Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 02:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: JBL GTI billeder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Nu må du snart se at få fyret op under det projekt Thomas, sidder her og er helt spændt  Indtil videre ser det jo godt, ser frem til dit næste indlæg!

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

hifinørden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 August 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Ja det ville være dejligt med en fortsættelse på dette pragtfulde projekt.

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 August 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hørt hørt

Der er da heller ikke noget som en god dyb bas, der får småfolk til at sove trygt

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 August 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

hifinørden skrev:
Ja det ville være dejligt med en fortsættelse på dette pragtfulde projekt.

det har han slet ikke tid til.. og bestemt ikke i denne uge, hvor den kære hr. hasselhof skal hjælpe mig.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 August 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Tja det hele lyder nu meget intresant... jeg glæder mig til at se Hasseldorf's projekt blir færdig så man kan se nogle billeder..!!!

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 September 2006 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

Sorry for den langvarige mangel på respons, men har ligget vandret i luften i længere tid.

Subsne er desv endnu ikke færdige, men der er sket en del. Prototype kabinetterne har vært en stor hjælp, på godt og ondt. Jeg har droppet ryg mod ryg konstruktionen da det viste sig at rummet reagerede negativt. For at det skulle virke ville et større rum være nødvendigt. Arbejder nu på at alle 4 enheder skal være frontfiring i to subs med en eliptisk waveguide. Da jeg ikke lige har en stor cnc maskine tilrådighed for mit hobby projekt, er jeg ved at pumpe en gammel søulk af en bådbygger for info om hvordan man laver flydende stigende eliptiske kurver med træ. Har lavet et prototype kabinet med waveguiden på plads hvor den bare er kantet og ikke eliptisk stigende. Mente også at jeg fik hapset et par billeder af det inden jeg rejste, men nu kan jeg ikke finde dem. Så med mindre de dukker op blandt 30 gb af usorteret backup kommer de til februar. Den elektriske køling er jeg også kommet et godt stykke videre med. Har fundet det optimale flow (maksimal køling uden at lave modstand). Desv blev alle testne  lavet med en glideleje baseret blæser som efter et par mds tortur gav op pga rystelserne. De følgende billeder er af kølings prototypen. Jeg er gået igang med at lave nye målinger med en dobbelt kugleleje baseret blæser i glasfiber som er fremstillet til at kunne klare konstante rystelser. Ret nedren at jeg ikke havde tænkt på det noget før.

Her ses fanadapteren (80 til 120 mm) ovenpå en siliconepakning og øverst blæseren. 

Blæseren er skruet fast til adapteren med maskinskruer. møtrikkerne har fået loctite. første gang monterede jeg dem uden loctite..ca en cd senere var l**tet faldet af.

Blæseren er en papst 4412 f2gl. Som så ikke kan anbefales til formålet.

Her kan man med lidt god vilje se kabinettet i baggrunden. Det er et gammelt Tannoy Leopard kabinet jeg har moddet lidt til lejligheden. Som selvfølgelig vil blive bragt tilbage til original tilstand når jeg er færdig. 

Bare så der ikke er nogen tvivl om hvilken enhed det er

Enheden er koblet parallel mode så de to 6 ohms spoler viser en 3 ohms belastning for forstærkeren. Den bliver pt trukket af en Crown ce 4000 amp som i 3 ohm brokoblet smider på den gode side af 4000 watt ud. Det ser ret sindsygt ud når der lige ryger en DTS transient igennem systemet og enheden  laver en xmax sweep. Som om hele rummet lige tager en dyb indåndig for derefter at sparke en hårdt i brystet. Meget vanedannende

Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof

phan2m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 14 September 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Hehehe hassel, hvad koster en retur billet til usa? ku satme godt tænke mig at hører lidt på de w15gti'er.

Dine eksperimenter minder mig lidt om min tid som overclocker. Alt skulle montres en 120+mm blæser *G*

Lækkert at du alligevel får tid til, at uppe nogle billeder trods omstændighederne

Til top Vis phan2m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phan2m Besøg phan2m's Websted

hifinørden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Det ser bare dejligt ud, og fåren til at tænke på om man alligevel skulle droppe de XXLS´ere man havde tænkt på.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 November 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Ø       Hasselhoff.

Undskyld denne off-topic..!? men hvor skaffer du PAPST fra? Jeg kan ikke finde dem noget steds.

Peter

hifinørden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Efter at have søgt på enhederne, er de endnu engang udskiftet. kan den seneste mrk. 2 erstatte den du anvender, og er der fordele ved den, eller skal man bare finde en på ebay? ligeledes er de anbefalede voluminer forsvundet. Hvad er du endt med at bruge internt?

Arme Stakkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hey Hasselhof

Har liger erhvervet mig 2 stk 10" GTI basser af samme type som du har taget billeder af. De skal sidde i en Audi A3.

Hva vil du anbefale af forstærker? Regner selvf. Med en jbl monoblok, men har ikke helt styr på hvor meget der kræves for at trække dem optimalt, de burde jo være forholdsvis nemme at trække da de kun er 10", eller???

Og hvad med kabinet, størrelse, og basreflex eller lukket?

Og en sidste ting, kan se der er 2*2 skrueterminaler på hver bas, så hvad med tilslutningen? Bruger man bare den ene side, eller? På terminalerne på hver bas sidder der en "bro".

Håber du kan være behjælpelig.

Mvh. Lasse 

Til top Vis Arme Stakkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arme Stakkel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes