problem. Køb et ordentligt kabel, og leg lidt med forskellige opløsninger. Hent evt. powerstrip og se om du kan presse lidt ekstra ud af fjernsynet.

I mit system har jeg valgt at bruge et Geforce MX400(mener jeg) 128MB, da det er passivt kølet og billigt. Jeg spiller ikke 3d spil på mit system, så det er ganske fint til mit behov. Hvis du vil have noget vildere, kan du prøve at lede efter et større geforce. Der er vist et i FX serien der er passivt kølet, og hvis dit fjernyn har component indgang, kan du prøve at finde et Geforce 6600. De har alle mulighed for komponent output, men det er ikke alle producenter der bruger det.

Jeg er ikke så meget inde i bundkort til de forskellige cpuer, men prøv om ikke Soltek har et med de features du skal bruge.

Du kan nok godt spare lidt på rammen uden at du mister det vilde performance. Prøv f.eks. Kingston's value serie. Jeg ville nok vælge PC3200 eller PC2700(alt efter budgettet) og se bort fra dual channel. Det er trods alt ikke det vilde maskinen skal kunne. Plus den får hjælp til både afspilning og optagelse fra hhv. grafikkort og tv kortet. Jeg tror sagtens at et sempron vil kunne klare opgaven. Jeg har f.eks. selv underclocket en Athlon XP-M 2500+ i mit system og det virker fortrinligt. Passiv køling hele vejen igennem, pånær PSU blæseren, der skaber luftgennemstrømning i kabinettet. Strømforbruget er lavt og systemet siger ikke et kvæk.

Til top Vis Demogorgon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demogorgon Besøg Demogorgon's Websted

DKTiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 06 April 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Ja der er krav til grafikkortet. Jeg har prøvet med et gammelt GF 2 MX 32mb, i et tidligere setup. MCE melder bare at den ikke kan afspille video. Ligemeget om det er Live TV, Recorded TV, My Videos eller DVD!
Til top Vis DKTiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKTiger

hxpro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 April 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Demogorgon skrev:
Det kan vist klares ret billigt med f.eks. et VIA C3 board og et hauppauge PVR kort.
Jeg ved ikke helt hvad kravene til MCE er, men hvis det skal være lidt vildere, kan du købe en billig sempron og et lidt ældre grafikkort.

Det system jeg er ved at samle kommer til at koste ca 6000 for det hele, og det er uden at spare for meget.

Vælg f.eks. et godt Silverstone kabinet, en sempron du synes passer til dit behov og et bundkort med nForce chipset(og Soundstorm lyd).
Et GeForce4 MX eller FX 5200 skulle være både billigt og lydløst.
Et Hauppauge kort i PVR-serien skulle passe fint til dit behov.
WiFi kort starter ved et par hundrede kroner, så det bliver ikke det store problem.

Jeg ville mene dette med et VIA C3 board ville være det korrekte til HTPC, med et TV-kort med Hardware mpeg2 kodning og evt et REALmagic Xcard, samt passende lydløs harddisk.

Så har man et lydløst og ikke særligt kølingskrævende system.

Mvh

Morten

Til top Vis hxpro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hxpro

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes