Forfatter |
|
Viper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 24 August 2003 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. skrev:
Der er desvære bare ikke ret meget dynamik i salget af sacd/ dvda, da de ikke er på hylderne nogen steder i provinsen, ikke engang tp gider at have noget med det at gøre, så hvor godt det end er kommer vi nok til at leve med cd mange år inu(eller koncert dvd'er med dts lyd) |
|
|
Ja, CD'en vil vi have i mange år endnu - ingen tvivl om det. Men at TP ikke vil have noget med formatet at gøre er ikke helt rigtigt. Du kan sagtens bestille SACD'er hjem hos dem - det har jeg i hvert fald gjort :)
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
Sendt: 24 August 2003 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok det er da fint at de gider bestille, men hvis de gad at have eks vis nogen af de kendte's udgivelser stående, mon så ikke at salget, og formaterne havde en bedre chance. Det tror jeg godt at en forretning som tp kunne gøre uden at de ville tabe noget på det tvært i mod.
Ikke engang hifi klubben eller nogen af de andre forretninger der ligger ude i provinsen har et par eksemplarer stående, på trods af at de sælger apperater der kan afspille alle formater.
Det synes jeg dælme er skuffende, og det er sku også derfor at de formater aldrig blir til noget!!!!!!!!!!!!!!!
Ja der har jo været nogen forskellige formater som nok er døde allerede( eks DAT. minidisc, og alle de andre)ja mon ikke os nogen af dem der har købt dvd'optagere for en næse!!!!!!! __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
Viper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 24 August 2003 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har da også SACD'er stående. F.eks. Pink Floyd - DSotM ;)
Nej, jeg forstår godt hvad du mener. Min lokale TP har dog ikke plads til SACD'er. Jeg er også den eneste der spørger efter det. Men der er flere i byen der ejer SACD systemer, ved jeg - dog er det i DVD sammenhæng, så mange af dem aner det ikke eller er ligeglade.
Tror ikke det, i hvert fald for min lokale TP afdeling, vil være en god forretning at føre SACD'er. Ikke på nuværende tidspunkt. Måske hvis Sony begyndte på at reklamere for formatet og de folk der så har fået det ind af bagdøren blev interesseret, så kunne det være.
Indtil nu må vi bare indse at hi-rez ikke er slået igennem i Danmark endnu og vi derfor må ty til nettet primært for at købe skiver.
Vi kan så kun håbe på at der snart sker noget, men det er jo blevet rygtet at Sony har gang i et størrecharmeoffensiv inden længe. Bliver spændende at se om at det er noget der bliver til noget :)
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 24 August 2003 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste format man kan være sikker på der holder er:
VINYL
m.v.h. Mikael
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2003 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørt Dfms, og det har ingen frekvensbegrensning, og fuld dynamik i hele det hørbare område, men det er også svært at få god vinyl nu til dags, gudskelov er der stadig meget godt at få på brugtmarkedet.
__________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 25 August 2003 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke noget med at venyl slides ved den mekaniske afspildning ? og da jeg lytter mine ynglingsplader 2-3 gange om dagen ville venyl kunne holde til det gennem flere måneder ? ja og år ??
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2003 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber sku da ikke at du hører de samme plader 2-3 gange om dagen i flere år i træk!!!!!!!!
Men vinyl lyder sku godt, men indrømmet de holder ikke til 2-3 gange om dagen i flere år. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 25 August 2003 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pkt. 1 - der er meget nemt at få masser af ny vinyl i HQ klasse. Pkt. 2 mine ældste stereo vinyler er 40-50 år gamle, de er ikke spillet 2 gange hver dag men de er spillet hundredevis af gange - de matcher nemt det meste af nye optagelser. Pkt 3. Hver gang det digitale medie kvailtetsmæssig rykker tættere på vinyl, så tryller man blot lidt bedre pu/tonearme/grammofoner/vinyltryk frem, det er ikke svært at holde digital bagved. Nøjagtig som de franske vinbønder - når de fremmede vine kvalitetsmæssig rykker for tæt på, så bruger bonden 5000 år erfaring og vupti så er afstand igen. Vinyl er hi-rez, og vinyl har endnu ikke nået grænsen for hvad det kan.
Efter en profect weekend hvor omkring 20 vinyler blev renset næsten rille for rille og til sidst profectet - nåede det hjemlige grej nye ubegribelige højdepunkter.
He he - vinyl/digtital er næsten som FCK og Brøndby - det er ikke noget nyt, håneretten er hvor den plejer at være. undskyld "S" kunne ikke lade være.
Bortset fra det tror jeg at sacd har potentialet, jeg er så blot temmelig ligeglad. Til trods for den urimelige konkurrence fra vinylen, har jeg rost ML390S hele ugen - den spiller altså også godt selvom det kun er red books.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 25 August 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
Pkt. 1 - der er meget nemt at få masser af ny vinyl i HQ klasse. Pkt. 2 mine Efter en profect weekend hvor omkring 20 vinyler blev renset næsten rille for rille og til sidst profectet - nåede det hjemlige grej nye ubegribelige højdepunkter.
|
|
|
Hej SES!
Det var godt du kom i gang med det. Profect og Permostat er vist nogenlunde det samme. Men det rykker - ja det gør så. Pladen bliver glattere og det hele afspilles mere friktionsfrit.
Du kan godt risikere bussemænd på nålen i en tid herefter, pladerne skal helst være nye, når de behandles med Permo!
|
Til top |
|
|
soren Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 26 September 2003 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Viper skrev:
Jeg vil skide på teorien og hvad man kan regne sig frem til. CD bliver slagtet af SACD på alle punkter. Dynamikken er uovertruffen hos mig.
|
|
|
Nu er det vel heller ikke rimeligt at sammenligne et high definition system med CD. Det burde nok sammenlignes med DVD-A.
Viper skrev:
Mange folk er af den opfattelse at SACD vil blæse en væk så snart det bliver sat på. Men sådan virker det bare ikke. Tror de færreste har hjerne til at kunne klare og sammenligne alting lige med det samme. Min erfaring har været at SACD skal hjem og så skal der lyttes. Når man får tid til at fordybe sig i det, så vil man hurtigt høre hvor dårligt PCM er - og man vil elske SACD endnu mere.
Den ultimative forskel på PCM og DSD, som jeg hører det, er at PCM er MEGET digital. Alting er skåret ud, nærmest med en kant rund omkring. SACD "forstår" musikken og leverer den med sjæl og i en langt større enhed. Og når jeg siger PCM, så gælder dette også DVD-Audio. Ved også at mange er blevet "hjernevaskede" af CD og derved automatisk vælger PCM som den rigtige lyd, for det lyder jo som det altid har gjort, bare bedre - det gør SACD ikke.
|
|
|
Jeg tror nu snarere, at den forskel du oplever er forskellen på en tilsyneladende god teknisk realisering af din SACD spille og en dårligt realiseret PCM spille. Eller en god SACD master vs. en dårlig PCM. Eller noget psykologi; DSD er jo nyere teknologi end PCM. Teknisk er der INTET, der taler for DSD, såfremt den fysiske realisering sker fornuftigt. __________________ Naturlovene gælder. Om vi forstår dem er noget andet!
Meget af det du tror, du kan høre, er noget, du bilder dig ind. Lad bare være; det er rigtigt!
|
Til top |
|
|
frederik Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2003
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 26 September 2003 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
Pkt. 1 - der er meget nemt at få masser af ny vinyl i HQ klasse. Pkt. 2 mine ældste stereo vinyler er 40-50 år gamle, de er ikke spillet 2 gange hver dag men de er spillet hundredevis af gange - de matcher nemt det meste af nye optagelser.
|
|
|
40-50 år gamle årrhh hvaad! Så har du købt dem, da du var 30-35 år gammel 
Mvh.
Pladetallerik
|
Til top |
|
|
frederik Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2003
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 26 September 2003 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
soren skrev:
Viper skrev:
Jeg vil skide på teorien og hvad man kan regne sig frem til. CD bliver slagtet af SACD på alle punkter. Dynamikken er uovertruffen hos mig.
|
|
|
Nu er det vel heller ikke rimeligt at sammenligne et high definition system med CD. Det burde nok sammenlignes med DVD-A.
Viper skrev:
Mange folk er af den opfattelse at SACD vil blæse en væk så snart det bliver sat på. Men sådan virker det bare ikke. Tror de færreste har hjerne til at kunne klare og sammenligne alting lige med det samme. Min erfaring har været at SACD skal hjem og så skal der lyttes. Når man får tid til at fordybe sig i det, så vil man hurtigt høre hvor dårligt PCM er - og man vil elske SACD endnu mere.
Den ultimative forskel på PCM og DSD, som jeg hører det, er at PCM er MEGET digital. Alting er skåret ud, nærmest med en kant rund omkring. SACD "forstår" musikken og leverer den med sjæl og i en langt større enhed. Og når jeg siger PCM, så gælder dette også DVD-Audio. Ved også at mange er blevet "hjernevaskede" af CD og derved automatisk vælger PCM som den rigtige lyd, for det lyder jo som det altid har gjort, bare bedre - det gør SACD ikke.
|
|
|
Jeg tror nu snarere, at den forskel du oplever er forskellen på en tilsyneladende god teknisk realisering af din SACD spille og en dårligt realiseret PCM spille. Eller en god SACD master vs. en dårlig PCM. Eller noget psykologi; DSD er jo nyere teknologi end PCM. Teknisk er der INTET, der taler for DSD, såfremt den fysiske realisering sker fornuftigt.
|
|
|
Så enig.
Mvh.
Frederik
|
Til top |
|
|