Forfatter |
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 06 August 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
Hej alle I SF´ere.
Ja denne musica skal man ikke tage fejl af - den klarer også Extremaerne. Den spiller bare musik, så man glemmer alt andet.

Hvad med denne istedet?
Det er jo også en Sonus Faber |
|
|
Hej Morten
Som du skriver har Musica leveret varen på efterhånden mange forskellige højtalere fra Sonus Faber. Vi har således erfaret dens uomtvistelige kvaliteter på både Grand Piano, Electra Amator 2, Guarneri Homage, og som du skriver gør den det også godt på selv Extremaerne. 50W rækker åbentbart ganske langt når disse kontrueres ordentligt. 
Hvad er det for en model du har på billedet? Jeg har aldrig set den før, så fortæl endeligt hvad du ved om den.  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Hej.
Jeg havde også tænkt mig at låne sådan en Ref.880 samtidigt med Ref.150 som er en rørhybrid fra samme firma, kunne være du skulle prøve den!!
Nå men tilbage til 880éren det du beskriver var lige det jeg frygtede , det var nemlig det jeg oplevede første gang jeg lyttede til noget O.A. ( eller rør for den sags skyld ) hvilket var deres CD 2.2 MKII, alt fra klassisk til Norah, Diana Krall..osv, lød kanon godt, men smed man en omgang D.T. på ja så duede det ikke længre, det skulle dog være ændret meget med seneste opdate af CD 2.xx afspilleren, hvilken jeg glæder mig til at lytte....
Men Held og lykke med at finde noget andet  |
|
|
Hej Bjørn
Nu er anlæg som bekendt forskellige, og jeg er sikker på at 880'eren kan gøre det rigtigt godt hvis den præsenteres for passende udstyr. Om den nogensinde bliver et godt køb når der lyttes til dance/techno er jeg dog meget tvivlende over for. Der ville jeg også kigge i helt andre retninger end rør.
Jeg håber du finder et produkt der passer dig, og post endeligt dine erfaringer med CD 2.XX samt Ref.150.  __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
stku skrev:
hej shras!
Jeg har lige siddet og læst tråden, og kan godt genkende din beskrivelse af densen udstyret, som jeg selv havde i tidernes morgen.
Jeg vil anbefale dig at kigge på auda flight one eller two, afhængig af pengepung og ambitioner. Snak med jensen, han er en flik fyr der gerne låner ud!!! Nu du har gang i ham så kunne du jo også låne et sæt vienna beethoven concert grand eller baby grand. Jeg tror det passer godt til dit lydideal.
/Stig |
|
|
Hej Stig
Tak for dine kommentarer samt input. Angående mit lydideal er Densen-lyden vel efterhånden ikke den der beskriver idealet bedst, og som du kan se er der derfor ved at blive kørt andre muligheder i stilling. 
Hvad angår Audia og VA har jeg aldrig haft fornøjelsen af at lytte til disse mærker, og jeg kan derfor heller ikke afskrive disse. Jeg har dog en vis indbygget modvilje over for producenter der hvert 2. eller 3. år udskifter deres modeller, og efterlader kunden med et devalueret produkt. Audia kunne jeg godt tænke mig et lyt til. Er der evt. nogen i Nordjylland der vil stille op til en lille test?  __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
stku Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 274
|
Sendt: 09 August 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Jeg har dog en vis indbygget modvilje over for producenter der hvert 2. eller 3. år udskifter deres modeller, og efterlader kunden med et devalueret produkt. |
|
|
Hvad mener du med det? er der vienna du snakker om?
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lille billede af "dyret": 

__________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 10 August 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok glæder mig til at se flere billeder af det setup hvis det er muligt...

|
Til top |
|
|
Trommelum Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 06 September 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 97
|
Sendt: 10 August 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Shras 
Flot "dyr" du er i besidelse af.... Den er garenteret til stor fornøjelse! 
Mvh. Troels
__________________ Nyd musikken!!!
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trommelum skrev:
Hej Shras
Flot "dyr" du er i besidelse af.... Den er garenteret til stor fornøjelse! 
Mvh. Troels |
|
|
Det kan du regne med... Og så er den faktisk pænere i træet end den viste.
Novisad: Jeg arbejder på sagen. Vender tilbage når der ligger nogle resultater... __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 11 August 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
stku skrev:
hej shras!
Jeg har lige siddet og læst tråden, og kan godt genkende din beskrivelse af densen udstyret, som jeg selv havde i tidernes morgen.
Jeg vil anbefale dig at kigge på auda flight one eller two, afhængig af pengepung og ambitioner. Snak med jensen, han er en flik fyr der gerne låner ud!!! Nu du har gang i ham så kunne du jo også låne et sæt vienna beethoven concert grand eller baby grand. Jeg tror det passer godt til dit lydideal.
/Stig |
|
|
Hej Stig
Tak for dine kommentarer samt input. Angående mit lydideal er Densen-lyden vel efterhånden ikke den der beskriver idealet bedst, og som du kan se er der derfor ved at blive kørt andre muligheder i stilling. 
Hvad angår Audia og VA har jeg aldrig haft fornøjelsen af at lytte til disse mærker, og jeg kan derfor heller ikke afskrive disse. Jeg har dog en vis indbygget modvilje over for producenter der hvert 2. eller 3. år udskifter deres modeller, og efterlader kunden med et devalueret produkt. Audia kunne jeg godt tænke mig et lyt til. Er der evt. nogen i Nordjylland der vil stille op til en lille test?  |
|
|
Lige vienna og audia er nogle der ikke gør det .
Audia har haft ders modeller siden start i 1997, og vienna også .
Og lige vienna (peter) går meget op i det med nye modeller .
Jeg har selv ventet på den nye mahler i næsten 1½ år nu og det er kun mig der har fået den endtil nu .
Den nye beethoven har været klar i en del år , men har kun været ude ved dealer til test , før der blev sagt nu kommer den .
Men mange mærker laver tit om på samme model hen af vejen , jeg har tit set især rør ting , der ikke er helt ens selvom det er samme model og det har jeg altid stiller et stort ? men dem om det .
Så det er ikke mærker der skifter modeller tit ca 4 gange langsomer end mange andre mærker .
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 11 August 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musica er en flot forstærker og helt i tråd med Sonus Faber's hang til organisk træ - lyden kender jeg dog ikke da jeg aldrig har lagt øre til den men den lader til at være et hit blandt Sonus Faber ejere.
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Lige vienna og audia er nogle der ikke gør det .
Audia har haft ders modeller siden start i 1997, og vienna også .
Og lige vienna (peter) går meget op i det med nye modeller .
Jeg har selv ventet på den nye mahler i næsten 1½ år nu og det er kun mig der har fået den endtil nu .
Den nye beethoven har været klar i en del år , men har kun været ude ved dealer til test , før der blev sagt nu kommer den .
Men mange mærker laver tit om på samme model hen af vejen , jeg har tit set især rør ting , der ikke er helt ens selvom det er samme model og det har jeg altid stiller et stort ? men dem om det .
Så det er ikke mærker der skifter modeller tit ca 4 gange langsomer end mange andre mærker . |
|
|
Tak for opklaringen! Jeg baserede udtalelsen på den nylige lancering af diverse Beethoven-produkter, hvilket medførte en stor opgraderingsbølge. Ejere af den "gamle" Beethoven oplevede dermed et relativt stort udbud af produktet på brugtmarkedet, hvilket jo klart afspejles i prisen. Det er dette vi gerne vil undgå, og det er således klogt af Vienna at undgå dette så meget som muligt. __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Musica er en flot forstærker og helt i tråd med Sonus Faber's hang til organisk træ - lyden kender jeg dog ikke da jeg aldrig har lagt øre til den men den lader til at være et hit blandt Sonus Faber ejere. |
|
|
Ja, den er flot ik'? Sonus Faber bruger den selv når deres højtalere skal tunes ind, hvilket jo er medvirkende til synergien. Det er dog ganske fantastisk at denne lille "humlebi" på 2x50W spiller rigtigt godt på højtalere som normalt går for at være effekthungrende (eks den store SF Cremona). Der er ét eller andet der er lykkedes rigtigt godt i konstruktionen. __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 11 August 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder bare rigtigt godt glæder mig til du er nået så vidt...
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Det lyder bare rigtigt godt glæder mig til du er nået så vidt...
mvh Novisad |
|
|
Tak for det.  __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 11 August 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Et lille billede af "dyret" |
|
|
Jamen tillykke med den nye træ-skønhed - flot er den! 
EDIT: mangler vi ikke lidt billeder af set-up'et med det nye dyr incl. ?
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 11 August 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
jensen skrev:
Lige vienna og audia er nogle der ikke gør det . Audia har haft ders modeller siden start i 1997, og vienna også . Og lige vienna (peter) går meget op i det med nye modeller . Jeg har selv ventet på den nye mahler i næsten 1½ år nu og det er kun mig der har fået den endtil nu . Den nye beethoven har været klar i en del år , men har kun været ude ved dealer til test , før der blev sagt nu kommer den . Men mange mærker laver tit om på samme model hen af vejen , jeg har tit set især rør ting , der ikke er helt ens selvom det er samme model og det har jeg altid stiller et stort ? men dem om det . Så det er ikke mærker der skifter modeller tit ca 4 gange langsomer end mange andre mærker . |
|
|
Tak for opklaringen! Jeg baserede udtalelsen på den nylige lancering af diverse Beethoven-produkter, hvilket medførte en stor opgraderingsbølge. Ejere af den "gamle" Beethoven oplevede dermed et relativt stort udbud af produktet på brugtmarkedet, hvilket jo klart afspejles i prisen. Det er dette vi gerne vil undgå, og det er således klogt af Vienna at undgå dette så meget som muligt. |
|
|
Ja men nu kom vienna lidt sent til DK .
der gik nu de var nu i dk i ca 1½ år før de kom .
Men ja har selv prøvet det et par gange før , lige købt 4 uger efter stod der en ny model i shoppen .
Nu meldte jeg ud ca ½ år før der kom nye modeller og ca 8md før ders mahler kom .
.
Og fra dag 1 af jeg fik afvide der kom nye modeller , så gik jeg igang med at presse vienna til at få lov at oplyse det , og jeg sadge lige ud til dem jeg vil ikke sælge en model til folk jeg ved der udgår uden de ved det og får et afslag .
Men der er jo forskellige måder af gøre det på .
Det sjove var alle de sæt beethoven der blev solgt efter jeg oplystet det , men det er jo op til folk selv .
Nå tilbage til den SF .
Jeg høret den for nogler år siden og den kan spille musik
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Jamen tillykke med den nye træ-skønhed - flot er den!
EDIT: mangler vi ikke lidt billeder af set-up'et med det nye dyr incl. ?
|
|
|
Hej L.B
Tak, tak... Jo, jeg bør få opdateret billederne. Jeg har dog ikke selv noget digi-cam, så jeg skal lige have lånt ét inden det kan gøre. Arbejder på sagen.  __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Nå tilbage til den SF .
Jeg høret den for nogler år siden og den kan spille musik  |
|
|
Det er præcist det den kan... Rigtigt mange sværger dog også til Audia Flight One, som jeg STADIG godt kunne tænke mig at lytte til (hvad er det den kan?). Nogen i nærheden af Nordjylland der vil stille op til en lytteseance med SF og Audia? __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 11 August 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
jensen skrev:
Nå tilbage til den SF . Jeg høret den for nogler år siden og den kan spille musik  |
|
|
Det er præcist det den kan... Rigtigt mange sværger dog også til Audia Flight One, som jeg STADIG godt kunne tænke mig at lytte til (hvad er det den kan?). Nogen i nærheden af Nordjylland der vil stille op til en lytteseance med SF og Audia? |
|
|
Det kan vi godt finde udaf .
Men lige fortiden er de i rest order
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
shras skrev:
jensen skrev:
Nå tilbage til den SF . Jeg høret den for nogler år siden og den kan spille musik  |
|
|
Det er præcist det den kan... Rigtigt mange sværger dog også til Audia Flight One, som jeg STADIG godt kunne tænke mig at lytte til (hvad er det den kan?). Nogen i nærheden af Nordjylland der vil stille op til en lytteseance med SF og Audia?
|
|
|
Det kan vi godt finde udaf .
Men lige fortiden er de i rest order |
|
|
Du har pb...  __________________ MVH Søren
|
Til top |
|