Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 10:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Divx lovligt?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:


Det samme gælder med cd'er, de såkalde kopi beskyttelser virker jo ikke en dyt, og derfor må du gerne kopiere dem.

Hmmm....Kender da nogle der har fået deres PC til at fryse og gå helt ned pga. kopibeskyttelse (cd'er fra sony) og derfor er sony nu ved at finde på noget andet.



__________________
                        Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 
taastrupmanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa Allesammen.. Her på denne side kan man læse om sagen mod DVD-Jon som han vandt..   http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=124484/

Hilsen Jannickh.dk

Til top Vis taastrupmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taastrupmanden
 
Viper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Man kan jo kun se frem til at pladeselskaberne indser at de INTET kan gøre for at beskytte CD'er. Det kan ikke lade sig gøre, hvis de også skal afspilles i CD afspillere som de er i dag.
Hvem forhindrer også folk i at lave en digital kopi ved at koble ens CD afspiller til sin computer?
Er så tåbeligt, det kopibeskyttelse. Bruger de betalende kunders penge på at gøre alting værre for dem. Dem som de vil ramme, de mærker det ikke.

Og som sagt - CD'en kan ikke beskyttes. Det kan ikke lade sig gøre.

Endnu værre er det at loven og pladeselskaberne som laver kopibeskyttede CD'er kriminaliserer folk. For hvis de op og køber CD'en, så kan de ikke afspille den der hvor de vil. Men de kan evt. rippe den og brænde en kopi, som de kan afspille. Men det må de ikke.
De må omvendt heller ikke gå ud på nettet og hente skidtet, fordi det nu engang er det eneste der virker, fordi pladeselskaberne ikke kan levere et produkt der fungerer.

Det er simpelthen indædt dumt.

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 05:06 | IP-adresse registreret  

HenJ skrev:

Jesper Juul skrev:


Det samme gælder med cd'er, de såkalde kopi beskyttelser virker jo ikke en dyt, og derfor må du gerne kopiere dem.

Hmmm....Kender da nogle der har fået deres PC til at fryse og gå helt ned pga. kopibeskyttelse (cd'er fra sony) og derfor er sony nu ved at finde på noget andet.

Det samme problem er set ved udvalgte DVD-film som bliver smidt i PC´en.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 05:30 | IP-adresse registreret  

Viper skrev:

Man kan jo kun se frem til at pladeselskaberne indser at de INTET kan gøre for at beskytte CD'er. Det kan ikke lade sig gøre, hvis de også skal afspilles i CD afspillere som de er i dag.
Hvem forhindrer også folk i at lave en digital kopi ved at koble ens CD afspiller til sin computer?
Er så tåbeligt, det kopibeskyttelse. Bruger de betalende kunders penge på at gøre alting værre for dem. Dem som de vil ramme, de mærker det ikke.

Og som sagt - CD'en kan ikke beskyttes. Det kan ikke lade sig gøre.

Et eller andet er de nød til at prøve at gøre. Det er trods alt ikke pladeselskabernes skyld at der sidder en stor flok grådige mennesker fordelt på hele kloden som vil score en masse penge på kopieringen af de plader der forhåbentligt skulle skabe en indtægt for både de talentfulde og talentløse kunstnere er der leverer både masser af god og masser af dårlige musik til os alle! Uanset hvordan man vender det, er det et grundigt forsøg på at ramme netop den slags mennesker - hvorvidt det lykkes er en ting, men bare at stå og se til mens de eksalerer er en helt anden!

Endnu værre er det at loven og pladeselskaberne som laver kopibeskyttede CD'er kriminaliserer folk. For hvis de op og køber CD'en, så kan de ikke afspille den der hvor de vil. Men de kan evt. rippe den og brænde en kopi, som de kan afspille. Men det må de ikke.

Hvis de ikke kan afspille cd´en hvad skulle det så løse at kopiere den? Det er kun meget få undtagelser der gør at en cd ikke kan afspilles.


De må omvendt heller ikke gå ud på nettet og hente skidtet, fordi det nu engang er det eneste der virker, fordi pladeselskaberne ikke kan levere et produkt der fungerer.

Hvem siger at pladeselskaberne leverer noget der ikke fungerer? Det fungerer ganske fint, men så længe forsøgene på at modarbejde kopieringen foregår, må almindelige mennesker finde sig i de gener der er nødvendige for i det mindste at gøre forsøget. Det virker dobbeltmoralsk både at brokke sig over kvaliteten på pladerne og forsøgene på at komme kopieringen til livs samtidig med at man brokker sig over at man ikke må kopiere på en relativt tynd baggrund!

