Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 01:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: DVD/HDD optager (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

De kr. 2299 er da billigt for en DVD med HDD-recorder, hvis man kan leve med dens svagheder (f.eks. blæserlyd), og hvis dens firmware er ved at være OK.

Mht. andre optagere, f.eks Pioneer DVR-5100 og Panasonic DMR100, så skal det nok være fede apparater, men her er der ikke noget, der hedder opdatering af firmware, ligesom de kun kan spille og optage fra bestemte medier, f.eks. kan Panasonic kun indspille på HDD og DVD-R (+ DVD-RAM). Det er selvfølgelig også langt rigeligt, men den koster over 10.000.

En DVD som Kiss DP-558 kan ikke selv brænde discs. Til gengæld har den ethernet, så man kan kopiere til og fra dens harddisk på en PC. Det giver frihed til at brænde et væld af formater via DVD/CD-brænder på computeren, og man kan afspille film, som ligger på computerens harddisk. Firmware update via nettet er selvfølgelig også muligt. Jeg har desuden opsnappet (i et KiSS-forum), at maskinen har både timeshift og EPG (electronic programming guide). Maskinen kommer til december. Prisen er ikke offentliggjort i DK, men jeg har set en pris på ca. kr. 5.500 på et tysk site.

Til top Vis flemmings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemmings

LBVJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Inden jeg stiller mig i kø i Aldi på onsdag, vil jeg gerne høre en frisk rapport fra de nuværende (lykkelige?) ejere. Ville I købe en Northq 7000 igen? Prisen lyder jo meget rimelig, hvis maskinen ellers kommer til at virke.

Har den seneste BIOS-opdatering gjort maskinen stabil nok til, at man kan regne med, at timeren optager de programmer, man beder den om at optage?

Jeg vil gerne bruge maskinen til at overføre gamle C-VHS optagelser til MPEG-2 filer på harddisken og derfra videre til SVCD på min PC. Er der nogen, der har erfaringer med om kvaliteten er iorden, når man overfører VHS-optagelser via NorthQ 7000's Scart-stik?

Til top Vis LBVJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBVJ

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Jeg ville aldrig springe på en NorthQ, da jeg mener (efter hvad jeg har læst) at den er for ustabil og i det hele taget har for mange uheldige detaljer.

Når man køber hifi mener jeg at man skal købe "meget" en gang i mellem, i stedet for billigt flere gange. Min erfaring er at man simpelthen bliver gladere for det i det lange løb!

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

LeiEn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Jag har skapat en hemsida där jag skrivit lite om vad jag kommit fram till när det gäller min NorthQ 7100. Här finns den:

http://www.leien.info/nq

Til top Vis LeiEn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeiEn

steinar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2003
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 02:39 | IP-adresse registreret  

NorthQ 7100

har testet den lenge nå fungerer som sagt

meget bra med rett hd
Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE fungerer ikke, mye tull ustabilt

satt inn en mindre hd 40 gb 5400 skal teste en western digital 80 gb snart

må formateres kun i pc. ikke som primar men som slave, ikke formater den i spilleren.har selv ikke hatt noe problem siste 5 dager untatt at den viser

litt feil på tid eks 2 timers opptak viser den 1:50 men det er tatt opp 2 timer

har kjørt minst 30 opptak med timer 100 % ingen problem

kvalitet er nesten like bra som eks toppfield 4000,testet mot lcd skjerm

kopiere til pc ingen problem så lenge man holder seg under 4 gb grensen

og forandrer filen til mpg

her skulle det ha vert ntfs filsystem

kikket litt i spilleren ingen problem å skifte vifte eller å kople den ut ,eller skru ut

hele hd holderen for å bytte den

ellers har jeg ingen problem tar opp og ser på en annen film

la over dv film med digital lyd (orginal) fra pc ingen problem eller mpg vro

prøvde divx det gikk ikke svcd ingen problem mp3 ingen problem

jeg har også opptaker som Panasonic dvd ram, nokia 9902, toppfield 4000

Til top Vis steinar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steinar

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 03:08 | IP-adresse registreret  

Tja, der findes meget bras på marked, men jeg har aldrig set så ringe en tv-tuner og mpg-2 encoder som i denne NorthQ

Brug dine penge på noget andet, den er ikke pengene værd

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

bikeman.dk skrev:

Hej Pioneer,

Har I den med på KT-Radio's hifi messe i Odense ?

Christian

Hej Bikeman

Det arbejder vi kraftigt på, og det skal nok kunne lade sig gøre. Men der vil være tale om en sample da de færdige modeller som sagt først introduceres lidt senere på året - dog tids nok til at skrive på ønskelisten til jul.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

JørgenM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Kim55 skrev:

Har lige set at Northq 7000 er på tilbud i Aldi fra d. 15.10 til kr. 2299 inkl. 40 gb harddisk, med 3 års garant

Øh, tager Aldi ikke munden lidt for fuld, når de skriver DVD-optager?? Og at den er kompatibel med diverse DVD-R-medier??
Mig bekendt kan den afspille DVD og optage på HDD - men det fremgår ikke særlig klart af ALDIs annonce
Til top Vis JørgenM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JørgenM

bikeman.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hej igen Pioneer,

Det ser jeg frem til.

Lige et spørgsmål mere til Pioneer DVR-5100. Kan den til sluttes en PC via USB eller net ?. Det fremgår ikke at produktinfo på jeres website, så derfor spørger jeg lige her.

Christian

Til top Vis bikeman.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bikeman.dk Besøg bikeman.dk's Websted

bikeman.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Tja, der findes meget bras på marked, men jeg har aldrig set så ringe en tv-tuner og mpg-2 encoder som i denne NorthQ

Brug dine penge på noget andet, den er ikke pengene værd

Hej ctacta,

Hvad mener du med ringe tv-tuer og mpg-2 encorder. Jeg har stadig ikke set en Northq 7100. Jeg efterlyser en forhandler her i Sønderjylland. Så jeg vil lige høre om du ikke kan uddybe det lidt og evt. komme med nogle hints til hvad jeg skal kigge efter for at kontrollere kvaliteten af tv-tuner og mpg-2/4.

Christian

Til top Vis bikeman.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bikeman.dk Besøg bikeman.dk's Websted

gizmo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 02:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Købte en i aldi for kr. 2295.- Der lå en cd med den seneste firmware samt en anbefaling om at opdatere maskinen med samme, så det gjorde jeg. Den første optagelse gik galt. Jeg fik i stedet optaget noget jeg havde set ca. 3-5 min tidligere. Anvendte funktionen i disktools "repair harddisk" Herefter kunne den ikke genstarte, med mindre harddisken blev taget ud. Kørte chkdsk på harddisken i en pc, og fandt flere hundrede "krydsede klynger" omformaterede harddisken i pc. Herefter startede den op. Ca. 9 ud af 10 optagelser gik fint, den sidste optog noget andet, fra et tidligere tidsrum. Prøvede disktools "disk fragmentering" kunne herefter ikke genstarte. Kørte chkdsk i pc, "krydsede klynger" i hobetal, omformaterede da filerne ikke kunne læses. Forsøgte igen med samme resultat i tingesten.

Optage kvaliteteten er langt undermiddel hvis der optages via den indbyggede tuner, der er af meget lav kvalitet og iøvrigt i mono. Optagelser via en extern tuner "video" via scartindgang, lyd nu i stereo og billedkvalitet pludselig meget acceptabel selv i hårdeste komprimering.

Ringede til support - Kendte til de fleste af problemerne, og lovede en ny firmware indenfor ca. 3 uger. En medarbejder fra Northq ville tage til kina, og sikre at firmwaren blev programmeret korrekt efter Northq's ønsker. Oplyser at der har været svære problemer med kommunikationen mellem Northq og fabrikken. Oplyser at firmwaren er programmeret i linux og at man er ved at løbe tør for plads til firmwaren i bios bankerne.

Min vurdering - Den er billig, især hvis den er købt i aldi. Tuneren og firmwaren er de 2 største problemer. Suporten mener at have hørt, at tuneren ville blive udskiftet i fremtidige leveringer til en i nicam stereo. ESS encoderen leverer efter min mening en OK kvalitet, hvis signalet er frit for støj og tunet korrekt ind - MEN det er det desværre ikke. En korrekt firmware der kan håndtere harddisken og ikke ødelægge formatet, og en omlægning af menu funktioner er også nødvendig. Jeg valgte at returnere tingesten udfra - Tuneren leverer mono lyd, videosignalet er af så dårlig en kvalitet, at billedekvaliteten aldrig kan blive tilfredstillende efter min mening. Lotteriet omkring firmwaren (kommer den til at virke) ønsker jeg ikke at deltage i. Iøvrigt oplyser Northq at der om ca. 6 mdr. kommer en model der også kan håndtere Divx i en eller anden form, sandsynligvis kun afspillning, men det er også helt fint.

Til dem der har købt en - er der to valg. Behold tingesten og afvendt en ny firmware, lev med tuneren i mono og den dårlige billdedekvalitet - den er jo "billig"  - -  Lever den retur mens du kan, og følg med i hvad der sker i udviklingen af tingesten, man kan altid slå til senere, og så er der måske en stereo tuner af bedre kvalitet med i handlen.

Til dem der vil købe en - læs alle indlægene - følg de links der er - og hvis du stadig vil købe den, så sørg for at du har returret på den.

Hilsen Gizmo

Til top Vis gizmo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gizmo

toybox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

flemmings skrev:

En DVD som Kiss DP-558 kan ikke selv brænde discs. Til gengæld har den ethernet, så man kan kopiere til og fra dens harddisk på en PC. Det giver frihed til at brænde et væld af formater via DVD/CD-brænder på computeren, og man kan afspille film, som ligger på computerens harddisk. Firmware update via nettet er selvfølgelig også muligt. Jeg har desuden opsnappet (i et KiSS-forum), at maskinen har både timeshift og EPG (electronic programming guide). Maskinen kommer til december. Prisen er ikke offentliggjort i DK, men jeg har set en pris på ca. kr. 5.500 på et tysk site.

Interessant tråd når man overvejer for og imod HD brænder vs DVD brænder.
Mht Kiss DP-558 har jeg fået følgende oplyst af Kiss Technology 17-10-03:
"KiSS DP-558 er klar til salg i december til en forventet pris incl. moms på dkr. 5.199,00.
I 1. kvartal af 2004 kommer der en KiSS DP-588 med både HDD og DVD recording. Forventet pris ca. 6.000 dkr. incl. moms."
Til top Vis toybox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af toybox

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

toybox skrev:
Interessant tråd når man overvejer for og imod HD brænder vs DVD brænder.
Mht Kiss DP-558 har jeg fået følgende oplyst af Kiss Technology 17-10-03:
"KiSS DP-558 er klar til salg i december til en forventet pris incl. moms på dkr. 5.199,00.
I 1. kvartal af 2004 kommer der en KiSS DP-588 med både HDD og DVD recording. Forventet pris ca. 6.000 dkr. incl. moms."

Ja, DP-588 var måske også interessant!!! Jeg har dog ikke kunnet finde ret meget info om den. En ting jeg heller ikke har kunnet finde ud af (har ellers skrevet til Kiss både via mail og et Kiss-forum) er, om maskinerne med tuner har stereo-tuner.

Til gengæld fandt jeg følgende splinternye konkurrent til Kiss: http://www.avindustries.net (gå ind under "Consumer Electronics"). Men det lyder vel næsten for godt (og billigt) til at være sandt... De største modeler har ellers mulighed for indbygget trådløst netværk!!! (Priser er opgivet i online shoppen).

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har undersøgt recorderne fra AVIndustries lidt nærmere og bl.a. sendt en mail til firmaet, hvor jeg spurgte om muligheden for at købe maskinerne i Danmark. De vil kunne købes i Danmark. Den dyreste koster kun godt kr. 3.100. Her er noget af det, de svarede:

You seem to be speaking of the X-600 unit, which is not yet released.  The specs on it are subject to change.  We are aiming for IBM hard disks or WD.

The wireless adaptor will have a price tag of about $35. (Indbygget trådløst LAN!!!)

They all have built in fans, except the X-100, and are relatively quiet
anyway. 

They do have built in tuners thus far.  The specs are subject to change.

The tuners at this point are analog, stereo. [Again subject to change]

We will ship worldwide.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Angående Kiss DP-558:

Er der nogen der ved om den også kun optager mono fra tv-kanalerne ?

Kiss er ikke videre meddelsomme på det punkt, omvendt skriver de intet om NICAM stereo på deres hjemmeside, så man kunne jo "frygte" !?

Mvh, Lars

http://www.recordere.dk - Guide til DVD & HDD Recordere

Til top Vis larl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larl Besøg larl's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Den optager desværre kun mono.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes