Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 01:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pre-out fra sorround reciever, til hvad?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Så i det store hele vil det sige, at hvis jeg vil have forbedret stereo lyd igennem mit surround skal jeg op i en noget højere prisklasse, og så skal det være samtlige kanaler der er trukket af samme effektforstærker(e)? - Og dette kan selvfølgelig ikke gøres for 1500kr brugt.
Så jeg ved ikke helt hvad jeg kan gøre for at opgradere mit system og få bedre lyd, måske i havde nogle bud? :) - af en eller anden art..!
Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

Cool Blade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Nej - ikke nødvendigvis. Jeg siger bare at det vil være meget uheldigt hvis du finder en lyst klingende effekt forstærker og kobler den sammen med din HK hvis den er mørk i lyden. Nu kender jeg ikke lyden fra din receiver, så det er lidt svært at råde dig - siger bare at du skal være obs på det.

Du kunne selvfølgelig også gå en anden vej. Nemlig sælge hvad du har og bruge de penge du får ind + de 1500. Det kan måske række til en ny receiver. Problemer er selvfølgelig at du så må undvære lyd i en kort periode.

Prøv evt at se på den her tråd http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=56606 De nævner den lille udgave af CAV receiveren til ca. 3800,- SEK og sådan som de omtaler dem lyder det som om at det er en større step op for dig. Men det er selfølgelig bare en ide og afhænger meget af hvad du kan få for din nuværende HK..

Til top Vis Cool Blade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cool Blade

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har også tænkt lidt på salg af min forstærker, og så evt. købe eks. en Denon avr-1601, denne forstærker står pt. i 1000kr på dba..!

Jeg har kigget lidt på Rotel's stereo effektforstærkere, altså deres lidt ældre RB serie, da de ligger (alt efter model) fra 800-2k i brugt, hvilket jo ikke er så meget.
Nogle der kender til disse forstærkere, leverer de noget ordentligt lyd?! :)

Havde tænkt på jeg så kunne købe en lidt større model til at trække fronterne og en lidt mindre model til baghøjttalere, og så senere hen købe en Rotel mono forstærker til min center. Tror i dette kan blive godt?! - og hvordan vil det fungere med volumen når der benyttes flere effektforstærkere med forskellige kræfter?!

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

du skal have en med pre-out, se evt. efter Marantz ved ihvertfald SR4200 har pre-out (har en selv ) og den lyder fremragende. Bruger den til en H/K effekt på 5 kanaler

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Omg. har en Denon avr-16001 ikke pre-out på alle kanaler?!
I så fald, må jeg vel bare tage mig til takke med min kenwood som surround processor, og så ud at finde enten et par stereo effekter eller en stabil flerkanals effektforstærker :) - er det ikke den vej jeg skal gå?! :)

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

en marantz SR4200 kan findes til en 1-2000, gav 1100 for min, men kan se den guldfarvet her på siden er sat til en 1800.

så kan du senere udbygge med effekter hvis du kommer til at mangle

H/K & B&W snurrerundt

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Ja ok, den ser nu heller ikke hel dum ud, men kan vel i teorien ikke mere end min nuværende kenwood?!
Så du mener det er den bedste brugte sorround reciever til max. 1500kr?! :) - og at de 1500 ikke kan spenderes bedre, på evt. effektforstærkere til min nuværende reciever? :)

I må undskylde jeg kører så meget i det, men er forholdsvis ny i faget, og ved især lidt om hvilke modeller det gør det godt og hvilke der gør det skidt..!

Cool Blade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Mighty

Så er 1000,- kr spørgsmålet - hvad er det du vil? Er et spørgsmål om at "kunne" mere, eller få en bedre lyd?

Til top Vis Cool Blade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cool Blade

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Som jeg ser det pt. har jeg ikke brug for andre features end en coaxial 5,1 indgang til forstærkeren. Så det må vel i bund og grund være bedre lyd jeg ønsker mig.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 04:14 | IP-adresse registreret  

marantzen har overrasket meget, jeg har både haft en NAD T742 reciever og en H/K (harman kardon) signature 2.0 (decideret surround forforstærker) og de kan på ingen måde matche den Marantz.

At jeg så har forhandlet den så billigt hjem er jo kun godt, en fair pris er 1500-2000 og til de penge kan du ikke købe en 5.1 reciever med pre-out og multiremote, der er bedre (synes jeg)

H/K & B&W snurrerundt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes