Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Sonus Faber klub Danmark (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:
Ronin skrev:

Nu skulle udtalelserne om højttalerne jo også helst bunde ud i egne erfaringer, og ikke i anmelder-kommentarer der lige nøjagtigt bifalder alt det man gerne vil høre dem sige.

Sagde manden, der selv skriver anmeldelser  

Ja, mine egne anmeldelser baseret på mine egne oplevelser - ikke sakset alle mulige steder fra!

Ovenstående er jo ikke taget ud fra den blå luft, men er et udsagn, som meget ofte bruges for at formidle et indtryk af Guarnerien til andre, der evt, har EA2 eller Extrema som referenceramme. Og sjovt nok har Hans Faber selv omtalt den i lign. vendinger, på baggrund af sine lytteindtryk.

Meget muligt, men det bliver jo mere interessant at høre når han får dem hjem. Lyder de lige så fantastiske som de ser ud når de først står i stuen, for de ser dælenfløjteme lækre ud?!

Men det kan han jo få rig lejlighed til at uddybe for jer... hvis Switzel-drengen da ikke smider ham ud af forummet inden

Skal vi til at tiltale hinanden med synonym-navne nu? Reglerne gælder alle, inklusive Sonus Faber-folk med ting til salg - ingen grund til at være fornærmet over det.

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Jeg tror anmeldelsen af Guarnerien ikke byder på overraskelser. Hans Faber (HF) og diciplene mener jo indenfor en vis margin, at alt hvad SF laver er gudsbenådet.

Pointen som Ronin har fat i er dobbelt; jeg er sikker på HF kan alle tests af EA2 og Guarnerien udenad og kender jeg ham ret mener han det samme som summen af de positive tests. Det er derfor vanskeligt at forestille sig nogle selvstændige iagttagelser - så tests er både godt og skidt.

Den selvpåførte "mindcontrol" omkring Sonus Faber herligheder og afgudsdyrkelsen af Franco Serblin som konstruktør, tror jeg blokerer for en sund og dansk skepsis/efterkritik på deres produkter.

Med mit kendskab til hovedpersonerne i SF Klubben tror jeg nok at jeg på en kant - og klart ment for sjov - kan stille nogle regler op for klubben:

1. Alt hvad SF laver er det bedste

2. Franco Serblin er den bedste konstruktør

3. Kun to-vejs højttalere duer

4. Da Franco Serblin standardmonterer VDH kabler i SF er VDH det bedste

5. Det viser sig at FS bruger noget ukendt sølvkabel i den ny Stradivarius, men da vi ikke ved hvad det er det består af, lader vi som ingenting

6. Hans Faber ved alt om Hifi. Det han siger er sandt uanset hvad

7. Skulle nogle være uenige i pkt 1,2,3 og 6 får de med Malthe K at bestille - evt ved en privat mail 

8. Vi skal være enige om det Hans og Malthe siger, ellers går det ikke så godt

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:
Ronin skrev:

Nu skulle udtalelserne om højttalerne jo også helst bunde ud i egne erfaringer, og ikke i anmelder-kommentarer der lige nøjagtigt bifalder alt det man gerne vil høre dem sige.

Sagde manden, der selv skriver anmeldelser  

Ovenstående er jo ikke taget ud fra den blå luft, men er et udsagn, som meget ofte bruges for at formidle et indtryk af Guarnerien til andre, der evt, har EA2 eller Extrema som referenceramme. Og sjovt nok har Hans Faber selv omtalt den i lign. vendinger, på baggrund af sine lytteindtryk.

Men det kan han jo få rig lejlighed til at uddybe for jer... hvis Switzel-drengen da ikke smider ham ud af forummet inden

Køber du efter hvad andre mener ?

Jeg mener de er meget bedre end EA2 .

Men kommer også helt anpå hvad musik du høre , for rock er de ikke til heller ikke vild blues .

Men til audiophil musik er de gode som mange kun høre .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

dige skrev:
Jeg tror anmeldelsen af Guarnerien ikke byder på overraskelser. Hans Faber (HF) og diciplene mener jo indenfor en vis margin, at alt hvad SF laver er gudsbenådet.

Pointen som Ronin har fat i er dobbelt; jeg er sikker på HF kan alle tests af EA2 og Guarnerien udenad og kender jeg ham ret mener han det samme som summen af de positive tests. Det er derfor vanskeligt at forestille sig nogle selvstændige iagttagelser - så tests er både godt og skidt.

Den selvpåførte "mindcontrol" omkring Sonus Faber herligheder og afgudsdyrkelsen af Franco Serblin som konstruktør, tror jeg blokerer for en sund og dansk skepsis/efterkritik på deres produkter.

Med mit kendskab til hovedpersonerne i SF Klubben tror jeg nok at jeg på en kant - og klart ment for sjov - kan stille nogle regler op for klubben:

1. Alt hvad SF laver er det bedste

2. Franco Serblin er den bedste konstruktør

3. Kun to-vejs højttalere duer

4. Da Franco Serblin standardmonterer VDH kabler i SF er VDH det bedste

5. Det viser sig at FS bruger noget ukendt sølvkabel i den ny Stradivarius, men da vi ikke ved hvad det er det består af, lader vi som ingenting

6. Hans Faber ved alt om Hifi. Det han siger er sandt uanset hvad

7. Skulle nogle være uenige i pkt 1,2,3 og 6 får de med Malthe K at bestille - evt ved en privat mail 

8. Vi skal være enige om det Hans og Malthe siger, ellers går det ikke så godt

Det lyder da som om du har basis for en ny klub? Vend argumenterne om, og du har vedtægterne.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Formålet med disse "foreninger" burde istedet være at udbrede kendskabet til mærket, masser af hyggelige timer og ikke mindst mulighed for at se, høre og sammenligne andre produkter i en ligeværdig atmosfære! Så snart at der er nogle der tror at de er noget specielt i samfundet fordi de har købt Xxxxxxxx xxxx model XX, er jeg den der er skredet fordi det ganske enkelt ikke er værd at spilde tiden på.

Ronni, dine udtalelser afspejler mangel på viden om hvad vi foretager os når vi mødes, men alligevel fortæller du os hvad vi bør gøre i stedet. Det har du simpelt hen ikke belæg for!

Og din samfundsanalyse holder heller ikke helt stik i forhold til SFKDK... Læs tråden igen og du vil finde ud af, at der ikke er lagt op til snobberi i sonus faber klubben. Tværtimod - Alle kan i princippet være med, lige fra indehavere af den billigste sonus faber model til den dyreste, hvis de skulle have lyst.

Vi er ganske almindelige mennesker som tilfældigvis har en forkærlighed for italienske håndbyggede højttalere, og det ønsker vi at samles om en gang i mellem, og have det sjovt med. Jeg synes det er lidt ærgeligt at der reageres så negativt på det.

Jeg har bemærket at der måske vil blive lavet en vienna acoustics "loge". Det var da en god idé - der kan ligge mange hyggelige stunder i vente der, hvis I får det op og køre.

PS. Der vil blive udarbejdet en billedreportage fra dagen i Aalborg. Den vil være at finde på det udemærkede svenske Euphonia Audio forum:

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?&act= home

Vi er meget glade for den positive ånd, der er blevet udvist for projektet fra forskellige sider. Det virker meget motiverende

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hej alle Sonus Faber Fans!

Her er så det lovede billede af mine nye Guarneri Homage.

Hvordan lyder de så - spørger mange sikkert ?

De lyder som et sæt Guarneri - simpelthen... de skal opleves... for det kommer meget hurtigt til kun at handle om musikken og ikke teknikken.... 

Det er helt helt specielt at høre en højttaler der kun afviger 1db i det MEGET vigtige frekvensområde mellem 100 - 1000 hz. og hvor alting hele tiden er i perfekt fase - men som sagt, det skal opleves før man ved hvad det betyder for gengivelsen.

Mit parrede sæt afviger forøvrigt kun 0,25 db højtalerne imellem i hele frekvensområdet, hvilket er dokumenteret på den certificerede medfølgende testlaboratorie kontrol måling/udskrift fra fabrikken.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Hej alle Sonus Faber Fans!

Her er så det lovede billede af mine nye Guarneri Homage.

Hvordan lyder de så - spørger mange sikkert ?

De lyder som et sæt Guarneri - simpelthen... de skal opleves... for det kommer meget hurtigt til kun at handle om musikken og ikke teknikken.... 

Det er helt helt specielt at høre en højttaler der kun afviger 1db i det MEGET vigtige frekvensområde mellem 100 - 1000 hz. og hvor alting hele tiden er i perfekt fase - men som sagt, det skal opleves før man ved hvad det betyder for gengivelsen.

Mit parrede sæt afviger forøvrigt kun 0,25 db højtalerne imellem i hele frekvensområdet, hvilket er dokumenteret på den certificerede medfølgende testlaboratorie kontrol måling/udskrift fra fabrikken.

Det ser godt ud

Jeg håber da alle sæt er ens , sådan laver de fleste da speaker idag at alle skal være ens og ikke kun i par .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Du skriver det handler kun om musikken og ikke teknikken - og bruger herefter 6 linier på at fortælle om måletekniske ting ved dem.

Hvorfor er det vigtigt hvordan den måler i et meget lille bånd fra 100-1000 Hz?

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Waow de er superflotte. Det er utroligt gennemført med matchende stander og det hele. Det ser også ud som om at standeren er buet ligesom højttaleren, flot!

Personligt vil jeg dog foretrække at have frontstoffet på, hvis ikke det betyder sønderligt for lyden. Synes nemlig ikke at kigget ind til enhederne, yder resten af højttaleren retfærdighed. Det har nok noget at gøre med de store niveau forskelle imellem enhederne og så det gitter foran diskanten. Men alt dette er naturligvis lavet for at fremkalde den store lydoplevelse, som du selv skriver de her speakers kan levere og det er trods alt det vigtigste!

endnu engang

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Hej Hans

MUMS det er lækre sager. Glæder mig mere og mere til at komme og lytte på dem!  Jeg ved du har eksperimenteret en del med placeringen af højtalerne. Er de meget kritiske omkring dette?

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej Dige!

Hurra  jeg har lige vundet 50 kr. fordi jeg havde væddet med en kammerat om at det er så ufattelig forudsigeligt hvad du ville skrive til mit ovennævnte indlæg .

Da du jo er meget kritisk med grej og selv har fundet Sonus Faber for let er jeg overbevist om at du da har fod på den slags ting som feks. hvorfor det er vigtigt med en så lille frekvens afvigelse i området 100 - 1000 hz.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

100 - 1000 hz eller hvad - det skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg bliver nødt til at give en hånd for designet  - hold da helt op! Det er en fryd for øjet og sikkert også for ørerne! 
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Hej Hans

Hvilket smukt og gennemført stykke håndværk!

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Nå, jeg synes nu ikke forudsigelighed er noget som hæftes på mig, så det er da flot du har vundet 50,- kr.  

Måske de går til at dække hullet i pengekassen til du får solgt de EA2 du har til salg. Men nok ikke til 20K, de er jo ret tit til salg på ebay til 13K med fødder.

Held og lykke med det hele!

PS: SKal den gamle Rotel DVD 1080 ikke snart ud? Den kan vel snart ikke følge med mere?

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Dige:

EA2 er solgt.... Der var (er) 5 seriøst interesserede både fra ind og udland , så no problemas der. Jeg kan godt forstå du er træt af at du ikke kunne få dig et par  i tide...

Jeg kan imodsætning til dig (stadig) godt få RDV 1080 (ikke som du skriver dvd 1080) til at levere varen (lyden) . Dens bund er stadig fantastisk og dens mellemtone har aldrig lydt mere varm og rigtig end den gør nu, så det er jo dejligt. Forresten er toppen også fremragende via de modificerede Esotar diskanter i Guarneri Homage.

Nogle (ikke mig) venter forøvrigt sikkert stadig på at høre hvad din nye reference højttaler kommer til at hedde? - men det bliver nok svært når du ikke vil over 5000,- kr. pr sæt. via E-Bay som du jo har så meget (dårlig!) erfaring med.

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Hej Malthe!

1000 tak!

Her er billede med en anden belysning senere på dagen:

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Hej Dige,

13.000 kr.!! (?) Det var da godt nok billigt for dem. Kan du ikke lige smide et link næste gang du ser et sæt (i perfekt stand!) til den pris?

Jeg ved at du selv har været meget på udkig efter et sæt EA2 (du havde da vist også noget vanskeligt ved at acceptere hele situationan, da "SU-f**keren" fik et sæt... jfr. dine private mails til mig fra december 2004... )

Hvor meget skal de egentlig koste før du har råd til et sæt, dige?

Og hvorfor vender du ikke din evindelige negative energi mod deltagerne i lille denne forening til noget konstruktivt og positivt? Det tror jeg nok er lidt mere holdbart i længen for dig.

Forårshilsener, Malthe

PS.

Hej Hans

Flot vinkel!. Glæder mig til at høre dem

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Personfnidder kan I beholde i pb's, det hører ikke til i forum.

Hold venligst trådens emne og en sober tone - det burde ikke være så vanskeligt!

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:

Personfnidder kan I beholde i pb's, det hører ikke til i forum.

Hold venligst trådens emne og en sober tone - det burde ikke være så vanskeligt!

- BR

Præcis!

Man er meget velkommen til at kontakte undertegnede, såfremt man har klager, kommentarer, forslag vedrørende klubben og dens medlemmer.

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Til BjarkeNR og evt andre.

Helt enig ! - men da Dige ikke forstår et vink med en vognstang og åbenbart er ret konflikt søgende for tiden (efter 4. mdr's pause) kunne det ikke blive anderledes... sorry!

Dige har faktisk generet folk fra Sonus Faber klubben (MaltheK)på PB niveau uden de har bedt om at blive kontaktet af ham, eller forøvrigt kendte manden personligt i forvejen!

Det er ikke køn læsning skulle VI hilse og sige. Vi kunne sagtens vise en besked her, hvis vi ville - men det gør vi dog ikke.

Forøvrigt går det fint i klubben - Vi er faktisk ved at tage tiltag til at blive europæiske!  men mere om det på vores klubmøde den 22 maj.

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes