Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 09:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: P4 eller 64 bit (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
veddum-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

kommer jo an på hvad du skal lave..... men hvis du sammenligner en 3 ghz p4 med en 3200+ vil en 3200+ klart vinde .... der skal nok være rigeligt power i sådan en til htpc :)

plus behøver ikke samme ekstreme køling som en p4.....

ik fordi jeg er amd fan... men giver ik ret meget p4 serien.. og især ikke deres nye prescott processorer...

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

P4 serien er god, bare ikke prescotten, men tag P4 Dothan, den bruger max 35 W imens A64 ligger nok på 80-100W

Den vil derfor bruge langt mindre energi, og en 2GHZ dothan, er på højde med AMD FX 53-55, dog ikke nær så god, men bruger 3 gange mindre energi

Skal lige siges at FX 55 er Amd's top proccesor, som er rigtig vild

Cambridge DacMagic
Til top Vis GgozZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GgozZ

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

GgozZ skrev:

P4 serien er god, bare ikke prescotten, Jo, prescotten er faktisk en ret fed processor! Nogle mener at den har et højt strømforbrug, og ja det har den også , men de varme problemer, som især mange folk uden Prescott mener de har, dem har jeg nu aldrig oplevet, og jeg har efterhånden bygget en hel del systemer med netop Prescott. Hvis man bare bruger sin sunde fornuft og køber noget kvalitets køling, og ellers danner et fornuftigt airflow inde i kabinettet, så er der ingen problemer!... men tag P4 Dothan Dothan er en Pentium M, ikke en P4. ;-) Pentium M bygger på P3, og har derfor en lidt anden struktur, bla. mangler den nogle instruktions sæt, men har til gengæld 32Kb. L1 cache mod Prescotts 16Kb. og hvad angår Dothan udgaven af Pentium M, så har den desuden 2Mb. L2 cache, mod Prescotts 1Mb. , den bruger max 35 W imens A64 ligger nok på 80-100W

Den vil derfor bruge langt mindre energi, og en 2GHZ dothan, er på højde med AMD FX 53-55, dog ikke nær så god, men bruger 3 gange mindre energi

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
GgozZ skrev:

P4 serien er god, bare ikke prescotten, Jo, prescotten er faktisk en ret fed processor! Nogle mener at den har et højt strømforbrug, og ja det har den også , men de varme problemer, som især mange folk uden Prescott mener de har, dem har jeg nu aldrig oplevet, og jeg har efterhånden bygget en hel del systemer med netop Prescott. Hvis man bare bruger sin sunde fornuft og køber noget kvalitets køling, og ellers danner et fornuftigt airflow inde i kabinettet, så er der ingen problemer!... Giv mig nu ret i, at den bliver varmere og Amd64 er generelt et bedre valg, har selv samlet computere med prescott og bare standard køleren larmer helt vildt, så kan man bare skifte, ved godt at en god lydløs køler måske kun koster 2-300kr, men Amd64'eren har bare ikke dette problem, ydelses mæssigt ligger den i de fleste tilfælde over prescott.. En anden ting er at jeg godt kan stå frem som en "Amd mand" men vil aldrig købe en, vil holde mig til Intel, men deres prescott er ikke den bedste de har lavet, de skulle som vi har diskuteret på oc.dk ( har set dig før som bruger micma18 ) længe, at de skulle lave Dothanen i Desktop model  men tag P4 Dothan Dothan er en Pentium M, ikke en P4. ;-) Pentium M bygger på P3, og har derfor en lidt anden struktur, bla. mangler den nogle instruktions sæt, men har til gengæld 32Kb. L1 cache mod Prescotts 16Kb. og hvad angår Dothan udgaven af Pentium M, så har den desuden 2Mb. L2 cache, mod Prescotts 1Mb. Okay, det er min fejl :) , den bruger max 35 W imens A64 ligger nok på 80-100W

Cambridge DacMagic

runekeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2004
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke finde den dothan processor nogen steder hedder den også noget andet? og evt. et link til edbpriser
Til top Vis runekeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af runekeldsen

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 25 Marts 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

runekeldsen skrev:
Jeg kan ikke finde den dothan processor nogen steder hedder den også noget andet? og evt. et link til edbpriser

Den hedder bare Pentium M... Dothan er bare "kodenavnet" på den.

Du kan kende forskel på dem, for Dothan modellen har 533Mhz. FSB, og 2Mb. L2 cache. Den gamle Banias model har kun 400Mhz. FSB og 1Mb. L2 cache. Men alle Pentium M modeller over 1,7Ghz. er Dothan ;-)

veddum-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

gider nogen paste links til desktop boards der understøtter pentium m

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 25 Marts 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Det dejlige ved disse bundkort er også at de er micro atx så de kan bedre tilpasses i et lille HTPC kabinet, hvis du vil spare plads.

Havde taget 2Ghz P-M'en eller 1.86Ghz, synes de lyder meget fornuftige prismæssigt

Cambridge DacMagic

runekeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2004
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige læst et par anmeldelser igennem på tomshardware guide og der tæver P4 3,2 altså AMD 64 3200 og i deres video test som jo faktisk er den vigtigste for en htpc der skal man helt op på en AMD 64 3400 bare for at kunne stå lige med en P4 3 Ghz.

Jeg var ellers lige blevet overbevist om at det skulle være AMD ?

Til top Vis runekeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af runekeldsen

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Tomshardwareguide har desværre et ry for at både være Nvidia venlige og Intel venlige hvis du forstår, tit sætter de dem i den bedste "position" eller under andre forhold, men vil helt sikkert sige at overordnet er AMD'en den bedste, i få test kan den dog ikke klare P4'erens rå styrke

AMD'en er mere en rørforstærker med 100 W imens Intel er en PA forstærker med 1000

Cambridge DacMagic

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 28 Marts 2005 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

GgozZ skrev:

Tomshardwareguide har desværre et ry for at både være Nvidia venlige og Intel venlige hvis du forstår, tit sætter de dem i den bedste "position" eller under andre forhold, men vil helt sikkert sige at overordnet er AMD'en den bedste, i få test kan den dog ikke klare P4'erens rå styrke
Tror i det hele taget man skal være meget opmærksom på, at de forskelle de forskellige benchmarks kan få til at se nok så store ud, i den virkelige verden nok er ret så minimale... Men der er jo folk som vil gi deres gamle mor, for at få 2fps. mere i et eller anden spil, som de aligevel aldrig spiller... ;-) 
>> GgozZ: Tror du har misforstået den der med at AMD'en overordnet skulle være bedst... for AMD'en er fortrinsvis en gamer cpu, og det er jo også kendetegnet ved, at de netop sidder i mange konfirmand pc'er... Nu har jeg personlig været i IT branchen i snart 10år, og hvis jeg selv skal sige det, så er jeg enormt kvalitets bevidst, og jeg ville aldrig lægge navn til en pc, som indeholder en AMD. Jeg har nok at se til med folk, der kommer med amd pc'er som de har købt andre steder, som er gået i stykker. 
Var desuden udsat for her i sidste måned at der var nogle folk ude på min arbejdsplads, som uden min viden havde købt 4 amd maskiner hjem, til en server opstilling... Men det tog aligevel 14dage før den kørte, fordi det halve af hardwaren var defekt (inkl. én af cpu'erne). Men folk må self. selvom hvor meget, og hvilket hardware de investere i, det vigtigste er jo at de selv er glad og tilfreds med det! ;-)

AMD'en er mere en rørforstærker med 100 W imens Intel er en PA forstærker med 1000  (hmmm.... den påstand står du vist selv for ;-)

napsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
GgozZ skrev:

Tror i det hele taget man skal være meget opmærksom på, at de forskelle de forskellige benchmarks kan få til at se nok så store ud, i den virkelige verden nok er ret så minimale... Men der er jo folk som vil gi deres gamle mor, for at få 2fps. mere i et eller anden spil, som de aligevel aldrig spiller... ;-) 
>> GgozZ: Tror du har misforstået den der med at AMD'en overordnet skulle være bedst... for AMD'en er fortrinsvis en gamer cpu, og det er jo også kendetegnet ved, at de netop sidder i mange konfirmand pc'er... Nu har jeg personlig været i IT branchen i snart 10år, og hvis jeg selv skal sige det, så er jeg enormt kvalitets bevidst, og jeg ville aldrig lægge navn til en pc, som indeholder en AMD. Jeg har nok at se til med folk, der kommer med amd pc'er som de har købt andre steder, som er gået i stykker. 
Var desuden udsat for her i sidste måned at der var nogle folk ude på min arbejdsplads, som uden min viden havde købt 4 amd maskiner hjem, til en server opstilling... Men det tog aligevel 14dage før den kørte, fordi det halve af hardwaren var defekt (inkl. én af cpu'erne). Men folk må self. selvom hvor meget, og hvilket hardware de investere i, det vigtigste er jo at de selv er glad og tilfreds med det! ;-)

AMD'en er mere en rørforstærker med 100 W imens Intel er en PA forstærker med 1000  (hmmm.... den påstand står du vist selv for ;-)

Man skal nok passe på med at tillæge AMD alle problemer ved systemer med AMD cpu'er, og ej heller stire sig blind i fortidens problemer (Intel kommer sig forhåbentlig også over den seneste tids problemer). Der er masser af vitale komponenter som man kan lave fejlinvesteringer i. :) Personligt har jeg aldrig haft nogen problemer med min nforce2/thouroughbred, og mon ikke en IBM, Sun, HP eller Cray maskine med Opteron kører ganske fint også? :)

Vi kommer vel næppe udenom at AMD har lavet nogle rigtig gode ting på det sidste, og Intel har været lidt sløve til at følge trop. HyperTransport, on-die memctrl, NX, AMD64, Cool'n'Quiet og Opteron i det hele taget er ganske dejlige ting. :)

Men det bliver spændende at se tests når XP64 er færdig og der er flere 64bit apps, indtil videre ser AMD dog ud til at have fat i den lange ende med større forbedringer ved 64bit vs 32bit end Intel. :)

Til top Vis napsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af napsi

CK^HOL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Sendt: 01 April 2005 kl. 04:30 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest burde du nok glemme alt om 64bit. Chancen er nok, at du ikke vil benytte et 64bit OS før Longhorn (glem alt om 64bit WinXP), og ligeledes kan du være 100% sikker på at stortset alle dine programmer ikke vil blive optimeret hertil før Longhorn bliver udbredt (i 2005 vil det kun være et par enkelte tech-flagskibe der vil være tilgængelig som 64bit version)

GgozZ
"90nm er en betegnelse for hvor tæt transistorne sidder, de 90nm er mellemrummet imellem dem, derfor vil en 90nm teoretisk set udvikle mere varme"
- Det er jo noget vrøvl, at jo mindre produktionsteknologi du benytter, jo mere varme vil den teoretisk benytte. Eftersom der er flere variabler her, er det en påstand der ikke svarer til virkeligheden. Det afhænger af langt flere ting, og et issue som leaking har f.eks. ikke været det store problem tidligere, selv om det altid har været en problemstilling ved sådanne skift, men det begyndte at blive et problem omkring skiftet til 0.15 mikron. Ved 0.13 mikron voksede det så igen, for at blive ekstremt tydelig ved 90nm, og det er første gang at leaking bliver et større problem end de kan hente ved skiftet, i det mindste lige umiddelbart. Altså at skiftet til en mindre produktionsteknologi ikke har kunne give en reduktion i strømforbruget ved introduktionen.

"Den har en meget kortere pipeline som er en kæmpe fordel med alle nuværende styresystemer, men hvis man nogensinde producerede det perfekte styresystem uden fejl og slamkoder skulle prescotten nok komme til dens ret"
- Du kan ikke forhindrer en CPU fra at skulle cleane sin pipeline og starte forfra i software. Det er jo noget sludder at antyde, den er hæmmet af et OS. Det er nogle spilleregler der ikke ændrer sig, og har intet at gøre med de "nuværende styresystemer".

"en 2GHZ dothan, er på højde med AMD FX 53-55"
Det er den jo på ingen måde. Den har en svag FPU ydelse (hvilket er grunden til at den ikke bliver benyttet som en desktop processor), og selvom den yder helt fantastisk og har en højere IPC end A64/P3 eller nogen anden desktop processor for den sags skyld, kan den ikke hamle op med en A64 i ydelsen. AnandTech har på det seneste lavet nogle artikler der dækker mere end et par standard tests:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2382

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2342

Det er mig også lidt en gåde hvordan man kan kalde en processor der er billigere, bedre ydende i langt de fleste kategorier og går 50/50 i de ellers Intel dominerede områder som encoding osv., har et langt lavere strømforbrug og dermed også varmeudledning, ikke har et krav om monster dyre RAM for at benytte den nye platform, har et bredere udvalg af chipsets, har en bedre strømstyring og hvad angår topmodellerne er en del af Intel's ikke rigtig til at få fat på. Ligeledes er der problemer med en af clock generatorerne på Intel's i925XE chipset (dog ikke noget fatalt eller noget an skal bekymrer sig om, men alligevel). At en processor vinder i stortset alle spil gør da ikke en processor til en gaming only eller en billig konfirmand processor? (vi befinder os ikke i K6-2 dagene længere)

napsi - den såkaldte NX bit er ikke en AMD tech. Det er MS der er drivkraften bag dette, AMD var bare først til at implementere det (der er få nye Intel processorer understøtter det btw., og både AMD og Intel var rimelig tideligt ude og sige de ville understøtte det).
Til top Vis CK^HOL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CK^HOL Besøg CK^HOL's Websted

pinkfloydhomer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Sendt: 03 April 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

CK^HOL skrev:
Først og fremmest burde du nok glemme alt om 64bit. Chancen er nok, at
du ikke vil benytte et 64bit OS før Longhorn (glem alt om 64bit WinXP),

Nu er der jo andre styresystemer end Windows.

Og desuden: Hvorfor glemme alt om 64-bit? I praksis er A64 en glimrende processor, både 32-bit og 64-bit. Til HTPC-brug er den nærmest idéel. Den er billig, strømsvag, udvikler ikke meget varme og så er den naturligvis ydelsesmæssigt helt i top. Jeg ville helt sikkert basere en HTPC på A64 nu.

/David
Til top Vis pinkfloydhomer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pinkfloydhomer

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 03 April 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Om Intel er bedre end AMD er efterhånden et religionsspørgsmål. Jeg har i øjeblikket en AMD 2600+ og har ingen problemer haft med den, men alle de systemansvarlige jeg har talt med gør som regel nar af at jeg benytter AMD, fordi de mener at AMD er skod. Jeg mener dog de overdriver en del.

Hvis jeg personligt skulle vælge en CPU lige nu ville jeg ikke skænke 64bit processorerne en tanke, da jeg efterhånden har lært at det i PC-verdenen, ikke kan betale sig at spekulere på, hvad man kan få brug for om f.eks 2 år og købe derefter. Køb det du får fuld udnyttelse af lige nu.

Om du vælger AMD eller Intel, du kan ikke helgardere dig så du i alle tilfælde har den hurtigste processor. Det kommer simpelthen an på de applikationer du skal benytte. Men jeg mener dog at man kommer længest med så høj clock frekvens som muligt, i de fleste tilfælde.

En 64 bit processor kan arbejde med 64 bit data af gangen. En 32 bit processor med 32 bit ad gangen. Hvor mange gange pr. sek bestemmes af clockfrekvensen. Så der vil det jo se ud til at 64 bit er dobbelt så hurtig som en 32 bit, ved samme clockfrekvens, men det kræver at applikationen som kører rent faktisk kan udnytte at der er mulighed for at bearbejde 64 bit ad gangen. Så i den idéelle verden er en 64 bit dobbelt så hurtig som en 32 bit. Problemet er bare at der er indgået mange komprimier i udviklingen af CPU'er med henblik på bagudkompatibilitet, så du ser måske kun denne fordobling af hastigheden i 3% af tilfældene.

Nu aner jeg ikke hvor godt 64 bit er implementeret i Longhorn, men indtil der kommer et styresystem som understøtter 64 bit fuldt ud, så er jeg ikke interesseret. Det er jo igennem styresystemet programmerne taler med hardwaren, så hvis ikke styresystemet understøtter 64 bit ja så står cpuens registre halvt tomme ved hver beregning. Og så er man jo ligevidt.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

CK^HOL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Sendt: 03 April 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

pinkfloydhomer
"Hvorfor glemme alt om 64-bit? I praksis er A64 en glimrende processor, både 32-bit og 64-bit.

- Læg mærke til at der i det citat du bruger, står 64-bit og ikke A64 (AMD's 64bit desktop serie) eller AMD64 (AMD's 64bit arkitektur). Pointen var at glemme alt om 64bit spørgsmålet, da det på ingen måde er relevant eller noget der burde spille en rolle når man står overfor at købe en P4, A64 eller Pentium-M.

tranum1
"En 64 bit processor kan arbejde med 64 bit data af gangen. En 32 bit processor med 32 bit ad gangen. Hvor mange gange pr. sek bestemmes af clockfrekvensen. Så der vil det jo se ud til at 64 bit er dobbelt så hurtig som en 32 bit"

Det er en kæmpe misforståelse, og du vil aldrig se et boost på 100%, ligesom man ikke har set det ved tidligere skift. Det er altså ikke så stort et skift, som mange ofte gør det til. Det er en naturlig udvikling, ikke et kæmpe skridt. Du kan arbejde med lidt større data, adressere en større hukommelse osv., men intet der vil revolutionere markedet eller booste ydelsen helt vildt.

"Men jeg mener dog at man kommer længest med så høj clock frekvens som muligt, i de fleste tilfælde."
- I ydelsessammenhæng er det eneste der tæller slutresultatet. Hvordan de kommer frem til resultatet er fuldstændig ligegyldigt, og at påstå den ene er bedre end den anden uden at kigge på slut resultatet er hovedløst.
Til top Vis CK^HOL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CK^HOL Besøg CK^HOL's Websted

Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Bruger siden: 08 August 2004
Sendt: 04 April 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
[

Og hvor meget af hardware'en i de computere var AMD? CPU'en kun, godt så...
Hvorfor så skyde hele skylden på AMD? Var det Athlon 64?

Hvis du køber kvalitet til AMD CPU'er får du kvalitet, hvis du køber kvalitet til Intel CPU'er for du kvalitet.

Den der med "jeg har set x antal AMD maskiner gøre bla bla" er til at brække sig over. Tæller du også Intel maskinerne der ikke kører som de skal, eller har det ikke din interesse fordi du er Intel mand?

Til top Vis Eiberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eiberg Besøg Eiberg's Websted

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 05 April 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Eiberg skrev:
micma18 skrev:
[

Hvis du køber kvalitet til AMD CPU'er får du kvalitet, hvis du køber kvalitet til Intel CPU'er for du kvalitet. Fordi den platform cpu'en sidder på ikke er den samme... Det jeg mener det er at de bundkort osv. man kan få til en AMD platform ikke levere den samme standard, som er mulig at opnå med en Intel platform... Dermed ikke sagt at man kan få noget billigt bambus til en Intel, man kan jo altid finde noget super billigt Epox e.lign. med et crappy SiS chipset, men du har da muligheden for at vælge en kvalitets platform!

Den der med "jeg har set x antal AMD maskiner gøre bla bla" er til at brække sig over. Tæller du også Intel maskinerne der ikke kører som de skal, eller har det ikke din interesse fordi du er Intel mand? Jeg arbejder udelukkende med Intel maskiner hver dag, aligevel kommer folk rendende ned til mig når deres pc'er (som jeg ellers ikke har noget med at gøre) når der er problemer, og der er en svær slagside til at AMD maskiner som har det skidt... Og når det nu skal siges, så har jeg nok omkring 50 Intel maskiner stående lige her omkring mig, og i de sidste 3md. ihvertfald har der ikke været en eneste hardware fejl! Det lyder måske heller ikke af så meget, men når man tænker på det er 50 maskiner, som ikke bliver behandlet vanvittigt godt af brugerne, sammenlignet med de kun 4 AMD maskiner som vi havde på besøg, som alle havde hardware fejl...

Men også en anden sjov ting jeg har oplevet, det skal dog siges at det er nogle år siden nu, og AMD'erne er blevet bedre i mellemtiden, dog... Jeg arbejdede for en større pc producent, og vi producerede ca. 800 maskiner om dagen ca. ligelig delt mellem Intel og AMD. Og jeg snakkede på et tidspunkt med ham som stod for at sende defekt hardware tilbage til producenten, og han fremviste nogle cpu trays med defekte cpu'er, og for hver 500 defekte AMD cpu'er, var der 1 Intel...

Men som jeg også skrev, så er det vigtigste jo, at brugeren selv er tilfreds med maskinen! Man må jo selvom hvad man går ud og køber, men jeg har bare oplevet lidt af hvert, og så må du jo selvom om du vil brække dig over det, når jeg skriver om det... ;-)

Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Bruger siden: 08 August 2004
Sendt: 05 April 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
Eiberg skrev:
micma18 skrev:
[

Hvis du køber kvalitet til AMD CPU'er får du kvalitet, hvis du køber kvalitet til Intel CPU'er for du kvalitet. Fordi den platform cpu'en sidder på ikke er den samme... Det jeg mener det er at de bundkort osv. man kan få til en AMD platform ikke levere den samme standard, som er mulig at opnå med en Intel platform... Dermed ikke sagt at man kan få noget billigt bambus til en Intel, man kan jo altid finde noget super billigt Epox e.lign. med et crappy SiS chipset, men du har da muligheden for at vælge en kvalitets platform!

Dvs. du betragter f.eks. nForce 3 og 4 som dårlige platforme? Eller for den sags skyld VIA KT-chipsets til A64....
Man får hvad man betaler for...

Den der med "jeg har set x antal AMD maskiner gøre bla bla" er til at brække sig over. Tæller du også Intel maskinerne der ikke kører som de skal, eller har det ikke din interesse fordi du er Intel mand? Jeg arbejder udelukkende med Intel maskiner hver dag, aligevel kommer folk rendende ned til mig når deres pc'er (som jeg ellers ikke har noget med at gøre) når der er problemer, og der er en svær slagside til at AMD maskiner som har det skidt... Og når det nu skal siges, så har jeg nok omkring 50 Intel maskiner stående lige her omkring mig, og i de sidste 3md. ihvertfald har der ikke været en eneste hardware fejl! Det lyder måske heller ikke af så meget, men når man tænker på det er 50 maskiner, som ikke bliver behandlet vanvittigt godt af brugerne, sammenlignet med de kun 4 AMD maskiner som vi havde på besøg, som alle havde hardware fejl...

Hvis de 4 maskiner kom samme sted fra, og var med samme komponenter, så er det jo meget muligt at alle har fejlen, hvis det bundkort der er anvendt har fejl fra producenten af... Hvis de komponenter der var brugt var noget bambus fordi man ikke havde råd til kvalitet, har det jo intet med AMD at gøre...

Men også en anden sjov ting jeg har oplevet, det skal dog siges at det er nogle år siden nu, og AMD'erne er blevet bedre i mellemtiden, dog... Jeg arbejdede for en større pc producent, og vi producerede ca. 800 maskiner om dagen ca. ligelig delt mellem Intel og AMD. Og jeg snakkede på et tidspunkt med ham som stod for at sende defekt hardware tilbage til producenten, og han fremviste nogle cpu trays med defekte cpu'er, og for hver 500 defekte AMD cpu'er, var der 1 Intel...

K6? :)

Men som jeg også skrev, så er det vigtigste jo, at brugeren selv er tilfreds med maskinen! Man må jo selvom hvad man går ud og køber, men jeg har bare oplevet lidt af hvert, og så må du jo selvom om du vil brække dig over det, når jeg skriver om det... ;-)

Det joj lige det....
Til top Vis Eiberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eiberg Besøg Eiberg's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes