Emne: Import af Kinesiske Forstærkere ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin: Flere bække små, gør en stor....
lad os fortsætte ved det tråden handler om 
// ouT
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
dalle skrev:
man kunne jo lave et fælleskøb som de har gjort i de svenske fora, og så få rabat og spare porto etc. Jeg skal dog ikke have endnu, men er der stemning for det på et tidspunkt?
|
|
|
Du kunne selvfølgelig også tage den lidt med ro - det er meget muligt at der er penge at spare, men det er samtidig også den besparelse der gør det svært for forretningerne at overleve, når folk begynder at tro at de kan gøre det hele meget bedre. Dine indlæg ligner mere og mere lange salgstaler om hvor rosenrødt hifi-paradis i østen er, men hvordan ville det se ud hvis man selv kunne lytte til sagerne og drage en konklusion?
Fordi nogle af tingene ligner en million betyder det bestemt ikke at de spiller sådan, og der er altså ligeså meget skrammel imellem som der er gode sager, uanset hvor vilde specs de kaster efter produkterne. De har jo luret fidusen og det er altså et faktum at det er imponerende (på papiret) specs og ti millioner funktioner, som sælger tingene. Det er bare stadig en tvivlsom affære, for når sagerne kommer hjem og man bliver træt af dem, kan man stort set smide dem ud fordi de i praksis er værdiløse - ingen kender dem måske og hvad med garanti og reparation osv. - dvs. massiv afskrivning. Er de købt indenrigs til en pris man måske har handlet sig frem til, har man muligheden for garanti og reparation hvis uheldet skulle være ude - en fordel for både køberen og eventuelle fremtidige ejere af sagerne.
Jeg skal ikke udelukke at der selvfølgelig er gode ting imellem, men giv dog for pokker forhandlerne en chance inden det hele går over gevind. Slutfacit kunne være at der i en ikke så fjern fremtid, ikke var en eneste der gad beskæftige sig med netop vores vidunderlige hobby, og alle var derefter henvist til at klare sig selv og selv finde frem til de ting de skal bruge og sørge for at få dem hjem, og langt fra alle er altså så velbefærdede i brugen af nettet - en sådan konsekvens, som dog er meget dyster, kan de takke ganske få folk for.
Og så er der lige den sidste ting - drop det med at opfordre til at snyde med beløbet således at toldsatsen bliver lavere - er tingene ikke billige nok i forvejen? Både køberen og sælgeren har en forpligtelse til at overholde reglerne - alt skal ikke dreje sig om snyd!
Forummet skal ikke samtidig, med disse ting i bakspejlet, tjene som opfordring til snyd, fup og svindel for at opnå endnu mere besparelse - så mange penge drejer det sig altså heller ikke om.
Dagens tip - tag da en snak med din bank, og få dem med på ideen på at starte et firma hvor du importerer nogle af de apparater du skriver om. Hvis du mener at kunne udrette noget med en tråd som denne, var det måske vejen at gå?? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
Ronin: Flere bække små, gør en stor....
lad os fortsætte ved det tråden handler om 
// ouT
|
|
|
Lige nøjagtigt, mester   __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Og så er der lige den sidste ting - drop det med at opfordre til at snyde med beløbet således at toldsatsen bliver lavere - er tingene ikke billige nok i forvejen? Både køberen og sælgeren har en forpligtelse til at overholde reglerne - alt skal ikke dreje sig om snyd!
Forummet skal ikke samtidig, med disse ting i bakspejlet, tjene som opfordring til snyd, fup og svindel for at opnå endnu mere besparelse - så mange penge drejer det sig altså heller ikke om.
|
|
|
Der foreligger jo også den risiko, at bliver produktet skadet under transporten, beregnes forsikringssummen ud fra det nedskrevne beløb. Så er det sikkert svært at forklare, at man altså har givet en faktor 10 mere for det.

|
Til top |
|
|
dalle Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo ikke kun ukendt "skrammel" som du kalder det. Cayin, Arum
Cantus, Audio Space, Classic, Doge, Duntonic, Esound, Proac, Jolida,
Jungson, Mingda, Nanjidu, Rosevoix, Shanling, Spark, Swan, VAL, Zel,
Bole er vel ikke alle ukendte. Det lader til at butikken udelukkende
fører high end mærker.
Ved ikke hvorfor folk er irriterede over min tråd og tror at jeg laver
salgsarbejde. Jeg faldt bare over denne mulighed ved en
tilfældighed, og har så postet lidt efterhånden som jeg blev klogere.
Det ene "salg" jeg laver skulle være at samle nogle folk til et
fælleskøb på et senere tidspunkt. Jeg har en prisliste jeg kan maile
til dem som er interesseret. Der er allerede et par stykker der har
henvendt sig.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er ikke KUN ukendt, men langt de fleste af de mærker du nævner, ER ukendte herhjemme. At du så skriver at det lader til at butikken kun fører high-end mærker, er vel lidt tvetydigt når det er de færreste der overhovedet kender dem. Måler de high-end på specs og vægt eller?
Uanset hvad argumentationen for det er, så er der meget skrammel imellem, og så er jeg egentlig ligeglad med hvor flotte nogle af apparaterne ser ud.
Det lader iøvrigt til at du springer let og elegant over reparations og garanti-spørgsmålet?? Nu er det jo ikke alle importører og forhandler der er "slemme" som nogle vil betegne dem som, så hvorfor ikke rette opmærksomheden mod nogle af dem der prøver at gavne interessen for nogle af de mærker der rent faktisk repræsenterer kvalitet fra den del af verden og som samtidig påtager sig ansvaret for at have reservedele og sørge for reparationerne af produkterne? Så dyre er det trods alt heller ikke alle tingene der er, og hvis endelig mærket opnår en smule anerkendelse herhjemme vil det uden tvivl også gavne brugtpriserne når den tid kommer. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
dalle Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altså skrevet flere gange i denne tråd at der selvfølgelig er
risiko i forbindelse med denne type køb. Og det er da surt at skulle
sende noget med posten for at få det repareret, men så må man minde sig
om at man kun har betalt 1/3 eller 1/4 eller mindre af prisen.
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
|
Sendt: 15 April 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må da håbe, at de vælger at bruge japanske, europæiske eller amerikanske halvledere og ikke deres egne kopier. Det nedenstående link gennemgår flere af de populære udgangstransistorer og sammenligner med kinesiske kopier.
http://www.sound.westhost.com/counterfeit.htm
Det er den samme kerne man bruger i mange af halvlederne. I de store transistorer, der skal kunne holde til lidt mere, har man så parallelforbundet et par kerner.
Nogle elektronikforretninger herhjemme har kasseret bunker af disse. Men når de ellers bliver solgt, er det med stor fortjeneste. Vi har også selv gjort erfaringer med nogle af dem. Som beskrevet i linket kan de som regel ikke overholde specifikationerne. Hverken effektafsættelse eller spænding. Lyden er selvfølgelig anderledes. Problemet er, at de originale producenters navne og logoer trykkes på komponenterne. Det gør det pokkers svært at se forskel.
Skulle jeg købe hifi fra Kina, ville jeg meget gerne høre det først. At kunne se komponentvalget, er ikke nogen garanti mere. Vil lige tilføje at jeg ikke har noget kendskab til CAV eller Seeker, men jeg synes man bør være opmærksom på problemet. Når man kan købe kinesiske kopier her, findes de sikkert også i Kina.
Mvh
|
Til top |
|
|
sonyes Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
Sendt: 28 August 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan tilføje tråden at jeg har hørt CAV`s produkter. Både forstærkere og et par højttalere. Jeg synes der er fuld valuta for pengene. Overvejer selv at købe en af deres standerhøjttalere i High sound på hvidovrevej.
Har selv købt grej i kina og har sparet en del penge. Selvfølgelig er der risiko ved den type køb men det ved man jo. Hvis man vil spare lidt penge er man nødt til at satse.
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|