Det er simpelthen indædt dumt.

Loven er trods alt til for både folks egen men også pladeselskabernes skyld. Sæt at alle mennesker sked på alle love og regler - tænk sig et samfund vi ville leve i. Kapitalismen sejrer allerede stort - det gælder også indenfor kopieringen. Folk vil gerne have alle fordelene, men er ikke villige til at betale for det. Bare se kopieringen af computer-spil. Folk sidder med et kopieret rollespil der f.eks. er lavet til at man kan spille online som multiplayer, men det fungerer ikke fordi at spillet er cracket - dette farer folk guddødeme også i flint over, for det er sgu for dårligt. Jamen, hallo makker - du kunne jo bare smide kontanterne på bordet, så havde du været lige så godt stillet som alle de andre der har betalt pengene for den service! Samtidig sidder folk med dollar-smilet på når de kan få billige plader og tænker "hehe, så kan de fæle pladeselskaber lære det, kan de" og synes samtidig at det er fedt at de har en kammerat der brænder i massevis til alle han kender, lige indtil at lynet slår ned og han bliver knaldet. Pludselig vendes det seje til det modsatte "Jeg havde også sagt at han skulle passe på, og jeg kunn ihvertfald aldrig finde på at købe sådan nogle brændte skiver"! Jamen hov....

Det at man skal have en sikkerhedskopi af sine cd´er er bare en forfærdeligt dårligt undskyldning for at forsøge at lovliggøre kopieringen. At "sikkerhedskopiere" sine cd´er skulle gavne lige nøjagtigt hvad? Efter et stykke tid er de alligevel så langt nede i pris at man sagtens kan købe en ny til 50-60 kr.! Det samme gælder jo også DVD-film, VHS-film og computer-spil - indenfor relativt kort tid bliver de rimelige i pris! Skulle hytten brænde eller bilen blive stjålet dækker forsikringen. Vil man have musik i bilen, er der vel ingen der er døde af at slæbe cd´en med ud i bilen - man hører alligevel sjældent samme cd i en evighed, så man kan ligeså godt slæbe den med ind igen istedet for at ende med 250 kopierede cd-plader i handskerummet. Hvad gjorde folk inden cd-brænderen kom?

Det eneste argument for at købe de kopierede er hvis man vil have musikken så snart den udkommer, og bare ikke kan vente. Går der et stykke tid er der flere fordele i at købe den originale til måske 50-60 kr. på CDon.com - man får originalen med det rigtige cover osv. og samtidig er der i en efterhånden stor portion tilfælde en bonus-cd eller dvd med, og så har man pludselig fået meget for få kroner.

Ærligt talt kan jeg ikke forstå hvad folks brokkeri går ud på - dybest set er nogle folk jo selv skyld i hvordan selskaberne og APG gør tingene ved netop at støtte kopierne.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Viper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 05:58 | IP-adresse registreret  

Ronin, vi er generelt ganske enige, men der er nogle faktorer du ikke helt har overvejet.
Der er ingen tvivl om at piratkopiering skader pladebranchen i stor stil. Men det er ikke den eneste faktor. Den anden - og meget væsentlige - faktor er at folk har fået opgraderet deres LP samling nu og derfor falder salget også. Pladeselskaberne sender det samme skidt ud igen og igen og det sælger sjovt nok ikke. Dette er de selv klar over (jeg har set udtalelser). Så piratkopiering er et problem, uden tvivl.

Du siger at de bør gøre noget? Jada, det er jeg helt enig i... Men de kan _IKKE_ beskytte CD'en. Der er _INTET_ de kan gøre, for at forhindre at den kan kopieres. Derfor mener jeg at det er komplet tåbeligt at bruge penge på at prøve at forhindre folk i det, når det er en tabende kamp de kæmper. Det er nu engang en realitet de må erkende. De er oppe imod en kollektiv, kriminel hjerne, også bedre kendt som internettet, og den slår altså nu engang deres R'n'D afdelinger. Det er nu engang en realitet.

Der er op til flere eksempler hvor en simpel kopiering af en "kopibeskyttet" CD har afhjulpet problemet... Man kan jo også bare rippe den til PCM og så brænde den bagefter - så har man en CD uden kopibeskyttelse. En ting folk må være i deres gode ret til, hvis de har købt en CD og den ikke virker i deres afspiller, bil eller hvor fanden det nu måtte være. Det er jo komplet idiotisk at pladeselskaberne i deres forsøg på at stoppe kopiering ene og alene rammer deres kunder - hvilket er det som er tilfældet. Der er endnu ikke en eneste "kopibeskyttet" CD som ikke har fundet sin vej ud på nettet i en digital kopieret version. Og igen - skulle de finde en måde hvorpå CD'er ikke kan læses på computere (hvilket også vil genere mange), så kan du jo bare rippe det fra din digital udgang på CD afspilleren.

Så, som jeg har skrevet før, min pointe er at de IKKE kan beskytte CD'er. De er ikke designet til det og der er minus at gøre. Stop med at spilde penge på det pjat og lav i stedet nogle ordentlige udgivelser, med ordentlig lyd - så folk får noget ud af købe l**tet.
CD'en blev lavet for snart 20 år siden... Dengang var der ikke noget der hed internettet... Det er nye tider - tider som er løbet fra CD'en.

Jeg er også træt af alle de idioter som sidder og tuder og det ene og det andet med deres ulovligt anskaffede ting. Ikke mindst de folk som synes at _jeg_ er en idiot, fordi jeg køber al min musik...!?! Når der er sådanne typer til i verden, så ser det sgu ret sort ud.

Hvis de vil beskytte deres skidt, så må de ud i noget SACD, hvilket indtil nu er det eneste format som endnu ikke kan rippes. DVD-Audio er blevet brudt.

Og mange af de CD'er med "kopibeskyttelse" fungerer jo netop ikke. Der har været utallige eksempler på folk som ikke har kunnet afspille dem på deres rene CD afspillere, pga. de har brudt med Redbook standarden. Hvad skal de folk så? De ønsker at bruge penge på musikken, men de kan ikke få den? Så selvom de har de bedste intentioner, så bliver de nu gjort kriminelle - den slags kriminelle som pladeselskaberne netop prøver at stoppe - fordi de godt vil have musikken. Simpelthen for dumt... Og de folk skal have lov til det. Når pladeselskaberne skyder sig selv i foden på den måde, så må de også trækkes med at deres potentielle kunder i stedet henter musikken på nettet, fordi de ikke kan købe et eksemplar som fungerer hos dem.

Din snak ang. sikkerhedskopiering af CD'er... Husk på at visse CD'er er ret sjældne. Jeg har da CD'er som jeg nok aldrig ser igen, skulle de forsvinder. Som f.eks. min Evanescence - Origin, som er lavet i 2500 eksemplarer eller mit Dido - No Angel specielle boxset med CD og DVD, signeret. Det eneste eksemplar jeg nogensinde har set af det, er det jeg har, som kommer fra pladeselskabet - det er endda signeret.

Vi er enige om at piratkopiering er noget l**t og bør stoppe. Men det bliver ikke med CD'en de får stoppet det. De må i stedet se frem og prøve andre formater, for det er det eneste der vil fungere... I et stykke tid.

Ligeså må de også tilbyde musik til download, til en billig penge... Det er der også mange som vil... Der vil stadig være folk, som ikke fatter det og tænker "hvorfor skal jeg betale for noget, når jeg kan hente det gratis?", og sådan vil det jo altid være - der er jo også folk der ikke forstår at de ikke må begå mord.

Jeg prøver naturligvis ikke at forsvare dem der henter musikken ulovligt, det tror jeg også jeg gør ganske klart. Personligt køber jeg al min musik, fordi det er det rigtige at gøre, det lyder bedre end elendig MP3 og jeg får noget jeg kan smide ind i samlingen og nyde selv samme vokse sig større.
Men omvendt er jeg også realistisk og ser situationen som den er. Og forstår den frustration det må være, at ville købe musik, men være ude at stand til det, da man får et produkt man ikke kan bruge. Hvis jeg selv oplevede det, ville jeg da gå fuldstændig amok og køre forbi det nærmest pladeselskab og skælde dem så grundigt ud at min blodtryk ville nå farefulde højder - for det pis ville jeg simpelthen ikke finde mig i - og jeg kan ikke se hvorfor andre skulle.

Jeg har lavet en smule research omkring alt det her og indsamlet forskellige former for information på alle mulige måder - hvilket jeg regner med at samle sammen i en artikel om netop det her emne. Så kan jeg jo altid se om jeg kan få nogle pladeselskaber til at læse den og måske gavner det - hvem ved...

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted
 
taastrupmanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

De kan løse problemet, ved at sætte priserne ned på musikcderne

Så der derved er flere der køber dem, og de tjener derved mere..

Hilsen Taastrupmanden.

Til top Vis taastrupmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taastrupmanden
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Viper skrev:

Man kan jo kun se frem til at pladeselskaberne indser at de INTET kan gøre for at beskytte CD'er. Det kan ikke lade sig gøre, hvis de også skal afspilles i CD afspillere som de er i dag.
Hvem forhindrer også folk i at lave en digital kopi ved at koble ens CD afspiller til sin computer?
Er så tåbeligt, det kopibeskyttelse. Bruger de betalende kunders penge på at gøre alting værre for dem. Dem som de vil ramme, de mærker det ikke.

Og som sagt - CD'en kan ikke beskyttes. Det kan ikke lade sig gøre.

Et eller andet er de nød til at prøve at gøre. Det er trods alt ikke pladeselskabernes skyld at der sidder en stor flok grådige mennesker fordelt på hele kloden som vil score en masse penge på kopieringen af de plader der forhåbentligt skulle skabe en indtægt for både de talentfulde og talentløse kunstnere er der leverer både masser af god og masser af dårlige musik til os alle! Uanset hvordan man vender det, er det et grundigt forsøg på at ramme netop den slags mennesker - hvorvidt det lykkes er en ting, men bare at stå og se til mens de eksalerer er en helt anden!

Endnu værre er det at loven og pladeselskaberne som laver kopibeskyttede CD'er kriminaliserer folk. For hvis de op og køber CD'en, så kan de ikke afspille den der hvor de vil. Men de kan evt. rippe den og brænde en kopi, som de kan afspille. Men det må de ikke.

Hvis de ikke kan afspille cd´en hvad skulle det så løse at kopiere den? Det er kun meget få undtagelser der gør at en cd ikke kan afspilles.


De må omvendt heller ikke gå ud på nettet og hente skidtet, fordi det nu engang er det eneste der virker, fordi pladeselskaberne ikke kan levere et produkt der fungerer.

Hvem siger at pladeselskaberne leverer noget der ikke fungerer? Det fungerer ganske fint, men så længe forsøgene på at modarbejde kopieringen foregår, må almindelige mennesker finde sig i de gener der er nødvendige for i det mindste at gøre forsøget. Det virker dobbeltmoralsk både at brokke sig over kvaliteten på pladerne og forsøgene på at komme kopieringen til livs samtidig med at man brokker sig over at man ikke må kopiere på en relativt tynd baggrund!

Det er simpelthen indædt dumt.

Loven er trods alt til for både folks egen men også pladeselskabernes skyld. Sæt at alle mennesker sked på alle love og regler - tænk sig et samfund vi ville leve i. Kapitalismen sejrer allerede stort - det gælder også indenfor kopieringen. Folk vil gerne have alle fordelene, men er ikke villige til at betale for det. Bare se kopieringen af computer-spil. Folk sidder med et kopieret rollespil der f.eks. er lavet til at man kan spille online som multiplayer, men det fungerer ikke fordi at spillet er cracket - dette farer folk guddødeme også i flint over, for det er sgu for dårligt. Jamen, hallo makker - du kunne jo bare smide kontanterne på bordet, så havde du været lige så godt stillet som alle de andre der har betalt pengene for den service! Samtidig sidder folk med dollar-smilet på når de kan få billige plader og tænker "hehe, så kan de fæle pladeselskaber lære det, kan de" og synes samtidig at det er fedt at de har en kammerat der brænder i massevis til alle han kender, lige indtil at lynet slår ned og han bliver knaldet. Pludselig vendes det seje til det modsatte "Jeg havde også sagt at han skulle passe på, og jeg kunn ihvertfald aldrig finde på at købe sådan nogle brændte skiver"! Jamen hov....

Det at man skal have en sikkerhedskopi af sine cd´er er bare en forfærdeligt dårligt undskyldning for at forsøge at lovliggøre kopieringen. At "sikkerhedskopiere" sine cd´er skulle gavne lige nøjagtigt hvad? Efter et stykke tid er de alligevel så langt nede i pris at man sagtens kan købe en ny til 50-60 kr.! Det samme gælder jo også DVD-film, VHS-film og computer-spil - indenfor relativt kort tid bliver de rimelige i pris! Skulle hytten brænde eller bilen blive stjålet dækker forsikringen. Vil man have musik i bilen, er der vel ingen der er døde af at slæbe cd´en med ud i bilen - man hører alligevel sjældent samme cd i en evighed, så man kan ligeså godt slæbe den med ind igen istedet for at ende med 250 kopierede cd-plader i handskerummet. Hvad gjorde folk inden cd-brænderen kom?

Det eneste argument for at købe de kopierede er hvis man vil have musikken så snart den udkommer, og bare ikke kan vente. Går der et stykke tid er der flere fordele i at købe den originale til måske 50-60 kr. på CDon.com - man får originalen med det rigtige cover osv. og samtidig er der i en efterhånden stor portion tilfælde en bonus-cd eller dvd med, og så har man pludselig fået meget for få kroner.

Ærligt talt kan jeg ikke forstå hvad folks brokkeri går ud på - dybest set er nogle folk jo selv skyld i hvordan selskaberne og APG gør tingene ved netop at støtte kopierne.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Berg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Sikkerhedskopiering er da afgjort er en god ting at kunne gøre - hvorfor skal jeg tvinges til at købe den samme CD 2 gange? - selvom den måske i mellemtiden er blevet lidt billigere (hvis man overhovedet kan få den mere..)

Men musikbranchen har jo i årevis misset den egentlige pointe: FLEKSIBILITET!

Tiden hvor man under stor andagt sætter en plade på afspilleren og sætter sig ned og slavisk høre samtlige numre er jo længst forbi. (groft sagt) Man vil jo MIXE sin egne CD'er - hvor man SELV bestemmer sammensætningen af musik, og ikke er tvunget til at lytte til 8 dårlige numre for at komme frem til det ene hit der er på pladen. Musik bør handle om MUSIKKEN selv og ikke mediet - som tilfældigvis er CD lige nu. Når jeg køber en CD sker der 3 ting:

1. Jeg starter jeg med at rippe den til MP3, så jeg kan få det på min IPOD - men også så jeg kan høre lidt musik mens jeg arbejder ved min PC.

2. Hvis det er en god bevaringsværdig CD laver jeg også en sikkerhedskopi.

3. Sidst men absolut ikke mindst: Når jeg så har lært CD'en at kende, vil jeg gerne kunne snuppe de sange jeg kan lide og mixe dem sammen med andre efter egen smag og brænde hele molevitten på en ny CD. (I fuld kvalitet selvfølgelig, ikke først som MP3)

Der er sikkert mange der gør noget lignende, for det er jo en ganske naturlig ting at ville kunne anvende musikken efter ens egne behov, og ikke efter et musikselskabs ønsker. Så hvis jeg pludseligt ikke længere kan rippe en CD, så repræsentere produktet en væsentlig mindre værdi for mig og jeg vil sikkert købe langt færre cd'er end før. Det er jo logisk.

Og jeg gider næsten ikke nævne det, for det er jo så strålende åbenlyst, men: Problemet med ulovlig download af musik over nettet har meget meget lidt at gøre med prisen på en cd, det er kun opstået fordi pladeselskaberne nægter at sælge MUSIKKEN til folk! De vil kun sælge plastikskiver. Men det er jo musikken folk vil have! Og de vil naturligvis selv bestemme i hvilket format de vil eje og afspille den. Hvis musikbranchen havde været de første der åbnede online shops og solgte numre enkeltvis og med mængderabat på hele albums, havde der aldrig været en napster, en Kazaa og en APG (også kendt som Anal Penetrations Gruppen). De kunne sågar tilbyde mod ekstra betaling at skræddersy CD'er til folk, så man selv frit kunne vælge hvilke numre man vil have på, og så få den professionelt fremstillet! Mulighederne er endeløse men fantasien er bare ikke eksisterende i pladebranchen. De prøver så desperat og krampagtigt at benægte fremskridtet at de slet ikke kan se mulighederne i det. Om få år vil alle have båndbredde nok til uden problemer at downloade i fuld kvalitet, så hele MP3 og AAC problemet vil forsvinde, og online download og salg af musik vil være en helt alm ting.

Til top Vis Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Berg
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes